55 inch bir led televizyonun tükettiği elektriği ve mali karşılığını bulabileceğim bir site veya bu konuda bilgisi olan var mı? Tamam parlaklık vs. etkili ama ortalama bir maliyet çıkarma açısından soruyorum. Tek başıma yaşıyorum ve 54 lira elektrik faturasını anlamlandırabilmiş değilim. Gözümü tv ye diktim 😀
Son bir saat içinde 121 ziyaretçi, 17 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
tvnin arkasinda tüketimi yazar. faturadan birim fiyata bak hesaplarsin
Aldığınız ürünün internet sitesinde teknik özelliklerde ne kadar elektrik tükettiği yazar. Bu değeri günde kullandığınız saatle ve tabiki bir ayda kaç günde kullandığınıza göre toplam saati bulun. Elinize en son faturayı alıp, fatura tutarı bölü aylık tüketimden vergiler ve diğer bedeller dahil kwh fiyatını bulun. Tv nin aylık tükettiği elektrik miktarıylada (kw) bulduğunuz kwh miktarını çarpın. Basit 4 işlemle 2 dakikada halledebilirsiniz. Televizyonunuz plazma değilse faturaya düşündüğünüz kadar etkisi yoktur. Elektrikli ısıtı , elektrikli şofben vb. Ürünler daha çok etkilidir. Tasarruflu ampul kullanmıyorsanız buda önemli. Bizim evde 4 kişi aylık 45-55 arası fatura ödüyoruz. 3 yıl önce 70-80 arasıydı. Masaüstü bilgisayarı kaldırdım. Laptop ve 2. Bir monitör kullanıyorum. İnternet için tablet kullanıyorum. Evdeki bütün lambalar tasarruflu ve kaliyeli ürünler seçtim. Yeni ürün alırken enerji tüketimine dikkat ederek fiyat performans ürünleri seçmeye çalışıyorum. Ve şuanda faturam gayet makul bir seviyede. Tabi enerji tüketimine dikkat ederken size geri dönüşümü ön planda olucak şekilde ele almak kazım.
Hmm. Tv plazma değil. Mutfakta su ısıtıcı ve elektrikli fırın kullanıyorum. Bir de banyoda spot lamba var. Bunlar bu kadar harcar mı? Kombi var bir de.
Su ısıtıcı fazla elektrik harcar fakat normal kullanımda sorun olmaz. Bende kullanıyorum. Ama eğer sadece kahve için su ısıtıcaksam yeterli miktarda su kullanıyorum. Tamamı dolu şekilde değil de yeterli miktarda su koyarsanız daha verimli kullanırsınız. Bu saydıklarınız her evde var pek sorun olmaz. Bizim evde tv günde 10 satten fazla açık kalıyordur. 49inç led tv kullanıyoruz. Kombi , buzdolabı, çamaşır ve bulaşık makinesi, su ısıtıcı , elektrikli fırın hepsi bizim evde de mevcut doğla olarak. Dediğim gibi 45-55 arası fatura geliyor. İstanbulda oturuyorum. Benzer şekilde abim ve eşide 30-35 lira elektrik faturası ödüyolar.
Bilgiler için teşekkür ederim.