"OYUNLARDAKİ ANLIK TAKILMALARIN SEBEBİ: MPO
Windows 11 kullanıyorsan ve pencereli modda oyun oynarken "donma" veya "takılma" hissediyorsan, suçlu MPO (Multi-Plane Overlay) olabilir.
Bu özellik, oyunun görüntüsünü masaüstüyle birleştiren bir katmandır. Ancak ekran kartı sürücünle anlaşamadığında, oyunun akıcılığını bozar.
Çözüm için:
1. Başlat'a "regedit" yaz ve Kayıt Defteri'ni aç.
2. `HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Dwm` yoluna git.
3. Sağ tıklayıp "Yeni > DWORD (32-bit)" oluştur, adını `OverlayTestMode` yap.
4. Değerini "5" yap.
Bu ayar, pencereli moddaki oyunların tam ekran hızıyla çalışmasını sağlar."
Çok kurcalamayın denmiş...
Bunları zırt pırt değiştiriyorlar, sonra Windows kötü. 😀
@ozgurg Ama işte bu konudaki suç yine MS'de, onlar kurcaladıkları için son kullanıcı da kurcalıyor.
@ozgurg W 7'den beri böyle, ne zaman kurcalamaya başladılar W'yi, son kullanıcı da kurcalamaya başladı.
Çözüm bu kadar kolay olamaz! 😱
Değildir, muhtemelen; çoğu kişi "kurcalamayın çok" demiş.
Bende bu MPO aktifken video açınca tarayıcı kasıyordu. 1060'tan 2060'a geçince olmuştu, kartı servise falan yollamıştım bozuk diye.