Faydalı bilgi, hatırlatayım:
https://teknoseyir.com/blog/directory-junction-symbolic-link-symlink-ssdde-yer-acma
Bu aynı zamanda Unity'deki projeyi kolayca klonlamak için de kullanılıyor. Yeni bir proje klasörü açıp, Library, obj ve temp klasörleri hariç gerisini bu symlink yöntemi ile klonlayınca elinizde sürekli senkronize kalan (birinde yaptığınız değişiklik diğerinde de olan) aynı anda çalışan iki tane unity projeniz oluyor, multiplayer oyunlarda kolayca test yapabiliyorsunuz.
#junction #symlink #SymbolicLink #hardlink #softlink #semboliklink #bilelimöğrenelim #teknikkonu #SSD #disktemizleme #BirazYerAc #ssddeyeraçma #unity #unity3d #unitytips
Unityde proje klasörünü kopyalayıp başka ssdye aktardiktan sonra unitye klasörü nasıl göstereceğiz ?
@eskodd Komple klasörü kopyalamayacaksın. Diyelimki C:\UnityProjects\Oyun diye proje klasörün var, içinde Assets, Library ve bir sürü klasik Unity klasörü ve dosyası var. C:\UnityProjects\Oyun_2 diye klasör oluşturuyorsun. Assets, ProjectSettings ve Packages gibi klasörleri (tam liste aklımda değil) tek tek Directory Junction yapıyorsun. Yani her biri için örneğin
mklink /j "C:\UnityProjects\Oyun_2\Assets" "C:\UnityProjects\Oyun\Assets"
şeklinde komut çalıştırıyorsun. Burada ilk path symlink'in oluşturulacağı yer, ikincisi de bunun bağlı olduğu, datanın gerçekten var olduğu yer. Bunu ProjectSettings ve Packages için de yapıyorsun. Sonra projeyi çalıştırıyorsun. Library gibi klasörleri Unity kendisi oluşturuyor (veya Library'yi normal kopyalama da yapabilirsin, zamandan tasarruf olması için, ama Unity kapalı olsun). Library, Temp gibi klasörlerin ayrı olması gerekiyor. Ana klasördeki dosyalardan gerekenleri de klon Unity projesini ilk açtığında kendisi oluşturuyor olmalı.
Bunun komple ikinci bir kopya oluşturmaya göre iki avantajı var. Klon proje hem daha az yer tutuyor, hem de onu güncellemek zorunda kalmıyorsun, her zaman esas proje neyse klon da o oluyor.
https://github.com/VeriorPies/ParrelSync de zaten temelde bunu kullanıyor.
Dur bak güzel oldu, bunu esas yazıya da ekleyim 😀
Hiç denemedim proje klasörünü kopyalayıp unitye göstermeyi. Sizin yöntemi de deneyeyim her zaman lazım olur. Bu arada unityde geliştirdiğiniz projeniz var mı ?
@eskodd Eski bölümleri hatırlayalım 😀 :
https://teknoseyir.com/mobil-oyun-nasil-yapilir
https://teknoseyir.com/unity-motoru-ile-ornekli-mobil-oyun-yapimi
@eskodd Bir sürü irili ufaklı proje oldu, hatta yukarda paylaştığım Ten Seconds Ball Game vardı, mobil platformlarda ama güncellemediğim için kaldırıldı. Ayrıca şu iki oyunda çalıştım :
https://store.steampowered.com/app/774791/Surgeon_Simulator_2/
https://store.steampowered.com/app/1931180/Lost_Skies/