İzlediklerim ve araştırdıklarım kadarıyla Güney Kore çok garip bir ülke. Bazı yönlerden bizden çok ileride olsalar da bazı yönden gerideler. Kore'de bir kişiye tehdit altında "fiziki haklardan vazgeçiş" belgesi imzalatıp organlarını (gözünü dahi) alabiliyorsunuz. Türkiye'de ise bunu engelleyen iki kanun maddesi var, baskı altında tehditle attığınız imza geçerli olmaz ve temel özgürlük ve haklarınızdan isteseniz de feragat edemezsiniz. Bunlardan biri de vücut bütünlüğünün dokunulmazlığı. Yasalardaki ufak değişikliklerin ne kadar çok şey değiştirdiği inanılmaz.

BeğenFavori PaylaşYorum yap