Sabit IP yerine dinamik ip servisi
işyerindeki file servera erişmek için sabit IP kullaniyorduk.
kablonet sağolsun sabit IP'mizi sabit tutmadığı (!!!) ve zırt pırt koptuğu için kapattık DSL'e geçtik.
sabit IP almak yerine dinamik ip hizmeti veren servisler vardi bir ara.
kullanmakta olduğunuz bu stabildir diyeceğiniz var mı?
#TeknoYardım #akış
https://www.duckdns.org/
No-ip gibi şeyler vardı ama dsl'de genelde cgnat kullanıldığı için çalışmama ihtimali yüksek.
Cgnat'te işe yaramıyor maalesef, yoksa baya kullanışlı oluyorlardı.
Seve seve sabit ip ücretini vereceksiniz. Bir de sunucu güvenliği konusu var tabi. Botlar hiç durmadan tarama yapıyorlar. Benim dötü poklu vps im her gün onlarca bazen yüzlerce ip banliyor.
Nasıl banliyor? Ne algılıyor ki saldırı değil sanırsam.
Son olarak ne kullaniyorsunuz bootnet tool mu?
@maxemilian sistemde mevcut servisleri fail2ban ile koruyorum. Yetkisiz giriş yapmaya çalışan, orayı burayı kurcalayan olursa banı çakıyor. Ayrıca iflah olmayan bazı ip bloklarını ufw üzerinden subnet ile blokladim.
İş yapıyor yahu