Hayırlı olsun, 1 Kasım dan sonra DigitalOcean Türk müşterilerden KDV alacakmış.
Mail iki gün önce gelmiş ama yeni fark ettim. 1 Kasım'dan sonra bireysel kullanıcılardan 365 sayılı kanun gereği %18 KDV alacaklarmış. Kurumlardan da alacaklarmış (kayıtlı VAT ID si olanlardan almayacaklarmış). Bireysel kullanıcı olduğumdan bireysel kısmı beni daha çok ilgilendirdi. Alternatiflere bakacağız, aklıma gelen https://www.arubacloud.com/ , https://www.scaleway.com/ var.

KDV kanundan kaynaklanıyor. TR içinde hizmet veya mal satılırsa KDV doğar.
@johnsmith Bakış açısı. Şöyle düşünün KDV Katma Değer Vergisi açılımı. Devlet kendini idame ettirmek için vergi almak zorunda. Oranı yüksek olabilir eleştirebiliriz. Adaletsiz olabilir. Ama haksız pek diyemeyiz.
@hamitozlu çok yaşa, aynen dediğin gibi. Fakat ben yurtiçi bir hizmet almıyorum ki. Bu neyin vergisi?
@dmnokia Yurt içinde alıyorsun.
@bestami 🙂 Bu ülke saraydan ibaret değil.