#Lenovo y50 70 laptop a SSD taktım. Windows 10 yükledim, şimdi diski görünmüyor. Bios biraz kurcaladım ama olmuyor. #akış #TeknoYardım
Son bir saat içinde 176 ziyaretçi, 88 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
Usb takılı iken bios ayarına gir ahcı modu aktif et sonra f10 sonra tekrar bios a gir f12 ile boot menusunu kullanarak tekrar kur windows
50 sayfa katalog var. Mekanik diski takıp nasıl yedek alabirim?
@rugudesign mekanik diski takıp onedrive vb bulut hizmetini kullanarak yedek alabilirsin boş usb varsa usb kullan, sd kart varsa ona at bir şekilde.Legacy support Windows 8 ile önyüklü gelen notebook'a win 7 ve öncesi sürümleri kurmak için kullanılır legacy support yerine win,win8 ne yazıyorsa o seçili kalsın,ahcı ayarını da dediğim gibi yapıp adımları uygula lenovo modellerinde çok yaşanıyor bu sorun.
uefi only olan boot ayarını legacy support yap. daha sonra diski görecek.
Üstat bu şekilde
Exit
@rugudesign win 8 kalsın
@502 Boot bölümü doğru mu?
@rugudesign boot mode win 8 64 bit olmalı onun haricinde doğru
@rugudesign tamam hocam ilk fotoda attığınız gibi legacy support yapınca altta legacy olarak sizin disk görünmüş zaten. Daha sonra F10 basarak kaydedip çıkın. Boot etmesi gerekiyor.
@rugudesign boot priority kısmını UEFI first ten, Legacye çevirerek denersen olacağını düşünüyorum
Bood Mode, (legacy support) ve (UEFI) bu ikisi var.
Pardon uefı olacak
@502 UEFI yapınca, bu mavi hata ekranı oluyor. Diğer seçenek ise lenovo yazısında takılıp kalıyor.
formatı uefi olarak atmamışsınız o yüzden uefi olmayacak hocam . legacy support yapmanız gerekiyor aksi taktirde o ssd yi boot edemezsiniz.
@502 @dangerlord63 aldığım hata bu
ssd takılı ve söylediğim ayarları yaptın bu hatayı mı aldın ?
Evet. Windows 10 kurulu, 2 gün boyunca çalışma yaptım. Bir anda böyle oldu
Söylediğim ayarlar ile şu an G580 kullanıyorum dostum.Şaşkınım ama çözüm buluruz
@502 İso dosyasını usb ye rufus ile mi yazdırdın?
@502 evet
@rugudesign http://10.enpedi.com/2015/02/windows-10-uefi-veya-klasik-kurulum.html bu şekilde yazdırmalısın ama ana ekrana ulaşamıyorsun o yüzden yapamayacaksın.Başka pc varsa usb belleğine linki inceleyerek yazdır.
@502 peki bu dosya ne olacak. Steam falan önemli değilde. Masaüstü de dosya var
@rugudesign Dosyalar ssd de mi? sabit disk içerisinde mi ?
Bios ile alakalı, Windows sorun olduğunu düşünmüyorum. Lenovo formlarıda bir yazı var ama ingilizce
Legacy mod ile kafanda soru işareti kalmasın.Legacy mode u win7 ve linux kurulumları için kullanırız.
@tarikkaya bilgin var mı?
Format USB si ile Windows 10 aç. Başlangıç onarımına gir. Üstüne Komut İstemini seç. Ama ilk önce bir kere windows onarma yap. ve yeniden başladığında pc kurtarmaya gir ve komut istemini seç.
oraya c:\windows\system32\bcdboot c:\windows yaz ve enter de. Sonra yeinden başlat. Eğer açılmaz ise windows onarmaya gir. ve başlangıç onarımını yap.
Muhtemelen ilk denemede açılır.
@tarikkaya açamıyor windows 10 menüsüne erişemiyor iki ayarı da uyguladı ilkinde boot hatası verdi diğerinde menüden önceki lenovo simgesinde takılı kalmış.
@502 Haydaaa. Ama sorunun boot seçeneğinde kurulan Wİndows 10 efi uefi olayı. tk tek denemelisin. Ben zannettim ki Windows 10 açılmıyor. Buna dikkat et.
Mavi ekranda diski, bood edemiyor
Bios, default ayarla döndürsem
dene bakalım
@tarikkaya @502 default yapınca, bu şekilde oldu.
evde başka pc var mı ?
Yok ofiste var
Pekala yeni bir iso indirecek ve o isoyu 7 zip programı ile link'de anlatılan şekilde biçimlendirdiğin usb belleğe koplayacaksın detayı bağlantıda mevcut.Sen bu söylediğimi yap ben çözüme ulaşacağımızı düşünüyorum.Ama unutma bu bilgisayarım ayarı uefi ve ahcı mod aktif şekilde kalsın o şekilde yapacağız temiz kurulumu.
Peki dosyayı nasıl kurtara bilirim
kurtaramazsın çünkü rufus programı farklı yazıyor dosya sisteminde hatalar oluşturuyor başka çaremiz yok yeniden indirmelisin.
Ben bu çalışama için 4 gün uğraştım. Müşteri işi baskıda biliyor
Üzüldüm yardıma ihtiyacın olduğunda buradayız.
Allah bu PC platformunun belasını versin. Mac de böyle sorunlar hiç yaşamadım
Link ?
http://10.enpedi.com/2015/02/windows-10-uefi-veya-klasik-kurulum.html 1. yol adımlarını uygula