“Demokrasi içinde yaşamayı hak etmediğimizi söylemek istemiyorum, ama bizi eğitmelerine, ne olduğunu bize açıklamalarına ihtiyacımız var, birlikte yaşamayı öğrenmemiz gerekiyor. Demokrasi bir teknik değildir, sandığa bir oy pusulası atmayı sağlayan bir zımbırtı değildir, hayır, demokrasinin yerleşmek için zamana ihtiyacı vardır, bir kültürdür demokrasi, öğrenilir…”
SON ARKADAŞ – TAHAR BEN JELLOUN
Demokrasi doğru ve güzel bir sistem midir? Daha iyi bir sistem yok mudur?
"Demokrasi, bir eğitim işidir. Eğitimsiz kitlelerle demokrasiye geçilirse oligarşi olur. Devam edilirse demagoglar türer. Demagoglardan da diktatörler çıkar." Platon
Hem pratikte hem teoride karşıyım demokrasiye.