çok fazla konudan haklı fesih hakkımın doğmuş olduğu bir işim var bu işin davası sürülse avukat % üzerinden karını alsa bile dava dosya işlerine gidecek masraf min. kaç lira tutar? tabi bir de icra etme meselesi var o zamana işyeri çökerse icra edememe hikayesi de olur mu v.s.. rezil bir adalet sistemi içindeyiz yeminle... oysaki şu davanın görülmesi 3-4 günlük iştir her şey ortada....
Son bir saat içinde 251 ziyaretçi, 88 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
Ödeyeceğiniz harç dava miktarına göre değişir, onu masraf robotlarından birine hesaplatabilirsiniz.
İstanbul’da an itibarıyla bilirkişi masrafı 10.000 TL civarında, bilirkişi heyet değil de tek tek kişi olursa günümüz parasıyla bu civarda bir masrafı olur.
Avukat olarak ben yine günümüz parasıyla 5.000 TL civarında bir masraf avansı alırım çünkü bir duruşmaya gidip gelmek 3 vasıta olabiliyor, en az 200 lira. Bunun fotokopisi falan var, her üç kuruşluk masraf için müvekkil aranmaz.
İcra etme meselesi riskli. O güne kadar işveren batarsa bir avuç su içme riski mevcut. Böyle bir endişe varsa alacağın daha azına razı gelip anlaşmak daha mantıklı. Böyle bir endişe olmasa da anlaşmak mantıklı, yarın ne olacağı belirsiz. Cepteki kuş havadaki kuştan, en kötü anlaşma en iyi karardan daha iyidir.
ihtarnameye karşılık, cevap ihtarnamesi yerine bunu gönderen avukatın yanına elden kopyalı "okudum anladım teslim aldım" bağlamlı imzalı kaşeli bir cevap belgesi*versem/alsam aynı güçte olur mu? zaten yol üzerinde notere gereksiz para bayılmayayım
@loop Duruma göre değişir, ihtarnamenin içeriğini ispatlamakla uğraşmak istemiyorsanız noterden göndermenizi tavsiye ederim.
Ayrıca Türkiye'deki avukatlık uygulamasında dediğiniz gibi bir şey yapan bir meslektaşa hiç denk gelmedim. Küçük yerde insanlar birbirlerini tanıyorsa bile bence çok düşük ihtimal ama büyük şehirlerde böyle bir şey çok zor, avukat aldığı belgeye imza atmaz kolay kolay. Noterden gönderin, almam der çıkar işin içinden. Almasına da zorlayamazsınız.
@polemik ihtarnameye cevabı almak neden istemez onu anlamadım işi zorlaştırmak için mi, ayni ofisteyiz sonuçta... noter yolu yerine imzalı belge alışverişte olunca kuvveti düşüyor gibi anladım...
@loop Bu imza bana ait değil dese imza incelemesi yapılması gerekir, bu da zaman kaybı ve hatalı bilirkişi raporu riskinin doğmasına neden olabilir.
İsterseniz şansınızı deneyin ama yerinizde olsam bu mesele için tanıdık bir avukattan destek alırdım, tek başınıza kaş yapmaya çalışırken göz çıkarma riskini var.
@polemik Peki bana 19 unda gönderilmiş olan şeye cevap yazmam için son gün nedir? şöyle bir bilgi buldum doğrumudur
"Elektronik posta kutunuza (UETS) düşen ihtarnameyi hemen açıp okumanız, o an tebligatı aldığınız anlamına gelmez. E-tebligat sisteminde tebligatın ne zaman açıldığına veya okunduğuna bakılmaz; kanunen tebligat sisteme ulaştığı tarihi izleyen 5. günün sonunda yapılmış sayılır."