#İntel #GTAV #playstation3

UHD 630 (Çift kanal 16gb 2400mhz) ile GTAV denedim 😁

Belki de normal ama ben şaşırdım. PS3 hissiyatına çok yakın hatta daha bile iyi olmuş olabilir. Çok çamur olmadan 720p'de Texture ayarlarını çok kısmadan 30 sabit , 25'in altını hiç görmeden oynattı. Tabi 30 fps bana çok garip geldi unutmuşum 😀

Gamepad bağlayınca bayağı tatmin etti.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • nineleven @nineleven

    @rdr Yok 😁 PC. GTX 1650 laptopta entegre grafik ile oynadım oyunu. O yazı o yüzden öyle kalmış. Arayüz butonları da xbox gamepadinden. Evet bayağı emulator gibi duruyor 😀

  • dafk punt @ugurcansayan

    Gerekirse tüm ayarları kapatın ama reflection ayarını high düzeyine getirin tavsiyemdir 😀 Bir de şu var: Vsync seçeneği half kalırsa, ekranınız örneğin 60 FPS destekliyorsa FPS 30'un üstüne çıkmaz. Vsync full açarsanız bu 60'ın üstüne çıkmaz. Belki sabit 30 FPS için böyle yaptınız bilmiyorum ama haberiniz yoksa diye yazdım.

    • dafk punt @ugurcansayan

      Bir de şu geldi aklıma: Ekran çözünürlüğünüzü monitörünkiyle aynı yapın, oyunun advanced graphics ayarları içindeki rendering scale ayarını 5/6, 3/4, 2/3 artık ne gerekiyorsa o şekilde düzenleyin. Arayüz ve metinlerde bulanıklık olmaz ama modeller ve dokular yine düşük çözünürlükte render edilir.

    • nineleven @nineleven

      @ugurcansayan O 720p den daha kötü yapıyor ya. Ne bileyim. Bu laptopta zaten 1650 var ben denemek için yaptım 🙂 Ekran kartı olmasaydı da iyi kötü oynayacak şeyler bulursun. Harici olsun çamurdan olsun lafı biraz çürüdü.

    • dafk punt @ugurcansayan

      @nineleven orası öyle. Ben geçişli grafikten dert çektim o yüzden bulaşmıyorum 🙂 FHD ekranda Ryzen APU baya yetiyor bu mereti ben de bırakamadığım için arada oynayıp kurcalıyorum.
      Şöyle biraz dört işlem yaptım.
      FHD = 1920×1080 = 2 073 600
      HD+ = 1600×900 = 144 000
      HD (adı neyse) = 1280×720 = 921 600

      Benim ekranım FHD olduğu için eğer bu HD'ye çevirecek olursam piksel sayısı %44,(4) (=4/9)'a denk geliyor. Yani render edilecek ne varsa yarısından aşağı bir sayı. Ama oyun içindeki render ölçeğini 1/2 yapınca bu 720'li çözünürlüğe göre çok daha kötü görünüyor çünkü oyunu 960×540'ta render ediyor. Yani sayıları bu şekilde hesapladığımız zaman bariz bir hata var. Render ölçeğindeki sayının karesini alınca toplam piksel sayısı üzerindeki hesap çok daha tutarlı oluyor. Bu durumda 1920×1080 ekranı olup da arayüzü değiştirmeden oyunu 1280×720 render etmek isterseniz render ölçeğini 2/3'e ayarlamak gerekiyor.
      Yani matematik eşitliği olarak ifade edince:
      (1920×1080) × (2/3)² = (1280×720)
      Eğer ekranınız HD+ ise hesap şu:
      (1600×900) × (4/5)² = (1280×720)
      QHD (2560×1440) ise zaten bu HD'nin tam dört katı olduğu için (enine ve boyuna ikişer katı)
      (2560×1440) × (1/2)² = (1280×720)

    • nineleven @nineleven

      @ugurcansayan 2/3 ve 3/4'te de denedim. Ya o da tercih tabi. Benim açtıklarımı da kapatınca 60'a doğru gider. 45-50 görüyor çünkü. Ben görüntü uzaktan aynı olacak şekilde yapmaya çalıştım. Konsol deneyimi işte. Komik olan durum; entegre grafikte zayıf kısım GPU olduğu için ayar kısınca fps yükseliyor 🙂 1650'de ayarlar en düşükte 150'yi geçmiyor. İşlemci limiti işte. Bir de Nvidia çalışınca benim Nitro 5'in kötülüğü ; GPU işlemciyi de ısıtıyor. 90'larda geziyor işlemci sıcaklığı.

    • dafk punt @ugurcansayan

      @nineleven bir de fanın fır fır kafa ütülemesi var…

    • Batıkan Doğan @batikandogan

      @ugurcansayan Merhaba,

      Ben de bu konu hakkında bazı bilgiler vermek istiyordum. Bazı oyunlarda oyunun içindeki ekran çözünürlüğü ölçeği (screen resolution scale) yatay ve dikey çözünürlüğün çarpımı yerine yani alan hesaplaması yerine, hem yatay hem de dikey çözünürlüğü teker teker hesaplıyor. Örneğin; 1920*1080 piksel çözünürlükte çıktı verilen bir oyunda ekran çözünürlüğü yüzdesi %50 yapıldığında 1920*1080 piksel (1920*1080=2.073.600), toplamda 2.073.600 piksel çözünürlüğü ikiye bölmek yerine (%50 ile çarpmak yerine), diğer bir deyişle hem yatay hem de dikey çözünürlüğü 2'nin kareköküne (karekök 2=1,414213) bölmek (%70,7 ile çarpmak yerine (100/1,414213=70,710678)) yerine hem yatay hem de dikey çözünürlüğü teker teker ikiye bölüyor (%50 ile çarpıyor). Bu durumda da oyun-içi işlenen (render) çözünürlük 1357,645019*763,675323 piksel (toplamda 1.036.800 piksel), daha standart bir çözünürlüğe yuvarlarsak 1366*768 piksel (toplamda 1.049.088 piksel) olması gereken yerde 960*540 piksel oluyor ki bu yüzden de oyun-içi görüntü tam 4 kat yukarıya ölçeklendiğinden (upscaling) oyun-içi görüntü çok bulanık oluyor. Siz oyununuzdan çıktı verdiğiniz çözünürlüğüzü (sizin monitörünüz 1920*1080 piksel olduğundan) 1920*1080 pikselde tutup, oyununuzun içinde işlenen çözünürlüğünü 1280*720 piksel yapmak istiyorsanız sizin de hesaplamasını yapmış olduğunuz üzere 1920*1080 1280*720'nin 2,25 katı olduğundan yani %44,44'ü (100/2,25=44,444444) olduğundan oyununun içindeki ekran çözünürlüğü yüzdesini %44,44'ün kareköküne, %66,66'ya (karekök %44,444444=%66,666666) ayarlamanız gerekiyor. GTA V'te ekran çözünürlüğü ölçeği 1/2, 2/3, 3/4 gibi sadeleştirilmiş bir şekilde sunuluyor anladığım kadarıyla. %66,66'yı 33,33 ile sadeleştirsek 2/3 ölçeğe ayarladığınızda asıl istediğiniz sonuca ulaşabiiliyorsunuz.

      Okuduğunuz için teşekkür ederim.

    • dafk punt @ugurcansayan

      @batikandogan evet, aklın yolu birmiş demek:) GTA V'teki render ölçeği biraz yanıltıyor gerçi ama belki onun da mantıklı bir açıklaması vardır 😁

  • Mlih @melih-atmaca

    Uhd 620 12gb ram (2666mhz dual) da performans alamadım Sırf denemek için 100gb yakın download yaptım Aslında çoğu oyunu lowda 30fps oynatabiliyor