Açık kaynak bir proje ile uğraşırken öğrendim ki, Mac makine olmadan da React Native ile geliştirdiğimiz uygulamayı iPhone üzerinde deneyebiliyormuşuz. Expo CLI isimli bir araç var, projenizi bu araca göre yapılandırıp expo start komutunu verdiğinizde size bir QR kodu gösteriyor. Telefonunuza da Expo uygulamasını marketten indirip, kuruyorsunuz. Kamera uygulamasından QR kodu okuttuğunuzda Expo uygulaması açılıyor ve sizin bilgisayarınızdaki JavaScript kodlarını paketleyip, indiriyor ve çalıştırıyor. Aynı normal uygulama yüklemiş gibi kullanabiliyorsunuz. Üstelik her dosya kaydetme işleminizde değişikliği otomatik algılayıp, işlemleri tekrarlıyor. Geliştirme işini bayağı hızlandıran güzel bir araç. Bir ara kullanımını anlatan bir blog yazısı da yazabilirim.
https://expo.io/tools
#Programlama #reactnative #iOS

Keşke xamarin forms için de olsa böyle bir şey.
Apple'ın sadece kendi bilgisayarlarında proje derlemeye izin vermesi çok saçma ya. Ne güzel uygulama geliştiricem, ekosistemine katkı sağlayacam ama sen "yok mac makine almadan olmaz" diyorsun.
package.json içerisine şunları eklersen başlatır:
"scripts": {"start": "expo start",
"android": "expo start --android",
"ios": "expo start --ios"
}