Sony Xperia C5 Ultra
Bu güne kadar S3, Note 3, Note 4, Vodafone Smart 6 Ultra, LG G2, HTC M7, Asus Zenfone 2 kullanmış biri olarak ilk defa Sony bir cihaz aldım. Deneyimlerimi aktaracağım.
Cihazı 1190TL'ye KVK Garantisiyle aldım.(beyaz) Yaklaşık 2 haftadır kullanıyorum.
Kutuda Cihaz ile birlikte Adaptör, USB, Kulak içi olmayan basit bir Kulaklık yer alıyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
6 inç büyüklüğünde Full HD ekrana sahip olan Xperia C5 Ultra, 0,8 mm kalınlığında yan çerçevelere sahip. 367 ppi değerine sahip bu ekrana sahip modelin ekran kasa oranı ise %76.08.
İşlemci tarafında ise MediaTek tercih eden Sony, Xperia C5 Ultra modelinde 1,7 GHz saat hızında çalışan sekiz çekirdekli MediaTek MT6752 çipsetine yer vermiş. Grafik birimi ise Mali T760MP2
2 GB RAM'e sahip olan model ayrıca arttırılabilir 16 GB dahili depolama alanına sahip.
Cihaz FHD IPS LCD bir ekran ve Sony'nin TV'lerde de kullandığı Mobile Bravia Engine 2 ve Süper Canlı Mod yazılımları mevcut.
Ekranın renk doygunluğu, görüş açısı ve kalitesinden gayet memnun kaldım. Note 4 kadar iyi olmasa da Note 3'den daha iyi olduğunu 6"de olsa belli ediyor kendini. IPS ekran güzel.
Cihazı iki köşesinden tutup bükmeye çalıştığımda çatur çutur ses olmuyor. Tek parça bir yapıda olmasının ve çerçevelerin alüminyum olması bu durumu sağlıyor. Arka kapak Z modellerindeki gibi değil plastik bir yapıda.
Cihaz sahip olduğu boyuta rağmen gayet şık ve kaliteli hissiyatı sağlıyor bunu net söyleyebilirim.
Sırf çerçeve inceliği için bile tercih edilebilir. Video ve oyunlarda harika bir deneyim sunuyor.
Batarya olarak 2930mah 1 günü ancak çıkartıyor. Sony tek pille 2 gün iddia ediyor normal kullanımda.
Bataryanın gelecek güncellemeyle daha da iyi olacağını düşünüyorum.
Cihaz 5.0 sürümü ile geldiği için optimizasyon gerekli olduğunu düşünüyorum. Telefon yazılımdan ötürü boşta olması gerekende fazla şarj tüketiyor.
Cihazın 6.0 Alacağını SONY duyurmuştu. Onu bekliyorum. Sanırım yeni Ocak sonu gibi yayınlanacak.
Cihazın kutusundan çıkan adaptör görüntü itibarı ile güzel olsa da 0.85mah ile bu cihaz 3.5 saate yakın bir sürede şarj oluyor. Ben bu adaptörü ve USB'yi kullanmıyorum. USB'si zaten çalışmadı 🙂
Orjinal Note 3 ve G2'nin adaptörü var onlarla şarj ediyorum. 140dk'da şarj tamamlanıyor.(2 saat 20 dakikada)
Alacak arkadaşlar 1.8-2.0 mah orjinal bataryalarla şarj etmelerini öneriyorum.
Adaptör dezavantajını bu yolla giderdim. Memnunum.
Kutu içerisinden çıkan kulaklığı önermiyorum. Kulak içi olmayan basit bir mikrofonlu kulaklık çıkarmaya tenezzül etmedim. Zenfone 2'nin kulaklığı elimde mevcut onu kullanıyorum. Gayet başarılı.
Donanım olarak ilk defa MediaTek bir işlemcili cihaz kullanıyorum. Qualcomm ve Exynos işlemcilerden sonra bu ilk oluyor.
Kullanılan A53 mimarisine sahip 64 bit işlemciyi Snapdragonlu işlemcilerle kıyaslarsam,
615'ten daha iyi 801'e denk gelen bir işlemci olduğunu düşünüyorum. Çoklu çekirdek performansı 8 çekirdekten ötürü iyi. Tabi burada kaç uygulama çoklu çekirdeği tam olarak destekliyor o da ayrı bir konu.
Kullanılan grafik birimi Mali T760MP2. Bu grafik biriminin MP6 olanını Exynos'lu Note 4'lerde kullanıyor.
Ekran FHD olduğu için gayet başarılı sonuçlar veriyor. Bir çok oyunda denedim kasma, donma vs. sorunlarla karşılaşmadım. Ekranı Sony 2K yapmamakla akıllılık etmiş. Paneli kaliteli yaparak gereksiz zorlamalardan kaçınmış. En son bu durumu LG G3'lerde görmüştük.
Ram kısmında ise 2 GB ram var. Sony arayüzü çok rahat ve akıcı. Yeterli olduğunu düşünüyorum. 3GB'de yapabilirmiş tabi. Dediğim gibi arayüz çok rahat. Xperia C3 Cihazımızda var. 1gb ram ile gelmekte onda bile en ufak sorun görmedim. O eski Androidlerdeki sorunlar artık pek yaşanmıyor.
Kameralar ise en çok beğendiğim yanı oldu cihazın. SONY'nin en iyi Selfie telefonu olarak gösterdiği cihaz hakkını veriyor. PROselfie diye lanse ettiği ön kamera Led flaşı, Auto Focus özelliği, HDR çekimi, FHD Video kaydı ile gerçekten bir çok özelliği kullanabilmemizi sağlıyor.
Yaptığım çekimlerde Ön kameranın bu güne kadar kullandığım tüm cihazlardan iyi olduğunu gördüm. 13Mp'lik ön kamera Kaliteli sensör ve Led flaş ile tek başına bile bu dönemlerde moda olan Özçekim için alma sebebi olabilir.
Arka kamera da 13mp'lik exmor RS sensör ve tek Led flaşa sahip. Arka kameranın da gayet başarılı olduğunu kıyaslamalarla farkettim. Odaklama gayet hızlı. Deklanşör tuşunun olması SONY'lerde ayrıca bir avantaj.
Arka kamerayı kullandığım cihazların bazıları ile kıyaslayacak olursam LG G2, Note 3 ve Zenfone 2'den iyi.
Note 4'den geride.
Cihazın ahize kalitesi çok iyi sesi net alıyorum. G2'de ahize sorunu yaşamıştım geçmişte.
Hoparlörleri gerçekten yüksek ve kaliteli ses veriyor. önde olmasından ayrıca memnunum. SONY eqo ve ClearAudio+ yazılımı da güzel.
İyi bir kulaklıkla çok berrak ses alabiliyorum.
Cihazda FM radyo var.
Genel Olarak Değerlendirecek olursam;
Kameraları ve ekran çerçeve inceliği ile öne çıkan bir cihaz. Büyük EKRAN seven kullanıcıları memnun edecektir.
Donanım olarak başarılı buluyorum. SONY burada f/p cihazı ortaya çıkarmış.
1190tl'ye alınabiliyor. Fiyat göz önünde alındığında başarılı bir cihaz ortaya çıkmış.
Alan herkes kameralardan fazlasıyla memnun olacaktır. Özellikle Ön kameradan.
Eleştirilerim ise, kutu içerisinden çıkan adaptör ve kulaklığa. Maliyeti düşürmek adına bunlar biraz sallamasyon olmuş. Adaptör kendi kaliteli olabilir ama mAh düşük.
Şarj süresi şuan için SONY'nin dediği gibi stamina modlarla falan normal kullanımda 2 gün olamadı daha 😀
5.0 sürümünün etkisinin olduğunu düşünüyorum ve ufak iyileştirmeler gerekli. Boşta iken tüketim özellikle ayarlanacaktır geri bildirimlerle.
5.0'a yükselttiğim note 3'te 4.4.2ye göre batarya süresi düşmüştü. Güncelleme bekleyeceğiz 😀
Deneyimlerim ve aktaracaklarım bu şekilde. Düşünen arkadaşlara artısı ve eksisi ile bir faydası olacaktır umarım.
Değerlendirmemi 1190tl'yi göz önüne alarak yaptım. Cihaz 2500tl olsa eleştirecek noktalar daha da bulabilirim.
Puanlamam
Tasarım: 7
Donanım: 7
Ekran : 8
Ön kamera: 9.5
Arka Kamera: 7.5
Kutu içeriği: 5
Batarya : 6.5-7
Hoparlör: 7
SONY Arayüz:8

Güzel inceleme teşekkürler. Xperia Z Ultra kullanıcısı olarak ilgimi çekti açıkçası 🙂