Microsoft Wireless Desktop 800
Bu incelememde bir buçuk yıldan fazladır kullandığım klavye mouse setini anlatacağım. Masaüstü mü yoksa ultrabook tarzı bir bilgisayar mı alayım diye çelişkiye düştüğüm zamanlar çok uygun bir fiyattan ASUS zenbook serisi bir ultrabook alma şansım olmuştu. Zenbook oldukça iyi olmasına ve 13 inçlik full HD ekranı olmasına rağmen film-dizi izlemek ve oyun için tatmin edici bir kullanım sunmuyordu (ekran küçüklüğü açısından.). Bu sebeple zenbook'u bir adet 22 inçlik Samsung monitör alıp evde masaüstü gibi kullanmaya karar verdim. Zenbook'un kapağı kapalı olacağından haliyle bir de kablosun klavye setine ihtiyaç duymuştum. Böylece MS Wireless Desktop 800 ile tanıştım.
Mevzuyu uzatmadan doğrudan kullanıcı deneyimime dayanarak artılarından bahsedelim:
1.) Fiyatı oldukça uygun. Bugün Bimeks'den 49 TL'ye bir adet ofisim için satın aldım. Teknosa'da ise 69 TL'lik bir fiyat etiketine sahip.
2.) Dayanıklı uzun süreli kullanım. Bahsettiğim gibi bir buçuk yıldır kullanmaktayım ve hiç bir sorununu görmedim.
3.) Oldukça küçük ve tek bir usb alıcısından klavye ve mouse'u kullanabilme. Usb alıcısı ufak ve fazladan bir usb işgal etmemekte.
4.) Büyük Mouse. Evet bugün mağaza mağaza gezdim fiyatı 150 TL'leri bulan diğer setlerin tamamında notebook mouseu diyebileceğimiz ufacık tefecik mouselar yer alırken bu sette masaüstüne yaraşır büyük bir mouse ile karşılaşıyorsunuz.
5.) Uzun Pil Ömrü. Mouse iki adet iri kalem pille çalışıyor görünüyor ve kutu içinden iki adet Duracell marka pil çıkıyor. ANCAK mouse tek kalem pille de çalışıyor! Evet bu sayede pil sıkıntısı çektiğinizde tek pil bulabilmeniz yeterli ve bu özelliği mouse'un çok uzun süre pile ihtiyaç duymayacağını gösteriyor ki ben evimde kullandığım setteki mouseun pilini bir buçuk yıldır değiştirmedim hala kutu içinde çıkan Duracelller ile çalışıyor. Fakat benzer durum klavye için geçerli değil maalesef.
6.) Basit ölçüde multiplayer tuşları mevcut. Özellikle ses kontrolünde yeterli kullanımı sağlıyor.
Evet, bugün bozulduğunu hiç görmediğim ve bozulacağına inanmadığım Logitech marka kablosuz klavyemin beni hüsrana uğratmasından ötürü çıktığım alışverişte yine elimde bir MS Wireless Deskop 800 ile döndüm. 49 TL gibi bir paraya alabileceğiniz en iyi set olduğu kuşkusuz. Eğer biraz daha paranız varsa 110 TL'ye Deskop 2000 ve 140 TL'ye Deskop 3000 sahibi de olabilirsiniz. Microsoft bu işi bırakmamasını diliyor, ve bütçesini sarsmak istemeyen arkadaşlara bu kaliteli seti öneriyorum...
Not: Emin Yaren isimli üyenin uyarısı üzerine ekleme ihtiyacı hissettiğim bir olumsuz özelliği var bu setin. Bu sette yer alan klavyede CapsLock ve NumLock ışığı bulunmamakta. Satın alırken bunu da göz önüne alın. @eminyaren 'e bu olumsuzluğu hatırlattığı için teşekkürler.



Microsoft Bluetrack teknolojisi kullanan fareleriyle işlevsel açıdan bir adım önde. Logitech'te ise lazer ve Darkfield olmak üzere iki çeşit fare var. Lazerlerin mouse pad ihtiyacı var, Bluetrack'in tersine. Logitech'in Darkfield teknolojisi Bluetrack'in yapamadığı bir şeyi yapıp cam yüzeylerde de çalışabilmesine rağmen çok daha pahalı ve pil tüketimi daha yüksek. Malzeme kalitesi Logitech farelerde daha iyi. Microsoft en üst seri hariç genelde bu konuda sıkıntılı, kauçuk kaplamaları zamanla açılıyor.
Bir de A4 Tech gerçeği de var. Bugün mağazalarda Oyun Mouselarını gördüm ve içim gitti diyebilirim...
Valla Microsoft Wireless Mobile Mouse 3500 kullanıyorum üç senedir. Bluetrack cam hariç bütün yüzeylerde çok güzel çalışıyor ve bunun büyük faydasını gördüm. Kotun bacağında kaydırmaca gerçekten güzel bir olay.
Güzel klavye ama çok fazla bir şey beklememek lazım bir gaming deil çünkü..
boşluk bırakmadan ok tuşlarının başladığı klavyelere alışamıyorum zor yönden öğrendim meğerse çok önemliymiş benim için..