Horizon Zero Dawn İlk İzlenim
Horizon Zero Dawn'ı yaklaşık 1 saat gibi bir süreyle denedim. Oyunla ilgili ilk izlenimlerimi paylaşmak istedim.
Öncelikle eğer ki bu ilk saati Sony, demo olarak oynanabilir bir şekilde sunmuş olsaydı ve ben bu demoyu denemiş olsaydım kesinlikle Horizon Zero Dawn'ın yanından bile geçmezdim. Gerçi bana hediye geldi, para vermedim. Ama eğer hediye olarak gelmemiş olsaydı bir şekilde indirim kovalayacak ve bir şekilde bu oyunu alacaktım.
Şimdi, yakın dövüş tam anlamıyla rezalet! Ana karakterimiz Aloy aşırı derece hantal. Bize doğru yapılan saldırıdan kaçmak neredeyse imkansız. Dark Souls, Bloodborne gibi oyunlardaki saldırıdan yuvarlanarak kaçma olayı bu oyunda da var. Ancak çoğu zaman işe yaramıyor. Ben Playstation'daki "O" tuşuna basarak kaçmaya çalıştığımda ilk anda başarılı olsam bile ikinci hamlede mutlaka hasar almayı başardım. Eğer üzerimize gelen robot biraz büyükse, o zaman neredeyse yuvarlanarak kaçmak hiç işe yaramıyor.
Elimizde tuttuğumuz sopa da tam bir felaket. R1 tuşu ile yakın dövüşte elimizdeki sopayı kullanıyoruz ama o da aşırı derecede hantal. Ben bir defa vuruyorsam karşımdaki robot (en küçükleri bile olsa) da mutlaka bir iki tane geçiriyor bana. Bir de anlatması çok zor ama, o elimizdeki sopa ile yakın dövüşe girmek beni resmen oyundan soğutuyor, anlatamadığım şekilde yorulduğumu hissediyorum. Yani bu özellik de beni hiç tatmin etmedi.
Ok atma mekaniği normal, birşey diyemiyorum. Grafikler olağanüstü, şimdiye kadar hiçbir oyunda böyle "doğa, orman" grafiği görmedim.
Not: Belki oyunun olayı bu, kolay değil falan diyeceksiniz. Ama ben Bloodborne'da 300 seviye olmuş ve oyunu 3 kez bitirmiş biriyim. Ayrıca yine bu tarz Monster Hunter serisine de hakim biriyim. Bu yaşadığım oyunun zorluğu değil, karakterin hareketlerinin ve oyun mekaniklerinin hantal olması, oyuncuyu kanser etmesi.
Sonuç: PS4'üme takmış olduğum oyunları bitirme gibi bir takıntım olduğu için bir şekilde oyuna devam edip bitireceğim yine de. Ama oyunu almak isteyenler lütfen önce bir deneyip öyle alsın. Pişman olma ihtimaliniz var. Seven de çok sever kardeşim 🙂 bişey diyemem. #HorizonZeroDawn #Ps4
Oyun zaten yakın dövüşe odaklanmış bir oyun değil. Çoğu zaman gizlilik arkasına saklanıyorsunuz.. Onun dışında hikayesi daha ağır basıyor. Bir iki boss haricinde sıkıntılı bir düşman yok.
Evet gizliliğe önem veriyor doğru, pata küte dalmak için tasarlanmamış belli. Ama oyunun ilk başlarında bu kadar büyük bir hantallıkla karşılaşmak oyundan ciddi derecde soğuttu beni. Ama zaten küçük düşmanlara gizlilikle yaklaşanbileceğiz sadece. Büyük düşmanlarda o da işe yaramıyor.