elementary OS Luna
Windows'tan farklı bir işletim sistemine geçmeye karar vermiştim. Tek bildiğim Linux dağıtımlarından 6-7 yıl önce sadece 1 kere kullandığım Ubuntu'ydu. Fakat ben daha da fazla bakınmaya başladım. Linux dağıtımlarının benim için tek alternatif olduğunu anlayınca Debian, Pardus, Arch Linux gibi dağıtımlara baktım. Önce hem yerli olduğu, hem de kullanımı sanki biraz daha kolay olur diye düşündüğüm için Pardus'u denemek istedim. Fakat yükledikten sonra açılmadı. Çünkü UEFI desteği yoktu. UEFI desteği olan bir dağıtım aradım. Ubuntu ve Debian tabanlı çoğu dağıtımda UEFI desteği bulunuyordu. Ben de öncelikle Ubuntu 14.04 yükledim. Bir süre kullandıktan sonra, benim hoşuma gitmediğini anladım. Ve elementary OS'u buldum. Kurduktan sonra biraz sorunlar çıkardı (NVIDIA sürücüsü ve Steam yükleme aşamalarında) Fakat Sistem Güncellemerinden güncelleme yapınca sorunlar gitti. Mac OS X gibi duran görüntüsü göze çok hoş duruyor. Ubuntu tabanlı olması, son kullanıcı için kullanımı kolaylaştırıyor bence. Çünkü yazılım merkezinden çoğu temel uygulamayı (Firefox, LibreOffice) edinebiliyorsunuz. Görünümü güzel, ve gayet hızlı. İçinde 3 tane temel kullanıcı arayüzü geliyor. Çoğu dağıtımda kullanılan : GNOME, GNOME Classic ve elementary OS'a tasarlanmış Pantheon. Pantheon, sistemle en uyumlu ve bana göre en kullanışlı arayüz. Ama GNOME'un keyfi de bir başka. Onu da yaşayabiliyorsunuz. Linux 3.2 çekirdeği üzerinde çalışıyor elementary OS. Sorunlu çekirdek olarak biliniyor. Ama ekran parlaklığını ayarlama haricinde bana hiçbir sorun çıkarmadı. O yüzden kernel de sıkıntısız. UEFI sistemde GRUB önyüklemede Windows'a giremiyorsunuz. Ama bir çözümü var. USB'den boot edermiş gibi bilgisayarınızdaki boot etme kısmına ard arda bastıktan sonra gözüken Windows bölümünün üstüne gelip enter dedikten sonra Windows, sıfır sorun ile açılıyor. Önerdiğim bir işletim sistemi. Ama bazen küçük hataları, arada yaydan çıkmaları olabiliyor. Windows'un yanına kurmak, ve kullanım kolaylığı istiyorsanız, yükleyeceğiniz işletim sistemi elementary OS olmalı.





Güzel OS ama günceleme yaptıktan sonra garipleşiyor yada bana öyle denk geldi. Mouse simgesi kayboluyor bir süre sonra düzeliyor. Daha kötüsü pencerelerdeki, maximize / close tuşları kayboldu. Düzeltemedim o yüzden Linux Mint'e geçtim.
Kernel yüzündendir. Son güncellemelerde kernel güncellemesi yapılıyor. Önce terminalden sudo apt-get update yazıp sonra Güncelleme uygulamasından güncellemeleri yapın. Düzeliyor 🙂
@serdarservet yapmıştım onu ama tekrar denemekten zarar gelmez. 🙂
@serdarservet Denedim şimdi sorun düzeldi. Teşekkür ederim 🙂
Merhaba bir soru sormak istiyorum daha önce Linux işletim sistemi kullanmadım sadece sanal sunucu kiralarsam centos kullandım ama o zaten terminalden yapıyoruz işlemleri neyse soruya gelelim şu zamana kadar hep windows kullandım xp,7,8,8.1,10 fakat artık windowsu kullanmak istemiyorum. Bunun yerine Elementary OS kullanmak istiyorum fakat kullanımı kolay mı ne kadar sürede kavrarım ve kurulumu indirip mi yapıcaz nasıl yapıcaz veya bilgisayarcıyamı götüreyim o kursun bilgi verebilirseniz. Çok iyi olur şimdiden teşekkürler. Bilgisayar olarak MSI GE60 Apache 2PC-299TR Intel Core i7 4710HQ 2.5GHz / 3.5 GHz 16GB 1TB + 128GB bu sistemi kullanıyorum cevaplar için şimdiden teşekkürler.