@ugurcansayan Merhaba,
Ben de bu konu hakkında bazı bilgiler vermek istiyordum. Bazı oyunlarda oyunun içindeki ekran çözünürlüğü ölçeği (screen resolution scale) yatay ve dikey çözünürlüğün çarpımı yerine yani alan hesaplaması yerine, hem yatay hem de dikey çözünürlüğü teker teker hesaplıyor. Örneğin; 1920*1080 piksel çözünürlükte çıktı verilen bir oyunda ekran çözünürlüğü yüzdesi %50 yapıldığında 1920*1080 piksel (1920*1080=2.073.600), toplamda 2.073.600 piksel çözünürlüğü ikiye bölmek yerine (%50 ile çarpmak yerine), diğer bir deyişle hem yatay hem de dikey çözünürlüğü 2'nin kareköküne (karekök 2=1,414213) bölmek (%70,7 ile çarpmak yerine (100/1,414213=70,710678)) yerine hem yatay hem de dikey çözünürlüğü teker teker ikiye bölüyor (%50 ile çarpıyor). Bu durumda da oyun-içi işlenen (render) çözünürlük 1357,645019*763,675323 piksel (toplamda 1.036.800 piksel), daha standart bir çözünürlüğe yuvarlarsak 1366*768 piksel (toplamda 1.049.088 piksel) olması gereken yerde 960*540 piksel oluyor ki bu yüzden de oyun-içi görüntü tam 4 kat yukarıya ölçeklendiğinden (upscaling) oyun-içi görüntü çok bulanık oluyor. Siz oyununuzdan çıktı verdiğiniz çözünürlüğüzü (sizin monitörünüz 1920*1080 piksel olduğundan) 1920*1080 pikselde tutup, oyununuzun içinde işlenen çözünürlüğünü 1280*720 piksel yapmak istiyorsanız sizin de hesaplamasını yapmış olduğunuz üzere 1920*1080 1280*720'nin 2,25 katı olduğundan yani %44,44'ü (100/2,25=44,444444) olduğundan oyununun içindeki ekran çözünürlüğü yüzdesini %44,44'ün kareköküne, %66,66'ya (karekök %44,444444=%66,666666) ayarlamanız gerekiyor. GTA V'te ekran çözünürlüğü ölçeği 1/2, 2/3, 3/4 gibi sadeleştirilmiş bir şekilde sunuluyor anladığım kadarıyla. %66,66'yı 33,33 ile sadeleştirsek 2/3 ölçeğe ayarladığınızda asıl istediğiniz sonuca ulaşabiiliyorsunuz.
Okuduğunuz için teşekkür ederim.
@ugurcansayan Merhaba,
Ben de bu konu hakkında bazı bilgiler vermek istiyordum. Bazı oyunlarda oyunun içindeki ekran çözünürlüğü ölçeği (screen resolution scale) yatay ve dikey çözünürlüğün çarpımı yerine yani alan hesaplaması yerine, hem yatay hem de dikey çözünürlüğü teker teker hesaplıyor. Örneğin; 1920*1080 piksel çözünürlükte çıktı verilen bir oyunda ekran çözünürlüğü yüzdesi %50 yapıldığında 1920*1080 piksel (1920*1080=2.073.600), toplamda 2.073.600 piksel çözünürlüğü ikiye bölmek yerine (%50 ile çarpmak yerine), diğer bir deyişle hem yatay hem de dikey çözünürlüğü 2'nin kareköküne (karekök 2=1,414213) bölmek (%70,7 ile çarpmak yerine (100/1,414213=70,710678)) yerine hem yatay hem de dikey çözünürlüğü teker teker ikiye bölüyor (%50 ile çarpıyor). Bu durumda da oyun-içi işlenen (render) çözünürlük 1357,645019*763,675323 piksel (toplamda 1.036.800 piksel), daha standart bir çözünürlüğe yuvarlarsak 1366*768 piksel (toplamda 1.049.088 piksel) olması gereken yerde 960*540 piksel oluyor ki bu yüzden de oyun-içi görüntü tam 4 kat yukarıya ölçeklendiğinden (upscaling) oyun-içi görüntü çok bulanık oluyor. Siz oyununuzdan çıktı verdiğiniz çözünürlüğüzü (sizin monitörünüz 1920*1080 piksel olduğundan) 1920*1080 pikselde tutup, oyununuzun içinde işlenen çözünürlüğünü 1280*720 piksel yapmak istiyorsanız sizin de hesaplamasını yapmış olduğunuz üzere 1920*1080 1280*720'nin 2,25 katı olduğundan yani %44,44'ü (100/2,25=44,444444) olduğundan oyununun içindeki ekran çözünürlüğü yüzdesini %44,44'ün kareköküne, %66,66'ya (karekök %44,444444=%66,666666) ayarlamanız gerekiyor. GTA V'te ekran çözünürlüğü ölçeği 1/2, 2/3, 3/4 gibi sadeleştirilmiş bir şekilde sunuluyor anladığım kadarıyla. %66,66'yı 33,33 ile sadeleştirsek 2/3 ölçeğe ayarladığınızda asıl istediğiniz sonuca ulaşabiiliyorsunuz.
Okuduğunuz için teşekkür ederim.