Yasa henüz değişmese bile sınav sistemi çoktan değişti. Yorumları okuyunca pek kimsenin haberi yok gibi. 2014 yılı içerisinde ehliyet alan yok galiba. Devlet kursların işi ne kadar savsakladığını anlamış olacak ki teorik sınavı mümkün olduğu kadar kolaylaştırıp pratik sınavı da mümkün olduğu kadar zorlaştırdı. Sınavlar artık 100 metre arabayı sür şeklinde değil. Sınav 30 dakika sürüyor. Bu 30 dakika içinde aracı yüzde100 hatasız kullanmak ve park etmek var. (iki lobut arasına) Sınav parkuru akan trafikte. En küçük hatanızda gözetmen sizi arabadan indiriyor. Arabayı stop ettirmek, sinyal vermemek, tökezlemek, park edememek vb. Arabayı kaldıramadan araçtan indirilen bir sürü kişi var.
Bu yüzden kurslarda işi sıkı tutuyor. Çünkü pratik sınavdan geçemeyince adamın yakasına yapışıp niye bana yeteri kadar eğitim vermedin bak ben iki saat eksik pratik almışım habeerim yok deyip yakasına yapışıyorsun. Sınavdan kalan herkese yeniden pratik eğitim yaptırmaları gerektiği için onlarında maliyetleri artıyor. Nereden mi biliyorum bunları eşim ehliyeti yeni aldı. kendim de sınav gözetmeniyim. Bu arada gözetmenlik çok riskli iş, ayağınızın altında pedallar olsada acemi sürücü her an size kaza yaptırabilir.
Yasa henüz değişmese bile sınav sistemi çoktan değişti. Yorumları okuyunca pek kimsenin haberi yok gibi. 2014 yılı içerisinde ehliyet alan yok galiba. Devlet kursların işi ne kadar savsakladığını anlamış olacak ki teorik sınavı mümkün olduğu kadar kolaylaştırıp pratik sınavı da mümkün olduğu kadar zorlaştırdı. Sınavlar artık 100 metre arabayı sür şeklinde değil. Sınav 30 dakika sürüyor. Bu 30 dakika içinde aracı yüzde100 hatasız kullanmak ve park etmek var. (iki lobut arasına) Sınav parkuru akan trafikte. En küçük hatanızda gözetmen sizi arabadan indiriyor. Arabayı stop ettirmek, sinyal vermemek, tökezlemek, park edememek vb. Arabayı kaldıramadan araçtan indirilen bir sürü kişi var.
Bu yüzden kurslarda işi sıkı tutuyor. Çünkü pratik sınavdan geçemeyince adamın yakasına yapışıp niye bana yeteri kadar eğitim vermedin bak ben iki saat eksik pratik almışım habeerim yok deyip yakasına yapışıyorsun. Sınavdan kalan herkese yeniden pratik eğitim yaptırmaları gerektiği için onlarında maliyetleri artıyor. Nereden mi biliyorum bunları eşim ehliyeti yeni aldı. kendim de sınav gözetmeniyim. Bu arada gözetmenlik çok riskli iş, ayağınızın altında pedallar olsada acemi sürücü her an size kaza yaptırabilir.