merhabalar arkadaşımın bilgisayar bayiisi üzerinden bir ürün satın almıştım.Arkadaşım direk geliş fiyatına ürünü vermişti.2014 aralık ayında aldığın ürünün garantisi 2016 aralıkta bitiyordu.Ürün bozuldu ve bozulunca servise yolladım 24.10.2016'da servise giriş yapmış 14.11.2016'da da ürünün tamir edilemediğini,ellerinde aynı ürün olmadığını ve para iadesi yaptıklarını söylemişler.Buraya kadar her şey yolunda gibi gözüküyor ama sorun şu 278 dolara satın alınan ürün için 200 dolar iade etmişler.Arayıp sorduğumda ürünün kullanma bedeli olarak böyle bir kesinti yaptıklarını söylediler.Ayrıca aradığım toptancı bayiide ki çalışan kadın beni azarladı.Bayi bizle iletişim kurmalı siz muhattabım değilsiniz diye.Böyle bir kesinti yapmaları yasal olarak mümkün mü?Bildiğim kadarıyla Ticaret ve Sanayi odası kanunlarında satılan bir ürünün şirket batsa dahi garantisi bittikten sonra tüketiciye 3 yıl daha hizmet verme zorunluğu var.En azından ben öyle biliyorum.Yani ya yedek parça ya da stokta aynı üründen bulundurmak zorunda.Yeni bir ürün almak istediği mi ve ürünü 2 yıl kullanmadığım içinde ben de 78 dolar kesinti yapmak istediğimi söylediğim de kadın telefonu suratıma kapattı.Halbuki onların mantığıyla yaklaşmıştım.Ama asıl sorun şu bahsettiğim ürün ekran kartı kutusu ve poşeti dahil her şeyi duruyor ama faturası kayıp.Ama sistemde satın alma görüntüleri ve servis bilgileri duruyor hepsinin ekran görüntüsünü aldım.Tüketici haklarına bu belgelerle başvurabilir miyim?Faturanın bir kopyası büyük ihtimal arkadaşımda var ama muhasebecisine gitmiş olabilir.Emin değilim
merhabalar arkadaşımın bilgisayar bayiisi üzerinden bir ürün satın almıştım.Arkadaşım direk geliş fiyatına ürünü vermişti.2014 aralık ayında aldığın ürünün garantisi 2016 aralıkta bitiyordu.Ürün bozuldu ve bozulunca servise yolladım 24.10.2016'da servise giriş yapmış 14.11.2016'da da ürünün tamir edilemediğini,ellerinde aynı ürün olmadığını ve para iadesi yaptıklarını söylemişler.Buraya kadar her şey yolunda gibi gözüküyor ama sorun şu 278 dolara satın alınan ürün için 200 dolar iade etmişler.Arayıp sorduğumda ürünün kullanma bedeli olarak böyle bir kesinti yaptıklarını söylediler.Ayrıca aradığım toptancı bayiide ki çalışan kadın beni azarladı.Bayi bizle iletişim kurmalı siz muhattabım değilsiniz diye.Böyle bir kesinti yapmaları yasal olarak mümkün mü?Bildiğim kadarıyla Ticaret ve Sanayi odası kanunlarında satılan bir ürünün şirket batsa dahi garantisi bittikten sonra tüketiciye 3 yıl daha hizmet verme zorunluğu var.En azından ben öyle biliyorum.Yani ya yedek parça ya da stokta aynı üründen bulundurmak zorunda.Yeni bir ürün almak istediği mi ve ürünü 2 yıl kullanmadığım içinde ben de 78 dolar kesinti yapmak istediğimi söylediğim de kadın telefonu suratıma kapattı.Halbuki onların mantığıyla yaklaşmıştım.Ama asıl sorun şu bahsettiğim ürün ekran kartı kutusu ve poşeti dahil her şeyi duruyor ama faturası kayıp.Ama sistemde satın alma görüntüleri ve servis bilgileri duruyor hepsinin ekran görüntüsünü aldım.Tüketici haklarına bu belgelerle başvurabilir miyim?Faturanın bir kopyası büyük ihtimal arkadaşımda var ama muhasebecisine gitmiş olabilir.Emin değilim