Haftalık Gündem Değerlendirmesi (19 – 24 Kasım 2012)
Ülkemizden ve Dünyadan Geçen Haftanın Teknoloji Gündemi
- Apple’a sayfa çevirme patenti.
- Samsung, Apple-HTC arasındaki anlaşmanın açıklanmasını talep ediyor. HTC, anlaşılan lisans ücreti konusundaki tahminleri yalanladı.
- FBI, çalınan iPad mini’lerin peşinde.
- App Store 1 milyon uygulamaya ulaştı.
- HP, kendi alt firması tarafından dolandırıldı. Sadece bu olayın maliyeti 5 milyar zarar.
- Nintendo Wii U çıktı, Nintendo Wii’ye oyun üretmeyi bıraktı.
- Paul Otellini, neredeyse 40 yılın ardından Intel’den ayrılıyor.
- WD, dahili 4 TB diski çıkardı.
- Avea telefon çıkardı.
- Newegg: Windows 8 satışları yavaş gidiyor.
- Korsanlar, Windows 8’i bedava aktiflemenin yolunu buldu.
- Anonymous, İsrail’e saldırıyor.
- Google, Safari çerezleri sebebiyle 22.5 milyon dolar cezaya çarptırıldı.
- Android 4.2’deki “People” uygulamasında büyük hata: Aralık ayı yok!
- Facebook bazı değişikliklere gidecek.
- Yahoo! ile Facebook arama altyapısı kuruyor olabilirler.
- Twitter üzerinden e-posta gönderme sistemi geliyor.
- Yüksek güvenliğiyle bilinen FreeBSD de hack mağduru.
- Kaçak John McAfee şimdi de blog açtı.
- En çevreci üretim yapan şirketler belli oldu.
- Sony, 4K TV alanlara 4K film paketi sağlayacak.
- Çalışan durumdaki en eski bilgisayar.
- Dijital görüntüleme öncülerinden Bryce Bayer öldü
- Nokia, Lumia’ların fiyatlarını açıkladı. Türkiye lansmanından izlenimler.
- Türk Telekom, Fatih projesi altyapı ihalesini kazandı.
- Fatih projesinde durum hiç iç açıcı değil.
Oyun Dünyası
- Android oyun platformu OpenFeint kapatılıyor.
- Hapiste tutulan ArmA geliştiricileri için Çek başkanı devreye girdi.
- Star Citizen, 6.3 milyon dolar topladı.
- PS Vita 2.0 güncellemesi geldi, Türkçe geldi.
- Planetside 2 çıktı.
- Steam sonbahar indirimleri başladı.
- iOS oyunlarında indirimler.
Podcast olarak dinle
Dosya olarak indir - iTunes - Spotify - RSS

Güzel bir podcast bizi bekliyor.
EMRE
Abi giriş teaser ı yok tu potcast'in başında dikkatimi cekti
Şimdi haftalık potcastimizi dinleyelim
Aa jenerik nereye gitti /:
Mp3 olarak indirme link i koymuyor musunuz artik?
podcastların mp3 dosyalını nerede sıte uzerınde ben bulamıyorum
Melih
Giriş teaserı yok potcast’in başında. Jenerik nereye gitti...
Koray Üstüner
Son10dk ses yok! Bilginize...
Dosya bozulmuş render aşamasında. Muhtemelen orijinal kayda zarar gelmemiştir ama yarın düzeltebileceğiz.
EMRE
Levent abi sınıfta priz olmaması trajedik ama
Akıllı tahta olup da aman başına bişey gelmesin,bozulmasın diye kullandırtmayan okul müdürleri varmış bu olayda trajikomik herhalde buna ne dersiniz acaba???
LP
Rezillik derim, ne diyeyim...
Ziyaretçi
ps vita güncellemesi.ooolllleeeyyy
Alp
Murat bey ne öğretmenisiniz merak ettim şimdi ? 😀
Ziyaretçi
http://teknoseyir.com/43635/teknoseyir-editorlerinin-asil-isleri-nedir/
Kutay
Kamuoyu'na duyuru,
Bugün ve dün ve ondan önceki gün "Birinci" hareketimi başarıyla sonuçlandırmama rağmen bu yorumlar moderasyona takıldı. Siz değerli takipçilerimi sukut-u hayale uğratmanın verdiği hüzünle çalışmalarıma daha sıkı sarıldım. Bu sıkı moderasyonu aşmanın bir yolunu bulacağım.
Sevgiler,
1.Kutay
Disturbed
Arkandayız Kutay. Devam et.
DP
Kutay 1 nisanda gel seni teknoseyir'in müdür koltuğuna oturtucaz.
Ziyaretçi
helal olsun
Düzeltme: Ses sorununa açıklama gelmiş. 🙂
Güzel sohbetti her zamanki gibi. Teşekkürler. Aslında oyun haberlerinde dinlemek istediğim kısımlar vardı, yarın göreceğiz artık. 🙂
Shark
Ben bu 3G testlerini, onlara verilen reklamları felan anlamıyorum. Dalga mı geçiyorlar bizimle diyeceğim, sormaya gerek yok. Aylık paket alıyorum hala 100mb kota var. 100mb'dan sonra Dialup dönemine dönüyoruz. 96kbps. Böyle bir şeyin gidip reklamını yapıyorlar.
O zaman reklama da 100mb a kadar Amerika, 100'den sonra Uganda felan yazsınlar, yanıltıcı olmasın.
Oğuzcan
Lumia 920'ye verilecek parayla Galaxy Note 2 alınabiliyor... Nokia civciv renklerine hasıl cıvılcıvıl modeller üretedursun, adamlar bilgisayarı (donanım) cebe soktular.
Alp
Telefonlar demişken. Samsung Galaxy Note 2, iPhone 5, HTC'ler falan bunların hiç birisinin incelemesi yapılmadı. Artık daha fazla videolar bekliyoruz.
Smaug
Hepimiz öyle istiyoruz ama bu sitenin 'Günlük 10 dakika teknoloji molası' sloganı ile çıktığını hatırlatmakta fayda var. Daha önce de birkaç programda bahsi geçmişti. Video+render+upload vb etkenler ile birlikte 10-15 dakikalık bir yayının bile saatler süren emek gerektirdiği belirtildi. Daha fazla video demek; bu çok sevdiğimiz, güvendiğimiz ekibin özel hayatlarından büyük fedakarlık yapması demek olur. Süreklilik iyidir, -hem izleyenleri hem emek harcayanları- bıktırmaya gerek yok. 🙂
Bize gönderilmeyen ürünleri inceleyemiyoruz haliyle 🙂 Yoksa özel bir inceleme yasağımız yok. Aramızda iPhone kullanan kalmadığından 5'e güncelleyecek kimse de kalmadı. Özkan S3 aldı inceledik. O da Note2 almaz. HTC ise bundan sonra daha aktif olarak sitede yer alacak.
Parayı veren düdüğü çalar!
Firmalar ürün gönderecekler ki adamlar inceleme yapsın, bu işler bu şekilde yürüyor. Amcalarının, dayılarının bir sabancı ya da koç olmadığını söylüyor arkadaşlarımız zaten. .Biliyorsunuz ki bu işler ucuz değil, her yeni ürünü satın alabilme gücü, küçümsenemez.
Babası koç olup da, piyasadaki tüm ürünleri çıktığı gibi satın alacak ve hemen inceleme hazırlayabilecek babayiğitler varsa, biz faniler için hemen hayrına bir internet sitesi kursunlar...
Asıl sorun, bilişim ve teknoloji firmalarının teknoseyirden bu kadar bihaber olmaları, ya da görmezlikten gelmeleri. Ülkemizdeki bilişim ve teknoloji sektörü yöneticileri, işte bu kadar hafif siklet. Ülkemize xbox360, 8 senelik ömrünün ancak 7nci senesinde gelebildi, hem de, "microsoftun ürettiği son teknoloji" diye. Neymiş, kimse bilmiyormuş bu cihazı, o yüzden böyle lansman yapmışlar. Ayıp yaaaaaaaaaa, utanıyorum aga. Sonra benzin niye pahalı? Bence 10TL/litre aşağıya olmamalı, herkes hakettiğini bulur.
Veysel
Merhaba,
Bugün inceledim Lumnia'yı, kesinlikle ekran olarak S3'ten daha iyi..
Ouz
Win8 konusunda kötü anlamda patlama olacağını hissediyordum da bu derece beklemiyordum. Öte yandan mağazada in cin top oynuyor hakikaten. Acilinden bir el atması lazım Microsoft'un bu işe. Yoksa amatör geliştiricilerle filan çok tutmayacak bu olay, anlaşıldı. Diğer yorumu da oyun kısmının diğer yarısı yayına girince yaparım. 🙂
samsung un eli değmedi henüz, ama pek istekli görünmüyor, adam ağır abi oldu tabi.
Sayfa çevirmenin patenti mi olurmuş be... İyi valla ben de gidip dijital ortamlardaki öksürme görüntülerinin patentini alayım! Amerika dünyayı iyi kekliyor. Ona patent, buna patent... Diğer ülkelerin bunları reddetmesi gerek.
Amerika'daki hız testini yaptığını iddia eden adam Erdal Kaplanseren'dir. Turkcell'in her çıkardığı hizmeti twitter'dan över. En son Turkcell ekitap uygulamasını "ipadime kurdum hayatım değişti" diyerek gazlamaya çalışan kişidir. Artık gazeteci değil PR'cı olmuştur. Milleti kandırdığını zannnetmesin.
Yalçın Aydın
- Bayer'e güzel rakip Fujifilm'den geldi aslında. Foveon da düşük ISO'da çok iyi ama yüksek ISO konusunda hala çok sıkıntılı. Fujifilm X-trans CMOS'un FF versiyonunu yapsa ortalığı baya sarsar ama yakın gelecekte öyle bir planları yok.
- Windows 8'in uygulama desteği çok zayıf, en azından temel alanlarda uygulamaları kendilerinin çıkarması lazım. Mesela neden hiçbir sistemde dahili Call Filter uygulaması yok ben bunu anlayamıyorum. Oyun oynamadığım için o konuda bir şikayetim yok.
- Nokia'lar iyi güzel hoş ama 1000TL'nin altında seçeneklere de ihtiyaçları var. Bilgisayarda Windows, tablette iOS, telefonda Android derken ben dağılmış durumdayım ama bu fiyatlara Windows'a geri dönmem pek olası değil. Şuan 1.5 sene önce 560TL'ye aldığım Ideos X5'i sonuna kadar sömürge stratejisini izliyorum. Bir de neden diğer telefonların olmadığı kadar ağırlar onu anlayamadım. 130gr seviyesinden birden 190 grama sıçrıyoruz.
-
kaan
son 12 dakika düzeltilecek mi??
Düzgün versiyon yayında. Deneyiniz.
seagate 410as efsanedir şu an sistemde c sürücüsü olarak görev yapıyor 14 000 saat olmuş bakalım ne kadar dayanacak 🙂
Ayolina
Yahu Levent abim FTL (Faster Than Light) diye oyun çıktı haberin olsa gerek haberin yoksa bir oyna seversin diye düşünüyorum eh haberin de varsa niye oynamıyorsunuz, oynuyorsanız niye hiç bahsetmiyorsunuz?
LP
Oyunu biliyorum, sürekli övgü aldığının da farkındayım da öğrenmek, zaman harcamak gerektiren bir oyun. Hatta benim gördüğüm kadarıyla tam bir kafa oyunu. Benim yorgun kafam o oyununun gereksinimlerini karşılamaz gibi geliyor bana.
Sevgiler, LP
25 yaş altı takipçiler, bu dediklerinize bir anlam veremeyecekler, fakat yaş 35 i geçtiğinde, sizin deyiminizle "hımmmmmmmmm!", diyecekler 🙂
Yaş ilerledikçe oynadığnız oyun türü gözlerinizin önünde çaresizce değişiyor.
Ben bu aralar acayip deus Ex 3.hr. etkisi altına girdim, skyrimin atmosferi de çok hoşuma gitmişti, ama ps3 için bir complete edition çıkması ve ucuzlaması için epey süre var, bu devasa oyun, hatalarından ayıklanmadan heba edilmemeli. Günümüz zamanında geçen oyunlarda da bence kral indiana jones'un muadili uncharted serisi, çıtır çıtır yenir, 3ncüsü rafta duruyor, bitecek diye oynamıyorum. 🙂
Fakat ps3 için alınabilir fiyata gelince, oynanış biçimi hiç sevmediğim bir tür ama, xcom'u mutlaka deneyecem, siz diyorsanız vardır bir sebebi. deus Ex de sevmezdim, sayenizde aldım, pintipanda sayesinde de hastası oldum.
Ayolina
Böyle deme be abim öğrenmeside kolay 15 20 dk ya en geç ne varsa oyunda öğrenirsin ama dinamikleri iyi kullanıp sonrada stratejiyi iyi yapmak tabiki de zaman alır fakat, bence boşuna tembellik ediyorsun "ya şimdi oynasam mı oynamasam mı?" diye. Eminin ki başta belki basit görsen yada başka nedenlerden zevk alamasan bile sonunda mutlu eder bu oyun seni. Zaten 1, 2 gün oynayıp bırakılacak belki arada da "Bi el daha oynayayım ya." denilecek oyunlardan. Tabi seninde haklı sebeplerin var ama kendini oyunlardan bu kadar soyutlama Levent abim.
Bora
Lütfen gündem podcastini kısaltmaya çalışmayın. Şahsen evvelki haftaki 2 saatlik bölümü keyifle dinledim. Hatta Leven Bey'in yeni xbox patenti ile ilgili yaptığı espirileri sonraki günlerde hatırladıkça tekrar gülümsedim. 🙂
Biz zaten podcasti sizin sohbetiniz için dinliyoruz. Gündem bahane...
Veysel
Aynen. 2 saat üstü olsun, süper 🙂
Konular tabi ki önemli ama ben sohbet için dinliyorum. LP'nin bombaları, Gamsız'ın akıllı soruları ve samimiyetleri...
Böyle devam lütfen.
ağzınıza sağlık. Sizi dinlerken yemek yedim + ütüyü bitirdim 🙂
Özellikle win8 leri mutlaka bekliyoruz.. H.sonu verirseniz daha çok hit alacaktır..
Ütü neydi 🙂
fakir 🙂
Ziyaretçi
🙂 öldüm yahu bu cevabı okurken, iyice uzmanı oldunuz ütüler konusunda.
oyunlar
Değerlendirme için teşekkürler..
Fat Agnus
http://www.youtube.com/watch?v=vVgc8ksstyg&feature=g-logo-xit
Evvela, her ikinize haftalık bu sohbetleriniz teşekkür ederim.
Sony'nin 4K TV'lerini alanlara "Biz aynı sinema film firmasıyız, içerik sunacağız" taahhüdünü Levent abi söylerken aklıma hemen haziran 2013'te çıkacak "After Earth" adlı film geldi(Yönetmen M.Night Shyamalan, ama neyse ki, hikaye ona ait değil. Last Airbender fiyaskosundan sonra bu normal). Sony F65 CineAlta 4K kamerasıyla ile çekilen ilk Hollywood filmmiymiş. Yönetmen "Tree of Life ve Jurassic Park'ı sevdiyseniz, bu filmi beğeneceksiniz" demiş. Meraklılar için, kamera hakkında teknik bilgiler:
http://www.sony.co.uk/pro/article/cd-drama-after-earth-1206
http://www.filmofilia.com/after-earth-is-first-motion-picture-to-be-shot-with-sonys-f65-camera-92350/
http://www.hollywoodreporter.com/news/m-night-shyamalan-another-earth-sony-f65-camera-295476
http://www.engadget.com/2011/09/07/sonys-f65-cinealta-4k-camera-now-available-for-a-paltry-65-000/
http://www.engadget.com/2012/06/03/sony-4k-resolution/
Saniyede gösterilen kare sayısı da artsın isteriz .
bende sınıf öğretmenliğini bitirdim lakin her yıl binlerce ataması yapılan bölüm bu yıl 324 kişi aldı.. böyle bir ülkede yaşıyoruz.. şimdi kpss ye bile tekrar oturamıyorum.. konsantrasyon sıkıntım hat safhada
ekrem
Stockholm sendromuna çok güldüm Levent Abi Allahta seni güldürsün :))))))
Shark
Phorm işini unuttunuz siz de. Tek umudum sizdiniz. Adamların tek partneri var ad network olarak, o da admost (link olarak yazmayayım, bir de ondan kazanmasınlar). bugün girdiğimiz bir çok sitede de admost çalışıyor. Ne güzel kurdular sistemi kimseye sormadan. Unutuldu gitti zaten...
Shark
Neyse ben daha araştırmayacağım, deliricem yoksa. Adamların sitesinde doküman var Türkiye raporu gibi bir şey. Bu raporda 3.9 milyon kişi phorm'a bilerek girdi diyor (opt-in). İnanılır gibi değil. Şimdi şurda anket yapsak hangimiz buna opt-in yaptık? 3.9 milyon kişi bunu kabul etmiş öyle mi!
Merak edenler için:
w w w . phorm.com/sites/default/files/Update_Turkey_China_Fundraise-20-Sep-2012.pdf
Veysel
Adamların beni eklemesi için çıkan ekranda, istemediğimi belirtmeme rağmen reklamlar çıkıyordu. Üretimde iken ablam, aynı zamanda şirketin muhasebesel işlemlerini yapar, aradı. Bankadan acilen ödeme göndermesi gerekiyormuş ama bankanın sayfasına giremiyormuş. Hep aynı sayfaya yönlendiriyormuş!
TTnet'i aradım, bağır çağır ancak kapattılar da girebildik. Böyle şey mi olurmuş!
Shark
Sorun da bu zaten, kapatmıyorlar. Siz sadece aradaki sayfadan kurtuldunuz ama sistemden çıkmadınız.
Şu anda benim okuduğum anadolu lisesinde akıllı tahtada windows 7 ve pardus dual boot şeklinde zaten kullanılmakta. Ayrıca microsoft ile tam anlaşmaya varılmadığı için olsa gerek microsoft office uygulamaları satın alınmamış onun yerine libre office kullanılmakta.
Bu arada dual boot şeklinde pardus sunmalarına rağmen akıllı tahtanın dokunmatiği windows başlamadan çalışmadığı için boot ekranında hiç bir şeye erişilemiyor kısacası eğer hocalar pardus açmak istese de açamıyor.