arkadaşlar merhaba benim bir rahatsızlığım var bu tip videolar hakkında oda şu: sürekli o oyun bu oyun sanki dünya oyundan ibaret ,biz profesyoneller için nedir bu ekran kartı mesela. bi şöle türkiye geneline bakarsak oyuncu kitlesi çoğunluk olarak çocuklardan oluşur oda demekki ender çocukların eline geçicek bir ekranı kartı zaten şu an bu ürünün ucuzlaması 3 sene ister. evet mutlaka büyük kişiler var sizin gibi benim gibi hala oyun oynayanlar var ama hayatın bir gerçeğine bakalım yani para kazanmasına ben render yapıyorum v ray +3ds max kullanıyorum bi başkası premier kullanacak bizler gibi olanlar ne yapabilir bu ekran kartıyla mesela real time rendering te nasıl mesela cpu muz zayıf olavbilir render gpu ile yapsak avantacmı ( evet quadro alamadığım için tabi 2080ti düşünüyorum ama emin değilim bir çok kişi gibi bu devirde makul olan quadro p4000 var piyasada ama acaba p4000 mi alsak veya rtx2080ti mı?) eleştirilerimi ters anlamayın lütfen selamlar

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Alperen @byalperen

    Bu konuda güncel olanlarla eski ama güçlü ekran kartları incelenir çeşitli projelerle karşılaştırılırsa çok iyi bir video ortaya çıkabilir. Tam plus'luk bir video olur. @gamsizm

  • Servet @enigmasi

    Cuda render düşünürsek şu anda en hızlı gpu rtx 2080 ti, rtx çekirdekleri de etkinleşince 1080 Ti’i renderda ikiye, üçe katlıyor. Render için gpu ve CPU hızının karşılaştırılması bile söz konusu değil.

    • Servet @enigmasi

      Renderda kullanılacak quadro’ların tek avantajı daha yüksek vram’lere sahip olmasıydı. RTX ile o avantaj da gitti. Profesyonel çözümlerde kullanılan bellek havuzu tüketici seviyesi ürünlere de gelmiş oldu.

  • ronnie1379 @ronnie1379

    sağolun güzel yorumlarınız için size çok inanmak istiyorum ama hala inanmıyorum kafam çok karışık hayalim bir quadro gv 100 o iüphesiz en güçlüsü https://www.youtube.com/watch?v=59Sh1hc7El4 bazıları tesla daha iyi diyor render için ama mantıklı gelmiyor .hane benim bütçem quadro p4000 veya rtx2080ti alabilir veya ikinci el quadro k6000 ler var ve gtx titanlar ama titanlar hakkında çok bilgim yok titanlar sanırım gtx ve quadro arasında bir yerde diye tahmin ediyorum

  • Deniz Fidan @deniz-fidan

    Açıkçası teslalarda süper render konusunda onlarada bir bakın fakat quadrodan daha pahalı olabilir. Bence rtxe gerek bile yok. 1080 veya 1080ti fazlası ile iş görecektir diye düşünmekteyim. Profesyonel programların rtxin ray traced olayını destekleyeceğini düşünmüyorum. Ha param var en iyisi diyorsanız rtx veya tesla v100 lere bakabilirsiniz. (V100 çok güçlü bir ekran kartı fakat renderda denemedim) fakat biraz da makul olması gerekir diye düşünüyorum o sebebten 1000 serisi diyorum
    Ayrıca işlemciyi güçsüz almayın bence bazen ekran kartı ne kadar iyi olursa olsun desteklenemeyebiliyor. Örneğin mandelbulber programında 360 derece 3d render yaparken yalnızca işlemci kullanabiliyorsunuz opencl hata veriyor.

    • ronnie1379 @ronnie1379

      rtxin ray traced olayını destekleyeceğini düşünmüyorum cümleni çok sevdim evet bende katılyorum çünkü hala somut bir şey yok ray trace yapıyor diyorlar bu rtx ler için e ben 18 sene önce ray traced görüntüler alıyordum kartlar desteklemeden 3ds max olayı çözüyordu

    • Deniz Fidan @deniz-fidan

      @ronnie1379 Aynen öyle. Bence günümüzde RTX dedikleri mevzu da değişik bir oyun hilesi sadece bunu bu şekilde söylemiyorlar. Yoksa tam anlamıyla ışın takibi değildir diye düşünüyorum. Umarım biz yanılıyoruzdur bir anda her şey değişir günler süren renderlar bir kaç saate inerler 😀

  • Recai @recai

    dedigin dogru ama tam olarak kagit uzerinde.
    kagit uzerinde mac zayif ama final cut gibi yine apple uretimi programlar kendi donanimini daha verimli/uyumlu kullandiklari icin performanslari haliyle daha iyi oluyorlar.
    adobe premier ile 50 dakikadan fazla surecek bir export, final cut ile nerdeyse 5 dakika surebiliyor.
    demek istedigim adobe premier coklu cekirdek kullanimina gecse bile (tam anlamiyla) yine de mac uzerinde final cut performansini vereceginden supheliyim.

  • harlemmm @harlemmm

    Bence ihtiyaç belirleme evresinde çuvallıyoruz.
    En yükseği hayal etmenin bir sakıncası yok ama fiiliyete dökmek gereksiz.
    Tekil kullanıcı veya küçük ofislerin boyle yüksek kartlara ihtiyacı yok olsa şu an iş yapamıyor olmasi lazım. elimde iş birikti render yetişmiyor diyorsanız bir farmla anlaşıp bekleyen İşleri çıkarırsınız o yoğunluk büyük ihtimal geçicidir.
    Lumion 50sn lik mimari animasyonu 1080p 30fps max quality de 1050ti ekran karti ile 40dk da aldı.
    3dsMax kullananlara tek tavsiyem sahneyi pc gucune gore optimize etmek. Neden soyluyorum bunu bir ust işlemciye bir ust ekran kartina geçildimi ayarlarda hep artış olur zamandan kar edilmez. Genel itibari ile kalitedeki artış da gozle gorulur bir fark olmaz

  • ronnie1379 @ronnie1379

    şu an zaten halhazırda bir p.c. im var şöle anakart msi gd45 işlemci intel 3820 ram 1600mhz 64gb ekran kartı msi 970 var . şimdi ben diyorumki işlemci anakart ram değiştiriceme ekran kart alayım render yükü işlemciden komple alayım ekran kartından render alayım v-ray rt plug in i ile şeytan diyor quadro k6000 al ikinci el k serisi 3-4 sene önce çıkmıştı şu an ikinci elleri 5000 civarında. tesla hiç kullanmadım bilmiyorum nasıl çalışırlar kartın arkasında dvi çıkışı bile yok nereden monitörü bağlıyacam belli değil 😀 ikinci elleri var onlarında. geçen senenin quadro p4000 ler var sıfırları 7000 tl civarında bide rtx 2080ti var oda 10000 tl civarına şimdi anladığım kadarıyla bu söylediğim kartlar arasında size mantıklı gelen rtx 2080ti dimi