#akış #isyan
Tüketim ekonomisi artık öyle bir hal aldı ki günümüzde her yeni cihaz, bir önceki nesile göre daha da tamir edilemez bir şekilde piyasaya sunuluyor. Bakınız yeni akıllı telefonların tamir edilebilirlik skorları yerlerde. 3000, 4000 TL verilen cihazları kullan at hale getirdiler. Bu tamir edilememezlik durumu teknik servislerin yetkinliğini sorgulatır duruma getirdi bizi.
Özellikle ömrü 1 yılda dolan piller yeni cihazları kullanılmaz hale getiriyor. Pil değiştireyim kurtulayım desen ortada pili rahatlıkla değişebilen orta-üst sınıf cihaz kalmadı. Halbuki birkaç sene önce piyasada birçok cihazın pili rahatlıkla değiştirilebiliyordu.
Nerden nereye geldik. 2017 akıllı telefonlar için ölü bir yıldı.
İnsanlar alıyor, yapacak bir şey yok. İnstagrama attığı kıçı kırık - kalite açısından söylüyorum- selfisini en üst düzey telefonla çekmesiyle orta seviye telefonla çekmesi arasında bir fark yokki...
Şimdi hatırladım bu reklamı, ne günlere kaldık ... Yeni bir cihaz arayışındayım, hazır pil ömründen dilimiz yanmışken tamir edilebilir cihazları araştırırken ifixit'in şu listesine göz attım: https://www.ifixit.com/smartphone-repairability . Yeni cihazların skorları çok düşük...
Aslında değiştirilebilir. Sadece gerekli aparatlara ihtiyaç var, garanti durumunlarının çoğunda parça değişimi oluyor. Nasıl açıp kapatıyorlar acaba?