#akış
@hamitozlu @deniz-karaduman
Ana faaliyet alanı 62.01.01 Bilgisayar programlama faaliyetleri
Ama bilgisayar satışı da yapmak istedim. Bunun için bir değişiklik yapmadan olur mu? Yoksa bir faaliyet alanı daha eklettirmem mi gerekiyor? Gerekiyorsa nasıl ekletirim? 😀
Not:
Bilgisayarların satılacağı E-Ticaret sitesi kendi yapımım olucak.
Not 2:
Şahıs şirketi.
Satışların %20 geçiyorsa bilgisayar satışı vergi dairesinde ek nace kodu yapmalısın. Bir dilekçe ile yapabilirsin. Sorun; sana diyecekler ki yazar kasa al 😀
Yazar kasa bu marketlerde fiş kesen makina demi?. O makinadan çıkan kağıdı da mı kargolucaz? Netten donanım aldım ben ama öyle bir fiş yollayan olmadı 😀
@miragessee İnternet üzerinde ki satışlar için fatura kesmek zorundasın. Ancak perakende satış yaptığın için yazar kasa pos almak zorundasın.
@hamitozlu yukardaki yazının Not: kısmına Bilgisayarlar satışının E-Ticaret sitesi üzerinden olucağını o siteyi de kendim yapıcağımı belirtmiştim aslında 😀 Yani sorun yok 😀
@miragessee Yine sorun var. E ticaret yapsan da yazar kasa almak zorundasın. Hatta hiç kullanmasan da duracak. E ticaret üzerinden sattıkların için de fatura kesmek zorundasın. Ama uygulamada genelde fatura kesmek yerine yazar kasa fişini koyup gönderiyorlar. Ya da hiç fatura göndermiyorlar.
@hamitozlu bu yazarkasa nasıl bir şey olmalı? http://www.hepsiburada.com/vera-delta-yeni-nesil-yazar-kasa-pos-cihazi-p-HBV00000270Z8 Bu iyi mi? Böyle işler yapan tanıdık da yok. Nasıl seçcez şimdi 😀
@miragessee Yanında taşımazsan sorun yok. İkinci el al daha ucuz olur. Veya yazar kasa servislerine git kesin ikinci el makine vardır.500 tl civarında bulursun.
E-ticaret ile ürün satışı yada onun gibi bir şey var önü açık olduğu için her şey satabilirsin.
62.02.01 şahıs firmam var satış ta yapıyorum. Ama programlama içinde satış varmıdır bilemiyorum. Mantık olarak program bir donanım üzerinde koşacak satabiliyor olma lazım 🙂
Onun nace kodu farklı olmaz. Ayrıca nihai tüketiciye satıldığı için yazar kasa kullanımı zorunludur.
@miragessee Arenadan bayilik almaya çalıştın mı?
evet az önce başvuru attım noldu? 😀
@miragessee Niyazi beye söylemişsiniz acaba arenadan da başvurdu mu diye merak ettim 🙂
@hamitozlu bende başvuruyu görüp onaylıcan yada bir şey sorcan sandım 😀 Sanki başvuruyu görmüş gibi hemen yazdın da 😀 Penta ya da başvurdum. Bir de hepsipay,paytr,ipara,payu hepsine başvurdum en az komisyonu verenle takılcam. Paraşüt ile Iyzico nun bir olayı yokmuş otomatik aktarıyor sanmıştım öyle değilmiş olay. Acaba hamdi abi neden Iyzico'yu tercih etti 😀