Arkadaşlar gtx970 ile performans sorunu yaşıyorum bf4de fps 16ya kadar düşüyor işlemcim fx8 8320 ve gpu usage 0%ye kadar düşüyor oyunda fps bi 90ları görüyor bir 16ları varmıdır bunun bir olur yolu kartı 2 gun once garantiye yolladım ama gercekten sorun bendemı dıyede arastırıyorum

Oyun işlemcideki apu'yu kullanıyor olmasın? İntel'de çözümü vardı ama AMD tarafını bilmiyorum.
tomshardware da da güç kaynağından boyle sorunların gerceklestıgı yazılmıstı ama benım guckaynagı 600 watt ve daha 1 ay oldu alalı
sıcaklıkta 58i geçmiyor yani sıcaklıktan dolayıda değil
16'ya düşmesi imkansız yahu. Güç kaynağı yetmiyor olabilir, işlemcide sıkıntı varsa ekran kartına darboğaz yapıyor olabilir, ekran kartı sıkıntılı olabilir.. Dediğin donanımlarla mümkün değil 16 fps.. Ama @ardazeytin 'in dediği gibi, grafikler dalgalı olduğu için güç kaynağı gibi duruyor ama.. Tek tek bileşenleri değiştirip denemen lazım.
@protego işte komiğime giden o 😀 murat abi geçen galax 970i test ettiğinde can ın sistemini kullandı ondada aynı işlemci var ve 60ın altına inmedi 😀
Birşeyde sorun var açık açık, bir arkadaşın var mı benzer sistemi olan? Güç kaynağını bir değiştir önce bana da güç kaynağı gibi geliyor. Olmazsa ekran kartı sonra işlemci böyle tek tek deneme yap..
depolama olarak ne kullanıyorsun
@kalemlik işletim sistemi win8.1 pro embedded
@protego dediğim gibi kartı garantiye teslim ettim sorun çıkmazsa dediğin gibi ilk işim güç kaynağı denemek olucak
Turuncu haber de bellek le ilgili bir sorundan bahsediyolardı son donanım videosunda. Ekran kartında 3.5 ve 0.5 gb olmak üzere bellek ikiye ayrılmış. Eğer 3.5 gb üzerinde ram kullanımı olursa performans düşmesi oluyormuş kartta.
O kadarı da abartı. Öyle birşey olsa teknoseyir'deki inceleme söylenirdi zaten.
Bahsettiğim sorun yurt dışı forumlarında konuşulmaya başlanan bir konu. murat bey bu sorunu bilmiyorduki test etsin yeni ortaya çıktı ve nvidia dan açıklama bekleniyor şuan. Belkide her kartta yoktur.
bildiğim kadarıyla nvidia açıklama yaptı o konu hakkında http://www.bolumsonucanavari.com/Haberler-Nvidia_GTX_970deki_Bellek_Kullanimi_Sorununa_Yanit_Verdi-76437.htm
The GeForce GTX 970 is equipped with 4GB of dedicated graphics memory. However the 970 has a different configuration of SMs than the 980, and fewer crossbar resources to the memory system. To optimally manage memory traffic in this configuration, we segment graphics memory into a 3.5GB section and a 0.5GB section. The GPU has higher priority access to the 3.5GB section. When a game needs less than 3.5GB of video memory per draw command then it will only access the first partition, and 3rd party applications that measure memory usage will report 3.5GB of memory in use on GTX 970, but may report more for GTX 980 if there is more memory used by other commands. When a game requires more than 3.5GB of memory then we use both segments.
We understand there have been some questions about how the GTX 970 will perform when it accesses the 0.5GB memory segment. The best way to test that is to look at game performance. Compare a GTX 980 to a 970 on a game that uses less than 3.5GB. Then turn up the settings so the game needs more than 3.5GB and compare 980 and 970 performance again.
On GTX 980, Shadows of Mordor drops about 24% on GTX 980 and 25% on GTX 970, a 1% difference. On Battlefield 4, the drop is 47% on GTX 980 and 50% on GTX 970, a 3% difference. On CoD: AW, the drop is 41% on GTX 980 and 44% on GTX 970, a 3% difference. As you can see, there is very little change in the performance of the GTX 970 relative to GTX 980 on these games when it is using the 0.5GB segment.
buda nvidia nın tam açıklaması( grafik kısmını sildim)
Açıklamaya göre oyun testlerinde %1-3 fark önemli değilmiş. Turuncu haber de bu farkın çok yüksek olduğundan ve ikinci 0.5 gb lık bölümün genel performansı düşürdüğünden bahsetmişlerdi. Sizin sisteminizde düzenli aralıklarla fps düşmesi var. power la alakalı olucağını sanmam. Bu yüzden bu sorunla ilgili olup olmadığını merak etmiştim.
@speedyarrow yok olay onunla alakalı degıl zaten ordakı soz konusu fps dusmesı 5% civarlarında
@dbswell dediklerin dogru usta bende ilk işlemci darboğazı sandım 4.2 oc yaptım sorun yıne aynıydı 4-5 farklı degerlerde ıslemcıyı denedım sorun ıslemcıde degıl. bir gelsın kolları sıvıycam
@isasntrk bf4 hariç hepsı hdd de bf4 ssdde
bu arada o çizgilerin her bir aralığı 10 saniyeyi işaret ediyor yani oyun 1dakika 90fpsde 40saniye 20fpsde böyle böyle devam ediyor
ekran kartı gaz kesiyo 😀 başka oyunda yapıyormu bunu
Burda origin le ilgili bir problemden bahsetmişler https://forums.geforce.com/default/topic/793184/geforce-900-series/msi-gtx-970-fps-drops/2/
@speedyarrow ya ayıptır söylemesi minecraftta bile kastı daha ne diyim bu sistemle söylemeye dilim varmıyor 😀 @isasntrk her oyunda yapıyor bazı oyunlarda gpunun yarısı bile yettiği için hissettirmiyor
o ekran kartında sorun var değişimini iste bence
@isasntrk valla bakalım işte gesin eve gelip deniycem sorun devam ediyorsa bizzat kendim yetkili servise gidip durumu anlatıcam olumsuz cevap verirlerse direk tüketici haklarına dilekçemi vericem
@frt usta durum budur
furmark indirip bir stress testi yapın orda bir bakalım sıcaklık ve fps değerlerine. oyun olduğu için sorun hddden veya ram'den bile olabilir çünkü
@frt furmarkı yaptım cok tuhaf bır sekılde gpu usage 98%nin altına düşmedi şuan aklım baya karıştı
sıcaklık ve fps değerleri kaç. min ve Max olarak söylersen daha iyi olur. ve test ne kadardır çalışıyor
@frt fps min69 max87 sıcaklık max 74 test 20 dakika açık kaldı
Bu kadar kısa sürede kesin birşey söylemek zor ama bence sorun kartta değil gibi. bf4 dışında başka sorun çıkaran oyun var mı?
@frt minecraft 😀
içinde benchmark modülü olan oyunlarla test etmek lazım. bir de diğer bileşenleri de tek tek test etseniz iyi olur. sorun işlemci ram veya harddiskte de olabilir. hemen gpu yu suçlamayın 🙂
@frt şuan furmark testini yapıyorum sonuçu söylerim
sonuç ne oldu hocam aynı sorunu yaşıyorum. oyun oynarken ekran kartı kullanımı bir anda düşüyor lag yapar gibi takılıyor bende psu diye değiştirdim ama değilmiş
@volkann @tersiyer32 ben hala bir çözüm bulamadım amd cpu boosu kapattım pek hissettirmiyor ama hala var yani hissedebiliyorum csgoda fps 300lerden 140a düşüyor
aynı sıkıntıyı bnde yaşıyorum dostum
bndede 8320 var ama ekran kartı R9 380 4 gb ---
ram 16 oyun ssd de bnde bf4 multi oynarken ve gta5 single oynarken oluyo çözersen bana ulaş ltfen
@ahmetr1238 sorunu çözmenin yolunu bulamadım ama anakartı bile değiştim işlemciyi daha iyi güç ile besleyebilecek bir anakartla sorun gitmedi bence sorun işlemcide yada en azından işlemcinin bir serisinde sorun turbo core da biostan turbo core technologyi kapatınca o dalgalanmalar gidiyor yani öyle komik fpslere düşmüyor sabit fps alabiliyorsun ama işlemcinin gücünden kıstığın için bu seferde işlemci darboğazı oluyor kısacası paramı biriktiriyorum yeterli oldugu anda direk intele geçicem birdahada AMD aman aman 😀 benden uzak
S.a Ayni Sorun Bende de Var Kardeşim bende asus maxsimus VII hero z97 1150 lga anakart i7 4790k lga 1150 cpu 16gb ram 6gb titan evga gtx 384 bit ekran karti 500gb sdd var 750w color master PSU var gel gelim vyns acık 60fps den bir anda 30a dusuyor ve bunu denedim butun oyunlar yapiyor msi afterburner la takip ediyorum şimdi cpu da baska programdan bi bakiyorum 60fps den 30 fps dustugu zaman cpuda %35 kullanırken cpunun oda bir anda 14 12 iniyor bude beni cildirtiyor durduk yere herangi bi yazilimda yok arkada çalişan dogru duzgun ve sıcaklik degeleri o kadar dusukki ekran karti 65c cpusa 40c yuk alinta varsa bunun çözumu bana yazzin benim beyin pert
@r-a-z-z-o-r hayda 😀 4790k ve titan ikilemesinden böyle bir şey çıkması beni çok şaşırttı 😀 ben bu sorunun AMD ye has olduğunu dusunuyordum yazılımsal bir sorun var anlamıyorum gpu usage 100% hiç bir zaman gormuyor ozellıkle csgo gibi pek işlem gerektirmeyen oyunlarda.
Kafayi Yedim Ben Yapmadim Şey Kalmadi Bulamiyorum Sorunu PC %50 Gucunu kullanmiyor öyle diyim sana
hissedebiliyorum yani ama sorunun nerde oldugunu bulamiyorum
@r-a-z-z-o-r kaç format attım kaç parça değiştirdim kaç işletim sistemi değiştirdim hala bulamadım sorunu biraz param biriksin fena bir şey yapacağım. (ekran kartı anakart değiştirdim )
çagaş anakart degiştirdim cpu degiştirdim 1000w psu geldi yine ayni ekran kartini servise gönderdeim yine ayni benim beyin pert şimdi ram le ssd göz diktim bakalim xD
Sorunu Bulursam Sana Söylicem
Sorunu bulup çözebildiniz mi ? Benim sistemim farklı ama bende aynı sorunu yaşıyorum.
@tascagdas dostum sorun bendede var AMD fx 6300 kullanıyorum işlemci olarak ekran kartı gigabyte gtx 970 hani o kadar komik fps ortaya koyuyoki kafayı yiyecem ya bi çözüm bulun allah aşkına
arkadaşta intel pentiumun son çıkardıgı işlemci var gtx960 kullanıyo benden daha yüksek fps aldıgı oluyo
amd nin o işlemci mimarisinde bir sorun var anladıgım kadarıyla yani sadece uzun kullanımda bu sorun ortaya cıkıyor ben işlemcimi değiştirdim acayip rahatladım hiç öyle bir sorunum falan kalmadı sana tavsiyem işlemciye underclock yaparak sorunu kısmi olarak düzeltebiliyorsun yani ya saat hızını düşür ki tavsiye etmem ya da turbo clocku kapat bende turboclocku kapamak baya işe yaramıştı yani yine darboğaz vardı fakat öyle 3-5 fpslere düşmüyordu bir anda.
Arkadaslar ben sorunu cozdum
Cozumu şu bendede ayni kart var aramaya gelip msconfig yaziyorsunuz ordan hizmetler ordan butun nvida isaretlerini kaldiriyorsunuz yeniden baslatip ekran kartinin tam performans calistigini goruceksinuz oyunda vsync kapatmayi unutmayin
Buda resmi
Hemen bakin beni bildirin
valla ben intele geçtiğimden beri o sorunu yaşamıyorum 😀
arkadaşlar bu fsp düşmesini bende yaşıyorum çözüm bulan varsa yardım ede bilirmi
gtx970 ekran kartı
i7-6700 k cpu 4.00 ghz
8 ram
gta5 te fps sorunu yaşıyorum fsp 22-23 lere kadar düşüyor en yüksek 35 i görüyorum 1080p de ayarları değiştirirseniz değiştirin pek bişey değişmiyor 10 fps farkediyor bütün güncellemeler yapıldı fazla bilgisayardan anlamıyorum ama ısınma sorunuda yok yardım ede bilecek arkadaşlar çözüm bulan varmı 🙂
sıcaklıktan olma ihtimali cok yuksek fanları 100%de çalıştırıp dene bide
fanlardan yana sıkıntı olduğunu sanmıyorum çünki bilgisayarı ilk açıp hemen oyuna girdiğimdede yapıyor 6 ay normal fps değerlerindeydi sonra düşüşe geçti işte
Ekran kartı ve işlemci tam güçte çalışıyor mu? Msi afterburner ile oyun ekranına yansıtıp bakar mısın
@volkann https://i.resimyukle.xyz/WCNaA.jpg bu linke paylaşa bildim bakarsanız ama bu dediğiniz program değil biraz bu programlara uzağım da
@gevren47 Burada GPU değerleri yok ayrıca CPU düşük frekansta çalışıyor FPS düşüklüğünün muhtemel sebebi bu olabilir. Denetim Masası\Sistem ve Güvenlik\Güç Seçeneklerinden kontrol eder misin Güç tasarrufu yada Dengeli de olmasın Yüksek performansta olsun
@volkann açmaya çalışıyorum 🙂 oyuna giriş yapayım da 1 dk
@volkann yüksek performansta bende cpu düşük frekansta çalışmasının sebebini bulamadım bir türlü https://resimyukle.xyz/resim/8I5LV eksikse ekleyeyim
@gevren47 GPU frekans değerleri normal sorun işlemciden kaynaklanıyor sanırım. Görev yöneticisinden baktığında CPU hızı düşük mü görünüyor? özellikle oyun açıkkende CPU hızı düşük ise bu genelde bios güncel olmadığı durumlarda yaşanan bir hadise diye biliyorum.
@volkann görev yöneticisinde baktığımda %70 %80 lere kadar gpu kullanımı çıkıyor
@gevren47 CPU kullanımı değil hızı kaç GHz yazar orada. Biosu kontrol etmen lazım yeni bir güncelleme gelmiş olabilir. Masaüstünde aramayı tıkla dxdiag yaz buradan bios sürümünü öğren sonra anakart marka ve modelini yazarak üretici firmanın sitesinden kontrol et sendeki yüklü sürümün üzerine yeni sürüm eklenmişse orada göreceksin
@volkann win7 kullandığım için ghz olarak yazmıyor görev yöneticisinde
@gevren47 CPU Z yazılımını indirip kur çalıştır cpu kısmında core speed yazar oradan öğrenebilirsin
@volkann https://resimyukle.xyz/resim/BLLzH boşta iken
@gevren47 Oyun açıkkende core speed aynı değerlerdeyse fps sorunu cpu ile alakalı. Sendeki değerler çok düşük bildiğim kadarıyla o işlemci turbo ile 4.2 Ghz çıkıyor. Dediğim gibi bios güncelmi mutlak kontrol et büyük ihtimal sorunun kaynağı o
@volkann bios lar güncellendiğini söyledi 2 gün önce bilgisayarcıdaydı kasa ekran kartını garantiye yollattım skntı olmadığını söyleyip geri gönderdiler sizin dediğinizi yaptım core speed te hiç bir değişme olmuyor sabit gibi kasata slow mod var onu açıp bilgisayarı başlat yapıp deniyorum yine hiç birşey değişmiyor eski halenede düzeltsem değştirsemde sanki bilgisayar hiç birşeye tepki vermiyor çok komik ve aldığım fps ler cok komik dereceler sadece gta 5 te deil bitün oyunlarda aynısını yapıyor eniğiniden cücügüğüne
değerler : https://i.resimyukle.xyz/zPy9A.png
@gevren47 Sorun ekran kartında değil zaten işlemcide işlemci yüksek frekanslara çıkmadığı için tam performansta çalışmıyor dolayısıyla oyunlarda düşük fps alıyorsun. Bu yöntem laptoplarda işe yarıyor bi dene bakalım CPU frekansını yükseğe sabitler.
Başlat menüsüne CMD yaz ve çıkan sonuca sağ tıkla Yönetici olarak çalıştır sonra çıkan ekrana buraya yazdığım kodları sırasıyla kopyala yapıştır 1. kodu yapıştır enter bas sonra alt satıra 2. kodu yapıştır enter bas sonra kapat oradan çık.
1. kod : powercfg -attributes SUB_PROCESSOR 0cc5b647-c1df-4637-891a-dec35c318583 -ATTRIB_HIDE
2. kod : powercfg -attributes SUB_PROCESSOR ea062031-0e34-4ff1-9b6d-eb1059334028 -ATTRIB_HIDE
Şimdi bak bakalım CPU frekansı yükseldimi yükselmediyse b.sayarı yeniden başlatıp tekrardan bak
biosu güncellediklerini söylediler toplattığım bilgisayarcıdaydı cozümü bir türlü bulamıyoruz