Ubisoft, #TomClancysGhostReconBreakpoint'teki "pay to win" mikro ödemeleri şimdilik kaldırmış. Ama geri gelecekler. Ben tecrübe puanı güçlendiricisi ya da yetenek puanlarını zaten satın almıyorum, beni ilgilendirmiyor, oynayıp gidiyorum diyenler olduğuna eminim. Mağazasında bu tarz güçlendiriciler satılan bir oyunda tüm sistemin buna göre dengelenmediğini mi düşünüyorsunuz? Bunun bedelini parayla olmasa da zamanınızla ödüyorsunuz merak etmeyin.
#oyun
Bence bu durum daha çok BF serisindeki parayı ver uğraşma seçenekleirne benziyor. Oyuna sonradan girenler zaten ucuza aldıkları oyunda bunlara para verip uğraşmadan silah unlock ediyorlar. Sırf bu yüzden artık geç oldu deyip oynamayanlar var. Bunlar muhtemelen oyunun indirime gireceği zaman yeni gelenleri çekmek için böyle bir şey yapacaklardı. Erken göstermiş. Oyunun bu yüzden ekstra uzun süreceğini sanmıyorum. En azından beta sürecinde ben tatmin edici bir hızda ilerledim.
Umarım öyle olur. Assassin's Creed Odyssey'in göreceli olarak en iyi tarafı mağazada satılan tecrübe puanı boost'uydu çünkü.
Tabii burada Odyssey'de 10 dolara xp boost satarken oyun için yayınladıkları görev editöründe bol keseden tecrübe puanı veren görevler yapılmasını yasaklayan Ubisoft'tan bahsediyoruz.
Bu tarz iş modellerinin 60 dolarlık oyunların metasına entegre ediliyor olması can sıkıcı. Bugüne kadar DMC 5'ten AC Odyssey'e xp boost, skill point satışı gibi şeyler giren her oyunda progress'in bunlara göre dengelendiğini gördük. Breakpoint'in istisna olması çok iyimser geliyor kulağa.
Arada sırada 2x tecrübe puanı, bol loot haftası yapıp oyunu indirime soksalar da insan çekmiş olurlar.
@ugury Oyunun üzerinden çok zaman geçtikten sonra yapılanına çok karşı değilim. Gerçekten de şimdi sana son BF oyununu boost olmadan başla deseler kim uğşaracak şimdi demez misin 🙂
@gamsizm Battlefield'da zaten gerçek parayla sadece kozmetikler alınabiliyor. Pay to win mekaniği yok. Battlefront 2'de de aynı şekilde bildiğim kadarıyla. Bir kere kaldırdılar, sonra sadece kozmetikler için geri geldi mikro ödeme.
Silah güçlendirme ve karakter geliştirme oyunun ana mekaniklerinden biriyse neden kim uğraşacak diyeyim ki zaten. Ghost Recon böyle bir oyun. Odyssey de öyle. Ama mesela Odyssey'de karakterimi istediğim gibi geliştirmek için birbirinin aynısı içerikleri farklı yerlerde tekrar tekrar yapmak zorunda olduğumu hissedince oyundan soğudum. Çok istememe rağmen bitiremedim. Bir yandan neredeyse belgesel kıvamında detay koyuyorsun oyuna, bir yandan da böyle bir oyun tasarımı.
Premium bir oyuna, bu tarz bir iş modeli entegre etmek yerine, ara ara 2x tecrübe puanı haftası yapsan mesela herkes memnun olur. Yeni oyuncular da araya kolayca karışır. Ama amaç, 60 dolarlık oyun fiyatını olabildiğince yukarı çekmek olduğu için biz ne desek boş.
@ugury Multiplayer'da senden çok ilerde silahları açmış adamdan mermileri yeme ama senin aynı şekilde karşılık verememe durumun nedeniyle var ama boost. AC'de multi yok. Onda dert edilmeyebilir.
@gamsizm Bu tartışmada @ugury haklı. 🙂 Murat abi seni fazla Pollyanna gördüm. 😀 Senin söylediğin neden en fazla ikici sırada yer alır. Bence ilk sırada firmaların fazla zahmete girmeden ekstra para kazanma isteği var. Sonuçta parayla satılan bir oyunda oyun içi satın alma varsa satılan şeye normal yollardan ulaşmak ekstra zorlaştırılıyor. Hadi çok oyunculu tarafını geçtim bu durum artık tek kişilik oyunların da tadını bozdu.
Şuan üyelikler ücretsiz ihtiyacı olan kaçırmasın http://hdturk.de/signup.php?referrer=muratkinq