Evden Kaçış oyunu, projeler ve çıkış tarihleri

Selamlar Teknoseyir ahalisi,

#Unity ile geliştirdiğim şimdilik adı "Gizemli evden kaçış" olan oyunumla alakalı bir gelişme paylaşmak istiyorum. Vizelerden dolayı bir iki hafta ara vermem gerekmişti geliştirme sürecine, sonrasında ise markette olan başka bir oyunuma güncelleme yapma ihtiyacı doğdu, bundan dolayı son iki haftadır da onu sıfırdan tekrar yapmakla uğraşıyordum. Bu çalışmalar dün bitti, Play store da güncelleme yerini alırken App Store için de onaylanmasını bekliyorum.

Şimdi ise tekrardan perspektifimizi bu kaçış oyununa çevirdiğimizde, daha öncesinde 29 Nisan tarihine bir beta sürümü için çıkış tarihi olarak lanse etmiştim.(Bkz: Olay yerine gitmek için tıklayın/dokunun.) Şunun şurasında 29 nisana 5 gün kalmasına rağmen, o gönderiden sonra projeyi ilk kez şu an açabiliyorum 😀 Ondan dolayı beta için bir erteleme daha vermem gerekiyor. Ama bu sefer -başıma bir iş gelmezse- beta da olsa, tamamlayacağım sürümü sizlerle buluşturacağım ve tarih olarak 21 Mayıs'ı veriyorum. Bu dediğim gibi son erteleme olacak, umuyorum ki. Bitmezse, adıma ban kampanyası düzenlemenize razıyım, kendimi sıkıştırmak adına 😀

Evden kaçış oyununda bulduğunuz kaset çaları kullanma mekaniğinden bir görüntü (GIF)

"Diğer proje" varmış ?

Bununla beraber, genelde birkaç adım sonrasını hesaplayarak haraket ettiğimden dolayı, bu projenin ardından çalışmayı düşündüğüm bir projeden bahsetmek istiyorum bu gönderide ki kapaktaki resimde onunla alakalı. "Önce elindekini bitir la" diyenleriniz olabilir, haklısınız da. Ki öyle de yapacağım ancak dediğim gibi bir projeyi tamamlayınca acayip bir tatmin olma hissi sardığı için bünyeyi, yeni proje belirleme/geliştirme süreci oldukça uzayabiliyor ki bu da vakit kaybetmek demek. Bunu istemediğim için planlama yapıyorum.

Fikirleriniz Önemli

Bu gönderiyi yazmamdaki ana amaçlardan biri de, bu bahsettiğim diğer proje konusunda sizden bazı fikir ve görüşler almak. GGJ 2018'de iki gün içinde geliştirdiğim bir oyun vardı, bu oyun low poly dediğimiz sanat dizaynına sahip bir platform oyunuydu. Yaparken grafiklerin şahsen tatlı olduğunu düşünmemden ve hoşuma gitmesinden sonra "kardeş ben buna sonradan tam bir oyun yapmalıyım kesin" gibi bir ukte oluşmuştu.

Hafif Journey'i andıracak gibi bir proje olacakmış gibi geliyor bana bu ancak, bu sanat dizaynı ile alakalı ne düşünüyorsunuz onu merak ediyorum. Bunun yanı sıra, oyun mekaniklerine de karar vermiş değilim, bu oyunla alakalı istediğim iki temel şey var aklımda:

  • 1- Tatlı low poly grafikler olacak ve oyun dünyasını kullanıcı keşfedebilecek. Sabit bir platformla sınırlamak istemiyorum kullanıcıyı.
  • 2- Oyunun sağlam bir senaryosu ve dramatik bir olay örgüsü olmasını istiyorum.

Açıkçası bunlar dışında daha netleşmiş bir şey yok aklımda ama sizden "şu tarz bir oyuna benzer bir şeyler yapabilirsin", " TPS bakış açısı kullan, puzzle mekanikleri olsun, açık dünya olsun" gibi (bu dediklerim farazi) öneriler beklemekteyim arkadaşlar. Çünkü bu projeyi, diğer projelerimin aksine STEAM'e çıkarmayı düşünüyorum. Sağlam bir şeyler yapabileceğime inanıyorum. Yorumlarınızı bekliyor son bir ekran görüntüsüyle yazımı sonlandırıyorum. Teşekkürler şimdiden. #Unity #Oyungeliştirme

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • kizilsakal @kizilsakal

    Grafikler hoş acele etme böyle amatçr geliştiricilerin bencr en büyük şansı onları bekleyen zorlayan bir kitle yok o sebeble sabırla geliştir tamam demeden asla çıkarma. Hikayende detaylara dikkat et eğer yapabilirsen pyuncular buldukları eşyalarla detayları parça parça öğrensin oyun sürecini dinç tutar bence. Mekanikleri basit tut bence birde çok uatalık istesede hiç yazısız konuşmasız oyunun kendini oynarken anlatan oyunlar varya littlenigtmare gibi bence efsaneler 🙂

    • Mert Kırımgeri @mertkirimgeri

      Yorumunuz ve önerileriniz için teşekkür ederim öncelikle 🙂 Bunları değerlendireceğim, şahsen oyun oynarken hikayenin direkt araya girmesi daha çok sevdiğim bir konsept ama oyunun türüne bağlı tabi, bu nedenle düşüneceğim bu dediğinizi. Little nightmare'ı da inceleyeceğim. Bunun yanında acele etmeme konusunda, 3 yıl geliştirip en son hiç bir yere varmayıp en son çöpe giden bir projem vardı. Ondan beridir, kendimi biraz sıkıştırmayı deneyip nispeten daha başarılı sonuçlar elde ediyorum. Tabi yazıda, beta olacağından bahsettim, sinematik sekanslar hazır olmayabilir kaçış oyunu için o sürece kadar. Ancak bulmaca ve oynanış kısımlarını bitiririm en kötü ihtimalle, bari onları bitirebileyim diye belirttim bunu 🙂

    • kizilsakal @kizilsakal

      @mertkirimgeri akıl vermek değil şahsi fikirlerimiz tabiki yanlış da olabilir bunlar 🙂 başarılı olman ve bizimde gururla oynanamamız dileğiyle 🙂

  • James Gosling @emrek

    Neyseki Deadline'ı 1 den fazla kaçırarak gerçek bir yazılımcı olduğunu kanıtladın. 😝 Projelerinde başarılar diliyorum 😄

  • Cemre. @hcemreyilmaz

    Silicon Valley'de bir cümle kurulmuştu. Beta release etmek ile ilgili.
    "Bir yazılım ne kadar bug'sız çıkıyorsa o kadar geç çıkmış demektir." diye 🙂
    Çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.

Tüm blog yazılarını gör