Arkadaşlar 3 buçuk senelik Packard Bell EasyNote TS11HR laptopuma ufak bir performans geliştirmesi yapmayı düşünüyorum. Şu anda 4GB ram var ve ben yanına bir 4GB daha takmak istiyorum fakat CPU-Z de takılı ram'in DDR3 667mhz olduğu yazıyor. Ben de DDR3'te 667mhz mi kaldı diye bir de AIDA64 Extreme'den baktım, orada da 1333 (667mhz) yazıyor. Bunun ne anlama geldiğini bilen var mı, yanına DDR3 1333mhz ram alsam olur mu?
İkinci olarak da HDD yerine SSD takmayı planlıyorum. Uyumluluk adına dikkat etmem gereken şeyler nelerdir? Kafama göre herhangi bir 2,5" alabilir miyim? #akış #TeknoYardım #ssd #ram



Çok olmamış gibi 🙂
Teşekkürler. Takılı ram'in saçma sapan bi markası var ya bulamam herhalde, kingston alır geçerim.
Aliexpress'te bulabildim takılı rami 48 dolar, Türkiyeden kingston aldığımda 50tl kar ediyorum. O kadar farka değmez diye düşünüyorum.
Ctrl ,Alt ve Del görev yöneticide gir işlemci ve ram yazıyor rami tıkla ve sayfayı büyüt frekansı orada direk yazıyor windows 8.1 windows10 da yazıyor bide ramler aynı marka ve aynı frekansta olmak zorunda. max 8gb yazıyor bir sitede linki:http://www.mrmemory.co.uk/memory-ram-upgrades/packard-bell/easynote/ts11-hr ve videosu youtubede link:https://www.youtube.com/watch?v=A5eV2SN9tSM
Araştırmanız için teşekkür ederim. Ram'lerin aynı marka olması gerektiği ile ilgili bilgiye nereden ulaştınız onu göremedim. Bundan kesin olarak emin misiniz?
Aynı olması zorunlu değil laptopun sitesinden uyumlu ramleri kontrol edip alabilirsin.
bence ssd al daha hızlı olursun windows 4gb ram idare eder .darboğaz genellikle hdd kaynaklanıyor 2.5inç alırsan çalışır levent abinin çok eski bilgisayarda ssd çalıştırmışlardı linki:https://www.youtube.com/watch?v=jbN6R7lVznw
SSD de alacağımı yazdım zaten görmediniz sanırım. Yazının sonunda..
En kötü senaryoda bir tane daha kingston alıp diğerini çıkartırım ya
ramlarin aynı marka olması stabil açısında böyle derler. aynı frekans alsan çalışır sorun olmaması lazım
Güzel bir düşünce, benim bilgisayarımla aynı, fakat benimki 4gb değil 8gb ram'li, Bu parckardbell ts serilerinde islemci ve ram genellikle farkli oluyor.Bence bu bilgisayar ekran karti disinda oyun icin mukemmel bir bilgiasayar Intel core I7 2630Q 8cekirdekli mukkemmel bir işlemci... Hdd yerine ssd alabilirsin bilgisayarda alim&dosya aktarim işlrinde cok lazim olabilir. Bilgisayarda 1 adet usb3.0 girişi bulunmakta, buda bilgisayarin başka bir guzelliği usb coğalticisi alabilirsin. Hersey tamam. Sen bence 4gb değilde 6gb ram al benden bir tavsiye , fakat GT540M böyle bir ram ve işlemcide CSGo'da 15fps aldiriyor. Bu bilgisayarda ekran karti anakarta bağli mi onu bilmiyorum, fakat bende GTX 1080 4GB ekran karti var (Değişik bir aparat ile harici ekran karti) Eskiden 15-25fps alirken şimdi 85-130fps aliyorum. Tek sikinti haricu ekran karti normal bir kasali bilgisayardan farksiz...
Hahaha hocam alem adamsın, 3 sene olacak nerdeyse bunu yazalı. Laptopu bir süre daha kullandıktan sonra SSD'sini söküp 700tl'ye sattım. Dediğin gibi GT540M oyunlarda sürünüyodu artık. Anlaşılan sen baya Frankenstein yapmışsın laptopu, harici ekran kartı ilk kez senden duyuyorum 😀