MIUI 7 İncelemesi
Merhabalar. Bu yazımda CyanogenMod kadar kullanışlı bir Android dağıtımı olan MIUI 7’nin incelemesini yapacağım. #akış #MUI #MIUI7
📅 MIUI 7’yi 1 haftaya yakın bir süre kullandım. Bu süre zarfındaki deneyimlerimi ve görüşlerimi maddeler halinde belirtiyor olacağım.
💠 Ana Ekran
MIUI 7’nin ana ekranı sayfalı bir yapıdan oluşuyor. İkinci bir menü yok. Biraz iOS kokuyor. 🙂 Ekran görüntülerinde de görebileceğiniz gibi klasörleri destekliyor. Ana ekranda iki parmağınızla kıstırma hareketi yaptığınızda ana ekranı düzenleyebileceğiniz bir sayfa açılıyor. Burada tema ve efektleri değiştirebiliyorsunuz. Temalardan devam edelim…
💠 Tema Desteği
MIUI beraberinde çok zengin içerikli bir Temalar uygulaması ile beraber geliyor. Bu sayede ara yüzden sıkıldığınız anda komple değiştirebiliyorsunuz. Temalar uygulaması sadece tema yüklemek için değil duvar kâğıdı, kilit ekranı stilleri hatta zil sesi bulmak için bile kullanılabiliyor. Fakat bazı içeriklerin parayla satıldığınız belirtmek istiyorum.
💠 Bildirimler ve Hızlı Ayarlar Ekranları
Bu menülerde ilk fark ettiğim şey yarı saydam ve bulanık bir arka planının olması. Yukarıdan aşağı kaydırınca açılıyor. Eğer ki okunacak bildirim yoksa doğrudan hızlı ayarlar açılıyor. Bu menülerin tasarımını çok beğendiğimi söyleyebilirim. Hoşuma giden bir başka özellik ise hızlı ayarların üstünde bulunan oynatıcı sadece müzik çalarda değil bütün uygulamalarda çalışıyor.
💠 Mi Hesabı ve Mi Drop
İlk kurulum esnasında ya da daha sonra ayarlar menüsünden bir Mi hesabı açabilirsiniz. Mi hesabı sayesinde kişileriniz, mesajlarınız, dosyalarınız gibi kişisel verileriniz yedekleniyor. Ben Mi hesabını açar açmaz yedekleme özelliklerini kapattım. Google yetiyor o konuda. Ayrıca temalar gibi servislerin kullanılması için Mi hesabı şart koşuluyor. Mi Drop ise MIUI kullanan cihazlar arasında hızlı veri aktarımına yarıyor. bkz: AirDrop
💠 Yerleşik Mi uygulamaları
MIUI 7’yi deneyimlerken en çok dikkatimi çeken şey Google mağazası hariç hiçbir Google uygulamasını görememek oldu. Kamera, galeri, tarayıcı, takvim vs. gibi tüm uygulamalar MIUI ekibi tarafından geliştirilmiş. Bazı kullanıcılılar bunu sevebilir ama ben Google’ın uygulamalarını daha çok seviyorum. Yerleşik uygulamalar yerine onları kullanabilsek çok güzel olurdu. Bu konuda en çok hoşuma giden şey ara yüzü fazla doldurmamaları ve kullanılan uygulamaların yararlı olduğu oldu. Pusula, barkod tarayıcı gibi uygulamalar yerleşik olarak geliyor.
💠 Pil Kullanımı ve Pil Tasarrufu
MIUI stock Android’e göre pili bir tık daha idareli kullanıyor. Bunu ekran kilitlendiğinde önbelleği temizleyerek ve veri kullanımını kısıtlayarak başarıyor. Ayrıca pil tasarrufu modu daha detaylı. Kullanıcı kendine göre güç tasarrufu profilleri oluşturabiliyor. Bu sayede telefonun açık kalma süresi 8 saate kadar uzayabiliyor.
💠 Kamera
MIUI ile beraber çok sade ve kullanışlı bir kamera uygulaması geliyor. Uygulamanın açılıp kullanıma hazır hale çok kısa sürüyor. Uygulamanın içinde sesli çekim, HDR, panorama gibi eklentiler buluyor. Mi hesabınızın yedek özelliği açıksa çektiğiniz fotoğraflar doğrudan yedekleniyor.
✅ Sonuç
Stock Android’den sıkıldıysanız ya da üretici firmanın yazılımı telefonunuzu yavaşlattığını düşünüyorsanız uygun MIUI rom paketini bulup yüklemenizi tavsiye ederim. Yerleşik uygulamalara ve ana ekrana alıştıktan bir sorun kalmıyor ortada 🙂 Stabil çalışma konusunda stock Android’in bir adım daha önde olduğunu belirtmekte fayda var.
🔘 General Mobile 4G cihazınıza MIUI yüklemek isterseniz: https://teknoseyir.com/inceleme/general-mobile-4g-miui-7
🔘 Bloğundaki bilgilerden faydalandığım için @ardazeytin ‘e teşekkür ederim. Kendisinin incelemesine şuradan bakabilirsiniz: http://ardazeytin.com/xiaomi-mi-4-lte-inceleme
🖐🖐 MIUI hakkında bahsedeceklerim bu kadar. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.







Google play store mevcut zaten yazıda belirttim
Bazı miui sürümlerde gapps sıkıntılı oluyor, sonradan yüklemek gerekebiliyor.
🙂
GM4G sahibiyim ve stock romdan sıkıldım 😃 en yakın zamanda test edeceğim bu romu 😃