TÜRKİYE DE Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...SÜRÜCÜ BELGESİ SİSTEMİ VE YAPILMASI GEREKENLER
Kısa zaman önce şirketimizin yaptığı araştırma ve çıkan sonuçlarıdır.
Trafik üç temel yargı üzerine ilerletilebilir , bunlar zeka, ahlak ve eğitim.
Zeka ve ahlak konusu .... kısaca Tr ortalama bir zekaya sahip ve ahlak değerleri giderek bozulan bir toplum yapısında.
Eğitim :
SORUN : Sürücü kurslarının olaya sadece para olarak bakması.
ÇÖZÜM : Aynı eczane sistemi gibi vatantaşdan sürücü kursundan sadece eğitimini alsın parayı devletin hesabına bankaya yatırsın, devlet kurs ücretlerini belirleyip kurs hesabına aktarsın, böylece tüm Türkiyede fiyat politikası sabitlenmiş olur, verilen eğitimin kalitesi fark etmeye başlar.
SORUN : Eğitim veren öğretmenlerin vasfının yetersiz olması.
ÇÖZÜM : Eğitim veren her öğretmen en az üniversite mezunu olmalı. Bu özelliklik eski yeni herkesi kapsamalı.
SORUN : Kurs çalışanlarının birincil işi sürücü eğitmeni olmaması
ÇÖZÜM : Sürücü kurslarının düşük ücretli insan çalıştırma politikaları nedeniyle, insanların bu sektöre ilgi duymaması veya ikinci iş olarak görmesi nedeni ile eğitimin amacına ulaşmaması. Sürücü kursunda ders saat ücretli eğitmen olmamalı, ikinci bir iş olarak başka yerde çalışan bir kişi sürücü kurslarında çalışamamalı, kurslarda emekli çalıştırma sayısına mutlaka sınırlama getirilmeli, sürücü kursu öğretmenleri normal öğretmen vasfında değerlendirilmeli aynı haklara sahip olmalı. Eğitmenler bu şartlarda bu ücretlere mesayi dolsun diyr çalımasının önüne geçilmiş bu benim işim gözüyle bakması sağlanmalı.
SORUN : Teorisel eğitim
ÇÖZÜM : Eğitim kitabı ve müfratadı güncellenmeli ve standartlaştırılmalı, teorisel eğitimin önemi anlanmalı ve katılım sadece sözde değil gerçektede zorunlu olmalı. Gerçekte gösterilen hafta içi, hafta sonu , akşam grupları birleştirilip öylesine üç beş gün teorisel eğitim verilmemeli. lafta değil gerçekte eğitim verilmeli.
SORUN : Teorisel sınav
ÇÖZÜM : Teorisel sınav sorularına bir kaç tane zeka (iq) ahlak ve genel kültür sorusu eklenmeli.
SORUN : Pratik eğitim
ÇÖZÜM : 12 saat pratik direksiyon eğitimi komedi gibi, en az 36 saat olmalı, direksiyon eğitimi veren kişiler en az üniversite mezunu olmalı, kurslardan ders saat ücretli , part time çalışan hoca olmamalı. emekli çalıştırma sayısına mutlaka sınırlama getirilmeli, direksiyon eğitimi zorunlu olmalı (lafta değil gerçekte zorunlu) , direksiyon hocalarına "aday sınava girebilir" imzası vasfı getirilmeli. Ve direksiyon hocalarının aday hazır olduğunda bu onay imzasını atmalı , hocanın bu imza sayısı aylık belirli bir sayıyı aşmamalı ve sınava girebilir dediği adayların %25 ve üzeri geçme oranını tuturamazsa imza yetkisi 1 ay dondurulmalı.
SORUN : Direksiyon pratik sınavı
ÇÖZÜM : Sınav usulen MEB den gelen öğretmenler ile değil bu işin uzmanı kişiler tarafından yapılmalı.
SORUN : Sınav gözetmeni nasıl olmalı , bu işin uzmanı kişiler nasıl belirlenmeli ?
ÇÖZÜM : Sınav yapacak kişilerin belirlenmesinde TORPİL olmaması için , kadro açılmasından önce trafik ve çevre bilgisi + direksiyon eğitmenli sertifikalarının ikisinede sahip olmalı ve 6 ay bir sürücü kursunda stajerliğini tamamlamış olmak şartı aranıp KPSS ile ÖSYM ataması şeklinde 4001 koduna sahip kişiler alınmalı daha sonra zaten böyle bir kadro açılınca talep kendinden doğacaktır.
SORUN : Sürücü kursu yetersizliği
Çözüm Sürücü kursları sadece müşteri kapmaya çalışan kurumlardan çıkartılmalı halkıda bilinçlendirmelidirler. Kurs müdürleri ve yetkili kişilerden trafik ve çevrebilgisi sertifikası olma zorunluluğu getirilmeli
SORUN : Aranan sağlık şartları
ÇÖZÜM : Gerçeğine uygun olmalı.
SORUN : Eğitimci olma sertifikaları
ÇÖZÜM : Her önüne gelene verilmemeli.
SORUN : MEB yetersizliği
ÇÖZÜM : MEB sayfasındaki mebbis sistemi Windows XP + internet explorer 8 ve üzerinde java güvenlik duvarına takıldığı için XP üstü sistemlerde çalışmıyor yada ie 8 dışında tarayıcı çalışmıyor. komedi gibi. Denetimleri usulen adet yerini bulsun diye 2 yılda bir değil adabında yapılmalı. Çözümü yok.
Önce eğitimi doğru vermeliyiz. Sonra ahlakımızı geliştirmeliyiz. (Trafikte; her zaman tahmininizden daha fazla sayıda aptal vardır.)
Sonra 2 yıl stajer yapalım , ehliyetleri değiştirelim, otomatik vites seçeneği ekleyelim vs. onlar işin cilası...
TÜRKİYE DE Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...SÜRÜCÜ BELGESİ SİSTEMİ VE YAPILMASI GEREKENLER
Kısa zaman önce şirketimizin yaptığı araştırma ve çıkan sonuçlarıdır.
Trafik üç temel yargı üzerine ilerletilebilir , bunlar zeka, ahlak ve eğitim.
Zeka ve ahlak konusu .... kısaca Tr ortalama bir zekaya sahip ve ahlak değerleri giderek bozulan bir toplum yapısında.
Eğitim :
SORUN : Sürücü kurslarının olaya sadece para olarak bakması.
ÇÖZÜM : Aynı eczane sistemi gibi vatantaşdan sürücü kursundan sadece eğitimini alsın parayı devletin hesabına bankaya yatırsın, devlet kurs ücretlerini belirleyip kurs hesabına aktarsın, böylece tüm Türkiyede fiyat politikası sabitlenmiş olur, verilen eğitimin kalitesi fark etmeye başlar.
SORUN : Eğitim veren öğretmenlerin vasfının yetersiz olması.
ÇÖZÜM : Eğitim veren her öğretmen en az üniversite mezunu olmalı. Bu özelliklik eski yeni herkesi kapsamalı.
SORUN : Kurs çalışanlarının birincil işi sürücü eğitmeni olmaması
ÇÖZÜM : Sürücü kurslarının düşük ücretli insan çalıştırma politikaları nedeniyle, insanların bu sektöre ilgi duymaması veya ikinci iş olarak görmesi nedeni ile eğitimin amacına ulaşmaması. Sürücü kursunda ders saat ücretli eğitmen olmamalı, ikinci bir iş olarak başka yerde çalışan bir kişi sürücü kurslarında çalışamamalı, kurslarda emekli çalıştırma sayısına mutlaka sınırlama getirilmeli, sürücü kursu öğretmenleri normal öğretmen vasfında değerlendirilmeli aynı haklara sahip olmalı. Eğitmenler bu şartlarda bu ücretlere mesayi dolsun diyr çalımasının önüne geçilmiş bu benim işim gözüyle bakması sağlanmalı.
SORUN : Teorisel eğitim
ÇÖZÜM : Eğitim kitabı ve müfratadı güncellenmeli ve standartlaştırılmalı, teorisel eğitimin önemi anlanmalı ve katılım sadece sözde değil gerçektede zorunlu olmalı. Gerçekte gösterilen hafta içi, hafta sonu , akşam grupları birleştirilip öylesine üç beş gün teorisel eğitim verilmemeli. lafta değil gerçekte eğitim verilmeli.
SORUN : Teorisel sınav
ÇÖZÜM : Teorisel sınav sorularına bir kaç tane zeka (iq) ahlak ve genel kültür sorusu eklenmeli.
SORUN : Pratik eğitim
ÇÖZÜM : 12 saat pratik direksiyon eğitimi komedi gibi, en az 36 saat olmalı, direksiyon eğitimi veren kişiler en az üniversite mezunu olmalı, kurslardan ders saat ücretli , part time çalışan hoca olmamalı. emekli çalıştırma sayısına mutlaka sınırlama getirilmeli, direksiyon eğitimi zorunlu olmalı (lafta değil gerçekte zorunlu) , direksiyon hocalarına "aday sınava girebilir" imzası vasfı getirilmeli. Ve direksiyon hocalarının aday hazır olduğunda bu onay imzasını atmalı , hocanın bu imza sayısı aylık belirli bir sayıyı aşmamalı ve sınava girebilir dediği adayların %25 ve üzeri geçme oranını tuturamazsa imza yetkisi 1 ay dondurulmalı.
SORUN : Direksiyon pratik sınavı
ÇÖZÜM : Sınav usulen MEB den gelen öğretmenler ile değil bu işin uzmanı kişiler tarafından yapılmalı.
SORUN : Sınav gözetmeni nasıl olmalı , bu işin uzmanı kişiler nasıl belirlenmeli ?
ÇÖZÜM : Sınav yapacak kişilerin belirlenmesinde TORPİL olmaması için , kadro açılmasından önce trafik ve çevre bilgisi + direksiyon eğitmenli sertifikalarının ikisinede sahip olmalı ve 6 ay bir sürücü kursunda stajerliğini tamamlamış olmak şartı aranıp KPSS ile ÖSYM ataması şeklinde 4001 koduna sahip kişiler alınmalı daha sonra zaten böyle bir kadro açılınca talep kendinden doğacaktır.
SORUN : Sürücü kursu yetersizliği
Çözüm Sürücü kursları sadece müşteri kapmaya çalışan kurumlardan çıkartılmalı halkıda bilinçlendirmelidirler. Kurs müdürleri ve yetkili kişilerden trafik ve çevrebilgisi sertifikası olma zorunluluğu getirilmeli
SORUN : Aranan sağlık şartları
ÇÖZÜM : Gerçeğine uygun olmalı.
SORUN : Eğitimci olma sertifikaları
ÇÖZÜM : Her önüne gelene verilmemeli.
SORUN : MEB yetersizliği
ÇÖZÜM : MEB sayfasındaki mebbis sistemi Windows XP + internet explorer 8 ve üzerinde java güvenlik duvarına takıldığı için XP üstü sistemlerde çalışmıyor yada ie 8 dışında tarayıcı çalışmıyor. komedi gibi. Denetimleri usulen adet yerini bulsun diye 2 yılda bir değil adabında yapılmalı. Çözümü yok.
Önce eğitimi doğru vermeliyiz. Sonra ahlakımızı geliştirmeliyiz. (Trafikte; her zaman tahmininizden daha fazla sayıda aptal vardır.)
Sonra 2 yıl stajer yapalım , ehliyetleri değiştirelim, otomatik vites seçeneği ekleyelim vs. onlar işin cilası...