Kapitalizm nedir bilir misin , Çin'deki işcinin sen 100 lira daha ucuz al diye ölmesidir .1 milyar insanın 5 Milyar insanı sömürmesidir .
Son bir saat içinde 69 ziyaretçi, 17 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
Eğer İnsan aç gözlü Olmasa , Dünyada Kimse aç kalmazdı kardeşim,
Sen demiyorsun ama Talep var ki Yenisi çıkarıyorlar , Sorgulayan , Sorgulamaya çalışan insan sayısı çok az malesef
derin konu değil Kapitalist sistemler zaten zenginlerin kurduğu bir sistem, fakirlerden çalmanın cezasının olmadığı yada olsada az oduğu, bu sistemler bilgisayar sistemleri gibi açık vermişlerdir ve vereceklerdir ve suç oranları herzaman yüksek olacaktır , ben bugün avrupanın merkezinde yüzlerce aç görüyorsam kapitalist sistemin ne olduğu aşikardır....
Sorgulamadığımız hayatlarımız yüzünden insanlar ölüyorlar ama Sen sorgulamazsan ben sorgulamazsam , bir şeyler değişir mi ? . Be dostum
ben bu burda görüşümü söyleyebilrim 🙂 , söylemiycem 🙂 ama şunu söyleyeyim mantıken en güzel sistem cezanın en ağır olduğu sistemdir, belki bu insana vahşice gelebilir lakin, mantık/ve tarih gösteriyorki cezanın ağır olduğu yerlerde bunu gören toplum hırsızlık/düzenbazlık/cinayet gibi işlerin kelimesini bile edemiyorlar tabi bu kötülerin işine gelmez ve bunları beğenmezler, ama iyiler için sorun yok 🙂
Demokrasi'yi iyi derler , Zenginler ceza almaz hak yer hiç birşey Olmaz , ama fakir hiç umrunda olmaz kimsenin O yüzden Hilafet Kuralları geçerli olur eğer adam öldürürsen , sende öl , Hak yediysen cezanı çek ama işte Dünya gerisi dönülmez bir evrede gibi.
En son çıkanı alma hastalığı oldukça çıkarır firmalar . 🙂
hilafet güzel lakin tam anlamıyla uyglansa eskisi gibi Peygamberimiz Sonrası(Örneğin Halk çok rahat birşekilde halife bile olsa uyarabiliyordu, ve bu sistem aslında saltanat olamaz ) seçimle başa gelinir Yani diktatörlükle alakası yok seçim/ilim meselesi ama artık gözü kör olası kapitalist sistem (Örnek Amerikan Şirketlerinden Fed'in Tarihine bakın amerikan başkanına bile sorun çıkardığı için suikastla öldürdüler, amerika tarihine bakarsanız devletin kontrolü bi şekilde zamanla şirketlerin eline geçti....)
Şirketler değil yahudilere geçti .. 😀
@umur1515 öncelikle nesnel eleştirilerinizi terbik ederim enazından bazıları gibi direk atmıyorsunuz bizi, teşekkürler..
Çoçukla ilgili sorunuza şunu söyleyeyim Hz Ömer Döneminde Bir Baba Hırsızlık yapar ve yargılanır(İslam'da direk ceza verilemez , yargılanma mecburiyeti vardır) sonra adam çocuğunun aç oldupunu imkanı olmadığını söyler , bunun üzerine bırakın adamın kolunu kesmeyi adam alınıp direk Beytul Mal'dan (Devlet Kasasından) Aylık Bağlatılır, aksi takdirde mecburi kalan bu insanların bu cezaya tabi tutulamaz....
@mobilite şirketlerin arkasını da bizahmet tahmin edin artık 🙂
ama şunu diyeyim ben böyle bu görüşlerle doğduğum için böyle düşünmüyorum babam öyle ben öyle mantığı yok , oturup sistemleri inceledim nesnel olarak insanların nasıl yaşadığından çok bu sistemlerin gerçek hallerini de incelemeye dikkat ettim, benim önerim araştırın kitap okuyun(tabi her kitap doğru Değildir), benim için iyi sistem mükemmel sistem kötü şeylerin/suçun en az olduğu sistemdir... tabi benim sistemimi alın diyemem size ama araştırıp görün derim, bu dünyada böyle meselelere vakit ayırmazsak ne zaman ayıracağız daha 🙁
Hepimiz ölecez be kardeşim 🙁 Rabbim İnşAllah Mahkemeyi Kübrada herşeyin hesabını soracaktır .
@umur1515 bu soruna da tarihten bircevap vereceğim 🙂 yine , soru mantıklı . peki cevap ne?
Bizde bir söz vardır bana balık verme balık tutmayı öğret 🙂 çokmanidar değilmi dediğiniz gibi yangelyat param gelsin mantığı devlete zarar verir (örnek şuan tatilde olduğum almanyada çalışmayana bile işsizlik parası diye birşey var, ve çoğu insan çalışmayıp yan gelip yatıyo para alıyo kirası karşılanıyo vsvs, ve alman hükümeti artık bunun önünü alamıyor bakmayın güç göründüklerine almanyadaki yakınlarınza sorun varsa 🙂 ) İslam Sisteminde Birine Yardım ederken yanınıza alır yemeğini giyeceğiniz verirsiniz, ama bunun yanında ayakları üstünde durması için ona iş öğretir yardımcı olursunuz, sonra o kişi ayakları üstünde durunca sizden yardım almayı keser ve artık işini büyütür ve oda başka zaman başkasına yarımcı olup onada toplumda iş vs olanak sağlar , böyle müthüş bir döngü var , peki bu mümkünmü dediğinizi duyar gibbiyim güzel de kim yapar ? 🙂 tam olarak zamanı hatırlayamıyorum lakin İslam Sistemi Zamanında bir ara öyle oluyorki insanlar(oldukları şehirde zekat(senelik fakire verilen paravs miktar) bu Zekatı verecek kimse bulamadılar ve şehir dışına buyardımlar gitmek zorunda kaldı
Sağolun , Seviyeli bir şekilde birbirine saldırmadan sohbet edebilen özeleştiri , yapabilen , fikir alışverişi yapan insanların olduğunu bilmek iyi . Teşekürler . 🙂
Bu Derece Seviyeli ilkkez Konuşabilecek Bi Ortam Buluyorum Bende Teşekkür Ederim Anlayışınızdan Dolayı...
malesef bugün zengin olupta eşi dostu banka köşelerine muhtaç bırakan bir zihniyet var , ne yazık... bunun sebeplerinden biride toplum olarak yetiştirilişimiz olsa gerek 🙁 futbol da hani altyapı sorunumuz varya 🙂 bu sorun ahlakımızda da, iyi insan olmamamızda da var malesef 🙁
Ahlaklarımızı soruguya çekmemiz gerek , eğer inançınızı belliyse hak yemez , İhlaslı bir insan olurum diye uğraşırsınız , Boş dünya vaatlerine çalışmasınız .