@merpheus hocam müsait bir vaktinizde size çalışma alanınızla ilgili birkaç soru sormak isterim.
Şimdiden teşekkürler.
https://t.me/forosulion

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Mert @merpheus

    selamlar, buradan sorabilirsin

    • Forosulion @foro

      Hocam öncelikle dönüşünüz için çok teşekkürler.
      Computer Graphics konusuna ilgiliyim. Henüz çok advanced şeyler yapmamış olsam da WebGL ile işin temellerini öğrenip, basit fps oyunu tarzı bir şey yaptım. Endüstride daha fazla kabul görüyor olması sebebiyle de Vulkan API öğrenmeye çalışıyorum şu an. Bu alanda çalışmak ve kendimi geliştirmek için nasıl projeler yapmalı veya hangi konseptleri öğrenmeye yönelmeliyim sizce.

    • Mert @merpheus

      @foro CG'ye ilgili olmanız çok güzel. WebGL ile çalıştıysanız, opengl'e de çok yabancılık çekmezsiniz. Açıkçası ben öncelikle openGL ile kendi motorunuzu yazmanızı öneririm. PBR'da, TAA, SSR tarzı post efektlere, animasyon için skinning'den, deferred rendering'e kadar girerseniz, tüm bunları yaptıktan sonra motorunuzu vulkan ile tekrar yazmanız daha faydalı olabilir. İkinci yazışınızda birden fazla api desteği ekleyip, gpu api agnostik hale getirebilirsiniz. O noktadan sonra pek tavsiyeye ihtiyacınız kalmaz zaten. Vulkan'ın öğrenme eğrisi biraz yüksek. Öncesinde bahsettiğim gibi bir motor yazmayı denemeniz daha faydalı olacaktır.
      Başarılar dilerim 🙂