Merhaba,
Yeni sistem diziyorum lakin topladıktan sonra açtım ve ekrana görüntü gelmedi. Bende anakarta baktım hata nerden ve cpu ledinin yandığını gördüm.
Anakart : msi mag x570 tomahawk wifi
İşlemci : ryzen 5900x
Diğer parçalards hata yok gibi isterseniz yazabilirim. Sorun bios olabilir mi? Bios ise ne yapmam lazım. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
#akış #AMD #TeknoYardım #Ryzen #MSI
Son bıos'u indirip usb belleğe atıp fat32 formatlı, bıos'un ismini MSI.ROM olarak değiştirip usb belleği uygun flash back yerine takıp güç verip orda butona basılı tutup işlemi başlatabilirsin. İşlem bittiğinde bilgisayar açılacak.
https://www.youtube.com/watch?v=iTkXunUAriE
Belirli bir bios sürümüne sahip olman gerekli o anakartta o işlemciyi kullanabilmek için.
İşlemci uyum listesi;
https://www.msi.com/Motherboard/support/MAG-X570-TOMAHAWK-WIFI#support-cpu
Yüklemen gereken bios sürümü
https://download.msi.com/bos_exe/mb/7C84v14.zip
İlgili yükleme videosu;
https://www.youtube.com/watch?v=iTkXunUAriE
Sadece güç bağlantısının anakarta takılı olması yeterli. Diğer donanımları takmasan bile bios güncellemesini yapar videodaki yöntemle.
Cevap için teşekkür ederim, bios güncellemesi sorunu çözdü.