Bu işlemci açığı meselesi sebebiyle gelen Windows güncellemesinin performansa ciddi bir etkisi oldu bende. i7 3770K (4.2Ghz) ve GTX1060 6GB var sistemde. 3770K'nın bazı oyunlarda sınırda kaldığını hissediyordum zaten. 1080p Ultra ayarlarda 60fps kilit oynadığım Forza Horizon 3 artık 60'a kilitlenmiyor. Eskiden oyunda ekran kartı kullanımı ortalama %85-90 civarında gezerdi. İşlemci de 50-60 civarı. Şimdi çok sık olmamakla birlikte ara ara 50fps'e kadar inen anlık droplar yaşıyorum. Drop anlarında ekran kartı kullanımı %60-70'lere, işlemci kullanımı da %40 civarına düşüyor. Bu durum klasik bir işlemci darboğaz göstergesidir. Oyunlarda ekran kartı kullanım yüzdesi ekran kartına tam olarak ne kadar yüklenildiğini gösterir, ancak işlemcide durum farklı. %60-70 yazsa bile işlemci o an darboğaza giriyor olabilir. Bunun teknik açıklaması nasıl ben bilmiyorum ancak yıllardır gördüğüm kadarıyla bu iş böyle. Aynı durumu şu sıra çok oynadığım için net bir şekilde söyleyebilirim ki Black Desert Online'da da yaşıyorum. Özellikle 200 kişinin üşüştüğü boss'ta işlemci ağlıyor resmen... Tamam eskiden de fps düşerdi, zaten 200 kişinin toplandığı yerde fps düşmemesi imkansız, Threadripper olsa dayanmaz. Ama eskiden 30'un altına düşmüyordu hiç değilse, böyle ekstrem durumlarda bile. Şimdi 20'yi gördüğüm oluyor...
Sonuç olarak, açık maçık umrumda değil, açıklarımı da geri versinler performansımı da, güncellemelerini de geri alsınlar... Bu güncellemeyi geri almanın ve temelli kapatmanın bir yolu var mı? Ama bunu yaparken diğer güncellemeleri de komple kapatmak istemiyorum...
@orcun Ekran kartımı satmayı düşünüyorum, Palit JetStream 6GB 1060, 5 aylık henüz, garantisi var, hiçbir sorunu yok. Fiyatlara baktım da sahibinden falan en düşük 1600 lira var o da tek fan. Çift fanlı en düşük 1700. 1500'e pazarlıksız satayım diyorum ne dersin?
@orcun Birşey almayı düşünmüyorum açıkçası. Bu oyun işini başka türlü bırakamayacağımdan satıyorum. Çok zamanımı alıyor. Hele bi Black Desert çıktı 2 aydır kafamı kaldıramadım oyundan. Dizi internet için vs. Intel'in ekran kartı yeterli diye düşünüyorum. En olmadı çok canım sıkılırsa alırım düz 1050'yi 500 lira civarına Rocket League falan oynarım arada o kadar.
@orcun İşte becerebilirsem almak istemiyorum hiç kart ama dediğin gibi 1030 bile olur 😀 1500 iyi diyorsan ilana koyayım kartı? Baya da saçma oluyor aldığımdan pahalıya gidiyor kart 😀