dikkatimi ceken bir konu oldu yazismalarda. sanki uyelerin cogunlugu apple urunlerine laf sokmak istermis gibi gorunuyor. anlasilmasi zor bir durum. sonucta bunu yapanlar eger microsoft urunleri kullanıyorlarsa anlamak pek mumkun degil. sonucta al birini vur otekine derim. ha apple'ın bir artısı vardır burada (bence zamanında IBM veya microsoft'un yaptigi bir hata), hem donanim hem de yazilim tarafini kendileri gelistiriyorlar. bu da optimizasyon islerini kolaylastiriyor. bunun sonuclarinş da goruyoruz. ben hem wintel hem de mac kullancisi olarak benzer donanimlarda apple'in fark attigini goruyorum. ayni problemi android ios kapismasinda da goruyorum. ben hem android hem de ios kullandim. bana kalirsa yine optimizasyonda apple onde. sonucta bence google standardizasyonda geri kaldi.
lutfen su durumda gereksiz yere insanlar birbirine laf sokmaya calismasin. sonucta hicbiriniz bu firmalarin calisani da degilsiniz.
bu arada yaklasik olarak 1985 yilindan beri bilgisayarlar ile içiçe yasayan biri oldugumu belirteyim. bu nedenle dos'u da, windows'u da, mac os ve os x i de iyi bilirim. ayrıca mobilde, symbian, android ve ios u bilirim. bu nedenle bu kapışmaların nedenlerini anlamam mumkun degil. takim tutar gibi işletim sistemi ya da makine tutmayalım derim. her birinin ayrı avntaj ve dezavantajları var.
bu ne anlama geliyor simdi? saka yaptiginizi zannediyorsaniz pek de hos oldugunu soyleyemeyecegim