#korsankullanım cezası nedir? Güncel bilgiye ihtiyacım var.
Son bir saat içinde 135 ziyaretçi, 19 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
Kesinlikle kendi bilgisayarımda hassasım. Açık kaynak veya saın alma yoluna gidiyorum. Elimden geldiğince oynayabileceğim hoşuma giden oyunları indirime girince veya girmeden satın alıyorum.
Fakat işyeri olunca konu bunun cezası nedir? Örneğin AutoCAD gibi programlar bayağı pahalı yazılımlar, bana yol gösterebilen var mı?
Ofis ve İş amaçlı kullanımda buna işyeri dahil şekilde yaptırımlar daha büyüktür. Ofiste Korsan kullanmamaya özen gösterin .
İşyeri için lisanslı yazılım kullanmanız gerekir. Sonuçta bu yazılımla siz de üretip para kazanıyorsunuz yani ticari faaliyette bulunuyorsunuz.
"Bilgisayar yazılımları, FSEK (Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu), Türk Ceza Kanunu'nun "Bilişim Alanında Suçlar" başlıklı bölümü ve Türk Ticaret Kanunu ile korunur. Yazılım telif haklarını ihlal edenler, 150 milyar TL'ye kadar ağır para cezası; 4 yıla kadar hapis cezası ; 3 yıla kadar meslekten men; çoğaltmada kullanılan veya kopya yazılımların yüklenmiş olduğu bilgisayar ve araçlara el konulması gibi yaptırımlarla karşı karşıyadır."
Kaynak: http://www.bsa.org.tr/yazilimtelifhaklari.html
Fakat BSA gibi aracı kurumlar doğrudan ceza vermek yerine, pazarlamacı gibi size önce yazılımı satmaya çalışır.
Teşekkür ederim. Oyun ve film kısmında da özen göstermeye çalışıyorum.
kol gibi
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. AutoCAD için lisans araştırmaya devam edeyim.
solidworks gibi programlar çok pahalı 5000 dolardan bahsediyor adamlar şuana kadar orjinal kullanan şirket görmedim ben
Öğrenci sürümü filan kullanılıyor diye duydum. Doğruluğu nedir?