Video işleri ile uğraşanlar ve bizim gibi düğün günü hikayesi çekimleri yapanların can Kurtarıcısı Steadicam Merlin. Sizi koca koca ve sağlıksız Steadicam kıyafetlerini giymekten kurtaran harika bir ekipman. Bu ve Bunun gibi sinematik ekipmanları Basçek ile inceleyecek ve gerekirse alternatif çözümler bularak kendi setlerimizi kendimiz yapabileceğiz.. Aşağıdaki linkte örnek bir video görünmekte...
http://www.youtube.com/watch?v=qPARNe_YVVI

Bkz: Türkçe http://www.youtube.com/watch?v=txbNylm919k
@baris_ozkok ben dslr makinelere powerbank takılıp kullanılabiliyor mu onu merak ettim cep telefonum için olanı kullanabilir miyim ? şimdiden teşekkür ederim http://greenmate.com/Powerbank.html
hayır malesef. usbden şarj olmazlar.
Tüh be olmadı o zaman keşke olsa @mertalkan
kendi pilleri baya iyi gidiyor ama. aynalı makineler en az 300-400 resim çeker tek şarjla. ben gerekmedikçe arka ekranı da kapatıyorum. aylarca şarj etmediğim bile oluyor.
Bu işten anlıyorsunuz o zaman canon eos100d alınır mı önemli eksiği ve alternatifi nedir sizce @mertalkan
100d alınır tabi. 650d'nin küçültülmüşü. biraz ufak bir makine. bilmiyorum bu sizin için - mi + mı. bir de döner ekran yok. alternatifi canonda 650 ya da 700d olabilir. başka markaları çok takip etmiyorum o yüzden çok karşılaştıramayacağım.
Küçük olması önemli değil de başka önemli özellik sıkıntısı var mı diye sordum ben de Nokia Lumia 1020 var şimdi de bunda zoom eksik sadece onun için dslr alsam mı diyorum ama kararsızım çünkü hem her zaman yanımda taşıyamam hem de mesela Facebook Instagram gibi yerlere fotoğraf atmaya kalksam eziyet dslr ile gibi geliyor bana siz ne dersiniz 1020 nin üzerine dslr şart mı @mertalkan
o biraz da maddi duruma bağlı şimdi. sırf facebook falan içinse gereksiz bence.çünkü kaliteyi çok düşürüyor. ben flickr'da paylaşıyorum mesela. ama DSLR'ın görüntü kalitesi her şartta 1020den kat kat iyi olacaktır. bir de eye-fi kart gibi şeyler var telefona hızlı aktarım için. ama wp8 henüz desteklemiyor galiba.
O zaman ben vazgeçtim şimdilik biraz daha gelişsin cihazlar ben de 1020 den soğuyayım sonra alırım
@baris_ozkok Merlin biraz bütçe sarsan bir ürün. Alternatifleri var ve bazı açılardan Merlin'den daha iyi çalışıyorlar. Mesela aşağıdaki ürünü denedim geçen gün bir düğün çekiminde ve sol elle destek vermeden dengesini oldukça iyi korudu.
http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-fotograf-kamera-studyo-steadicam-flycam-nano-3000-turkiye-mumessili-167723461/detay
Ayrıca yerli-yabancı Merlin klasmanında ürünler de var, 200-300 liraya amatörler için ideal ürünler.
http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-fotograf-kamera-studyo-steadicam-flycam-mozy-stabilizer-kamera-sabitleyici-164080430/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-fotograf-kamera-studyo-u-flycam-1-projede-kullanildi-168454802/detay
Umarım bu tarz alternatif ürünleri de incelersiniz zira bir steadycam'e 2000+ verebilecek bir bütçesi olmayan benim gibi çok insan var.
Flycam nano elimizin altında olan bir cihaz. Ama üstüne Mark 3 ve geniş açı takınca çok uzun süreler kullanımı yine yorucu olabiliyor. Aslında Flycam Nano sadece Giyilebilir hidrolik kol destekli steadycam ın ucundaki parçadan başka bişey değil. Sadece vücud desteği olmadan elde çekiyoruz. Merlin bana göre daha kullanımı kolay. E tabi alışkanlıklar da var işin içinde. Diğer ekonomik alternatifler de denge sorunları çıkabiliyor. Merlinin yaptığı ufak bir tint hareketi var onuda siz ayarlayabiliyorunuz. Oda aslında bana yaratıcı planlar çıkartmada yardımcı oluyor. ama Diğer ekonomik modellerde bu denge biraz fazla kayıp. Kabul ediyorum merlin ve dengi ürünlerde ayar yapmak zor. Ama ayarladığınız vakit çok güzel neticeler çıkıyor. Basçek de ilerleyen dönemde Flycam naono ve Merlin Türevi ürünleri piyasada çok ucuza bulacağımız malzemeler ile 100 Dolar altına kendimiz yapabileceğimiz hale getireceğiz.
@baris_ozkok Harika bir seri geliyor o zaman, merakla bekliyorum.
Flycam'i Mark2 ve 16-35 lens ile kullandım. Dediğiniz gibi oldukça yorucu. Kol aparatı hiçbir işe yaramıyor özellikle yazın. O kadar terletiyor ki takmazsanız daha verim alıyorsunuz. Ama yelek ile denemedim.
Merlin zaten güzel bir steadycam. Fiyatını hak ediyor mu? Bence hak etmiyor ama maddi kaygıları olmayanlar için oldukça iyi.
Flycam'in avantajı özellikle düğün gibi sadece tek şansınızın olduğu ve çok fazla insanın iç içe bulunduğu ortamlarda aralardan Merlin'e kıyasla çok daha iyi geçiyor. Merlin'in bombesine dokunuyor insanlar sürekli 🙂
400 dolar falan çok para ama merdivenlerden kayarak çıktı sanki mubarek 🙂
Steadicam Smoothee de basarili bir alet , iphone ve gopro takarak kullanila biliyor ve denge ayarai da mukemmel yapilmis.