Reeder A7iQ

@metinboss un DomiNations oyunu ile ilgili durumu sağolsun. Emektar telefon oyunda yavaş kaldığından ben de daha rahat oynayayım diye ucuz yollu bir tablet alayım dedim ve araştırma sonucunda bu ürünü aldım.

Tableti indirimdeyken 239 TL'ye aldım. Fiyatına göre oldukça güzel ve şık bir ürün. Tabletin arkası metal. Kullandığım telefon HTC Sensation XL, tabletin tipi neredeyse telefonum ile aynı, takım gibi oldular. Tablet özelliklerini en aşağıda bulabilirsiniz.

Alırken Intel işlemci olduğundan uyumluluk ile ilgili şüphelerim vardı ama şüphelerim yersiz çıktı. Google Play Storedan kurduğum oyun ve uygulamalar sorunsuz bir şekilde çalışıyor. Belleğin 1 GB olması nedeniyle zaman zaman oyundan atma durumu yaşanıyor ama fiyatı göz önünde bulundurulduğunda normal olduğunu düşünüyorum.

Ekranı (7" 1280x800 IPS), renkleri hafif soluk olsa da, görüş açıları ve parlaklığı olarak beni tatmin etti. DomiNations oynarken renklerin telefonuma göre biraz soluk olduğunu farkettim. Normal kullanımda çok farkedilmeyecek bir fark. Klip ya da film izlerken ekranda hiç bir sorun yok. Bu modeli seçerken, aynı boyut ve fiyat kategorisindeki diğer modellerde çoğunlukla 1024x600 çözünürlük olduğundan bu modele yöneldim.

Antutuya (v5.6.2) ne kadar güvenilir bilmem ama 31264 puan aldı.

Kulaklık ses çıkış gücü yüksek, kullandığım Sony MDR-XB400 ile fiyat seviyesine göre oldukça keyifli müzik dinlenebiliyor. Tablette çift hoparlör var, stereo demişler ancak iki hoparlör de aynı yerde, tabletin arka bölümünde tableti dikey tuttuğunuzda alt kısımda, aralarında 5-6 cm bir açıklık var, bu nedenle siz sesi stereo duymuyorsunuz. Hoparlör çıkış gücü iyi, ses kalitesi olarak bu tip hoparlörlerden zaten bir şey beklememek lazım.

İlk şarjı yaklaşık 2.5-3 saat kadar sürdü. Hiç bir yerde belirtilmiyor ancak şarj süresinden tahminim pilinin yaklaşık 5000-6000 mAh olduğu yönünde. İşlemciyi yoran oyunlarda ekran süresi yaklaşık 4 saat ki bence oldukça iyi. Normal kullanımda 10 saate yakın ekran süresi veriyor. Nadir kullanımlarda 3-4 gün pili rahatlıkla dayanacaktır. Ben tableti 2 gündür kullandığımdan henüz nadir kullanma aşamasına gelemedim tabi 🙂

Kamera mevzusuna hiç girmeyelim, kamerası yok gibi düşünelim. Zaten tablette kamera çok zaruri değil. Ön kamera nasıl oluyorsa görüntüyü ters gösteriyor, arka kamera doğru gösteriyor ama tabi ki çamur.

OTG kablom olmadığından deneyemedim, çalışıyor mu çalışmıyor mu bilmiyorum.

Wi-fi bağlantısında zaman zaman anlık kesilmeler oluyor. Özellikle cihaz, ekranı kapanıp uyku moduna girdiğinde pil tasarrufu için anten(ler)e daha az güç veriyor sanırım. Normal kullanım sırasında bu durum rahatsız etmiyor.

Genel olarak, fiyatı doğrultusunda değerlendirdiğimde tablet oldukça güzel. Eskiden bu fiyat kategorisindeki ürünler Tetris'ten farksız oluyordu, şimdi baya gelişmişler. Eğer basit işlerimi halledeyim, biraz da oyun oynayayım diyorsanız bu fiyat kategorisinde tercih edilebilecek bir model.

Markanın yayınladığı fotoğrafta ön kameranın yanında sensörler ve hoparlör gözüküyor ancak bunlar üründe bulunmuyor. Çektiğim fotoğraflarda ürünün boyutu daha rahat anlaşılsın diye telefonumu ve bir AA kalem pili koydum.

Ekran Boyutu :7"
Ekran Modeli :IPS Ekran
Ekran Çözünürlüğü :1280 x 800
İşletim Sistemi :Android 4.4.2 KitKat
Hafıza :16 GB (Kullanılabilir alan 11,38 GB)
Ram :1 GB
İşlemci :Intel Atom Z3735G 1.83 GHz (4 çekirdek)
Ekran Bileşeni :PowerVR SGX544MP2
Ağırlık :260 gr
Boyutlar :191.8 x 111.5 x 8.1 mm
Bluetooth :Var
Wi-Fi :802.11 b/g/n
3G :Yok
HDMI :Yok
Arka Kamera :2 Megapiksel (Ne işe yararsa artık)
Ön Kamera :0.3 Megapiksel
Arttırılabilir Hafıza :Var
GPS :Yok
Hafıza Kartı Tipi :Micro SD

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Onur ARICAN @monura

    Telefonumla karşılaştırınca webde gezinme konusunda kesinlikle çok çok daha hızlı. Laptopta gezindiğim hızda açılıyor sayfalar. Bu konuda beni oldukça şaşırttı.

    Wi-fi çekiş gücü de telefonumdan daha iyi. Boyut nedeniyle anten ya da antenlerinin daha büyük olduğunu düşünüyorum. Evin içerisinde telefonumun zor çektiği ya da hiç çekmediği yerlerde gayet iyi çekiyor. İncelemede belirttiğim gibi zaman zaman bağlantı kesiliyor, nedenini çözemedim ama sürekli kullanım esnasında yaşanmıyor bu sorun. Daha çok tableti bir süre kullandıktan sonra bırakınca ya da uyku durumundayken bağlantı kopuyor, bu da sanıyorum pil tasarrufu için yapılmış bir şey.

    Youtube uygulamasında video izlerken hiç sorun yok. Tablete attığım klip ve filmler de sorunsuz, atlamadan çalışıyor. Tabi benim aktardığım tüm videolar 720p. Laptopum da 720p ekrana sahip olduğundan daha yüksek çözünürlüklü video barındırmıyorum. 1080p denemedim bu nedenle.

    Günlük kullanım (web, müzik, video) için düşündüğümden çok çok daha hızlı. Oyunlarda zaman zaman atması olmasa kırdığım puanlardan birini geri verecektim, yine de fiyatına göre düşününce adil bir puan olduğunu düşünüyorum.

  • Onur ARICAN @monura

    Teşekkür ederim, sayenizde oldu 😀 O DomiNations durumunu görmeseydim aklımın ucundan geçmezdi 😀

  • Onur ARICAN @monura

    @ardazeytin Evet alım sürecinde önem verdiğim kriterlerden biriydi o da. Bu fiyat kategorisinde MTK, Intel ya da fazla bilinmeyen işlemciler var. Aynı markanın daha ucuz modellerinde Z2520 de vardı ama bu daha iyi diye buna yöneldim. Intel'i pil ömrü konusunda daha iyi diye biliyordum, yanılmadım, bu fiyatta bir tablet için 10 saat ekran süresi çok iyi. Hızlı çalıştığı için günlük işler için gayet yeterli. Bu arada Intel olmasının avantajıyla buna Windows da kuruluyor diye duydum, ileride belki bir maceraya çıkarım 🙂 Tableti açarken Amibios ekranı ile karşılaşmak da eğlenceli 😀