Açıkçası sanal kart hakkındaki yorumlara ben de katılmıyorum. Videoda bir çözüm önerisi olarak kartlarınızı hiçbir siteye kaydetmeyin dendi. Bunu yapmaktansa sanal kart kullanıp alışveriş sitelerine kaydetmek çok daha mantıklı ve pratik oluyor.
Sanal kart nasıl pratik kullanılır diyen arkadaşlar olmuş onlara birkaç öneride bulunmak isterim. Ben yapıkredi ve iş bankası kredi ve sanal kartlarını kullandım ikisinde de bu dediklerim yapılabiliyordu.
Birincisi abonelikler için zaman ayarlı limit tanımlayabilirsiniz. Örneğin 13 ünde Spotify ödemeniz var, garanti olsun diye her ayın 11 inde 1 hafta süreyle 30tl limit belirle diyebilirsiniz. Böylece ay içinde ne yaparsanız yapın o tarihte o limit kartınızda bulunuyor.
İkincisi ufak bir limit belirleyip bırakabilirsiniz sürekli. Örneğin 100 200 TL sürekli durur siz yapacağınız ufak alışverişlerde uygulamaya girmeden alırsınız. Bu şekilde oldukça pratik bana kalırsa. Ha eğer 1000TL lik bir alışveriş yapacaksanız da uygulamaya girip limit belirlemek çok sorun olmaz sanıyorum ki.
Günümüzde telefonlarımız sürekli cebimizde hayatımızı zaten oldukça kolaylaştırıyor. Bu limit belirlemelerde kabul edelim hiç zor degil.Güvenliğimiz için bu 1 dk sürecek işlemden bu kadar korkutucu bahsediyorsak o zaman evden çıkarken de kapımızı kilitlemeyelim sonuçta o da bir 30sn alıyor. 🙂
Bunların dışında sanal kartın yararlarından biri diyelim bir süre sonra çok fazla yere verdiniz kartınızı ya da mecburen güvensiz bir bilgisayara bir yere yazmanız gerekti hemen kapatıp yenisini alabilirsiniz. Kredi kartı gibi bir süreç yok. Yine aboneliklerde iptal etmeyi unuttunuz ya da iptal süreciyle ilgili sorun yaşıyorsunuz limiti sıfırlayın sizden hiçbir türlü parayı alamazlar. Kısacası videoda konuşulan asıl çözüm bence sanal kart kullanımıdır.
Benim de merak ettiğim GT2'nin 42mm'lik olanında saat üzerinden konuşma özelliği var mı?