Vulkan api'sinin 1. sürümü yayınlandı #Linux #HaftalıkGündemeMalzeme
AMD 'de GCN mimari gpular destekliyor.
Nvidia' da 600 (kepler) serisi sonrası gpular desteklenecek.
https://www.youtube.com/watch?v=qZLzz3OOl3A
https://www.khronos.org/news/press/khronos-releases-vulkan-1-0-specification
GT 6xx serisi yok mu 🙁 GT635M yararlansa iyi olurdu yahu.
Aslında destekliyor 🙂 ben yanlış yazmışım düzelttim tam liste için nvidia'nın sitesine bakabilirsiniz.
https://developer.nvidia.com/vulkan-driver
@ozgunes Teşekkürler. Benim eşşekliğim araştırmadan yorum yazmışım kusura bakmayın 🙂
Estağfurullah ne demek @serdarservet
@ozgunes Yok yok, ama 635M desteklenmiyor sanırım. Üzüldüm 😛
Mobil gpular hakkında bilgi verilmemiş ama sizin gpu fermi tabanlı olduğu için desteklenmeyebilir. Masaüstünde kepler ve sonrası gpular destekleniyor.
Haklısınız olmayabilir. Olmasa da pek kötü olmaz, ama Vulkan'ın Linux'a getireceği popüleriteden her türlü yararlanacağız sanırım 🙂
Yani artik olmasin mi 😀
Dolayli olarak HD6xxx serisi bile faydalanacak.
Destekleyecek, HD7xxx ve yukarisi GCN oldugu icin dogrudan destekliyor.
68xx serisinde TeraScale'nin GCN'e en yakin modeli var bir sekilde uyum olma ihtimalinden bahsediliyor ama ileriki zamanlarda ogreniriz.
Kaynagin kaynagi olur mu?
😀
https://community.amd.com/community/gaming/blog/2016/02/16/radeon-gpus-are-ready-for-the-vulkan-graphics-api
OpenGL'nin sonraki jenerasyonu.
Aradaki fark daha cok shader ve diger islem birimlerini en etkili kullanmak icin optimize edilmis olmasi.
Oyun icinde matematiksel hesaplamalarin tamamen GPU icinde is aninda paralel yapi;masina imkan saglamasi belki biraz fikir verecektir.
Ileride bu konuyu tamamen anlatacak son 2 bolumu de yazacagim ama su siralarda zamanim pek yok.