TV ve diger cihaz Kumandalariyla ilgili bir soru 🙂
Evde tv kumandasi, uydu cihaz kumandasi, multimedya kumandasi var.
Ayni anda iki kumandada bir tuşa bastığımda cihazlar neden islem yapmiyor? Bu konu hakkinda azcik detayli bilgisi olan varsa cevaplasin 🙂
Son bir saat içinde 82 ziyaretçi, 15 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
Bunun cevabı kızılötesi kumandaların nasıl çalıştığı bilgisinde saklı.
Kumandanın bir düğmesine bastığınızda o düğmeye özel şekilde kumandanın üzerindeki kızılötesi led yanıp sönüyor. Kumanda üzerindeki her tuşun kızılötesi ledi yakıp söndürme dizilimi farklı. Televizyon yada uydu alıcısı üzerindeki kızılötesi algılayıcı bu yanıp sönmeler içinden anladığı dizilimi gördüğünde işlem yapıyor.
İki kumandaya aynı anda bastığınızda iki farklı kaynaktan çıkan ışık birbirine karışıp iki algılayıcının da anlayamayacağı daha doğrusu alıcı cihazın hafızasında kayıtlı olmayan rasgele bir dizilim oluşturuyor. Bu nedenle iki kumandaya aynı anda bastığınızda sistem çalışmıyor.