LinusTechTips bile Apple M1 işlemcisine şapka çıkarmış durumda.

Apple giripte kazanamadığı tek pazar olan Steve’in hayali olan PC sektöründe önümüzdeki 5-10 senede çok değişik yerlere gelebilir.

https://youtu.be/4MkrEMjPk24

Apple Destroyed my Expectations.

The first 100 people to go to https://blinkist.com/linustechtips are going to get unlimited access for 1 week to try it out. You’ll also get 25% off if you w...
BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 8 / 25

Tim Cook yönetimindeki Apple’ı beğendiğimi söylüyorum uzun zamandır bunun çok fazla sebebi olsa da kesinlikle bir konuda uzak kalmaları taraftarındayım ancak bazı ürün inceleyen dünyaca ünlü teknoloji yazarlarının da bunu istediğini görüyorum üzülüyorum.

Eğer ki Apple günün birinde dokunmatik ekranlı laptop furyasına hâli hazırda bulunan form faktörlerdeki taşınabilir bilgisayarlarla girerse ciddi manada üzülürüm.

Laptop yahut masaüstü işletim sistemini ikinci bir arayüz olmadan dokunmatiğe uygun hale getirmek çokça denendi olmuyor. Hakeza ikinci bir arayüzle de bu denendi o da olmuyor. Bunu Apple yapar belki diyenler de olacaktır ama yok yapamaz. İçgüdüsel olmayan şey zaten bu orası çok net kusuruma bakmayın.

Eğer ki iPadOS fişi çekilip macOS dokunmatiğe de uygun hale getirirlerse ve laptoplarında bu yola giderlerse bildiğimiz Apple zamanla yok olacaktır ben öyle öngörüyorum.

Ya ben ne yapabileceklerini tahayyül edemiyorum o yüzden bu denli karşıyım ya da haklıyım zaman gösterecek.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 5 / 6

Denemeden yorum yapmak zor ama şu aşırı iyi bir olaya benziyor. Ciddi manada his katacaktır oyuna inanıyorum açıkçası.

https://youtu.be/Bzr7a1gnzgw

PS5 Adaptive trigger for different GUNS in Call of Duty BO: Cold War!

So my last video on the adaptive triggers went viral! Thanks you guys for doing that!!! Lots of you were asking for how it feels for different guns so here y...
BeğenFavori PaylaşYorum yap

Çıkan ilk AppleWatch. AppleWatch Series 0 hala sorunsuz çalışıyor. iPhone 11 işe eşledim cayır cayır her bildirimi gösteriyor ve cevaplayabiliyorum.

Biraz kullanayım baktım sardı gider Series 6 alırım 😂

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 6 / 15

Gördüğüm kadarıyla sağlam testler yapmış Dave Lee kendisini de severim. Bundan dinlemeseniz de tüm inceleyenler aynı şeyi söylüyor zaten.

M1 konusunda haklı çıktığıma sevindim. Fansız ve giriş seviyesi M1 işlemci MacBook Pro 16’ Intel i9 modeliyle kafa kafaya neredeyse.

Apple bana giriş seviyesinde bu performansı versin varsın ben ram takamayayım.

Apple ne dediyse yaptı.

https://youtu.be/XQ6vX6nmboU

M1 MacBook + Mac Mini Review

*My MacBook Air unit had the the 8 Core GPU with 16 GB of Ram* Review of the M1 MacBook Air, MacBook Pro and Mac Mini. These are the best MacBooks to buy rig...
BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 12

Görsel gördüm paylaşmak istedim biri hazırlamış hoşuma gitti. Biraz tartışmalı görsel daha tam her şey belli değil ama ilk sızan performanslar gerçek hayatta da o şekilde olursa görsel çok yanlış sayılmaz.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • MrMetalHead @mrmetalhead

    Gercekte aslinda o trenler hareket etmiyor, bilginiz olsun 😛

  • Orkun @orkkoc

    Ben PC tarafına SoC gelmesini çok istemiyorum. Modifiye ve upgrade imkanları çok düşecek. Ultrabook tabir edilen ince cihazlar için anlamlı olacaktır ama masaüstü tarafa faydadan çok zararı olur diye düşünüyorum, zaten performans olarak orayı yakalaması zor.
    Ama tam Applelık bir durum olmuş, performans yetmeyince yenisi alınsın yükseltme yapılamasın. Çevreci geçinen Apple'ın tamir edilemez, değiştirilemez ürünlerinin iyice önünü açtı.

    • Yekta F. @electric

      PC sektörünü kökten değiştirecek, insanın fandan, ısınmadan kurtulacağı, pil ömürlerinin artacağı, performansların minimum 3-4 kat artacağı bir yeniliği sadece Apple yaptı diye böyle değerlendirmek bence çok yanlış.

      Bu yanlıştaki insan sayısı da şaşırtıcı derecede çok fazla. Getirisi götürüsünden bu denli fazla olan bir yenilik tek bir şeye bakılıp “zararlı” yahut “faydasız” nasıl ilan ediliyor ben anlamakta güçlük çekiyorum ama saygım var.

      Diğer üreticiler umarım daha açık sistemler geliştirir.

    • Orkun @orkkoc

      @electric Apple'In firma olarakyaklaşımı eleştirdim doğrudur. Ama diğer söylemimi yanlış değerlendirmişsiniz. Ben sadece "System on a Chip" olayının yükseltmeye engel olmasını eleştirdim. Yoksa ısınma, fan ve batarya noktalarında artılarını yadsımıyorum. Sanıyorum sırf Apple yaptı diye tepki gösterenlere çok denk gelmişsiniz yorumumu yanlış değerlendirmişsiniz. Günlük ve hafif yük için anlamlı tabi ki ama profesyonel kullanım için uygun değil diye düşünüyorum.

    • Yekta F. @electric

      Ufakta ekleme yapmak isterim Türkiye’den bakıldığında Apple bilgisayar almak ve yenilemek çok maliyetli bir işlem olsa da ABD ve AB’de çoğu ülkede upgrade programlar ve trade off anlaşmaları mevcut.

      Eski Mac yahut iPhone ürününü verip gerçekten hakkaniyetli bir fark koyarak insanlar yeni ürünlere geçebiliyorlar.

      Biz ürünü alırken ürün kadar vergi verdiğimizden bu uygulamalar maalesef bizde olamıyor. Bence Türkiye gibi her konuda çok geri kalmış bir ülkeye göre bunu değerlendirmemek lazım.

    • Yekta F. @electric

      @orkkoc profesyonel kullanıma da upgrade edilebilir yapar herhalde daha üst işlemcilerini Apple. Yapmazsa o zaman gerçekten ben de söylenirim haklısınız. Şimdi anladım kusura bakmayın 🙏🏻

    • Orkun @orkkoc

      @electric Kusurluk bir durum yok sonuçta internet mecrasında olumsuz görüşleri çok görmüşsünüz ve yanlış anlaşılmalar olabiliyor 🙂 . Türkiye'de maalsef elektronik konusunda çok şanssızız. Yedek parçadan bile sıfır ürün vergisi alınıyor çünkü. Macbook Pro tarafı için benim çoğu eleştirim ama Macbook Air için çok mantıklı bir ürün aslında. Apple tamir edilemez ürün sunması Amerika tarafında da baya sorun yaratan bir durum bir de daha önce farklı yorumlarda bahsetmiştim çevreci geçinen bir firmanın böyle bir yaklaşımı olması bana iki yüzlü geliyor.
      Yoksa artıları yok mu bu gelişmelerin tabi ki var ve göz ardı edilmemeli ama henüz hiç bir şey tam oturmadan tabiri caizse "hype"'a çok kapılmamak gerekir diye düşünüyorum.

Biraz beyin fırtınası yaptım boş vaktim de var ve neden Apple bu denli agresif daha giriş seviyesi olan M1 işlemcisine yüklendi bir çıkarım yapmaya çalıştım.

Donanımı bu zamana kadar gıdımla veren, üründeki tasarımlarından taviz vermemek için Intel işlemcileri düşük frekansta çalıştıran kıl bir marka Apple bunu hepimiz biliyoruz ama M1 şaşırtıcı şekilde performans testlerinse testi yapan insanların bile şaşırdığı sonuçlar veriyor.

Durum bu olunca Apple neden şu an bu denli performansa asıldı giriş seviyesi ürünlerinde ben sorguluyorum ve tek öngörebildiğim şey VR-AR başlık.

Apple gidip VR başlık yapıp bunun sadece güçlü modellerde çalışmasını istemez. Ekosistemiyle bu denli meşhur marka sadece çok az ürününde düzgün çalışacak bir VR başlık zaten çıkarmaz.

Apple bence VR başlığa hazırlık yapıyor. Her ürününde MacBook Air ürününde bile sorunsuz performansta çalışacak bir VR.

Ufakta ekleme yapayım USB 4 desteği de VR başlık ile alakalı olabilir.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 23
Yekta F. paylaştı.

Affinity'cilerin test sonuçları da M1'in 6 çekirdekli 3.7GHz'de çalışan üstüne harici grafik çipi olan 2019 iMac'ten daha hızlı olduğunu gösteriyor (iMac'teki işlemci Coffee Lake i5 9600K, GPU 580X)

Sunum epey bir hayal kırıklığı idi, ama bu sonuçlar doğru çıkarsa ve pil süresi cidden iyiyse Intel ve AMD'ye geçmiş olsun. TS'de Haziran'dan beri yazıyoruz, herhalde sürpriz oldu diyen çıkmaz.

https://twitter.com/andysomerfield/status/1326866126635143169

#x86veARM

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 10 / 26
  • Ekrem 🎧 🎮 @huseyinekrem

    GPU tarafında GTX 2060 - 2070 arası gibi puanlar. Nasıl oluyor bu?

  • thundermack @thundermack

    Optimizasyon ile bir yere kadar gidebilir risc mimarisi.Göreve göre çok iyi bir yapısı olsada genel kas gücü olarak hala zayıf.Gelişimi ise nvidia etkisi altında.Apple bunu hesaplamamıştır bence.eğer pc dünyası arm mimarisine geçecekse çok daha gelişime ihtiyaçları olacak.
    Ben ilk testlerin Her zaman çok şişirildiğini düşünürüm.Genel kullanım performansı ile video rander almak yada benchmark yapmak çok farklı şeyler.Ama eğer bu testler doğrultusunda genel performansıda iyiyse apple kendi için büyük iş yapmış olacak.
    Benim aklıma takılan şey, bu kadar değişik donanım varken pc dünyası ve yazılım sektörü arm mimarisine uyum sağlayıp iyi performans verebilecekmi.Neticede apple neredeyse tek donanıma yazılım üretirken pc dünyasında durum çok farklı.

  • CKabil @moshck

    Sormak istediğim bir durum var. Bu testler gerçekten güvenilir mi? Gerçekten insanların eline geçti ve sonuç için video edit vs. gibi işlemler yapılarak yapıldı mı?

    Mimari konusunda belki iyi olabilirler hatta söylendiği gibi çıkabilir ama şuan apple ve geçmişteki test durumlarını düşününce testlere inanasım gelmiyor.

  • ahmetdurdil @ahmetdurdil

    İşlemciyi ve kullandığım programları değerlendirdiğimde FCPX ve Affinity Photo kullanıyorum ve 3.parti x86 uygulaması neredeyse hiç yok. Hepsi Apple'ın kendi uygulamaları geçişte sorun yaşayacağımı sanmıyorum. Bu Apple Silicon'u beklerken MacBook Pro almayı öteledim 16 inç olanını 24k ya alacakken şimdi 35k olmuş ne hale geldi memleket....

Geliyor gelmekte olan 🙂

Bu performans ve 20 saat pil ömrü.

Aman efendim tasarım değişmedi falan deniyor ya 20 saat pil ömrü. FANSIZ.

Açıklamak gerekirse i9 işlemcili MacBook Pro performansını sentetik testlerde MacBook Air içerisinde bulunan fansız M1 işlemcisi geçmiş.

https://twitter.com/bengeskin/status/1326790917873930242?s=21

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 37 / 63

Apple zaten üretim teknolojisi ve tasarım konusunda “bence” bilgisayar alanında en özgün markaydı bu kendi işlemcileriyle birlikte adamların önünde hiçbir engel kalmadı.

MacBook Air ürünü ile netbook’un gidilecek yol olmadığını gösterip UltraBook segmentini standarta oturttu.

MacMini ile AllinOne ufak bilgisayar kategorisinde öncü.

iMac ile AllinOne Masaüstü pazarının liderlerinden. Belki de lideri emin değilim.

Unibody kasaları ve klavye dizilimleri sektör tarafından kabul gördü ve çoğu üretici bu yönde ürün yapıyor.

Durum bu olunca artık anakarta ve işlemciye göre ürün yapmak zorunda değil Apple. Ürüne ve istediği tasarıma göre işlemci yapmak tamamen kendi ellerinde.

Bu dediğimle de neyi kast ediyorum hemen örnekleyeyim.

Haziran 2002 senesinde çıkan iMac G4 ürünü sektörde hiç görülmemiş şekilde yuvarlak anakarta sahipti. Anakartsa aşağıdaki yarım kürede konumlanmıştı. Bu ürünün geliştirilebilmesindeki ana sebepse Apple’ın G4 işlemcisini üreten Motorola ile çok yakın çalışıp istediği özellikle SOC tasarlatabilmesiydi.

Uzun zamandır tasarım olarak güncellenmeyen iMac sanırım büyük bir tasarım değişikliği hatta tasarım şovuyla sektöre giriş yapabilir ki tahminim iMac G4 tasarımı baz alınarak bu güncelleme gerçekleşebilir.

Ufak bir tahmin sadece ama biraz da sağlam temellere oturmuyor değil bekleyip görmek lazım.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • ozturka @ozturka

    Macbook air a M1 işlemci koyup da çerçeveleri aynı bırakan apple dan bahsediyoruz değil mi? kamera da 720p hala.

    matebook x 2020
    fansız 10. nesil i5-10210U
    Dokunmatik 3k eran, incecik çerçeveler (3000 x 2000, 278ppi, 400nit)
    1kg ağırlık
    Kapasite: 42 Wh lityum polimer pil
    16/512 13.000 TL

    macbook air 2020
    fansız m1 8 çekirdek
    1.29kg ağırlık
    2560 x 1600 (227 ppi, 400nit)
    49.9 watt-saatlik yerleşik lityum polimer pil
    16/512gb 14.475 TL

    Kim önde bilemedim. Bloatware dolu windows 10 olmasa tartışılmaz tabi.

    • Yekta F. @electric

      Hala specsheet paylaşıp Apple ile diğerlerini nasıl karşılaştırır insanlar aklım almıyor. Yahu bu paylaştığına gerçekten sen inanıyor musun kurbanın olayım.

      Adamlar şu an sunumda da dediler “çok uzun yolun ilk adımını atıyoruz.” Dediler.

      Bir şeyler yapacak adamlar. Şu an sadece öncü tayfada geri bildirim toplayacaklar. İlerleyen zamanlarda M serisi işlemcilerin üründeki tasarımsal yansıması gelecek. Az sabır.

      Yekta demişti diye aklında tut lütfen dediklerimi.

    • ozturka @ozturka

      @electric m1 işlemci koyup i5 den 290 gram ağır yapıyorsan özelleştirmenin ne anlamı kaldı? Minicik anakart gösteriyorsun e eski macbook la aynı kasa aynı ağırlık. Apple ın bişeyleri "yavaş" yapıp fiyatları "hızlı" arttırması garip.

    • ozturka @ozturka

      @electric Bir de mac mini de artık birleşik ram var. Bi önceki nesilde ssd gitti, şimdi de ram. Alice harikalar diyarından uyanın 🙂 Minicik anakartı ram takamayalım diye yapmışlar. Mac mini aynı mac mini.

    • Yekta F. @electric

      @ozturka garip değil gidilebilecek en güvenli yol “şimdilik”

      Virüs varken üretim bu demli düşmüşken

      MacBook Air
      MacBook Pro
      MacMini
      iPhone 12 serileri

      Gibi ürünlerin 5nm işlemci üretimini ve hepsinin tasarımsal değişikliğini kaldırabilecek bir firma daha yok dünyada. Diğerlerinden gram beklemediğiniz beklentiyi Apple karşılamadığı zaman e olmamış diyorsunuz.

      Siz de biliyorsunuz içten içe adamlar bambaşka kulvarda ama gerçekleştirilemeyecek istekleri yapmadılar diye firmaya da çamur atılmaz benim şahsi kanaatim bunlar.

      Senelerdir işlemci üreten Intel gidip 14nm’de tıkılı kalmışken. Amd sonraki nesilde 5nm üretime geçecekken adam çatır çatır her ürününde inhouse tasarladığı 5nm işlemcilerle donattı. Dünyanın en hızlı telefonlarını, tabletlerini satıyor. Yapmayın.

      Bu firma boktur demek yerine yahu bunun yaptığını siz neden yapamıyorsunuz diye sormak sektörü ileri taşır ama Apple’a dünyadaki hiçbir firmanın yapamayacağı şeyleri yapmadı diye yükleniyorsunuz.

    • Yekta F. @electric

      @ozturka sonunda adam akıllı eleştirecek bir şey buldun tebrik ederim 🙂 Ram konusunda haklısın.

    • ozturka @ozturka

      @electric
      Dokunmatik ekran, 1 kg ağırlık, face id, 60hz den yüksek tazeleme hızı (ipad pro da 120hz) koyabilirlerdi ama 5-6 nesil sonra anca görürüz bunları 🙂

    • Yekta F. @electric

      @ozturka yapılacak şeyin sonu yok çok güzel söylediklerin de tüm özellikler birden verilmez kimse vermez. Diğerleri verir ellerinde tek şey donanım kaldı çünkü.

      Sadece specsheet bakan tayfaya da oynamasalar ürünlerini neyle satacaklar?

    • Alim Bozkayalar @sqn

      @electric insanların specsheet paylaşmasında yanlış yok, yazılımı iyi diye donanımdan kısa kısa dünya lideri oldu. 720p kamera koyacağına 1080p kamera koy, üstüne yazılımını yine koy, insanları sustur. çözünürlüğe bir şey diyemem, performans darboğazı yaratabilir ama çerçeveler incelebilir, ağırlık azaltılabilir, hatta ürün daha da incelebilir.

      mkbhd'nin de dediği gibi air ile pro arasında neredeyse fark kalmadı, apple'ın da her zaman doğru kararlar verdiğini söyleyemeyiz. hala 7 çekirdekli gpu ile uğraşıyor, ya yapsana air için 8cpu + 8gpu + 8gb ram, 256 gb ssd + 2 usb girişi, pro için 10cpu + 10gpu + 16gb ram, 512 gb ssd + 4 usb girişi, koy ürünlerin farkını, dağıt piyasayı toparlanamayacak şekilde.

    • ozturka @ozturka

      @electric Bunlar şuan aktif olarak ipad pro da olan özellikler. Olmayan bişeyden, apple a hiç uğramamış özelliklerden bahsetmiyoruz. Diğerlerinin elinde donanımdan ziyade, pazar payı var. PC kullanmayı bilmeyen, her girdiği illegal sitedeki exe leri yükleyen tayfayı kendine çekebilir anca. Big sure da mobilden hallice oldu zaten.

    • Yekta F. @electric

      @sqn hiç bir firma tüm özellikleri aynı anda yağdırmaz. Hele Apple.

      Gene de Apple’ın vaad ettikleri sektördeki diğer oyuncuların ötesinde ki satışlar ortada. Haklısınız Apple daha fazlasını yapabilir ama şu an geleceği düşünüp yapmaması daha güvenli yol. Bu tüketici olarak bize dezavantaj sağlasa da firmaların hepsi böyle. Diğerlerinin yapmadığı şeyleri Apple yapmıyor diye yükleniyorsunuz gene dediğimin sonuna kadar arkasındayım bu da her şeyin ilk adımı.

      İleride Mac bilgisayarlar ÇOK daha farklılaşacak rakiplerinden izleyip görün sadece.

    • ozturka @ozturka

      @electric Macbook air den hiç bir farkı yok bu aletin. İçinde m1 varmış i5 varmış çok bi önemi yok. Ben açarım programı işime bakarım. Vidasına kadar aynı alet hiç bir geliştirme yapmamışlar.(Kasa olarak) Hiç bir firma birden tüm özellikleri yağdırmaz da, hiç bir özellik eklemeyip yeni ürün de sadece apple tarafında çıkar.

    • ozturka @ozturka

      @electric İleride tartışılacak ama şuan çıkan ürünlere hiç bir ekstra özellik koymadığı gerçeğini değiştirmiyor. Resmen aynı cihazın anakartını küçültüp satıyorlar. Kimse de demiyor ki aga bu nedir. Wooow apple m1. Gerisi tırt.

    • ozturka @ozturka

      @electric Sunumu yorumlarken çok güzel şeyler söyledin. Sunum resmen "havada" kaldı. 3x 5x neye göre kime göre. Elbette hızlıdır, elbette az ısınıyordur bunu biliyoruz. Yıllardır sattığın bilgisayarın işlemcisini değiştirip aynısını "zam"lı satarken biraz da donanım koyar adam. Zaten ram le ssd yi çay kaşığıyla veriyorsun. Ne kadar hızlı bir gösterseydin bari, karşısına 4 çekirdek i5 koyup render alsaydın. 2.6 TFLOPS diyorsun asphalt açıyorsun yani bu kısım apple a yakışıyor mu sen söyle.

    • Yekta F. @electric

      @ozturka sunum yöntemi çok yanlıştı hala arkasındayım ama M1 işlemcisinden bağımsız sunum tekniği için dedim bunu. Söylediklerinde haklılık payın var ama erken. Yepyeni işlemci bile büyük risk iken yeni tasarım her firmanın sınırını zorlar.

      Sadece azıcık beklemek lazım.

    • ozturka @ozturka

      @electric İleride iyi olacağından şüphem yok ama bunu aşırı yavaş yapmaları çok gıcığıma gidiyor. Mobil sektöre yön veren bi firma, pc tarafında hala akıllanmamış 🙂

    • Yekta F. @electric

      @ozturka ilk akıllanması oldu.

      iMac G5 ürününden Intel’e geçilirken de gram tasarım değişmedi ama sonrasında iMac koptu gitti. Azıcık sabır 😘

    • Papa Emeritus @pope

      @ozturka MBA aynı ağırlıkta olduğu için kötü mü olmuş? Anakart küçülünce geri kalan alanı boş mu bıraksalardı? Boşta kalan alanı bataryayla doldurunca doğal olarak biraz ağırlık artıyor. Apple gerçekten ne yapsa kötüleyecek insanlar var. Apple anakartı daha az yoğun yapıp aynı boyutta bıraksaydı “Pil ömrü niye daha çok artmamış, MBA çöp” diyeceklerdi. Apple anakartı küçültüp daha büyük batarya koyunca “Bu cihaz niye ağırlaşmış, çöp” deniliyor. Ek olarak Matebook X 2020 1 kg değil. 1.33 kg.

    • ozturka @ozturka

      @pope Arm bi ürüne göre pil ömrü az. Teardown videosu çıkınca bakarız kasanın içi neyle dolu, 8 Wh lityum polimer pil 290 gram ediyor mu bakalım, yoksa takoz çerçeveler ve i5 e göre hazırlanmış kasadan dolayı mı ağır 🙂

    • Papa Emeritus @pope

      @ozturka Yorumu okumadınız galiba, Matebook X 2020 1.33 kg. MBA daha ağır değil.

    • ozturka @ozturka

      @pope Kim aynı ağırlıkta diyor? Matebook X pro demiyorum. Sadece Matebook X 2020. Hani şu i5 ve fansız olan yeni model. Aynı ağırlıkta olsa bile kötü tabi.
      https://consumer.huawei.com/tr/laptops/matebook-x-2020/specs/

    • Papa Emeritus @pope

      @ozturka Piyasa ARM notebook kaynadığı için böyle bir çıkarım yaptınız herhalde. Neye göre az? Ek olarak Apple’ın batarya testleri oldukça güvenilirdir diğer markaların aksine. https://www.laptopmag.com/features/laptop-battery-life-claims-debunked Bu sitenin yaptığı testlere göre Apple en doğru batarya tahmini yapan şirket. Mesela HP ve Lenovo gibi şirketlerin söyledikleri batarya ömrü gerçek hayattan 4 saat daha fazla oluyormuş. Direkt yalan söylüyorlar yani.

    • ozturka @ozturka

      @pope windows çok daha değişken ve esneyen bir yazılım olduğu için batarya ile baş edemiyor 🙂 Piyasa ipad pro ve surface pro kaynıyor oradan bi çıkarım yaptım 🙂

    • Papa Emeritus @pope

      @ozturka Tamamdır Matebook X Pro diye bir şeyde varmış. İsmi bile çalıntı olunca cihazın karışıklık oluyor 😀

    • ozturka @ozturka

      @pope İsmi çalıntı diyorsunuz ama sözde esinlenilen cihazdan daha başarılı, hem isim olarak hem özellik olarak, 10 nesil i5, fansız ve sadece 1 kilo 🙂 Gayet de yaratıcı bir isim. Ryzen 3 -5-7 yaptı diye çalıntı olmuyor. 4-6-8 yapsa daha mantıksız olurdu kıyaslama açısından.

    • Papa Emeritus @pope

      @ozturka Cihazı kullandığınız işletim sisteminden bağımsız değerlendiremezsiniz. Suçu Windows’a atmak kolay ama o cihazda mecburen o işletim sistemini kullanacağınız için sonuç değişmiyor. Ek olarak Windows daha esnek bir OS değil. macOS’i power user olarak kullanmayan kişilerin yaptığı bir çıkarım bu.

    • ozturka @ozturka

      @pope Niye değerlendirilmesin. Obje olarak daha başarılı gayet ortada. macOs kullanıcıya, kullanıcı ise windows a hakim olunca sonuç kaçınılmaz.

    • Papa Emeritus @pope

      @ozturka O i5 dediğiniz CPU, M1’in yanında Celeron gibi kalacak biliyorsunuz değil mi? Huawei’nin ismini de savunduğunuz için diyecek bir şey bulamıyorum. Direkt ismi çalmışlar daha ne kadar belli olabilir?

    • ozturka @ozturka

      @pope Hiç bir firmayı savunmuyorum. Sadece zekice bir isim. Her duyduğum da aklıma Checkmate gelir 🙂

      Celeron gibi kalması için sunumda yan yana koyup render almaları gerekiyordu. Henüz erken bunu söylemek için. 3x 5x yazmakla olmuyor o işler.

    • Papa Emeritus @pope

      @ozturka macOS’in kullanıcıya hakim olmasına sebep olan özelliklerini sayabilir misiniz? Kulaktan dolma bilgilerle macOS’i kapalı zannediyorsunuz bence.

    • ozturka @ozturka

      @pope bi ios gibi kapalı olmasa da kullanım kolaylığı ve rahatlığı gibi "windows" olamaz. Herkesin kendi tercihi tabi ki. Unix ne kadar açıksa macos da o kadar açık. Önemli olan o değil tabi 🙂

    • lterlemez @lterlemez

      @pope; Mac OS da donanım da kullanıcıya hakim. Her şeyi yapamıyorsunuz, her şeyi takıp çıkartamıyorsunuz.

    • Papa Emeritus @pope

      @ozturka Konumuz macOS’in kullanıcıyı kısıtlayan özellikleriydi, kullanım kolaylığı ayrı bir şey. Tahmin ettiğim gibi macOS’in kullanıcıyı kısıtlayan özelliklerine bir örnek vermediniz. macOS’e kısıtlayıcı dedikten sonra şöyle somut ve aşılamayan kısıtlamalar ortaya sunan birini daha görmedim. Hiç uzun dönem macOS kullandınız mı?

    • ozturka @ozturka

      @pope uzun dönem macOS kullansaydım macOS beğenirdim büyük ihtimalle ama bana karışan şeylere gıcık olurum, yeterli bi cevap oldu umarım 🙂 macOS kısıtlı değil de windows fazla geniş diyelim kalpler kırılmasın 😀

    • Papa Emeritus @pope

      @lterlemez O yalnız macOS ile değil donanımıyla ilgili. Bir şeyleri takıp çıkartmak isterseniz Mac Pro alabilirsiniz.

    • ozturka @ozturka

      @pope mac mini gibi bir cihazın ramlerini lehimli yapmakla apple ın duruşu belli oldu zaten. Herkes kocaman kasa almak, bi çuval para bayılmaz zorunda değil. 8gb ram e 32gb ram fiyatı ödemek zorunda hiç değil. Fanatik denilen -ki bence değil- iphonedo bile bu durumdan yakındı, şeytan işi dedi ki çok haklı. Mazisinde kendi ürettiği cihazı sunumda problem olunca açamayan bi şirketten bahsediyoruz, sırf kullanıcılar açamasın diye farklı vida kullanan şirket hani 🙂

    • Papa Emeritus @pope

      @ozturka M1 tasarımı gereği harici RAM’e destek vermiyor. Benchmark’lar çıkınca benzer klasmanda ki PC’lerle kıyaslandığında Mac Mini’nin performans avantajını göreceksiniz.

    • ozturka @ozturka

      @pope tasarım gereği Thunderbolt 3 / usb 4 konuluyor, egpu desteklemiyor. tasarım gereği ram desteklemiyor, peki 😀 Pinlerin temas etmesiyle lehimli olmasında hiç bir fark yok. Sadece yapmak istemiyorlar. Tasarım gereği ssd de desteklemiyor dersiniz 🙂

    • lterlemez @lterlemez

      @pope; Kesinlikle, siz bir de kalıcı belleği de lehimlerler ise o zaman görün coşkuyu. Kullan at bir dizüstümüz doğdu demektir. Bunun da neresinin çevreci bir üretim olduğunu, ben anlamıyorum açıkçası. Ömrünü uzatamadıktan sonra...

    • Papa Emeritus @pope

      @ozturka Neden eGPU desteklemediğini açıklamaya gerek yok bence.

    • Papa Emeritus @pope

      @lterlemez Çevreci bir üretim olmadığına bende katılıyorum ama gerçekten çok uzun ömürlü cihazlar yapıyorlar ve 2. el piyasası bundan dolayı çok canlı. Cihaz tamamen ölene kadar kullanılıyor bundan dolayı.

    • ozturka @ozturka

      @pope neden olmasın? Pi4 gibi küçük cihazlara pcie gelirken apple in kaldırmasını destekleyecek misiniz?

    • Papa Emeritus @pope

      @ozturka Pi4’e eGPU bağlarken başarılar dilerim o zaman 😂 PCIe ile bir alakası yok bu olayın.

    • ozturka @ozturka

      @pope 1 çekirdek gpu ve 256ssd nin 2700tl fiyat farketmesine yorumunuz nedir 😀

    • Papa Emeritus @pope

      @ozturka Konuyu alakasız yerlere çekiyorsunuz sürekli...

    • Yekta F. @electric

      @ozturka Ben uzaktan okudum da çokta girmek istemedim çünkü devam etsem pope yerinde ben olacaktım anladım ancak şunu özellikle sormak isterim merak ettiğimden soruyorum.

      Piyasada istediğin gibi uygun fiyata ve özelleştirme imkanı sunan açık zibilyonlarca firma varken neden illa Apple'ın da onlar gibi olmasını istiyorsun? Apple kullanmak istiyorsun da bu yüzden mi kullanamıyorsun yoksa amaç sadece hiç kullanmayacağın bir markayı kötülemek mi?

      İki olasılığın cevabına da muazzam cevabım var bu arada 🙂

    • ozturka @ozturka

      @electric Macbook kıvamında çok az model var, tıpkı telefon modelleri arasında olduğu gibi. Fakat bu kadar başarılı bir modeli hiç değiştirmeden/geliştirmeden, sadece işlemciye odaklanarak üretmeleri garibime gidiyor, Apple ın geri kalması senin hoşuna gidiyorsa sorun yok. Sen baya detaylı düşünüyorsun ama normal bi kullanıcı 2021 yılında 720p kamera görmek zorunda değil. 400gr lık alete lidar koyuyorsun yok mars teknolojisi cart curt. Bakalım bu 2 cihazı birleştirip surface serisi gibi bişey ortaya koyacak mı? Benim yazdıklarımdan apple ı kötülediğimi düşünüyorsan, ben değil apple kendini kötülüyor, çünkü ben apple da çalışmıyorum, ürünü geliştirmeyenler onlar 🙂

  • kei @kei

    Sorun şu ki böyle cesur işleri başka firmalar yapınca bu kadar wow denilmiyor ama apple yapınca wow this is the next level deniyor 😀 Tüm mesele bu bence. Yoksa ben son 10 yılda esas ürünlerde çok büyük inovasyon göremiyorum apple tarafında, face id falan eh işte.
    Yazılımda iyi oldukları için alet donanım olarak çöp bile olsa insanların gözünde belirli bir kaliteye çıkıyor. Bir çok şeyi apple'dan önce başka markalar yaptı ama onların yapması apple'ın yapması kadar ses getirmedi. Bu her zaman apple'ın daha iyi yapmasından kaynaklanmıyor. Bir çok konuda onlar da diğer firmalara benzemeye başladı en basitinden bir sürü iphone modeli çıkartıyorlar artık eskiden tek model çıkıyordu 😀

    Bir de "hurdadakilere" yeni anakart takıp yeri ürün deme işi türedi iphone se 2 ve yeni macbook air buna çok güzel örnekler 😀

    • lterlemez @lterlemez

      Aynı fikirdeyim, bir tasarımı yakaladıkları zaman hep onun üzerinden gidiyorlar. Bir şeyler ekleyip, çıkartmak adamlara çok zor geliyor. Bunun bir de klasik Amerikan yığın üretim bandı olayından etkilenmesi var tabi ki. Esnek olamıyorlar nedense; ama ben size bunun da sebebini söyleyeyim. Bunun en büyük sebebi tüm üretimin ülke dışında ve çok uzak bir mesafede olan Çin'de olması. Üretim Amerika sınırları içerisinde ve/veya en kötü kıta içinde olsa idi böyle olmazdı.

    • lterlemez @lterlemez

      Çok model çıkmasının da bir sebebi bu; tek tip üretimi herkese satamadıkları, üretim bandında esnek olamamaları nedeniyle içerik değiştirimedikleri için birden fazla model çıktı.

  • Serdar @serdaracikyol

    iMac'in tasarımı bence şuan gayet iyi inşallah böyle bir şey yapmazlar. Zaten iyi olan bir şeyi sırf yenilik olsun diye bozmak mantıklı gelmiyor.