Steam'de Oyun Yayınlamak

Geliştirdiğiniz oyunu satmak neredeyse oyun geliştirmek kadar zor. Oyununuzu satabilmek için öncelikle satacağınız platforma karar vermeniz gerekiyor. Kendi siteniz üzerinden satabileceğiniz gibi bu iş için özelleşmiş ve milyonlarca abonesi olan platformları da kullanabilirsiniz. Tanınmış bir oyun geliştiricisi değilseniz ve hazır müşterileriniz yoksa kendi siteniz üzerinden değil bir platform ile çalışmanız daha mantıklı. Bu platformlardan en çok bilinenler ve en çok kullanıcıya sahip olanlar Steam, Epic, Itch, HumbleBundle ve bir sürü platform daha...

Ben kendi geliştirdiğim oyunlar için Steam'i seçtim çünkü diğer platformlara göre çok daha fazla kullanıcısı var ve kullanıcılar genelde çok uzun yıllardır bu platformu kullanarak büyük bir koleksiyona sahip olduğundan başka platformlardansa Steam'den satın almayı yeğliyor. Steam'in ulaşabildiği kitle çok büyük, ancak bir eksisi var, o da komisyon yüzdesi. Steam platformunda sattığı her oyun için sizden %30 pay istiyor. Epic bu konuda daha insaflı, %30 yerine %12'ye razı oluyor. Ayrıca oyununuzu Unreal Engine ile geliştirdiyseniz başka platformlarda yayınladığınızda 1 milyon $ üzeri satışa ulaştığınızda %5 Epic'e pay vermeniz gerekiyor. Epic kendi sitesi üzerinden satılan UE4 ile geliştirilmiş oyunlarda bu paydan da feragat ediyor. Ancak Epic Store üzerinden oyun satmak Steam'de satmak kadar kolay değil. Henüz genç bir Store olduğu için bağımsız geliştirici olarak burada oyununuzu satmanız pek kolay değil. Bunların yanı sıra bir de Itch.io var. Itch diğer Store'ların aksine komisyon yüzdesinin belirlenmesini satıcıya bırakıyor. İsterseniz %0 bile verebilirsiniz. Bu yüzden bağımsız geliştiriciler tarafından daha çok tercih ediliyor, ancak büyük kitlelere ulaşmak konusunda henüz Steam kadar başarılı değiller.

Eğer oyununuzu satmak için yüksek komisyon oranına rağmen Steam'i seçtiyseniz yapmanız gereken bir sürü işlem var. Bu işlemler sizi canınızdan bezdirebilir, ancak pes etmeyip devam ederseniz en sonunda Steam'de oyununuzu satmaya başlayabilirsiniz. Steam'de satış yapabilmeniz için yapmanız gerekenler kısaca şöyle;

  1. Steamworks hesabı açmak.
  2. Steamworks üzerinden vergi bilgilerini düzenlemek, bu bilgileri Steam'e göndermek ve onay beklemek.
  3. Steam her oyun için "Pay Product Submission Fee" adında bir ürün başvuru ücreti alıyor. Bu ücreti ödemek.
  4. Başvurulan ürün onaylandıktan sonra Mağaza Sayfasını oluşturup incelemeye göndermek.
  5. Oyununuz satışa hazır ise oyunu Steam Pipe'a yüklemek ve incelemeye göndermek.

 

Mağaza sayfası onaylandıktan sonra en az 2 hafta boyunca "Yakında Steam'de" şeklinde beklemesi gerekiyor. Bu süreç bittikten sonra eğer Steam Pipe'a yüklediğiniz paket de onaylandıysa oyununuzu Steam'de yayınlayabiliyorsunuz. Buraya kadar her şey kolay görünüyor. 5 adımda oyununuzu yayınlayabildiniz. Ama işin içine girince o kadar da kolay değil. Bu 5 adımın her birinin alt adımları var ve bir çoğu gerçekten çok zaman alan, silinip baştan yapılan veya Steam'den onay beklenilen işlemler. Adım adım yapılması gereken her şeyi anlatmak pek mümkün değil, bunun için onlarca sayfalık bir yazı olması gerekir. Steamworks'ün hazırladığı kılavuzda her adımda ne yapılması gerektiği tek tek yazıyor zaten. Bu kılavuz son kullanıcı için bazen pek kullanışlı değil ama deneme yanılma ile ne yapmanız gerektiğini buluyorsunuz. Ben kısaca bu 5 adımın içindeki can alıcı noktalara değineceğim.

 

Steamworks Hesabı ve Vergi Bilgileri

Steamworks hesabı için özel bir işlem gerekmiyor, halihazırdaki Steam üyeliğinizi buraya bağlayabiliyorsunuz. Asıl can alıcı nokta vergi ve şirket bilgileri. Hesabınızı oluşturduktan sonra menüden "Company Details" kısmına girerek şirket ve vergi bilgilerinizi girmeniz gerekiyor. Steam bir ABD firması ve bu platform üzerinden yaptığınız her satış için ABD'ye vergi vermeniz gerekiyor. ABD'nin farklı ülkelerle vergi anlaşmaları bulunuyor. Bu anlaşmalara göre farklı ülke firmaları farklı oranlarda vergi ödemekle yükümlü. Bu oran %10-30 arasında değişiyor. Vergi bilgilerinizi doğru vermezseniz sizden %30 vergi alacaklardır. Bu yüzden bu adımı çok dikkatli yapmaya özen gösterin. Vergi bilgilerinizi girerken sizden adres, doğum tarihi vb gibi kişisel bilgilerin haricinde "ABD'de hiç bulundunuz mu?", "ABD'de şirketiniz var mıydı?" sorulara cevap vermenizi istiyorlar. Vergi bilgilerinin en can alıcı noktası ise "Individual Taxpayer Identification Number" olarak geçen ITIN no. Bir Türk olarak böyle bir no'ya sahip değilsiniz. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olarak TC kimlik numaramızı vergi no olarak kullanıyoruz. Eğer bir şirketiniz var ise o zaman durum değişiyor. Ancak şirket sahibi değilseniz TIN numarası almak için ABD'ye başvurabilir veya TC kimlik numaranızı vergi numarası olarak verebilirsiniz. Sizden TIN numarası istediği bu aşamada kafanız bir hayli karışacaktır. Çünkü yardım sekmesinde sizi TIN başvurusu yapılan sayfaya yönlendirmekte, bu sayfadaki işlemler de aylarca süren bürokratik işlemlerden oluşmakta. Sizin burada yapmanız gereken aşağıdaki resimde "Yes" olarak işaretlenmiş olan "Do you have a TIN" kısmını "No" olarak işaretlemek, ardından "If you have a Turkish TIN" (aşağıdaki resimde Netherlands olarak yazan yerde Turkish yazacak) olarak başlayan bölüme TC kimlik numaranızı yazıp altındaki "I confirm that" şeklinde devam eden bölümü tiklemek. Bu demek oluyor ki; benim ABD vergi numaram yok ama Türkiye vergi numaram var, bu numarayı vergilendirme işlemlerinde kullanabilirsiniz. Bu aşamayı geçtikten sonra inceleme kısmını da geçip işlemi "formu e-posta ile göndereceğim" (tam oalrak ne yazdığını hatırlamıyorum ancak bu minvalde bir seçenek bulunuyor) kısmını işaretleyip işlemi bitiriyorsunuz.

 

 

Tüm işlemleri tamamladığınızda size W-8BEN adında doldurulmuş bir form verecek. Bu formdaki bilgilerinizi kontrol edip özellikle kırmızı ile işaretlediğim alanlar dolu mu ve doğru diye bakın. İlk alanda Sizin TC kimlik numaranız yazıyor olmalı, ikinci alanda ise ABD'ye ödeyeceğiniz vergi yüzdesi yazıyor olacak. Bu formun çıktısını alıp imzalayıp size verilen adrese mail atmalısınız. 2-3 iş günü içerisinde işleminiz onaylanacaktır.

 

Uygulama Başvuru Ücreti

Steam mağazasında bağımsız yapımcıların oyunlarını satmak için eskiden Green Light adında bir sistem kullanıyordu. Yapımcılar oyunlarını Steam'e gönderiyor, kullanıcılar da Steam'de görmek istedikleri oyunlara oy veriyor, yeterli oyu alanlar Steam'e ekleniyordu. Steam bu uygulamayı pek kullanışlı bulmamış olacak ki artık mağazasına uygulama kabul etmek için sadece 100$ istiyor. Hatta Türkler için güzel bir kıyak yaparak 490₺ civarında bir ücreti kabul ediyor. Bu ücreti ödedikten sonra hesabınızda bir uygulama görünmeye başlıyor. Bu uygulamanın gerekli bölümlerini hazırlayıp incelemeye gönderdikten sonra uygulamayı Steam'de yayınlayabiliyorsunuz. Steam bu ödediğiniz 100$'ı da cebe indirmiyor, oyununuz 1.000$ satış rakamına ulaşınca Steam 100$'ı da size iade ediyor.

 

Steam Mağaza Sayfasını Oluşturmak

Steam mağaza sayfası için sizden bir çok bilgi girmenizi isteyecektir. Steamwoks üzerinde uygulamanızın ana sayfasına girdiğinizde aşağıdaki resimde göründüğü gibi bir checklist göreceksiniz. Bu listede en altta bulunan "Cloud Saves" ve "Steam Achievements" hariç tümünü Steam'in sizden istediği formatlarda doldurmak zorundasınız. Bilgiler kısmında oyununuzu düzgün bir biçimde, abartmadan ve yanlış bilgiler vermeden anlatmanız gerekiyor. Oyununuzda erişkin içerik bulunuyorsa buna göre erişkin içerik anketini doldurmalısınız, yoksa direkt erişkin içerik yok şeklinde doldurup geçebilirsiniz. Release date'inizi mutlaka hesapladığınızdan en az 1-1,5 hafta daha geç girin, bu süreye uyamamanız olası. Oyununuz için benzer oyunlara bakarak bir fiyatlandırma girebilirsiniz. Steam sizden $ bazında bir fiyat isteyecek ve ülke bazında fiyatlandırmayı kendisi halledecektir. Eğer isterseniz bu fiyatlara tek tek müdahale edebilirsiniz. Ancak maalesef ülkemizin de içinde bulunan bir çok ülkede seçtiğiniz $ karşılığı absürt bir miktar olacaktır ve Steam'in yerel fiyatlandırma politikasına uymanız sizin lehinize olacaktır. Ancak şunu da belirteyim ki bu gibi ülkelerde yaptığınız satışlar size gerçekten de para kazandırmayacaktır. ABD ve TR arasındaki fiyatlandırma şu anda yaklaşık 3.4 kat değişiyor. ABD'de sattığınız oyundan 3.4 $ kazanıyorsanız TR'de sattığınızda 1$ kazanıyorsunuz. Bu yüzden hedef ülkeleri iyi seçmelisiniz. Bu listede en çok zaman alan kısım resimler olacaktır. Steam sizden oyununuz için onlarca resim isteyecek. Bu resimlerin her birinin boyutu ve nerede kullanılacağı belli. Resimleri düzenleme sayfasında size bir şablon temin ediyorlar, bu şablona göre resimlerinizi düzenleyip göndermeniz gerekiyor. Resimler kısmı beni en çok oyalayan kısım oldu, çünkü bazı uygulamaların resimlerini ekleyip incelemeye gönderdiğimde bütün resimlerin ve tüm bilgilerin silinmiş olduğunu gördüm. Bu yüzden uygulamanın sayfasındaki tüm bilgileri tekrar düzenleyip tekrar incelemeye göndermem gerekti. Bu yüzden neredeyse 2 haftalık bir süre kaybettim. Bütün alanları düzgün doldurduğunuza ve girdiğiniz bütün bilgilerin oyununuzla uyduğuna emin olduğunuzda mağaza sayfasını inceleme için gönderiyorsunuz ve 1 hafta içerisinde size olumlu veya olumsuz dönüş yapılıyor. Olumsuz dönüş almanız her şeyin bittiği anlamına gelmiyor. Onlarca defa hata yapsanız da size nerenin hatalı olduğunu ve düzeltilmesi gerektiğini söylüyorlar. Siz de burayı düzenleyip tekrar incelemeye gönderiyorsunuz. Hakkınızı kaybetme ve uygulamanızın silinmesi gibi bir durum söz konusu değil yani. O yüzden içiniz rahat olsun, ancak yaptığınız her hata size 3-4 işgünü kaybı olarak geri dönecektir, bu yüzden mümkün olduğunca hata yapmamaya çalışmanız uygulamanızı daha erken yayınlamanızı sağlayacaktır.

 

 

Oyunun Paketlenmiş Halini Steam Pipe'a Yüklemek

Çetrefilli işlemlerden bir diğeri de Steam Pipe sistemini kullanmak. İlk başta oldukça karışık görünen bu sistem aslında uygulama yükleme ve güncelleme için çok kullanışlı bir sistem. Uygulamanızı Steam'e yükleyebilmek için öncelikle Steam SDK'yı oyununuza entegre etmeniz gerekiyor. Bunun için hem Unity hem de Unreal Engine tarafında birçok içerik bulabilirsiniz. SDK'yı entegre ettikten sonra Steamworks üzerinde uygulamanız için bir "Depot" oluşturmanız gerekiyor. Oluşturduğunuz Depot'un bir numarası oluyor. Bu depot numarası uygulamanızın numarasının son rakamının bir yükseltilmiş hali oluyor. Ne kadar fazla depot kullanırsanız bu sayı da artacaktır. Uygulamanızın numarası 1234560 ise depot numaranız 1234561 olacaktır. Bu rakamlar uygulamanın Steam Pipe'a yüklenmesi için elzem nitelikte. Depot oluşturduktan sonra Steam SDK'nın içerisinde bulunan content klasörüne uygulamanızın paketini kopyalıyorsunuz. SDK klasörünün içinde SteamPipe Build Uploader adlı uygulamayı açıp AppID kısmına uygulamanızın 1234560 şeklinde olan nosunu, build description kısmına uygulamanızın exe dosyasının adını (uygulamaV1.3.exe gibi), depot ID kısmına biraz önce oluşturduğunuz Depot'un nosunu, Build Path kısmına da uygulamanızın paketini kopyaladığınız content klasörünün adresini yazıyorsunuz. Steam sizden VDF isimli dosyalar isteyecektir, bunları manuel olarak yazabileceğiniz gibi Uploader uygulamasındaki Generate VDFs butonuyla otomatik de yapabilirsiniz. Bu VDF dosyaları Uygulama ID'si Depot ID'si gibi bilgileri barındırıyor. Tüm bu şilemler tamamlandıktan sonra steam hesabı bilgilerinizi girip Upload butonuna basıyorsunuz. Bir komut satırı işlemi başlıyor ve sizden Steam Guard kodunu istiyor, bunu girdikten sonra Uploader content dosyasını tarayarak dosyaları yüklemeye başlıyor. Eğer daha önce uygulamayı yüklediyseniz ve sadece güncelleme yapıyorsanız uygulama farklı dosyaları tarayarak sadece onları yükleyecektir. İşlem tamamlandığında Steamworks sayfasına geri dönerek Builds kısmına girmeli ve yeni yüklediğiniz Build'i default olarak atamalısınız. Default olarak seçtikten sonra General Settings kısmında "Executable" adına biraz önce Build Description kısmına girdiğimiz uygulamaV1.3.exe adını yazıp kaydettikten sonra yayınlıyoruz. Böylece Steam, Pipe'da yüklü olan build'ler arasından hangisini yüklemesi gerektiğini bilmiş oluyor. Artık Steam uygulamasını açıp uygulamanızı indirip deneyebilirsiniz. Eğer uygulamanız çalışıyorsa ve yayınlamaya hazırsanız uygulamanızı da incelemeye gönderebilirsiniz.

 

 

Tüm bu işlemler tamamlandıktan sonra her iki incelemeden de onay aldıysanız tek yapmanız gereken Release Options kısmında uygulamayı yayınlamak.

 

Bu yazı adım adım yapılması gerekenleri anlatan bir yazı değil. Daha çok benim uygulama yayınlarken yaşadığım sorunlar ve "keşke bunu daha önce biliyor olsaydım" dediğim noktalara değinmek istedim. Steam'de oyun yayınlama hakkında sorularınız olursa bildiğim kadarıyla yanıtlamaya çalışırım. Eğer ki şurayı şöyle yaparsan daha iyi olur dediğiniz veya bunu yanlış yapmışsın dediğiniz bir yer varsa lütfen yazın, çünkü bu iş oldukça karışık ve zahmetli bir iş. Her türlü bilgi faydalı olacaktır.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Basteryus @basteryus

    Teşekkürler, bana pek lazım olacağını sanmam ama tamamını okudum😀 Sakıncası yoksa şu fiyat belirleme ekranını paylaşabilir misin? Bazı fahiş fiyatlandırmalarda steam'i sorumlu görenler oluyor da, varsayılan olarak yaptığı fiyatlandırmayı göstermek için kenarda dursun😬

  • qubit @qubit

    Bir vergilendirme meraklısı (=vatandaş) olarak ilk fırsatta okuyacağım.
    #haftalıkgündememalzeme olur. Olmazsa ayıp olur.

    • Equitatus @equitatus

      Vergiler bununla bitmiyor tabi ki. 10$'lık satış yaparsanız %30 Steam alıyor, %10-30 arası ABD alıyor, hadi 10 aldı diyelim 4$ gitti. Kalan 6$'ı hesabınıza aldıktan sonra %30 civarı da Türkiye'de gelir vergisi ödüyorsunuz. Diyelim ki harcamalarınızı vs düştünüz öyle verdi ödediniz %25'e tekabül etti. 1,5$'ı da Türkiye aldı. Kaldı size 4,5$. Tabi ki bir de Steam hesabınızdaki parayı Türkiye'deki hesabınıza aktarmanız lazım. Burada da banka devreye giriyor. ABD aldı, Steam aldı, Türkiye aldı, banka almazsa ayıp olur. Bankaya da swift ücreti ödüyorsunuz yüklü miktarda. Sattığınız 10$'Lık oyun başına cebinize 3-3,5$ anca giriyor. Hele bir de oyunlarınızı Türkiye gibi muhteşem ekonomisi olan ülkelere sattıysanız normalde 3 dolar kazanmanız gerekirken 0,87$ kazanıyorsunuz. Yani bu oyun geliştirme işlerinde oyunun yapımcısı hariç herkes kazanıyor 😀

    • Equitatus @equitatus

      Bu arada haftalık gündemi pek ilgilendirdiğini zannetmiyorum. Genel bilgiler çünkü bunlar.

    • qubit @qubit

      @equitatus gündemin bir oyun başlığı var, malum. TS'deki iyi içerikleri veya TS üyelerinin ürettiklerini duyurmaları yerinde olur, neresinden baksanız 30 bin izlenme alıyor. Tabii kendi bilecekleri iş.

r/memes - Wonder what he thinks about next year

24,840 votes and 89 comments so far on Reddit
BeğenFavori PaylaşYorum yap

Hard Diskli Bilgisayarın Açılışını Hızlandırma

Açılışı 2 dakikayı geçen bilgisayarım artık 48 saniyede açılıyor. Hayır SSD takmadım. HDD ile devam ediyorum. 😀
Ne kadar uğraştıysam açılışın yavaşlığını gidermeyi başaramamıştım.
En son şunları yaptım ve 2 gündür 48-50 saniyede açılıyor:
(Not: Süreleri Windows görev yöneticisinde CPU bölümünde bulunan çalışma zamanından takip ediyorum.)

-Defraggler ile boş alanı birleştirdim. (Bu işlemden önce Defraggler'in ayarlarından VSS'yi kapatın. Aksi takdirde işlem çok uzun sürüyor.)
-Windows'un kendi disk birleştiricisi ile birleştirme yaptım.
-Sanal bellek özelliğini kapattım. Bilgisayarı yeniden başlattıktan sonra tekrardan 8192 MB'lik bir sanal bellek ayarladım. (Minimum ve maksimum boyutları 8192 MB yani sabit.) (Boş alan birleştirme ve normal birleştirmeden sonra sanal belleği silip tekrar açınca, sanal bellek diskin daha hızlı olan bölümüne yerleşiyor.)

İlk ikisini ara sıra zaten yapıyordum ama açılış hızına faydası olmuyordu.
Ha bir de Windows 10'un bellek sıkıştırma özelliğini kapattım.

Windows bellek yönetiminin bellek sıkıştırma özelliği devre dışı bırakılınca oyunlarda yaşanan takılma sorunu da azalabiliyormuş. Bellekteki verileri sıkıştırma işlemi işlemciye ya da diske ekstra yük mü bindiriyordu bilemiyorum ama CS:GO'da faydası oldu bence. Birileri beni öldürünce ilk ölüm kamerası gözükmüyordu ve saniyelerce HDD tıkırtı sesi oluyordu. Şimdi ilk ölüm kamerası takılması kalktı mesela.

Bellek sıkıştırmayı kapatmak için:

Yönetici olarak Power Shell’i açalım.

Get-MMAgent --> Bu komut durumu öğrenmemizi sağlar.
Disable-MMAgent -mc --> Bellek sıkıştırma devre dışı bırakılır.
Enable-MMAgent -mc --> Bellek sıkıştırma etkinleştirilir.

Bellek sıkıştırma etkinleştirme veya devre dışı bırakma komutunu verdikten sonra sistemi yeniden başlatmamız iyi olur.

Bir deneyin derim. SSD'li sistemlerde de faydalı olabilir.

Psikolojik mi bilmiyorum ama bilgisayarın genel tepkisi de daha iyi oldu.

Bu haliyle kalırsa ben bu makineyi HDD ile kullanmaya devam edebilirim. Zaten çok doldurmuyorum diski.
30 dk- 1 saat kullanım için HDD biraz işkence ama PC saatlerce açık kalacaksa zaten DDR4 belleklere ön bellekleme yapıldığı için bilgisayar çoğunlukla hızlı tepki verir hale geliyor.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 9 / 11

Redmi note 9 & Xiaomi & Redmi telefonların kasma sorununun çözümü.

Ben Redmi note 9 üzerinde denedim ama kasan bir Xiaomi'niz varsa büyük ihtimalle aynı sorundan dolayıdır. Redmi 9 kutudan çıktığı haliyle her şeyde kasıyor, her şeyde. Mario oyna onda bile kasar 🙂

Çözüm: Developer (geliştirici) modunu aktifleştirin.

*HW overlays kısmını sağa kaydırın. ''Disable HW overlays'' kısmı açık olmalı. (En alttan yukarıya doğru gidin, Media sekmesinin bi üstündeki yerde, çok fazla şey var bulması zor oluyor)

*Çözüm 2: Notch / çentik ayarlarından en alttakini seçin. Bu da düzeltiyor ama yukarıdaki kendi başına yeterli.

*Çözüm 3: Oyunlarda kasması için oyun optimiser'i kapatın diyorlar ama bunun işe yarayacağından emin değilim. Sadece 1.'nin bile işe yaraması lazım, yaramazsa 1.'den bağımsız olarak 2. de işe yarıyor.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 5 / 52

Springer ücretsiz e-kitap veriyor. Üyelik gerekmiyor, seçip indiriyorsunuz. Bilgisayar bilimi (computer science)
https://link.springer.com/search?facet-language=%22En%22&facet-content-type=%22Book%22&package=mat-covid19_textbooks&facet-discipline=%22Computer+Science%22

BeğenFavori PaylaşYorum yap

2 gündür Dell firması ile gerçekleşen ve gayet olumlu sonuçlanan olayı anlatmak istiyorum kısaca. Pazartesi sabahı ofise geldiğimde monitörümün alt kısmından ortasına kadar görüntü gidip geliyordu. Darbe almış gibi bir sorun değildi. Zaten ofise hafta sonu temizlik yapan arkadaşlar da girmemişti. Ürünü benden önce başkası kullandığı için hemen garantisini sorguladım ve 13.10.2019'da bittiğini görünce hemen firmayı aradım. Konuştuğum arkadaş 1-2 fotoğraf istedi. O da fotoğraflardan düşmeye ya da darbeye bağlı bir sorun olmadığını hemen anladı. Aynı ürün elimizde gözüküyor yarın size ulaşmış olur dedi. Neyse dün öğlen ürün geldi açtım. Kullanmaya başladıktan 15 dakika sonra ekran modları arasında kendi kendine geçiş yapmaya başladı tuş basılı kalmışcasına. Tuşların olduğu kısıma baktığımda arada bir açıklık gördüm. Tekrar aradım durumu anlattım. Bugün yine yeni monitör yolladılar Ups kargo ile. Dün gelen ürünün sorunlu çıkması dışında müşteri memnuniyeti açısından son derece tatminkar biz hizmet aldık.

BeğenFavori PaylaşYorum yap

HDMI Çoklayıcı - Çoğaltıcı / HDMI Switch

Aldığım monitörde 1 tane hdmı girişi bulunduğundan ve benimde 2 adet monitöre bağlayacak cihazım olduğundan bu tarz bir alete ihtiyaç duydum ve internet üzerinden bulabildiğim en ucuz çözümü buldum.

Tasarım ve Boyut

cihaz kenarları yuvarlatılmış kare şeklinde oldukça hafif ve sade bir görünümü var

 

cihazın eni ve boyu 2,5 adet 1 tl büyüklüğünde kalınlığı ise 7 adet 1 tl yüksekliğinde

Özellikler

Cihazda 3 adet hdmı girişi ve 1 adet hdmı çıkışı bulunmakta , çıkışa monitörümüzü/Tvmizi girişe ise görüntü almak istediğim cihazlarımızı takıyoruz ve üzerindeki select tuşu ile cihazlar arasında geçiş yapıyoruz , anlık olarak hangi cihazımıza geçiş yaptık ise input yazısının yanındaki kırmızı ışık yanıyor ve bu sayede doğru cihazımızın seçili olduğunu rahatça anlayabiliyoruz

en güzel özelliklerinden birisi ek güç girişi istememesi direk hdmı üzerinden gücünü alıyor

4k veya 144hz destekliyormu bilmiyorum benim monitörüm en fazla 1080p 72Hz destekliyor ve bende bu ayarlada sorunsuzca kullanıyorum , görüntüde herhangi bir bozulma takılma çamurlaşma yok

Select tuşunun basma hissi gayet yerinde basarken zorlanmıyorsunuz ve 2 cihaz arasındaki geçiş genelde 3-4 saniye civarı sürüyor

Fiyat

Kargo dahil 20 tl civarına alınabiliyor, uzaktan kumandalı ve çok daha fazla giriş portuna sahip modelleride 40-50 tl civarına mevcut fakat ben hem yakın oturduğumdan hemde o kadar girişe ihtiyacım olmadığından en basit modeli aldım

Artıları

  • Uygun fiyatlı
  • Az yer kaplıyor ve hafif
  • Ek güç girişi istememesi

Eksikleri

  • Kauçuk ayakları yok
  • Cihaz size dönükse geceleri üzerindeki kırmızı ışık sizi rahatsız edebilir

1 yıldızı üzerindeki ışığın cihaz size dönük olduğunda geceleri rahatsız ettiğinden (ışığın üzerini siyah elektrik bandı yapıştırılabilir bu sayede daha az ışık gelir )

ve kauçuk ayakları olmadığı için kırdım (bunun yerine çift taraflı bant ile yapıştırılabilir masaya cihazda hiçbir ısınma vs olmuyor zaten.)

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 8

Ücretsiz/Açık Kaynak Program Arşivi
[SON GÜNCELLEME: 20.04.2018]

Kategorilere göre düzenledim bu şekilde daha iyi oldu. Bu yazıyı okuyor ve bildiğiniz başka yazılım varsa yorum yapmayı unutmayın.
Liste sürekli uzamaktadır 🙂

---CAD Programları

FreeCAD : 2D ve 3D mühendislik tasarım programı. Boyutu az ve ücretsizdir. AutoCAD ve SolidWorks alternatifi olamasa da zor durumlarda hayat kurtarabilen, hatta basit modeller ile çalışılıyorsa sürekli kullanılabilecek efsane yazılım. Windows/Linux/Mac
http://www.freecadweb.org/

QCAD : AutoCAD alternatifi açık kaynak ve çaprak platform bir uygulama. Denediğim en iyi ücretsiz 2D tasarım programlarından birisi. Windows/Linux/Mac
http://www.qcad.org

DoubleCAD XT 5 : AutoCAD Lite alternatifi (fakat kaynak kodu kapalı) işe yara bir program. Köşede durması yararlı. Windows.
http://www.doublecad.com/DoubleCAD/DoubleCAD-XT-v5

Draftsight : CAD yazılımı. Windows/Linux/Mac
https://www.3ds.com/products-services/draftsight-cad-software/

Fritzing : Devre çizim programı. Proteus ISIS ARES alternatifi kullanımı kolay açık kaynak bir devre tasarım programı. Windows/Linux/Mac
http://fritzing.org

--Muhasebe Programları

Tekir Otomasyon : Açık kaynak bir muhasebe otomasyonu. Önerilen kurulum şekli sanal makine. CentOS tabanlı ve yerel ağdan internet tarayıcısı ile kontrol edilebilmektedir. Minimum 2GB ram istemektedir. Sanallaştırma desteği olan herhangi bir donanım ve işleitm sistemi
http://www.tekir.com.tr/

Bilsoft Cari Takip Ön Muhasebe Programı : Reklam destekli ücretsiz bir muhasebe programı. Güncel tutulmaktadır ve bir sorunda karşınızda yetkili bulabiliyorsunuz. Windows
http://www.bilsoftyazilim.com/ucretsiz_cari_takip.asp

---Grafik Düzenleyiciler

GIMP : Bahsetmeye bile gerek yok. Yılların fotoğraf işleme programı. Windows/Linux/Mac
http://www.gimp.org/

Paint.net : Fotoğraf düzenleme aracı. Windows
http://www.getpaint.net

Inkscape : Vektör grafik programı. Windows/Linux/Mac
https://inkscape.org

Krita : Gelişmiş bir çizim programı. Windows/Linux/Mac
https://krita.org

---Medya Oynatıcıları

VLC Player : Her türden videoyu her platformda oynatır. Windows/Linux/Mac/Android/IOS
http://www.videolan.org/vlc/

Amarok Music Player : Müzik oynatıcı. Windows/Linux/Mac
https://amarok.kde.org/

Mpv Media Player : Medya oynatıcı. Windows/Linux/Mac
https://mpv.io/

SPlayer : Medya oynatıcı. Windows
http://splayer.org/index.en.html

Miro: Müzik ve video oynatma, dönüştürme ve podcast indirme uygulaması. Windows/Linux/Mac
http://www.getmiro.com/

Syncplay : Senkronize bir şekilde grup olarak medya oynatılabilen bir yazılım. Bir oynatıcıda durdurma/oynatma/ileri alma vs işlemler yapıldığında gruptaki tüm üyelere yansır. Windows/Linux/BSD/Mac
http://syncplay.pl/

AIMP3: Birçok özellik barındıran bir müzik çalar. Windows/Android
http://www.aimp.ru/

---Video ve Ses Düzenleme Yazılımları

Kdenlive : Sağlam ve geleceği olan bir video edötör. Linux
https://kdenlive.org/

OpenShot : Video Editör. Linux -Live DVD seçeneği de var.
http://www.openshot.org/

Pitivi : Video düzenleme yazılımı. Linux
http://www.pitivi.org/

Blender : 3D tasarım, animasyon ve video düzenleme programı. Windows/Linux/Mac
https://www.blender.org

Shotcut : Ücretsiz ve açık kaynak çapraz platform video editör. Windows/Linux/Mac
http://www.shotcut.org/

Avidemux : Çapraz platform ve açık kaynak bir video editör. Windows/Linux/Mac/PC-BSD
http://www.avidemux.org

Lightworks : Açık kaynak değil fakat ücretsiz sürümü mevcut bir video editör. Bazı codec ve çözünürlük sınırlamaları var. Windows/Linux/Mac
https://www.lwks.com/

QWinFF : Video ve ses dönüştürücü. ffmpeg yüklü olmalı. Windows/Linux/Mac/FreeBSD/OS/2 & eCS
http://qwinff.github.io/

WinFF -- QWinfFF alternatifi. QWinfFF’e göre avantajı encode ve bitrate ayarlarını değiştirip kaydetmeye izin vermesi. Windows/Linux
http://winff.org/html_new/downloads.html

Format Factory : Birçok resim, ses ve video dosyasını dönüştürmeye yarayan açık kaynak olmayan bir yazılım. Windows
http://www.pcfreetime.com/

ClibGrap : YouTube, Vimeo, Metacaf gibi sitelerden video indirme ve çevirme programı. Windows/Linux/Mac
http://clipgrab.org/

Internet Friendly Media Encoder : Videolarınızı H265 formatına çevirmeye yarayan başarılı bir yazılım. Denemelerimde AVC codec i olan bir videonun boyutunu kalitede gözle görülür kalite farklılığı yaratmadan uzun işlemede %60 kısa işlemede %20-30 azaltabilecek sonuçlar elde ettim. Windows/Linux
https://x265.github.io/

Handbrake : Video dönüştürme programı. Windows/Linux/Mac
https://handbrake.fr/

Pivot : Animator yapma programı. Windows
http://pivotanimator.net/

Mixxx : Ses karıştırma programı. DJ. Windows/Linux/Mac
http://www.mixxx.org/

---Ses Düzenleme Yazılımları

Audacity : Ses düzenleme ve kayıt yazılımı. Windows/Linux/Mac
http://audacityteam.org/download/

Ardour : Açık kaynak bir ses düzenleme yazılımı. Windows/Linux/Mac
https://ardour.org/

XMedia Recode : Ses ve video dönüştürme yazılımı. Windows
http://www.xmedia-recode.de/en/download.html

PowerEnc : Ses dönüştürme yazılımı. Windows
http://www.benware.de/?page_id=4

TeamTalk : TeamSpeak alternatifi. Windows/Linux/Mac/Raspian/Android
http://bearware.dk/?page_id=353

---Oyun

0 A.D. : Age of Empires tarzı gelişmekte olan bir açık kaynak oyun. Kesinlikle bir bakmak lazım. Windows/Linux/Mac
http://play0ad.com/

---Ofis Yazılımları

Libre Office : Microsoft Office alternatifi ofis programı. Windows/Linux/Mac
https://tr.libreoffice.org/

WPS Office : Bir başka ofis programı. Özellikle Microsoft Offfice uyumluluğuyla meşhur. Android/IOS/Windows/Linux
http://wps.com

OpenOffice : Açık kaynak ofis programı
https://www.openoffice.org/

---Ekran Yakalama Yazılımları

Kazam Screencaster : Ekran yakalama programı. Linux
https://launchpad.net/kazam

GTK+ UVC Viewer : Bir başka ekran yakalama programı. Webcam de yakalamaktadır. Linux
http://guvcview.sourceforge.net/

Sharex : Ekran görüntüsü alma, gif olarak ekran kaydetme, resim-yazı ve ya herhangi bir dosyayı önceden ayarladığınız bir siteye kolayca yükleme. Windows
https://getsharex.com/

---Torrent İstemcileri

EagleGet : İndirme yardımcı programı. Windows
http://www.eagleget.com/

Deluge : Torrent istemcisi. Windows/Linux/Mac
http://deluge-torrent.org/

qBittorrent : Bir başka torrent istemcisi. Windows/Linux/Mac
http://www.qbittorrent.org/

Tixati Torrent : Torrent istemcisi. Windows/Linux
http://www.tixati.com/download/

---Dosya İndirme Yazılımları

FileZilla : Ücretsiz ve açık kaynak FTP yazılımı. Windows/Linux/Mac
https://filezilla-project.org/

JDownloader : İndirme yöneticisi. Windows/Linux/Mac
http://jdownloader.org/

4K Video Downloader : Youtube vb sitelerden basit bir video indirme aracı. Windows/Linux/Mac
https://www.4kdownload.com/

---Diğer

Thunderbird: Mail istemcisi. Windows/Linux/Mac
https://www.mozilla.org/tr/thunderbird/

Turtl : Google Keep alternatifi açık kaynak bir proje. Windows/Linux/Mac/Android/IOS
https://turtl.it

ROSA ImageWriter : ISO dosyalarını USB ye yazdırmak için basit ve güzel bir araç. Windows/Linux/Mac
http://wiki.rosalab.com/en/index.php/ROSA_ImageWriter#Where_can_I_take_it.3F

Simplenote : Not tutma uygulaması. Kendi sunucusu ile eşitleme yaparak notlarınızı heryerde tutmanızı sağlıyor. En büyük artısı her not için geçmiş halini görebilme özelliği var. Web/Windows/Linux/Mac/Android/IOS/Kindle
http://simplenote.com/

MuseScore : Muse Score nota bazı müzik oluşturabilir ve kendi sitesindeki müzikleri indirip kullanabileceğiniz bir yazılım. Windows/Linux/Mac/Android/WindowsPhone/IOS/Kindle
https://musescore.org

NVDA: Görme engelliler için ekran okuyucu. Windows
http://www.nvaccess.org/download/

Open Broadcaster Software : Açık kaynak yayıncılık yazılımı. Windows/Linux/Mac
https://obsproject.com/

7-zip : Winrar alternatifi dosya sıkıştırma programı. Windows/Linux
http://www.7-zip.org/

PeaZip : 7-zip tabanlı açık kaynak bir başka arşiv ve sıkıştırma yöneticisi. Windows/Linux
http://www.peazip.org/

Stellarium : Bilgisayarınızı bir gözlem evi olarak kullanıp tüm gök cisimlerine bakmanızı sağlayan bir yazılım. Gelişmiş arama seçenekleri ile tüm evreni keşfetmenin kapısı bu yazılımda. Windows/Linux/Mac
http://www.stellarium.org/

Atom Text Editor Windows/Linux/Mac
https://www.atom.io/

OSFMount : Sanal disk. Windows
http://www.osforensics.com/

EmulationStation : Retro oyun emülatörü. Windows/Linux
http://emulationstation.org/

KDEConnect : Android telefonunuzu PC'den kontrol edebilen bir yazılım. Linux
https://community.kde.org/KDEConnect

Pushbullet : Telefon kontrol yazılımı. Android/IOSWindows/Linux/Mac
https://www.pushbullet.com/

QGIS : Ücretsiz ve açık kaynak coğrafi bilgi sistemi. Windows/Linux/Mac
http://www.qgis.org

Balabolka: Kitapları sesli hale getirir. Birçok dosya tipini açabilir. İstenirse sesi bile yazıya çevirebilir. Windows
http://balabolka.tr.softonic.com/

PSPP : SPSS alternatifidir. Sosyal bilimler için istatikstik programı.
https://www.gnu.org/software/pspp/

#akış #GNU #Linux #ücretsizprogram #ücretsizoyun #OpenSource #ÖzgürYazılım #AçıkKaynak #AçıkKaynakDeposu

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 9 / 33

Tamam yazıcı kartuşlarından kazıklandığımızın farkındaydık da bu kadarı da dolandırıcılığa girer artık %25000 kâr nedir?

https://www.dunyahalleri.com/yazici-kartuslari-bir-dolandiricilik-metodu-mu/

Yazıcı kartuşları bir dolandırıcılık metodu mu? - Dünya Halleri

Eskiden çalıştığı yerde 0,23 Dolar maliyetli yazıcı kartuşlarını 60 Dolar'a sattıklarını söyleyen bir YouTuber, yazıcı üreten şirketlerin müşterilerini nasıl kandırdığına...
BeğenFavori PaylaşYorum yap