Xiaomi Mi Router AX1800 almıştım geçenlerde ufak ufak hem uzun kullanım hem de kabaca test ediyorum. Kablonetin verdiği infinty 401 miydi neydi onun wifi kalitesine kıyasla 2-3 misli daha stabil ve hızlı bir bağlantım var. Kablonetin kendi modeminin wifi performansı hem çok kötüydü hem de şişiyordu zamanla sapıtıyordu. Bu router'ı alınca modemi bridge moduan alıp bağladım ana modem sadece modem işi gören aygıt olarak kaldı o kadar.

Kafama eski ya tamam wifi işinde zaten kayıp var ama kardeşim bu kayıp ne ? xiaomi router dibimde yarım metre bile yok antenle telefon arasında, router'dan da 1 gbps bilgisayara kablo ile bağlı. PC'den iperf 3 ile bir zıkkımı açıp ayar yapıyorsun uzaktan server gibi pc duruyor. Ip adresini alıp telefondan he net isimli uygulamadan girip kabaca aslında wifi bağlantı hızını test etmek istedim ama tabi internet hızım 100 mgbit sağlıklı veri olmayacak diye bu işe girdik.

Şimdi sslerde de görüleceği gibi telefon modeme wifi 6'dan 864 mbps hızında bağlı görünüyor. Ama sadece '' görünüyor '' iperf 3 ile de telefondan pc'e yardırınca görüyoruz ki saniyede 45-50 mb civarı yani 500 mgbit falan alabiliyoruz. İnternetim yani 500 mgbit olsa onu wifi'dan alabiliyorum sorun yok. Ama 1 gbps olsaydı 500 mgbit wifi'dan buhar idi çünkü router'ın wifi kapasitesi bu kadar.

Router'dan uzaklaştım balkona kadar falan 2 çizgi çekiyor telefon 144 mbps diyor ama ondada 20 mb civarı çıkıyordu. Wifi stabil ancak hız olarak ya işte turknet'in gigafiberi kullanıyordum işim olsun diye bunu alayım derseniz bu router işinizi hız anlamında görmez. Ama stabil mi ? evet baya stabil çalışıyor ping sürelerim düştü internet şişmiyor takılmıyor atlamıyor çok güzel oldu.

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Demek ki artık internet aboneliği harici birde özel vpn için para vermemiz gerekecek. Eskiden böyle değildi ama artık dayanılacak tarafı kalmamış. Artık sunucu mu kuracağız ? birşeyler mi yapacağız ? modeme/router'a default olarak girmemiz gerekiyor. Bende şuan vpn olmadan hiçbir site açılmıyor mesela, film izleyeceğim yok, dizi izleyeceğim yok, müzik dinleyeceğim o da yok. E kardeşim ben bu internete 180 lira parayı niye ödüyorum her ay ? + 70 lira da cep telefonu faturası ödüyoruz, niye ödüyoruz ?

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Valla 5.5 liraya #Windows10 pro oem lisansı iyi para, alın derim. Bunu 11'e de direkt yükseltebilirsiniz.

Window s 10 Pro 32/64 Bit | Orijinal Anahtar | %100 Etkinleştirme | 1 PC |...

Window s 10 Pro 32/64 Bit | Orijinal Anahtar | %100 Etkinleştirme | 1 PC | Hızlı Gönderim : Amazon.com.tr: Bilgisayar
BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 12 / 20

Hele şükür #xiaomi efendi #miui da yerleşik olan reklamlar ve bloatware zımbırtılarını #miui 14 . sürümünde kaldıracakmış. 🙂

MIUI 14 sheds annoying ads and bothersome bloatware as rumored release date...

As the MIUI 14 release date grows closer, new features for the Xiaomi Android overlay have supposedly been leaked. The reported changes should help MIUI 14 reduce the amount of space it takes up on...
BeğenFavori PaylaşYorum yap

https://www.hepsiburada.com/xiaomi-mi-router-ax1800-wi-fi-6-router-2-4ghz-5ghz-1775mbps-p-HBV000014V9G0?

En ucuz wifi 6 wpa3 destekli router bu görünüyordu. Benim #kablonet modemi felaket dandikleşmeye başladı, e malum modem değişmiyorken mahkumuz o modeme, araya bari router alayım diye birkaç aydır araştırıyordum. Olmuşken artık wifi 6 oluversin diye bu ürünü hem hemen al sonra öde ile ve de 3 taksit + şubatta ilk taksiti ödeme şeklinde alabildim. Ürün daha kargolanmadı ama gelince bir ufaktan deneyim de yazarım.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 11 / 40

Şimdi #teknobiyotik olayını en başından anlatmam lazım, çünkü süreç baya uzun. Geçen sene bu firma'nın resmi pttavm sitesinden satışa koyduğu kingston type-c çeviriciyi satın aldım. Fiyat hatası vardı veyahut başka birşey bilemiyorum, 2-3 gün civarı bekletildikten sonra siparişimi bana sorup onay alınmadan iptal ettiler.

Bende bunun üstüne sipariş numarası ve ürünün kendi açtıkları satış sayfasından gerekli ekran görüntüleriyle Tüketici Hakem Heyetine başvurdum. Hakem heyeti beni haklı bulup firmaya o fiyata aynı ürünü vermeleri gerektiğini söyleyen karar çıkarttı. Bu kararı teknobiyotiğe ilettim, ilettikten sonra da bekletildim ve sonuçta ben kendim arayıp sorduğumda ise kararı uygulamayacaklarını söylediler. Şimdi bilmeyenler olabilir ama Tüketici Hakem Heyetinin verdiği kararı firma uygulamak zorundaymış çünkü verilen kararlar mahkeme kararı statüsünde oluyormuş. Türkiye Cumhuriyeti Devletinde satış yapan resmi bir firmasın yani uygulamamak gibi bir hakkın zaten yokmuş.

Hal böyle olunca bende üstünde durmadım. Ne yapayım yani icra dairesine gidip o dönem 400 500 liralık üründü onun davası vs uğraşmak bana açıkçası zor geldi ama neticede kazanılmış bir hak var ortada ve uygulanmıyor. Sağolsun akışta @temp dedi ki abi böyle böyle bu konularda tanıdık avukat var onlar uğraşıyor sırf bu işlerle dedi, sadece velaket vereceksin falan, gittim velaketi verdim sonra da avukatın talimatıyla firmanın banka hesabına bana pttavm'den iade olan tutarın aynısını açıklamaya tüketici hakem heyeti kararını yazıp ücreti yolladım.

Tam 15 gün geçmesi gerekiyordu, 15. günden sonra avukat icra başlatacaktı. Firma önce beni arayıp neyin ücreti olduğunu sordu dedim thh kararının ücreti o yüzden yatırdım. Tam 14. gün firma ücreti benim banka hesabıma iade etti. Avukata bilgisini verdim onlarda icra müdüründen bilgi alıp bunun önemsiz olduğu bilgisini verdi. Direkt ilamlı icra işlemi başlatıldı. Avukatın belirli bir masrafı oldu onlar eklendi vs. firma yaklaşık 3 hafta önce avukata elimizde o ürün yok, yerine muadil daha kötü özellikte bir ürün önermişler ancak kabul etmedik, çünkü sitelerinde aktif satışta olan bir üründü. Yani satışta olan ürün nasıl stoklarında olmuyor ki ? velev ki yok, onu seni bana zaten temin etmen lazım, edemiyorsan üst modelini verirsin. Veya gidersin başka firmadan satın alır bana yollarsın çünkü #thh kararı o yöndeydi.

En son dün kargo geldi, benim haberim yok ürünü kargolamışlar. Şimdi bu kadar sürece ne gerek vardı ? niye boş yere icra müdürlüğü, devlet hiç yoktan yere meşgul edildi ? bunlara gerek yoktu ki ? en başından zaten hakkım olanı verselerdi süreç bu kadar uzamayacaktı. Şimdi hiç yoktan icra masrafları avukatın bedeli hepsini firma ödemek zorunda kalacak. Ürünün değeri o süreçte dolar bazından yükseldi derken en az belki de firmaya 4 5 bin liraya geldi, en başından uygulansaydı karar o dönemki ücret kadar zarar olacakken hiç yoktan firmaya bu kadar zararı olmuş oldu. Umarım bundan sonra Tüketici Hakem Heyetinin vermiş olduğu kararları firmalar en başından uygularlar. 🙂

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 7 / 43

https://consumer.huawei.com/tr/phones/mate50-pro/buy/

33 bin lira para isteniyor şu telefona. Allah akıl fikir versin ne diyelim. 🙂

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 16 / 18
  • Coppermine @coppermine

    Turuncusunun tipi hosuma gidiyor. Bakalim operatörün yenileme teklifinde, uyguna verirlerse eger buna yada p50 pro ya gecebilirim ben. Ama operatör yenileme kampanyasi harici 300-350 Euro'ya filan bir kampanya bulmazsam almam 🙂

    • Coppermine @coppermine

      Simdi baktim, mevcut operatörüm 30gb internet paketini 30 Euroya veriyor (bence fazla ama hadi OK diyelim) Cihaz olarak da bu yok ama P50 Pro var. Onu secersem +5gb da hediye veriyor ve aylik 35gb ve huawei watch fit hediyesi ile ilk 6 ay 45 Euro sonraki 18 ay 59 Euro. Yani telefon + saat 612 Euroya geliyor. Bence cok. Dedigim gibi bu hesap 350 euro seviyelerine düserse gecerim. P40 Pro'da benzeri olmustu, bence yine olur.

    • Orcun @orcun

      @coppermine Ben huawei telefon cihazlarını severim genel olarak eskiden daha çok severdim. Çünkü bunların kafa yapısı işleyişi xiaomi gibi işte garip gureba markalar gibi değil. Bu adamlar harbi premium olayına takıntılı ve uğraşıyorlar. Şimdi bak nereden anlarsın ? ip68 var mı ? var. + adam gibi kablosuz şarj var mı ? var. Ekranında o çentik sıkıntı ama tof 3d sensörü osu busu harbi adam gibi yüz tarayıcısı var mı ? var. En büyük artısı adam type-c'i kısmamış 3.1 koymuş ve o porttan displayport + hdmi çıkışı veriyor. Şimdi bunları hangi üretici koyuyor ? xiaomi koyuyor mu ? yok, tablet satıyor herifler ya kardeşim o senin amiral gemi cihazın ya aletteki type-c usb 2.0 hızında ve de hdmi yok dp yok hiçbirşey yok. Telefon satıyor ip68 eeeeeeeeeeeh yancığı var, ya en baba telefonuna arkadaş type-c'e niye 3.1 koymuyorsun ya ? niye ? ya eyvallah redmiye medmiye hedmiye bilmemne t modeline koyma o adi ucuz serin diyelim koyma da, ulen en pahallı serine niye koymuyorsun ? huawei'de samsung gibi yani o ayrımı var, premium aletse kısmıyor böyle 3 kuruşluk şeylerden, eskiden mesela şebeke çekimi çok güzeldi, baz istasyonları huawei tabi normal ama lite modelinde bile iyiydi. Bende o dönem p9 lite vardı arkadaşta iphone 6s falan birinde samsung s serisi birşey ya onların telefon datça da denize sıfır yerde 1 çizgi var ya da yokken bende 3 çizgiydi. Konuşuyordum mobil veri çekiyordu ohoo. Lite gibi bir modelde bile adamlar kısmamış antenden veya frekanstan vs. Ha bunları severim tabi ki ama işte 33 bin lira + googlesızlık o işte adamı sıkıntıya sokuyor.

    • Coppermine @coppermine

      @orcun Bence de öyle, geçende burada yazmıştım hatta P40 Pro için huaweinin çıkardığı sualtı kılıfı bile var. Onda bile kalite akıyor. Ancak işte kazın ayağı tam olarak öyle de değilmiş. Mesela Freebuds pro hariç şimdiye kadar aldığım hiçbir Huawei ürününden memnun kalmadığım olmadı ki onda da ses ve mic. kalitesi dörtdörtlüktü ama benim bünyemde alerji yaptı. Mesela onda da firmanın tavrı, ürününün arkasında durmak olmadı. Bu sorunu yaşayan çok fazla kişi olmasına rağmen sanki sorun yokmuş gibi davranıyorlar. O sebeple firma premium ürün yapabiliyor olsa da aslında premium bir marka değil. Bundan dolayı da bu telefonu alırım ve severek de kullanırım ama 350 eurodan da fazla vermem demek istedim.

    • Orcun @orcun

      @coppermine Tabi o klasik çinli fantasizi oluyor. 😀 Adamlar kendilerini premium büyük görüyor ama işleyiş bakkaldan hallice, bir ara bu adamlar ilk 1 sene mi 6 ay mı ne üst düzey telefon alanlar ola ki o süreçte düşürdü kırdı telefonunu vs. diyor gel kardeşim bedava değiştirecez ki cidden yaptılar. E sonra ne oldu ? tabldot menüye bağladı mevzu. 😀 MG2 de honor ama huawei ürünü bende kordonu ve saat ilk 6 ay kadar kızarlıklık yaptı. Böyle resmen deri garipleşti yüzeyi üstü derinin böyle buruşuk poşetimsi gibi oldu vs. bunu yazdım bildirdim uyarın sonuçta belli ki alerjik reaksiyon oluyor kordonda kayışta vs. uyarı yazılmadı üstü kapatıldı vs. sonra bana şey dendi deri kordon kullanın. Deriyi kullan bütün gün terden sudan vs olsun o zamanla simsiyah + ayak gibi çürük yumurta gibi koksun değil mi ? 😀

    • Daviance @daviance

      p40 daki performansı alamassın hocam kirin olanlar başkaydı.

  • zaltun @zaltun

    Şuan stok yok.fiyatta 38.000 tl olmuş.

  • Behzat Ç. @behzat

    Google muhabbeti olmasa aslında güzel telefon.

    • Orcun @orcun

      Birde dünyada da böyle bizde daha keskin ama bu telefonu yada genel olarak huawei ürünlerini babasının malıymış gibi öven yutubırlar var. Sonra tabi bu telefon niye 33 bin lira değil mi ? nasıl medyada para akıtılıyorsa artık bilmiyoruz. 🙂

    • Coppermine @coppermine

      @orcun kesinlikle hemfikirim. Gerekli bilgi yok, övme cilalama var sadece. Huawei bu bütçesini böyle saçma yönettiği sürece bu firmadan bir cacık olmaz.

    • Orcun @orcun

      @coppermine Eskiden de vardı bu tutum ama yeni modellerde direkt övme üstüne kurulu. Ya bu gt3 saati, yurtdışı kaynaklı 50 tane inceleme gördüm izledim vs bir ara cidden çünkü bendeki mg2'i satayım geçeyim mi geçmeyeyim mi operatörden taksitle alayım mı almayayım mı sorguluyorum. Gittim baktım ettim teşhirde arayüz güzel akıcı hoş pil ömrü zaten mis gibi ona lafımız yokta, ya bir inceleme de arkadaş wp'dan telegram'dan işte tanımlı programdan gelen yazıya ben cevap verebiliyor muyum ? veriyorsam nasıl veriliyor ? sus pus alayı, one ya öyle birşey mi var diye rol kesen adamlar var. Ya 500 tane özellik saydın kardeşim 250 tane spor modu öyle bilmemne sensörü şu bu sen bana bu var mı yok mu varsa nasıl var onu göster ya ? hele bizdeki yutubırları alıp alıp daldırmışlar sulara böyle otel odasından inceleme çektirtmişler. 😀

    • Coppermine @coppermine

      @orcun hocam o özellik olsaydı o yutubırlar borazan çalarak duyururlardı eminimki 😂 Yalamak bunu gerektirir çünkü. 🤣

    • Orcun @orcun

      @coppermine Ama huawei'e sorunca var kardeşim diyor. Tamam varda bir gösterin ya nasıl var ? yok. 😀 Var ya kapat çeneni var işte deyip tüyüyor. 😀

  • POfficer @felixfelicis

    Google olsa bile bu fiyatı vermez gider iphone alırdım. Yani tamam sizin de maliyetleriniz arttı falan anladık da özellikle Google yokken bari sınırınızı bilin be kardeşim. 🤦🏻‍♂️ Hala Huawei Mate 10 kullanıyorum bu arada. 4 yıl önce paraya kıyıp bu sefer en güncel ve donanımlı (Huawei içinde) telefonu alacağım demiştim iyi ki de almışım hiç pişmanlık yaratmadı. Fakat bu telefona geri dönersek Google servisleri olmadığı için sürünen arkadaşlarımı gördükçe beni afakankar basıyor. Kimisi de inatla sağından solundan dolanmaya çalışıyor. 🤦🏻‍♂️

Geçenlerde #tamirtadilat için #LG G7 ve de #HTC U Play model cihazlar geldi. G7'nin sıkıntısı pil ve de benden önce içi açılıp kablosuz şarj coil ve de nfc anten kopartılmış o yüzden nfc ve kablosuz şarjı çalışmıyordu. Hatta içini açan kasap diyeceğim de kasap bile böyle mallık yapamaz. Herif içini açmış, neyle artık kanırttıysa aleti ya insan nasıl kopartır ? parmak izi komple kopmuştu. Onun da yedek parçası olmadığı için malesef parmak izini yapamadık.

HTC U play'in ise sim kart slotu kırılmıştı. İçinden eski sim çıkartılırken takılıyor parça komple içerden pini de kopartıyor. Haliyle tabi slot komple gidik. Ve pili de ölüydü hazır açılmışken onu da dedik yapalım. 🙂

G7 için malesef yedek parça temini zordu, mecburen wireless şarj ve de nfc anteni için parçayı çinden aldık. Pili türkiyede vardı o sorun olmadı. Birde G7'nin hazır içi açılacak birde şeffaf mod için kapakta alındı.

G7 hadi neyse biraz kolay gibiydi ama htc çok zorladı. Sim kart slotu değişimi ölüm gibi birşey. Çünkü pcb'i doğru ısıtmak lazım ki slotun altında çok entegre var onlara da zarar verip komple susturulabilir. Çok kolay yani ölmesi içten bile değil. 😀 Sahibinden de onay alınca işleme başladım. Güzelce alttan da ısıyı dağıtsın diye büyük blok koydum çünkü üstü ısınsa benim için yeterli, diğer elemanlar için de sim kart çevresi dahil izole ettim. Hafiften diplerden flux verip eski slotu tertemiz ayırdım. Lehimleri temizledim yollarda sorun yoktu kopma da olmadı. Az az lehim verip biraz flux sürüp önce yüzeyi ısıttım sonra da yeni slotu üstüne koyup tekrar ısıttım ve tertemiz iş oldu. Sim kart slotu mis gibi oldu. 😀 Cihazları topladık tertemiz oldu testler de yapıldı, sahibine gönderdik. 😀

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Murat Şentürk @senturkmurat1999

    Zamanında Samsung sizi dinliyor deyip nfc sökenler geldi aklıma 😂. "Abi inanır mısın mısın LG seni dinliyormuş. Ama sen hiç merak etme, ben hallettim."

  • Suicide @suicide

    Eline sağlık, kapton bant kullanıyor musun hassas islerde?

    • Orcun @orcun

      Yerine göre, burada da mesela kullanılırdı. Özel birtane bir arkadaşın tavsiyesiyle teflon gibi bir bant verdi o mesela ne yaparsan yap ısınmıyor gibi, 480 derecelik hava veriyorum mesela ne şekli bozuluyor ne de ısınıyor. Kapton bantta mesela illa bir dereceye kadar dayanıyor ama sonrası eriyor yumuşuyor şekli hemen değişiyor.

  • Alpi Ironside @alpi350

    HTC bu işin nirvanası zaten. ''Ben HTC cihazları da tamir edebiliyorum'' diyen ve söyleminde değil gerçekten yapan adam, tamirci olmuştur. 😀

  • txt @txt

    Elinize sağlık. Telefon tamiri ile ilgili bir site vs açıp oraya direk yönlendirsen insanları daha iyi olmaz mı ?

    • Orcun @orcun

      Öyle olur dostum ama bakalım TS kapanırsa o durumda bir alan adı alıp yapabilirim.

    • txt @txt

      @orcun TS kapanmasına bel bağlama hocam. İşinde iyisin yürür gidersin.

    • Orcun @orcun

      @txt Benim derdim aslında ts'in ortamı, normalde dışardan adama iş yapmıyorum çok nadir geliyor. E şimdi dışardaki adamı da bilmiyorum. Bilmediğim için de sıkıntı olabiliyor. Ama haklısın benim bir site açmam şart, en azından bu tamir işlerini duyurup üstüne wp telegram vs eklemem lazım ki dıaşrdan da müşteri gelebilsin işini yaptırsın.

    • Samed AYDIN @picasso16

      @orcun insta ,tiktok aç reels olarak paylaş.Taa kanalı açısıyla otur bu tarz tamir hikayerini anlat , tamir et hem fenomen olursun hem yeni makineler alırsın kazanç kapısı 🙂

    • Orcun @orcun

      @picasso16 Aga o kadar kolay olsa keşke. 🙁 Bende o konuşma konusunda tecrübe sıfır zaten, e birde çekim de sorun. Ekin bu işlere webteknodan başladı sistem hazırdı zaten ve en büyük artısı adam sigortacıydı pazarlamacıydı. Konuşması falan ona göre tabi, e birde biraz yırtık derler eskiler öyle bir tip, kötü manada kullanmıyorum tabi hakaret olmasın. Şimdi bende bunlar yok, yırtık bir tip zaten hiç değilim. 😀 Hal böyle olunca işler zorlaşıyor. Birde ev içinde tepeye telefonlu tripod koyayım işte tepeden çeksin birde ses kaydedeyim falan ortam da müsait değil ev de müsait değil. 😀 Salonda içerde annem var mesela ben odamda '' HAY A... A... YAAA OLUM BU TELEFONU KİM DAHA EVVELA AÇTI LAN HANGİ .... ÇOCUĞU HANGİ ... ŞEY ETTİĞİMİN ÇOCUĞU YA LAN HALE BAKIN YAAAA '' diye sövsem olmaz. 😀 Birde tabi bu treni de kaçırdık malesef, yapan yaptı modası geçti çoktan. 🙁

    • Samed AYDIN @picasso16

      @orcun hahahahahaha. Abi treni kaçırdık deme kaç yaşından sonra youtubelara hayallerinin peşine gidip başaranlar var. ev müsaitliğini bilemem ama umutu örnek al. Sence yırtık biri mi senin diksiyon ifade edişin konuşman yerinde abi o kadar telefonda konuştuk 😀 Ciddiyim video çeke çeke yırtılırsın ki umut abi nasıl ilk videolarında asın bu adamı diyorlardı şimdi gayet düzgün kamera insanı oldu. Senin canlı değil birşey değil tek yapman gereken tırnak kesmen yeter hgahaha

🙁

OTOBÜSLE IRAK’A GİDİP 14 PRO ALDIM ! / Playstation 5 ve Xbox Fiyatları /...

Herkese merhaba arkadaşlar bu videomda sizler için Irak’a gidip İphone 14 pro aldım ve Playstation 5 , Xbox , Airpods , Logitech G29 Fiyatlarına Baktım.
BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 15 / 16

https://wccftech.com/nvidia-16-pin-connector-on-geforce-rtx-4090-graphics-card-burns-up-melts-the-cable-plug/?

Ufacık soketten hayvan gibi güç çekiliyor, e bir şekilde yani sıkıntı olabilir.

NVIDIA's 16-Pin Connector on GeForce RTX 4090 Graphics Card Burns Up, Melts The...

The first case of an NVIDIA 16-pin connector, powering the GeForce RTX 4090, burning up and melting the plug has been reported.
BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 11 / 12