Ken Levine, #BioShock ‘un sonundaki çıplak Atlas boss dövüşü için yıllar sonra özür dilemiş. Bunu gündemde konuşmazsak olmaz. Çok eğlendim. #oyun

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 7 / 10

THQ Nordic, hızla büyüyen kataloğuna #AloneInTheDark ‘ı da katmış. Büyük hayranı olduğum bir fikri mülkün sonunda doğru düzgün bir devam oyununa kavuşma ihtimaline mi sevineyim, yoksa elindeki her güzel fikri önce bok edip sonra elden çıkarmaya çalışan Atari’nin hızla gözden kayboluyor olmasına mı sevineyim bilemedim.

Umarım THQ, seriyi Lovecraftvari köklerine geri döndürebilir. Bu haftanın benim için en güzel haberi bu oldu şu ana kadar.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Melburg @melburg

    Thq demişken aklıma gündemde ki Darksiders yorumu takıldı Uğur hocam nasıl beğendiniz darsiders 3 ü yav 😀

    • Uğur Yurtsever @nuguryurtsever

      Beğendim dediğimi hatırlamıyorum. Başta ön yargılı olduğumu, ama yeni bilgiler geldikçe şu an keyifli olabileceğini düşündüğümü söyledim sanki? Hayal gücünden yoksun post apokaliptik bir Zelda oyunundan ziyade böyle bir şey oynamayı tercih edebilirim, iyi yapılırsa. Beğenmem için oynayıp bitirmem lazım. 🙂

    • Melburg @melburg

      @nuguryurtsever Hoşlanmak bile bence şu oyun için olmuyor bende 😀 Özellikle combat ı görünce

    • Uğur Yurtsever @nuguryurtsever

      @melburg Combat önceki iki oyundan çok daha oynanabilir görünüyor ne yalan söyleyeyim. 🙂 Kırbacı sevdim, Dark Soulsvari momentum da hoşuma gidebilir. Oynamadan beğenip beğenmemek anlamlı değil. Yine de son dönemde gördüklerim, ilk iki oyuna kıyasla daha çok oynamak isteyebileceğim bir şeymiş gibi duruyor. Çevremde de genelde benzer fikirler var.

      Ayrıca hoşlandım da dememişim. İlk baştaki ön yargıma rağmen, şu an keyifli olabileceğini düşündüğümü söylemişim. Sanırım Türkçe olarak daha farklı bir şekilde ifade edemeyeceğim bunu. 🙂 Oynamadan yorum yapmak zaten sağlıklı değil dediğim gibi. Ben bir oyunu bitirmeden yorum yapmaya bile utanıyorum. İnsanlar ekran görüntüsünden inceleme çekiyor.

    • Melburg @melburg

      @nuguryurtsever Yok ben gamescom da oyunu oynayanalrı dinledim genel kanaat combat’ın çok tekdüze olması yönünde yapımcılarda bunun değişeceğine dair bir şey söylememiş, benim beğenmektenizten kastım elbette sevmek anlamında değil yanlış ifade etmişim biraz aklımda kalanı 😀

  • Pix50Adam @zero2900

    Resident Evil’ın ReMake ine bağlı her şey. Eğer o iyi satarsa herkes eski tarz korkulara döner. Yok iyi satmazsa korku janrasının sonudur. Yani o oyunun durumuna göre bu oyun şekillenir. Ya eski tarz AitD yada en son oyunları gibi birer saçmalık. Şahsen THQ ya özel bir güvenim yok. Son dönem oyunları vasatın bi tık üstü. Atari konusuna katılıyorum. Yıllarca markanın ekmeğini yediler. Artık silinseler daha iyi ama o marka boş durmaz. Birileri satın alır.

  • OLDBoy @oldboy

    Neyse Allahtan küçük stüdyolar varda türe doyacak gibiyiz. Bkz Sinking City

Uğur Yurtsever paylaştı.
BeğenFavori PaylaşYorum yap

#Asimov ‘un yasasına gerçekten ihtiyacımız var mı?

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 10

2K, Belçika’da loot box’ların geri gelmesi için oyunculara yalvarmaya başlamış. Oyun firmaları ne kadar kötüleşebilir, ne kadar yalancı ve ahlaksız işler yapabilir güzel bir örnek. Çünkü oyunlar için ödediğimiz onlarca Euro asla yeterli değil. Tebrikler.

https://www.pcgamer.com/2k-asks-players-to-contact-local-government-about-belgian-loot-box-ban/

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Birilerinin Ubisoft’a ultimate’ın kelime anlamını öğretmesi gerekiyor sanırım. AC Odyssey için hazırladıkları ön sipariş paketlerinde, ultimate’ın üzerinde 4 paket daha var. Division 2 için de durum farksız. Benzer bir anlamsız kullanımı, Watch Dogs’un ön sipariş hediyelerinden biri olan dijital beyzbol şapkası için “iconic” kelimesini kullanarak yapmışlardı. Bu işlerin zeka seviyesini bilerek mi düşürmeye çalışıyorlar, yoksa bu ekiplerde çalıştıracak yetişkin eleman mı bulamıyorlar gerçekten enteresan. Zamanında ön sipariş bonusları için yaptıkları dev çizelgeleri hatırladıkça zaten bir gülme geliyor.

Bütün bu paketlere rağmen oyunlarda hala paralı öğelerin bulunması (Division 2’de sandık büyütme vs) ve Division 2’yi ön sipariş edenlerin oyuna erken erişecek olması gibi aptallıklardan bahsetmiyorum bile.

Bu işin daha basit, anlaşılır, ne satın alacağımızı en başından bileceğimiz şekilde tasarlanmasının önünde nasıl bir zihinsel engel var merak ediyorum.

https://www.gamesradar.com/assassins-creed-odyssey-pre-order-bonuses-collectors-edition/

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Erman Yurdakan @ermanyurdakann

    Bence bunu yapmalarının sebebi yapabiliyor olmaları. Yapımcı 1000 adet silah tasarladı, ensüpermegaultra paket ile 1000 silahı da aldık diyelim, 1001. silahın tasarlanmasının önünde hiçbir engel yok ki, oturacak çizecek, dijital bir şey, sonsuz tane yeni eşya ekleyebilir isterse. O yüzden ne kadar yüksek paket alınırsa alınsın hep “bir üst paket” var olabiliyor. Babasının kredi kartıyla oyun alan veletler sağ olsun satabiliyorlar da o 1001. eşyayı.

  • OLDBoy @oldboy

    Ben içinden oyun çıkmayan süper hiper legendary brutally popçik mopçik paketleri duyduğumdan beri şaşırtmıyor artık…

  • SonkaBonka @sonkabonka

    Yaklaşık 1 ay önce FCKDRM paylaşımınız altında bu konuyla ilgili konuşmuştuk hatırlarsanız.
    Böylesine büyük kodaman şirketlerden bir beklentim falan kalmadı artık ve naçizane tavsiyem sizin de beklentilerinizi düşürmeniz yönünde.
    Kendi kişisel filtreme göre bu Ubisoft 3. kategori bir oyun şirketi.
    İlk sırada oyun yaparak para kazanmaya çalışan şirketler, ikinci sırada para kazanmak için oyun yapanlar, üçüncü sırada para kazanmak için oyun yapmanın yanında müşterinin cebinden parasını almak için her şey mübah mantığıyla yaklaşan şirketler var.
    Birinci ve ikinci madde aynı diyenler olabilir ama inanın değil.
    Kısaca, bu büyük şirketlerden adam falan olmaz.
    Arada bir Child of Light gibi bir oyun çıkartıp milletin gazını alırlar sonra kaldıkları yerden devam…
    Alıştık artık.

    • Uğur Yurtsever @nuguryurtsever

      Bir beklentim zaten hiç olmadı, ama bunları kabullenmek de işime gelmiyor açıkçası. Birilerinin bas bas bağırmıyor olması da canımı sıkıyor. Kafamı nereye çevirsem ya övgü, ya hype, başka bir şey göremiyorum. Müşteriyi şirketlerden ziyade basın yönlendiriyor. Bizim basın zaten ücretsiz PR.

      Odyssey konusunda heyecanlıyım mesela. Nedeni de felsefesinden sanatına, mimarisinden tarihine, mitolojisine büyük ilgi duyduğum ve neredeyse 20 senedir yakından ilgilendiğim Antik Yunan’a gidiyor olması. Başka bir oyunda bu ölçekte bir tasvir görmedik. Ama beni oyundan soğutmak için ne kadar salaklık varsa yapmaya başladılar.

    • SonkaBonka @sonkabonka

      @nuguryurtsever Hevesinizi kırmak gibi olmasın ama AC Origins’in profesyönel manada skin giydirilmiş hali olacak gibi görünüyor yeni gelecek Odyssey.
      Tabi bu sarf ettiğim iddianın elimde patlaması hoşuma gider ama sanmıyorum.
      İşin içinde Ubizoft var sonuçta. 🙂

      Bu arada “bizim basın” derken kimi kast ettiğinizi tam anlamadım.
      Ülkemizde oyunlar konusunda basın ünvanınını taşıyabilecek birkaç isim kaldı, geri kalanlarda eline bedava kod giden ve oyunu yıkayıp yalayan youtuberlar.
      Belki benim hüsnü kuruntum bilemiyorum ama “basın mensubu” öyle kameranın karşısına geçen herkesin alabileceği bir ünvan olmamalı.
      Bilemiyorum…

Son zamanların moda tabiri IP (ay pi). Intellectual property yani. Her yerde duyar hale geldim. Yerli basını hiç takip etmiyor olsam da denk geldiğim kadarı bile rahatsız olmama yetti. Zaman zaman hızlı hızlı konuşurken benim de aklıma bazı kelimelerin Türkçe karşılıkları gelmeyebiliyor. Ancak görebildiğim kadarıyla burada durum tamamen farklı. Birçok kişi intellectual property’nin Türkçe bir karşılığı olduğundan bihaber. Fikri mülk ya da mülkiyet. Dil fetişim falan yok kesinlikle. Lakin havalı göründüğü sanılan bu tarz boktan tabirlerin çok izlenen yayınlarda durmadan kullanılması sonucu gençlerin kafasına konsept hakkında en ufak bir fikir yerleşmeden bu tabirler giriyor. Bu da böyle bir şikayetimdir.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 7 / 10
  • Erman Yurdakan @ermanyurdakann

    Bence biraz da üşengeçlikten yapıyorlar. Fikri mülk yazmaktansa ip yazmak daha kolaylarına geliyor. Yf de yazmıyorlar, kimse anlamaz diye.

    Tabii “ip”nin neyin kısatlması olduğunu dahi bilmeyenlerin de var olması muhtemel bence. O yüzden Türkçesi olabileceği akıllarına gelmiyor olabilir, İngilizcesini bile bilmiyor olabilirler 😀

  • protego @protego

    IP daha kısa. “yeni fikri mülkiyeti oyun” demek olmuyor pek 🙂 Bir de teknoloji adına herşeyi dışarıdan aldığımız için otomatikman terimleri de alıyoruz. Alışkanlık oluyor. Doğru dürüst yerelleştirmesini yapacak bir kurum da yok. TDK anca özçekim gibi saçmalıklar buluyor. Zaten sen yerelleştirme yapana kadar 500 kere İngilizce terimi tekrar ettiğin için çoktan o kellime oturmuş oluyor

    • Uğur Yurtsever @nuguryurtsever

      “Yeni IP oyun” diye bir kullanım zaten yok. Türkçe olarak doğru değil. İngilizce’de de yok. Böyle kullanan varsa daha da vahimmiş durum. “Yeni IP” yine daha kabul edilebilir.

      Kaldı ki bunun teknolojiyi dışarıdan almakla en ufak bir alakası yok. Yani öyle ki, hiç alakası yok. Sıfır. Zira teknoloji ile alakalı bir şey değil bu. Fikri bir konudan bahsediyoruz. Doğru dürüst yerelleşmiş hali var işte. Fikri mülk. “Yeni fikri mülk”. Ubisoft’un yeni fikri mülkü Skull&Bones. Gayet anlaşılır, olayın bağlamı hakkında 7 yaşındaki yeğenimin de kavrayabileceği gayet yeterli bir kullanım. IP, yabancı basından dümdüz haber çevirisinden başka bir şey değil.

    • protego @protego

      @nuguryurtsever Teknolojide kullanılan kelimeler genelde çevrilmiyor hiç, kelimenin kendisinin teknolojiyle ilgili demedim zaten 🙂 Teknolojik birşey de kullanılması yeterli. Eskiden, teknolojiyi anca dergilerden öğrendiğimiz zamanlarda editörler kelimelerin çevirisini yapıyordu, insanlar da ilk dergiden çevirisini duyduğu için onu kullanıyorlardı. Computer, Cpu falan bunların hep Türkçesinin kullanılması bu yüzden. Ama günümüzde teknolojide kullanılan ne terim varsa internetten orjinalini görüyor insanlar ve çoğu kişi o halini kullanınca sen çevirisini yapsan da insanlar alışmış oluyor. Basın da buna dahil. Biraz da bu özellikle basının İngilizceyle içli dışlı olmasıyla alakalı. Adama IP normal geldiği için öyle kullanıyor direkt

  • P. O. F. @pof

    Ö Z E N T İ L İ K. Başka açıklaması yok. TDK zaten Türkçesi olan bir kelime için neden yerelleştirme yapsın ki? Aynısını “yapay zeka” için de yapıyorlar.

  • ad33p @ad33p

    FeMe deyip geçilebilir, uzun kullanımı sevilmiyorsa. Bu birazcık dediğiniz gibi bunu okuyup, duyduğumuz kişilerin kullanmasına bakar. Bir süre sonra alışkanık değişebilir.

Neredeyse 20 yıl önce kaseti walkman’e takıp dinlemeye başladığım anı bugünmüş gibi hatırlıyorum. Aklım gitmişti. O dönemler bir iki istisna dışında yerli bir grupta böyle bir sound’a tanık olmak falan rüya gibiydi. Şimdi üzerine koymayı bırak, bu kalibrede işler rüyadan da uzak sanki. Solistlerini en son Pentagram’da dinleme fırsatı bulmuştuk. Geçenlerde yeni bir şarkı da kaydetmişler Beautiful adında. #BirazMüzik #TSMetalcileri

BeğenFavori PaylaşYorum yap

#Cyberpunk2077 ile ilgili gündemde uzunca konuşacağız, ama içimde tutamadığım bir düşünce var oyunla ilgili. Evet, yayınlanan oynanış kısımları gayet güzeldi. Ben beğendim. Oyun çıktığında ayucuk gibi oynayacağıma da eminim. Ama bugüne kadar görmediğim bir şey de görmüş değilim. Özellikle oyun tasarımı anlamında. Ne yalan söyleyeyim 48 dakika sonunda göreceğime olan inancım da biraz azaldı. Hatta insanların heyecanla bahsettiği bir çok şeyin 20 sene önce çıkmış oyunlarda daha iyi yapılmış olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. En temel örnek, önümüze çıkan seçimler. Ben bunların neden heyecan yarattığını hiç anlamadım mesela. Gösterilen her şey gayet basit ve bir rpg için son derece sıradan, temel şeylerdi. Evet, Call of Duty’lerle kıyaslandığında müthiş seçimlerden bahsedebiliriz. Ancak son 25 senede çıkmış rol yapma oyunlarıyla kıyaslarsak sadece “eh işte” diyebiliyorum.

CP2020 setting’ine hiç girmiyorum. Çünkü onunla ilgili bir detay yakalamak zordu gösterilen kısımlarda. Sistemi zaten onun üzerine kuruyorlar ve evrenin yaratıcısı Mike Pondsmith de ekipte. Yani o noktada güzel bir adaptasyon olacağından pek şüphem yok. Sadece CP2020’nin kesinlikle combat üzerine kurulmuş bir sistem olmadığını söyleyebilirim. Biz oynadığımız dönemlerde girmekten kaçınıyorduk, zira hızlı ve benzer pen&paper oyunlara göre fazla ölümcüldü.

Elbette daha oyunun çıkmasına çok uzun bir zaman var ve bütün bu fikirler değişebilir. Ancak gösterilen kısımlar üzerinden bir oyunu rol yapma oyunlarının kutsal kasesi ilan etmek pek anlamlı değil. Biraz sakin olmak, hype trenine gözümüz kapalı atlamamak lazım. Bekleyecek, dibine kadar oynayıp bitirdikten sonra gerçekten iyi mi göreceğiz. #oyun

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 25 / 32
  • protego @protego

    Tam da buna yönelik yaptıkları bir açıklama 🙂 Karakter yaratma ekranındaki seçenekleri vs. artırırlar elbet.

  • Erman Yurdakan @ermanyurdakann

    Rol yapma öğeleri açısından daha önce görülmemiş bir şey yok, orası çok doğru, fakat bunun sunuluş biçimi benim hoşuma gitti. Örneğin (izlerken kendim fark edememiştim, bir yayıncının eleştirisinde dinledim, yanlış hatırlamıyorsam Enis Kirazoğlu olması lazım) konuşmak için karakterlere tıklamak yok, yüzümüzü dönüyoruz, seçenekler hemen çıkıyor. Konuşmanın ortasında dönüp yandaki karaktere bir şey demek, belki böylece yanıt vermek istemediğimiz bir sorudan konuyu değiştirerek kaçmak falan çok ilginç olabilir. Belki çok basit bir yenilik ama benim hoşuma gitti, rol yapma hissini de kesinlikle artırdığını düşünüyorum.

    Bunun dışında karakterin ev hayatını da ucundan gösterdiler, o dünyada yaşama hissini vereceklerini vadediyorlar, bu beni yakaladı açıkçası. Belki de sadece görevden göreve gitmekle sınırlı olmaz, daha farklı, gündelik şeyler de yapar, o sırada cyperpunk akımına dair daha fazla şey deneyimleyebiliriz diye umuyorum.

    Rol yapma oyunu olarak bakıp da o türün babalarıyla kıyaslarsak tabii ki vasat oluyor. Karakter yaratma seçeneklerinin azlığı benim beklediğim bir şeydi, daha önceki RPG deneyimi karakter yaratmanın var olmadığı bir oyun serisi olan bir firmanın bir anda süper derin karakter yaratma mekanikleri getirmesini beklemiyordum. RPG yönünden bu eksikler önemli ama beklenti bence bu yönde değil zaten, en güzel RPG olmasını bekleyen pek kimse yoktur, herkes en keyifli Cyberpunk temalı oyun olmasını umuyor gibi geliyor bana. Ben öyle umuyorum en azından.

    Bu oyun çok net mainstream mekaniklerle geliyor, özellikle dövüşlerde en ufacık bir RPG hissiyatı yok. Görünüşte gerçek zamanlı bile olsa arka planda tur tabanlı çalışan sistemlerin tam tersine dümdüz FPS oyununa dönüşüyor. FPS kamerası seçmelerinin de en baş sebebi muhtemelen “silah var, vura vura gidebilirim demek ki” dedirterek türe uzak olanları da çekebilmek. Şu oyunu bile tek bir satır diyalog okumadan okun gösterdiği yere gidip herkesi öldürerek saf FPS gibi oynamaya kalkacak çok kişi olacaktır, hypeın önemli bir kısmı oradan geliyor.

    Ha, tüm bunlara rağmen ben gaza gelmiş haldeyim, o ayrı. Mantığın sesini duyamıyorum 😀

    • protego @protego

      O grafikler, animasyonlar, canlı şehir, yere yatıp kayarak vurmak, zamanı yavaşlatmak, kurşunları duvardan sektirmek, silah çeşitliliği, konuşmaların tıklama değilde anlık olması vs bunlar bana yetti de arttı 🙂 Abartı bir fiyattan çıkmazsa önsipariş geçerim 🙂

    • protego @protego

      @ermanyurdakann Ömrümde önsipariş geçtiğim iki oyun var biri GTA V diğeri Witcher 3 🙂 Emin olmadan önsipariş geçmiyorum elbette. Cyberpunk ne olursa olsun önsipariş geçeceğim oyunlardan biri (fiyat konusu sıkıntılı olabilir o ayrı 😀 )

    • Erman Yurdakan @ermanyurdakann

      @protego İşte bu saydıklarının hiçbirinin RPG ile doğrudan ilgisi yok, içinde RPG’nin “r”si olmayan oyunda bile bunlar olabilir ve yine bu kadar gaza gelirdik.

      Ben biraz da bu konuda daha, nasıl desem, az talepkar olduğum için beni rahatsız etmiyor RPG öğelerinin basitliği. Şöyle diyeyim: gerçekten sonuçları farklı seçimler sunan ama sonucun kendisinin pek de ilginç olmadığı bir oyundansa seçimlerin tamamen illüzyon olduğu, ne yaparsak yapalım başımıza aynı şeyin geldiği fakat ulaştığımız sonucun etkileyici olduğu oyunları yeğlerim her zaman. Sonuçta asıl önemli olan hikaye sunumu ile sana o karar anında o gerginliği yaşatması, altı boşmuş doluymuş fark etmez, ilk oynayış sırasında beni kandırsın, ben tamamım 😀 O yüzden şu videodakinden bir tık bir fazla RPG öğesi olmasa dahi şikayet etmem.

    • Erman Yurdakan @ermanyurdakann

      @protego Ön sipariş vermem, geç sipariş veririm, sabırlı oyuncuyum. Cyberpunk 2077’yi 20 liraya düşeceği 2023 Steam kış indiriminde almayı planlıyorum 😂 Hem o zamana DLC’leri de çıkar, hepsini birden GOTY versiyon olarak alırım, hep öyle yapıyorum 😀

    • protego @protego

      @ermanyurdakann Benim derdim de RPG değil. Oyun türü olarak bir ısrarım yok. Oyunun bana ne vaadettiğine bakıyorum ben, hoşuma giderse sorun yok. İnsanların hype’ı da bu yüzden zaten, kimse “RPG’nin dibi bir oyun geliyor” diye hype yapmadı ki 😀 Gördükleri hoşlarına gitti insanların. UY biraz RPG açısından bakıyor orada ters düşüyoruz 🙂 @nuguryurtsever

    • protego @protego

      @ermanyurdakann Ben hiçbir konuda sabırlı olmadığım için bekleyemem o kadar 😀 Dizileri bile sezonu çıktığı gün bitirme derdine giriyorum yani oyunlarda da aynısı 😀

    • Erman Yurdakan @ermanyurdakann

      @protego Öyle bakması yanlış değil bence, zira CDPR “RPG öğeli FPS yapmıyoruz, FPS öğeli RPG yapıyoruz” demişti fakat ortaya çıkan tam da RPG öğeli FPS. O yüzden eleştirilerin hepsi isabetli.

      Fakat ki benim umurumda değil 😀 Dediğim gibi, sıfır RPG olsun, sadece görevden göreve koşmak yerine bir GTA oyunundakine benzer gündelik bir koşuşturmaca hissi versin arada, yeterli, benim asıl umudum bu.

    • protego @protego

      @ermanyurdakann Oyunun çıkmasına daha çok var, kendileri de defalarca bu oyunun son hali değil, değişiklikler olacak diye uyardılar. RPG öğeleri eklenir elbet daha fazla. Normalde bu hali de bana yeterli ama kendileri RPG dedikleri için ekleneceğini düşüniyorum ben 🙂

    • Erman Yurdakan @ermanyurdakann

      @protego Eğer oyunlar sonradan bu kadar abartılı indirimlere girmese ben de beklemem. Hani mevzu oyunu 20 liraya oynamak değil de daha çok %75 indirimle oynamak. Desem ki “ya bu oyun alsa alsa 5 yılda anca %30 indirim alır,” beklemeye değmezdi o zaman. Bir ürün birkaç yılda değerinin %75’ini yitiriyorsa ben ona verdiğim paraya acırım, ister 300 lira olsun ister 10 lira olsun. Cebimden kaç para çıktığı önemli değil, %75 indirimle isterse 100 liraya gelsin, acımam, alırım; normal fiyatı 30 lira olan oyunu ise 30 liracık bile verip almam, o da girecek %75 indirime çünkü. Mantığıma ters geliyor 😀

    • protego @protego

      @ermanyurdakann Online oyunlarda o dediğin toptan geçersiz oluyor. Zamanı geçiyor çünkü. Zamanı geçmeyen, tutan bir oyun olsa (R6 gibi) da bu sefer diğer insanlar acayip ilerlediği için fena eziyorlar 😀 Cyberpunk gibi senaryolu oyunlarda da açıkçası ben çoğunlukla spoiler’dan korkuyorum. Ki yiyorsun yani 😀 Ha bu kadar sabırsız biri olmasam beklerdim belki ama zor 🙂 Tabi tekrar belirteyim fiyatın ne olacağı önemli. Belki yabancı sitelerden falan ucuza buluruz Steam’de veya kutulu pahalı olursa. Mesela GTA V’i önsiparişle 90 liraya almıştım. Millet Steam’den 180’e aldı. Kaç yıl 90’a düşmedi oyun.

    • Erman Yurdakan @ermanyurdakann

      @protego Spoiler yemekten korkmuyorum, daha doğrusu şansıma güveniyorum, diyelim. Yıllardır neredeyse her oyunu böyle üç beş yıl geç oynadım, daha spoiler yiyip de tadımın kaçtığı hiç olmadı. Mass Effect 3’ün sonu hakkında o kadar yaygara olmuştur mesela, hatırlarsın, ortalık yıkıldı. Ben oyunu ilk kez 2015’te oynadım, sonu hakkında zerre fikrim yoktu, tek bildiğim insanların hiç beğenmediğiydi ki bu da işime yaradı, beklentim düşüktü, ekstra güzel geldi 😀

    • Uğur Yurtsever @nuguryurtsever

      @protego Gördüklerim çok hoşuma gitti ama daha once gormedigim bir sey de yok oyunda. Muhtemelen de olmayacak. Olmasi da gerekmiyor zaten. Ben 20 sene once CP 2020 oynuyordum. O zamanlar bu oyunu bekleyen koca bir nesil daha doğmamıştı 🙂 Ne beklemem gerektigini biliyorum kısacası. Gosterilenler üzerinden kafayı yiyenleri anlayamadığımi dile getirmeye çalıştım sadece. Uzun uzun gündemde konuşacağız zaten. Ama çıkmamış oyun uzerinden cikan kopan bu gürültüyü bana kimse mantıklı bir şekilde açıklayamaz. Gösterdikleri kadariyla ortada bir kutsal kase durumu yok. Freni patlamış bir hype treni var sadece.

    • protego @protego

      @nuguryurtsever CDPR’a olan güvenden dolayı bence biraz bu durum. Yoksa zaten Battlefront ve No Man’s Sky rezaletlerinden sonra AAA oyunlarda böyle hype görmedik hiç. Tersine her çıkan oyuna insanlar aşırı temkinli yaklaşmaya başladı 🙂

    • protego @protego

      @nuguryurtsever Bu arada konuyla alakasız biraz ve özel olmayacaksa bir sorum var 🙂 Cevaplamak istemezseniz cevaplamayabilirsiniz ama ona göre başka bir soru soracağım 🙂 Şu an TS’de maaşlı sigortalı çalışan konumunda mısınız yoksa “video başına” şeklinde bir çalışma şekli mi var? Tansel için de aynı soru 🙂

    • protego @protego

      @ermanyurdakann Tamamen gönüllü mü? Hmmm.. Ben sanki MG’nin Uğur ve Tansel’in plus sayesinde geldiğini söylediğini hatırlıyorum plus ilk çıktığı zamanlarda ama yanılıyor muyum acaba?

    • Erman Yurdakan @ermanyurdakann

      @protego Ya anlasana işte 😀 Tamamen duygusal 😉

  • Nasreddin Hoca @nasreddin-hoca

    Benide seken mermiler dışında pek etkilemedi, sürüş konusunda belki GTA’ya alternatif olur diyordum ama onada olmadı. Oyun yapımcıları bu türde yeniler, witcher 3 gibi bir oyun beklemek abes olurdu zaten, yinede güzel oyun olacağı belli.

  • JesusMountain @jesusmountain

    Konu ile ilgili yorum atmıştım video ilk yayınlandığında disket kutusuna onu direk copy+paste yapıyorum. Uzun uzun yazmayim bir daha..

    Valla bende mutlu olanlar tarafında değil gibiyim. Bunun en büyük nedeni witcher3 ile aynı motoru kullanmaları ve atmosfer açısından bunu yetersiz görmem. Unreal engine ile yapılmış bir video var öncelikle bunu bir izleyin sonra cyberpunk’ı izlediğinizde siyahın gerçek siyah olmadığının farkına varacaksınız.
    Unreal engine ile yapılmış cyberpunk evreni; https://www.youtube.com/watch?v=QWd9jMvJfuM
    Bu durum ve bu sorun witcher3’de de vardı kaç kere monitörden ekranı karartığımı bilirim. Oyunu ne kadar karartırsanız karartın bir aydınlık tarafı her zaman kalıyor. Dediğim gibi bu birazda oyun motoru ile alakalı bir sorun ve buna yapabilecekleri malesef pek bir şey yok. Siyahı tam siyah olarak yansıtma açısından unity motoru başarılı ama unreal o kadar başarılı değil ki cd project’in oyun motoru bu iki oyun motorundan atmosfer açısından daha kötü durumda. (siyah’ı yansıtma açısından)

    Tüm bunların yanında işin rpg boyutundan settings tarafında dikkatimi çekenleri de yazayım size.
    Oyunda str,cons gibi standart rpg dinamikleri var ama oyuna olan etkisi yetersiz kalacak gibime geldi bana. Videoyu bir kez izledim ve dikkatimi çekenleri size söyleyim. Yan karakterin combat esnasında arabayı yan çeviriyordu ateşten korunmak için mesela. Str’yi yükseltip (kas gücümüz malum) bu tür ağır şeyleri kaldırabilmek yada daha ağır silahları taşıyabilmek gibi şeyleri direk göstermeleri (özellikle boks’u görünce anladık tamam demeye başlamıştım) yada critic atışlarda 100-200 gibi rakamları görmek doğrudan “reflexes” dinamiğini bize göstermeleri aslında ki biz bunları yaptık demek gibi bir şey oldu. Büyük ihtimal de bunlar hud ekranından zaten kaldırılıyordur ama ağırlıklı olarak perk sistemine yoğunlaştıkları için arkaplanda çalışan dinamiklerin etkisini 6 stats dışında göremeyeceğiz malesef. Buda fazlasıyla yetersiz olacak. Peki oyunda neler göreceğiz neleri bize göstermediler derseniz 3 saniye de olsa menüde görmüş olduğum şeyleri size yazayım.
    -str (Kas gücü, kuvvet kullanılarak yapılan tüm olaylar yumruk atmaya kadar dahil bu durum)
    -cons (Dayanlıklılık,direnç gibi durumlar. Daha yüksek armor yada kimyasal’a karşı dayanıklılık gibi olaylar)
    -int (problemleri çözme, bazı şeyleri fark etme)
    -reflex (critic vuruş,çeviklik,sürüş..vb)
    -tech (engineer,hack gibi olayların gelişimi)
    -cool (karizma ve rage atma diyelim)
    Şimdi bunlar olan şeyler ve gameplay’de bazılarını da gördük. Oyun için 2. ana menüde olanlar;
    -codex (dragon age yada mass efect gibi ne var yok hangi nesne neymiş bir silahın özellikleri falam detaylıca göreceğimiz alan)
    -quest (görevler)
    -bio monitör (hud ekranı)
    -inventory (armor silah zırh yerleştirme)
    -gps (harita)
    -crafting (bir yara bandı nasıl yapılır buradan halledeceğiz)
    -social (Muhtemel etkileşimler telefon kayıtları,konuşmalar..vb)
    ve
    -level (her lvl’de kaç point kazanacağız belli deil şimdilik)
    -street gred (nam salıp her bölgeyi ele geçireceğiz gibi görünüyor bakınız: gta3 (:
    -res. (4 tane direnç var. Fiziksel,termik,elektromanyetik ve kimyasal. Demek ki oyunda bir elektirik kablosu koptuğunda ve yerde su varsa girip girememek elektromanyetik bağışıklığımıza bağlı olacak)
    -damage (male ve ranged) (yakın ve uzak dövüş)

    Genel anlamda oyuna etkisi olabilecek durumlar/olaylar bunlar. Mantis blade gibi yakın dövüşte ve özel yetenek kısımlarının tamamı witcher3’de olduğu perk’e dayalı olacak. Özetle evet witcher3 zaten bir rpg değildi ama cyberpunk 2077 bir rpg ve perk sistemi ile oyunu ne kadar zenginleştirebilirler artık bilmiyorum. Bence tartışılması gereken kısımlar bu taraflar sallıyorum bu 6 stats yerine 7 tane olupta “persuasion” dinamiğini de ekleselerdi (ikna) konuşma dialoglarının tamamı tek bir tercih ile tamamen oyunu ve oynayışı değiştireceği için yapamamaları kötü olmuş. Bu da şu demek aslında oyunda yalan falam söylüyoruz ama o göreve dayalı yazılmış bir konuşma metninden kaynaklı olduğunu gösteriyor. Normalde dinamik olarak ekleselerdi her npc ile konuştuğumuzda mutlaka ikna etme durumu olur ve hiç savaşmadan oyunu bitirebilme imkanımız olabilirdi. Rpg dediğimiz kavram zaten böyle bir şey. Witcher3’de ki gibi abi biz onu perk/skill olarak ekledik insanları ikna edebiliyorsun demeleri de muhtemel ama böyle bir durumda bile biz onu görev odaklı yazdık zaten demenin ve insanları kandırmanın bir başka yolu.

    TPS ve FPS tarafına gelecek olursam oyunun FPS olması son derece mantıklı bir tercih olmuş. Bunun en büyük nedeni witcher gibi geniş bir dünya yok yada savaşabileceğin boş bir ortam. Küçük küçük odalarda dahi savaştığın için witcher3 gibi olsaydı zaten çok komik olurdu. Ufacık odaya giriyorsun bir çip alman lazım muhtemelen tüm nesneleri göster diyerek tıklayıp çipi alır çıkardın odadan. Oyun fps olunca o oda da çipi de görürsün duvarda kanla yazılmış bir yazıyı da görürsün başka yapılmış ince detaylarıda. Yani oda içinde bir resim vardır masaüstünde belki bir ipucu witcher gibi uzaktan bakmaya çalışmak çok saçma olurdu.

    Özetle benim ilk izlenimim bunlar ve tamamen kişisel görüşlerim. Herkes farklı düşünebilir belki videoyu 1-2 kere daha izledikten sonra daha kesin yorumlarda bulunabilirim.

    2. Yorumum

    Red engine ile yapılmış bir grafik motorunu baştan yazıp oyuna entegre etmeleri neredeyse imkansız. O yüzden o tarafa girmeye gerek yok gibi artık. Zamanında d2 d3 tartışmalarında da aynı sorun vardı neyse. Bence tartışılması gereken yukarıda belirttiğim gibi settings’lerin uyarlanmasında ki eksiklikler sallıyorum “luck” gibi bir dinamik yoksa oyunda en iyi itemler önceden bir yere yerleştirilmiş durumda ve alınmayı bekliyor demektir ya da craftlamak lazım. (Özetle witcher3’ün aynısını denilebilir) Bunun gibi settings’lerde olup oyunda olmayan kısımları karşılaştırmak ya da tam tersi bence daha mantıklı. Hatta Ilker Karaş konu ile ilgili detaylı bir video yapabilirsin ehe. Bahane ile yeni jenerasyona hem settings’i öğretir hem de oyunda bakın muhtemelen bunlar olacak bunlar olmayacak diyerek eğitim vermiş olursun.

    Özetle çok bir beklentiye girmeye gerek yok -)