Yeni kimlik kartı için 2 aylık bekleme süremin sonuna geldim diye sevinirken şimdi de başıma PTT Kargo/Kurye teslim sıkıntısı çıktı. Şu an sinir küpüyüm, sinirim geçmiyor bu kargo şirketlerine. Bu sabah yeni çipli kimliğimin adresime teslim edilmek üzere dağıtıma çıktığına dair sms alınca dışarıdaki işlerimi iptal edip (ki evde insan vardı ama ben de evde kalayım, ne olur ne olmaz dedim) evde bütün gün PTT bekledim. Baktım gelen giden yok, gönderi takipten sorguladım, bir de ne göreyim: Alıcı adreste yok, kapıya not bırakıldı! Çıktım, kapıya baktım, apartman girişine falan her yere baktım, yok. Üstelik belirtilen saatte evdeydim, evde benden başka biri daha vardı yani zili birimiz duymasak diğerimiz mutlaka duyardı. İmkansız yani geldik, kapıyı çaldık ama yoktunuz, muhabbeti. Müşteri hizmetleri adam gibi bilgi vermiyor, yarın yine dağıtıma çıkar, adresinize gelirler, sizin ziliniz mi bozuk, emin misiniz? falan gibi sorular sordu… Beni yine bulamazsa nüfus müdürlüğüne geri gidermiş. Tamam diyorum, nüfus müdürlüğüne geri gönderilirse beni haberdar edin o zaman sms ile falan… Merak etmeyin kapınıza not bırakılır, diyor! Şaka mı bu? Kardeşim kimlik bu kimlik, kaybolsa uğraş dur zaten 2 ayın sonunda ancak ptt’ye veriliyor. Böyle birşeyle karşılaşan mutlaka olmuştur içinizde. Adres kesinlikle yanlış değil, üstelik ptt daha önce bu adrese kaç kez geldi. Süreç hakkında net bilgi yok, falan diyor bir de. Bu kimlik 2. gelişinde de bana teslim edilmezse nüfus müdürlüğüne ne zaman gidecek? Gittiğinde bana haber verme zahmetine girecekler mi? Bir tanecik birşeyimiz de düzgün çalışsa şaşarım zaten. #konudışı

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 10 / 49

İyi bayramlar 🙂
GIMP’ten GIF yapmaya çalışıyorum ancak yaptığım gifte sanki yağlı boya efekti gibi bir efekt oluyor. Bu GIMP’teki efektleri ya da adı başka bişeyse, nasıl değiştirebilirim? Bir türlü değiştiremedim, uğraşıyorum, kaydettiğim gif normal videodaki görüntüsü gibi değil de yağlı boya efekti verilmiş gibi oluyor. TS guruları kesin bilir diye düşündüm 🙂
#akış #teknoyardım #gif #kurbanbayramı

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Bir imza kampanyası, lütfen siz de bir imza atarak destek olur musunuz, yazık günah hayvancıklara… Şimdiden çok teşekkür ederim. #konudışı #akış #samsung #apple
https://www.change.org/p/mersin-kipa-avm-yönetimi-petshop-taki-kedi-köpek-satışını-durdurun?recruiter=57454241&utm_source=share_petition&utm_medium=facebook&utm_campaign=autopublish&utm_term=mob-xs-share_petition-no_msg&fb_ref=Default

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 6 / 20
  • mustafa @404_found

    @gizemaksut hayvan diyoz kurban kesiyoz tezat bi durum bu duruma küçük baş ta dahil av kuşlarıda

  • Gizem Aksut @gizemaksut

    @404_found Evet mesela burada da akvaryum hayvanlarının satılmasında sakınca yok gibi bir ibare geçmiş, buna katılmıyorum. Ama böcekle, fareyle bir tutamam elbette. Zararsız hayvanların başımızın üstünde yeri var ama tutup da eşek arıları ölmesin, hamam böcekleri ölmesin diyemem kendi adıma. Böcekler pislik, mikrop taşırlar, mekanları pistir. Arı vs zehirli. Kurban kesmek bana göre de hoş değil, üzülüyorum. Ben küçükken bizimkiler koyun getirdiler bayrama 3 gün falan kala, kesmek için. Bağladılar, o süre içinde ben ellerimle besledim falan. Adını da Yünlü koymuştum. Kestikleri zaman (sofraya geldiğinde) o kadar üzüldüm ve ağladım ki, yemedim doğal olarak. O yüzden ben sevmem hayvanların kurban edilmesini. İleride maddi gücüm elverince kurban kesmekle aynı etkiye sahip olan başka birşey yapacağım, bağış vs gibi ya da birilerine yardımcı olmak gibi.

  • mustafa @404_found

    @gizemaksut zaten yabancılar çok yağlı olduğundan kurban eti koyun yemez yani en çok joyun avustralyada vardır kimse kesip yemez tüyünden yününden faydalanırlar hatta artık yaşlı koyunları afrika gönderirler ücretsiz

  • Kyoshinhei @darkgod

    Ben buna katılmıyorum , ordaki hayvanları ailelerin sahiplenmesi daha yüksek en azından birinin evine gidecekler sokakta kalıp öleceklerinne ( kedi besliyorum )

    • Gizem Aksut @gizemaksut

      Bu açıdan bakınca doğru ancak bari hayvanları düzgün bir yerde tutsalar. Bu mekana giden arkadaşlardan aldığım bilgiye göre o camın içine konulan hayvanlar sürekli titriyorlar, halsizler, hasta gibiler.

    • Doğa @dogaylmz

      Düzgün baksalar ve bu işi para tuzağına çevirmeseler çok haklısın. Para da alsınlar çünkü barınağın yapacağı işi yapıyorlar ve masrafları karşılamaları lazım. Ama 50 lira alsınlar. Bin liralardan açıyorlar hesapları ve hayvanlar kafeslerde, cam kutularda bir adım bile atmıyorlar dışarı. Hayvan yaşadığı kutuya tuvaletini yapıyor onu bile temizlemiyorlar. Bu işi illa ki olması gerektiği gibi yapan vardır da benim gördüklerim hep kötü. Bu aralar kötünün iyisi oldular yine. Çok eleştiri alınca daha dikkatli davranıyorlar.

      Bir de sahiplenip sonra biz bu hayvanı beğenmedik diye bırakanlar var. Sağlık sorunu olur evde hayvan olmaması gerekir ona lafım yok. Ama rengini sevmedim, koltuğa pisledi bakamam, çok zıplıyor bıktım diyerek aldığı hayvanı petshopa götüren insanlar var. Onları görünce petshop masum geliyor. Kuşa yem aldığım dükkan “muhabbet kuşlarını alıyorsanız sevin, rengini beğenmedim diyerek geri getirmeyin” diye not asmış kapıya. Bunu yapan insanların varlığına inanamadım.

Samsung’un tek beğendiğim serisi Note serisiydi. Note 7’ye de bayıldım! Bir süre kullandıktan sonra sıkıntı olur mu, şişer mi ne olur bilmiyorum ama üst düzey bir telefon alacak olsam bugün, koştura koştura #SamsungGalaxyNote7 alırdım 🙂 #akış #konudışı

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 18 / 42
  • "Bilal ÖZTÜRK" @gfbilaloztrk_68

    Patliycaz zaten bi gün hepimiz… Patliycaksam o kadar parayı verebiliyoken patlim bari… Ayfon katlanabilir telefon yaparda Samsung durur mu hiç 😀 😀

  • aMeLeDeRViS @ameledervis

    Su patlama masallarina pek aldiris etmezseniz cok guzel telefon, hatta denginde telefon yok.
    Ote yandan, kalemine ve sundugu ozelliklere ihtiyaciniz yoksa ve Type-C sizin icin cok anlam ifade etmiyorsa S7 yada S7 Edge de ayni donanimi sunuyor.

    Hatirlatsam da hatirlatmasam da yine bazi kimseler inatla bildigine okuyacak ama yine de yazayim.
    Pili patlayan urunler Guney Kore’de gerceklesmis, 1 tanesi de sahte kablo yuzunden.

    Samsung olabilecek en hizli sekilde tepki verip urunun arkasinda durmus, bu acidan takdir etmek gerekiyor.
    Bu arada pili patlayan Samsung telefon orani Apple’dan cok daha geride, not olarak dusulmus olsun 🙂

    • Gizem Aksut @gizemaksut

      Bence firma olarak güzel yapmışlar arkasında durarak.
      Valla normalde performansa bakarım ama söz konusu Note ve kalemi olunca Note serilerine ayrı bir sempati duyuyorum, yok yani başka da yok. Kalem kullanışlı geliyor bana, note’u note yapan şey yani sizin de bildiğiniz üzere. Hangi marka olursa olsun pil patlaması çok kötü birşey, umarım bir daha kimsenin başına gelmez. Ama tabi bir de ne oldu da patladı diye düşünmek lazım.

    • mustafa @404_found

      yapma çok dandik kablo şarj aleti denedim kullandım dandik tablet cep kullandım yeri geldi batarya ısındı yeri geldi şişti ama hiç patlamadı patlatmayı başarabilmek gerçekten zor

    • Gizem Aksut @gizemaksut

      @404_found Ben de bir sürü farklı kabloyla, sahte şeylerle falan kullandım telefonlarımı, ilginç bir olay.

    • mustafa @404_found

      @gizemaksut burda demek ki bataryadan kaynaklı teknik bi sorun var

    • aMeLeDeRViS @ameledervis

      @404_found
      Bakin iste boyle yaptiginiz zaman durust davranmamis olursunuz…
      Sarzi birakin cepte gezerken patlayabiliyor telefonlar, tonlarca ornegi var biraz arastirin.
      Lithium teknolojisinde kimse garanti veremez…
      Ne kadar onlem alirsaniz alin kucuk bir hata buyuk sonuclara sebep olabilir.
      6 Jenerasyon Note serisi gelistirmis firma, herhalde bizim kadar biliyordur bir seyler.
      iPhone 6 egildi, bukuldu diye kotu telefon mu oldu?

      Her markanin her urununde yasanabilir ama pil konusunda Samsung ve Sony cok ciddi kriterleri olan iki firmadir ve genelde tercih edilirler.

      Samsung hatasiz demiyorum, tabiki hatalilar ama abartmamak lazim.

      @gizemaksut
      Bunlar olagan seyler, Apple’in da basina geldi, nVidia’nin da basina geldi, LG’nin de, Sony’nin de.
      Arastiriyorlarmis sebebini…
      Buyuk ihtimal ile Type-C ve Fast Charge ile alakalidir cunki asiri yuksek voltaj ve amper ile elektrik yuklemesi oluyor pillere.
      Daha once bu teknolojinin limitlerine gelindigini belirtmistim bir yorumda, daha tehlikeli de olabilir sonuclar.
      Firmalar pil teknolojisi gelistirmek yerine tasarruf teknolojisi getiriyorlar, tamam guzel de nereye kadar tasarruf diye soran yok…
      Kemerde delik kalmadi diyen yok 😀

    • mustafa @404_found

      @ameledervis 240 volt eletrik mi veriyor patlatmayı başaranlar napıyor alasen

    • aMeLeDeRViS @ameledervis

      @404_found
      9v @ 1.67A = 15W
      Akim siddeti cok yuksek, pil cok hizli bir sekilde dolduruldugundan fazladan guvenlige zaman bile birakmiyor.
      Siz iPhone’u 5v@0.8-1A ile yani ortalama 4-5W ile sarz ediyorsunuz arada 3 kat fark var.

      Patlamanin sebebi buyuk ihtimal ile kimyasal reaksiyon, pil hucrelerinden kaynaklaniyor ama buna ne sebep olur o duruma gore degisir.
      Bugun pillerde ve telefonlarda ortalama 4 ust modellerde 9 cesit koruma var ama uretim hatasi yada baska bir sebepten olusan her problemi bastan bilmeniz cok zordur.
      Burada da buyuk ihtimal ile uretim hatasindan dolayi urunlerin bir kisiminda gerceklesen bir sorundur, dedigim gibi bu firmalar aptal degiller urettikleri urunun baslarina bela olmasini istemezler.
      Her turlu kayipla sonuclanacak bir is icin haydi rast gele demezler 🙂

  • Gökhan @gokhann_

    Note 7 inceleme fırsatım olmadı fakat kavisli ekrana bayılıyorum. Samsung işi biliyor. Ekran konusunda Samsung kendini aştı. Edge modelleri gerçekten çok şık. Alacağım telefon S6 edge yada S7 edge olacak.

  • Yakup ULUTAŞ @yhackup

    Su geçirmeme özelliği, sonyden daha iyiyimiş

Bir yazın daha son demlerine girmiş bulunmaktayız. #akış #konudışı

BeğenFavori PaylaşYorum yap

#Apple konusunda ne düşünüyorsunuz arkadaşlar? Başta #iPhone olmak üzere bu marka hakkındaki düşüncelerinizi merak ediyorum. Mobil pazarda şirket satışları açıklandı ve burada Apple karlı olmasına rağmen satışları düştü. 10 milyon kadar bir düşüş yaşanmış. Sizce bu satışlar daha da düşer mi, iPhone eski popülerliğini kaybeder mi? Özellikle bizim ülkemizde biliyorsunuz iPhone fiyatları çok yüksek. Çok pahalı olmasına rağmen bir akıllı telefon olarak çok da farklı yeniliklerle gelmiyor, Android tarafında da bir sürü marka ve model var. Sizce insanlar artık bu şirketin telefonlarına karşı ilgilerini kaybederler mi diye merak ediyorum. Ve son olarak, bundan sonra iPhone almak için 1 neden ve almamak için 1 neden söyler misiniz? #akış #teknoyardım #konudışı #haftalıkgündememalzeme #telefon

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 7 / 57
  • lterlemez @lterlemez

    @gizemaksut; Siz bize bakmayın… 🙂

  • muakco @muakco

    Diğer firmalar satış sonrası hizmeti adam akıllı verene kadar apple bişey olacağını sanmıyorum en fazla kar payı düşer. Tabi ki bu yorumum mobil bölüm için

    • lterlemez @lterlemez

      Diğer firmaların çoğu MS’in Apple’ı izleme politikası yüzüden vermiyor. Eğer donanım bazlı değilse, yani sadece sürücü problemi ise, yeni işletim sistemine ve yeni donanıma geçmek zorundasınız. Aksi halde hiçbir şekilde destek beklemeyin (MS’in temel seviyedeki sürücüleri hariç, o da desteklemek isterse; örneğin printer falan ise) Vista çıktığı gün fıstık gibi Mustek marka tarayıcım elimde patladı çünkü Mustek Vista ve daha sonra 7 sürücüsü çıkartmamakta inat etti. Allah’tan Turion 64’üm XP’de çalışıyor.

    • muakco @muakco

      @lterlemez mobil bölüm için söyledim hocam bunu. Notebook veya masaüstünde haklı olabilirsiniz. Mobil olarak android, WP ve iphone hepsini kullanmış ve yetkili servisle uğraşmış biri olarak iphone tartışılmaz olarak önde sadece mağaza olarak değil kvkda bile android bir telefon verdiğimde gördüğüm davranışla iphone verdiğimde ki davranış arasında dağlar kadar fark var. Apple herkesin dediği gibi çok pahalı ama satış sonrası hizmet düşünüldüğünde samsung htc gibi firmalardan ucuz bence. Burada şunu düşünmemiz lazım bu paraları sadece donanıma mı veriyoruz yoksa donanım yazılım satış sonrası hizmet müşteriyle ilişki hepsine mi veriyoruz. Dediğim gibi bu yorumlarım sadece mobil için geçerli diğer bölüm hakkında bilgim olmadığı için fikrim de yok 🙂

    • lterlemez @lterlemez

      @muakco Ekmeği oradan yiyor da ondan.

  • Jay Freeman @cydia

    iPhone bir ekosistem cihazıdır tek başına kullanımı zevkli olmaz yanında Apple Watch,iPad MacBook serilerinden ister.Bunlar olmadı mı pul biber,kimyon ve tuz atılmamış kokoreçe benzer.Android cıplak kraldır hangini alırsan al hepsi aynıdır.Daha fazla detay için
    https://teknoseyir.com/inceleme/iphone

  • Ahmet Erdoğan @aerdogan17

    işin özeti şu “firmalar ürünlerini belirli bir hedef kitlesine göre üretim yapılandırıyor… biz o kitleye uygun değilsek bir çok sorun yaşıyoruz” bu durum özellikle apple gibi ana müşteri kitlesinin sabit olduğu firmalarda böyle… peki biz napıcaz… eğer farklı renkler farklı tatlar farklı… farklı… farklı… birşeyleri bir arada kullanıyorsak elma’dan uzak duracağız… her detayıyla, her kenarıyla, her köşesiyle, uzun-uzun uğraşmayı seviyor… problemleri çözdükçe güçleniyor… güçlendikçe uğraşma azmimiz geliyorsa… linux tam bize göre… microsoft… bu iki ucun arasında ve zaman zaman iki uca da yaklaşan çok geniş nasıl desem large bi ekosistem…

Merhaba,
Aynı eve iki farklı internet bağlatmak mümkün mü? Normal insanlar bir evde bir modem kullanırlarken ben tuhaf bir aileye sahip olduğum için şu anda böyle bir soru soryorum. #akış #teknoyardım #konudışı

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 17
  • Orkun @orkkoc

    Şu an bağlatmaya çalışıyorum. Doping var ikincil olarakta superonline bağlatmaya çalışıyorum ama henüz başarılı olamadım. Eğer bulunduğunuz bölgenin santralinde fazla port varsa size atanabilecek yapıyorlar.
    Cumartesi günü servis tekrar gelecek o zaman olup olmadığını net söylebilirim.

  • Anıl @ceft

    Elbette alabilirsiniz. Bir İnternet sağlayıcı ve yüksek AKN’li paket seçip abone olun, eve gelen telekom kurulum ekibine 2. hat olacağının bilgisi verip özellikle başlarında durun TTnet harici sağlayıcıya uğraşmak istemeyip iptale atabilirler, apartman kutusundan (ankastreden) bağlantı için kontrol yapacaklar evinize giden 2. bir hat varsa bağlayacak yoksa hatta adınızı işaretleyip bırakıyorlar, sonrasında elektrikçi çağırıp telefon kablosunu daire çektiriyorsunuz, modemi kurup bağlanıyorsunuz bu kadar.

  • elbistana @elbistana

    @gizemaksut eğer Superonline fiber varsa iki değil on tane yine çekerler gelip her hattan para alıyorlar çünkü

  • mfd54 @mfd54

    Ben de iki internet aboneliği bağlı, gerçi birini iptal edicem ama şu anlık taahhüdün dolmasını bekliyorum. Farklı firmalar bu arada. İptal edene kadar adil kullanım doldukça birinden diğerine geçerek değerlendiriyorum. Kullanıcı adı şifre değiştirerek.

Bina numaralarına kadar gösteren bir harita uygulaması var mı? Acil lazım. #akış #teknoyardım #konudışı

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 9 / 19

Merhaba, güzel pazarlar arkadaşlar 🙂 Ben yabancı dizi izlemeye (daha doğrusu dizi izlemeye) uzun bir ara vermiştim şimdi tekrar dönmek istiyorum. Sevdiğim tür polisiye. Böyle kalitesi Dexter, Breaking Bad, True Dedective ayarında, gerçekçi yani fantastik öğelerin hakim olmadığı bir polisiye dizi önerisi istiyorum sizden. Mutlaka aranızda izleyenler ve birşeyler önerebilecek olanlar vardır diye düşünüyorum. CSI, Criminal Minds dışındaki bütün polisiye önerilerine açığım. #konudışı #akış #dizi

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Banka hesabının IBAN numarasından hesaba yönelik herhangi bir güvenlik saldırısında bulunmak mümkün müdür? Yani şöyle, sadece IBAN numarasını kullanarak bir banka hesabını boşaltmak ya da ne bileyim, bu hesaba ulaşmak falan mümkün şeyler midir? #akış #teknoyardım #KonuDışı

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 8