Nillkin Amazing H+Pro Tempered Glass Screen Protector

Ürünü Xiaomi Mi6 için AliExpress'ten yaklaşık 9 dolara aldım. Nilkin official store üzerinden sipariş verdim. Bir ay gibi ortalama bir sürede geldi.

Paketleme oldukça iyiydi ve ezik, çizik yoktu. Kullanım kılavuzu 4 dilde çevrilmiş olsa da oldukça yetersizdi. Emsallerinden kat be kat pahalı olan bu ürün için detaylı bir video ya da kullanım kılavuzu olsa iyi olurdu.

İnternetten videolara baktığımda kimse redust cleaning film denen küçük bantın ne olduğunu bilmiyordu. Kullanım kılavuzunda da yazmıyordu tabi. Uygulama geçince çok zorlandım. Ekran filminden çok daha zor uygulaması çünkü en ufak toz zerresi bile büyük bir hava balonu yaratabiliyor.

Sonuç olarak beklediğimden daha kötü bir sonuç aldım. Redust cleaning filmin ne olduğunu çözüm ama iş işten geçmişti. 9 dolar verip mükemmel bir sonuç bekleyen biri için iyi bir durum değil.

Sonuç olarak ürünün kalitesi ve paketleme kesinlikle 10 üzerinden 10 alır yalnız ürünü nasıl uygulayacağımızı gösteren bir video ya da detaylı bir kullanım kılavuzu olsa iyi olurdu.

Ürün linki:
http://s.aliexpress.com/EVJfU7v6

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Chunghop L336 Learning Remote (Öğrenen Kumanda)

Evdeki uydu alıcının kumandasının çoğunlukla çalışmamasıyla birlikte uzun süredir kumanda arayışındaydım. Yerel satıcıların kumanda çeşitlerini araştırdım ama uydu alıcıma uygun değildi. Ben de orijinal kumanda bozulmadan önce öğrenen kumandalardan almaya kadar verdim ve 19 Temmuz'da Aliexpress'ten aşağıda resmi olan kumandayı aldım.

Bu öğrenen kumandanın işlevi çalışan bir kumandadan aynı işlevleri kopyalayarak kullanılabilir hale getirmesidir. 3 cihazı tek kumandaya atayabiliyorsunuz. İstediğiniz özellikteki tuşları bu yeni kumandadaki istediğiniz butona kaydedebiliyorsunuz. Yani illa ses açma kısma butonları sol üstte olacak değil. Ortadaki yön tuşlarına da atayabilirsiniz.

Kumandanın hassaslığı çok güzel. TV'nin, Uydu alıcının IR portunun gözüne sokmak gerekmiyor. İki AAA pille çalışıyor. Aldığım yerden 10 günde geldi. Postacı apartmanın girişine bırakmasa çok daha mutlu olurdum.

Bir puanı kırmamın sebebi kumandayı yeni kullanıyor olmam. Henüz ne gibi olası problemlerle karşılaşacağımı bilmiyorum.

Aliexpress: https://tr.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Universal-Smart-Remote-Control-Controller-With-Learn-Function-For-TV-CBL-DVD-SAT/32572069190.html

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Mirror's Edge Catalyst

Mirror's Edge Catalyst selefi gibi bir parkur oyunu. Yine önceki oyunla benzerlik gösteren bir senaryosu var ve yine asi bir koşucu olan Faith'i kontrol ediyoruz. Oyun gelecek bir tarihte baskıcı bir yönetime karşı duran koşucuların hayatlarının bir kesimini tasvir ediyor. Ses ve altyazı için henüz Türkçe desteği yok.

Senaryo dahilinde ana ve yan görevler bulunuyor. Ana karakterimiz Faith ile görev dahilinde ve haricinde istediğimiz rotayı seçmekte özgürüz. Şehir koşarak ilerleyen biri için yeterince büyük. Ulaşabileceğimiz yerler senaryo dahilinde kazanacağınız özellikler ile genişliyor. Yani artık bir karakter geliştirme menümüz var. Oyunda kazandığımız deneyim puanları ile karakter geliştirme menüsünden(progression) istediğimiz özellikleri açabiliyoruz. Haritadan gitmek istediğimiz yeri işaretleyip yol tarifini açabiliyoruz.

Faith ablamız tehlikeye atılmayı seviyor

Resimde böyle gözüktüğüne bakmayın çoğunlukla güzel nişan alıyorlar

Mirror's Edge oyunlarında çevre ile çok fazla etkileşime girmek zorundayız. Bu oyunda, çevredeki her şey sizin için büyük bir önem taşıyor. Onları kullanıp istediğimiz yere daha kolay ve daha hızlı ulaşabiliyoruz. Ayrıca düşmanlarımızı da alt edebiliyoruz.

Parkur buldun giriş, dayak buldun sıvış

Faith güvenlik birimlerini pataklarken

Düşmanlarımız senaryodaki baskıcı yönetimin güvenlik birimleri oluyor. Karşımıza çıkan güvenlik birimleri senaryoda ilerledikçe daha fazla zorluk çıkartıyor. Faith barışçıl bir karakter. Ne kadar düşmanlarını pataklasa da silah kullanmaktan kaçınıyor. Oyundaki tek silahımız güvenlik birimlerinin iletişim sistemlerine bir çeşit saldırı yapmaktan ibaret. Düşmanlara biraz acı veriyor olabilir.

Nadir karşılaştığımız elit birlik Sentinel

Kaçmak ya da dövüşmek sizin seçiminiz

Mekan tasarımı ve grafikler çok etkileyici. Oyunda gece ve gündüz döngüsü gerçekleşiyor ama GTA oyunlarındaki gibi bu dönüşüme çoğu zaman birebir şahit olamıyoruz. Hiç yağmur yağmıyor. Gerçi yağsa duvarda yürüyemeyiz, böyle daha iyi. 🙂

Çevre etkileşimli ataklarda düşmanlara daha fazla zarar verebiliyoruz

İlerlemeden önce keşif yapıp bilgi toplamak bu oyunda nadir yaptığımız şeylerden

Oyunun çoklu oyuncu desteği ile ilgili hiçbir bilgim yok çünkü orijinal değil.

Artıları:

  • Grafik kalitesi
  • Mekan tasarımı
  • Çevre ile etkileşim
  • Senaryo

Eksileri

  • Bende uzun süre oynadıktan sonra takılmaya başlıyor. Büyük ihtimalle orijinal olmadığındandır.

Bonus:

  1. Free run ile çıkılabilecek en yüksek noktadan şehrin görünümü
  2. Adrenalin dozu yüksek bir atlayış

 

Resmi site: mirrorsedge.com

Yapımcı ve dağıtımcı: Electronic Arts

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Dan The Man

Dan The Man, arcade türünde klasik bir mobil oyun. Yaklaşık bir haftadır Android 6.0.1 yüklü telefonumda oynuyorum.

Oyun tarzı 2 boyutlu parkurda düşmanları alt edip ilerleme şeklinde. Başroldeki elemanımız Dan yakın dövüş tekniklerini kullanarak düşmanları alt edebiliyor. Onun dışında yakın dövüş silahları ve diğer ağır silahlar bulunmakta. Bu silahları parkurdaki belli yerlerden alabiliyoruz. Her bölümde bir adet gizli bölüm bulunmakta. Aslında gizli demek pek doğru olmaz çünkü bazen göz önünde bile oluyor. Sadece oraya ulaşmak normal oyun akışından biraz daha meşakkatli.

Farklı karakterler seçebiliyoruz. Bu karakterlerin kıyafetlerinden saç tarzlarına kadar şeklini belirlememiz mümkün. Yeterli altınımız yoksa oyun içi satın alma menüsünden bazı itemleri alabiliyoruz. Ayrıca reklamları da kaldırabiliyoruz.

Bölüm sonu düşmanlarının zorluğu iyi ayarlanmış fazla kastırmadan bölümleri geçebiliyorsunuz. Reklamları kaldırmamışsanız checkpointlere vardığınızda reklam girebilir.

Oyunun en sevdiğim yanı pili çok az tüketmesi ve telefonun ısınmasına sebep olmaması. Herhangi bir uygulama bile bu oyundan daha fazla pil tüketiyor. Gerçekten çok beğendim.

Tek yıldızı bazı reklamlardan çıktıktan sonra oyunun takılması sebebiyle. Onu da duraklatma tuşuna basıp ve devam et deyip aşabiliyoruz.

Oldukça basit bir inceleme oldu ama oyun da oldukça basit zaten.

Artıları:

  • Kolay oynanış,
  • Güzel ses efektleri ve grafikler
  • Az pil tüketimi
  • Ücretsiz ama parayla reklamlar kaldırılabiliyor

Eksileri

  • Reklamlar kaldırılmamışsa bazı reklamlardan sonra takılıyor.

Dağıtımcı: Halfbrick

Yapımcı stüdyo: Stuido Joho

Google Play Store: Dan The Man

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Submerged - Tırmanma Oyunu

Submerged, sular altında kalmış bir medeniyette geçiyor. Biz ve yanımızda getirdiğimiz hasta çocuk Tuka'yı iyileştirmeye çalışırken şehrin ekosistemine neler olduğuna dair ipuçları ile karşılaşıyoruz.

Oyunda çok nadir konuşmalar oluyor. O da canlandırdığımız karakterin bizim yapmamızı istediği görevleri bir cümle ile anlatması. Oyun süresince arka planda piyano eşliğinde şehirdeki binalara tırmanıp ipuçlarını ve Tuka'yı iyileştirmek için gerekli olan erzakları topluyoruz.

Oyun sadece tırmanmak ve erzak toplamak gibi hadiselerle geçiyor. Bulmaca yok, aksiyon yok, hikaye yok(varsa da ben göremedim). Tırman babam tırman. Sonra oyun bitiyor. Ben iki saatte bitirdim.

Çok düz bir inceleme oldu ama böyle. Tetris bile daha zevkli.

Steam indirimleri süresince fiyatı 10,54₺ Link

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Batuhan paylaştı.

Ses isleme: DSP Bit / KHZ / ADC-DAC nedir... (+ PDM/PWN/DSD)

Oncelikle bu yazidaki bilgiler kisisel bilgilerim olup hatalar icerebilir, bunlari gordugunuzde bildirirseniz memnuniyetle duzeltirim.

Aslinda Digital ses diye birsey yok, digital veri var ve onun da bir siniri yok 🙂
ADC adi verilen donusturuculer ( Analog to Digital Converter ) Ses sinyallerini isler, tanimlar ve I/0 degerlerine donusturur.
Bu yonuyle tipki AG baglantisi sistemine benzer.

Sesteki Bit degerlerini ve hz/khz degerlerini isterseniz kisaca anlatayim boylece AMP ne ise yarar daha iyi anlariz.

2 cesit BIT degeri vardir, birisi derinlik iken digeri ornekleme birimidir (BITRATE).
Ornekleme araligi icin once MP3 gibi sıkıştırılmış formatlari anlatarak baslayayim...
Bunlar aslinda bir arsiv dosyasidir ama ZIP dosyasi gibi icerisinden digitallestirilmis ses cikmaz, aksine her "sn" icin bir bit degeri verilir ve ses dosyasi o araliga gore kaydedilir, tabi birbirlerine benzerlik gosteren sinyaller yok edilerek yapildigi icin yer kazanilmis olur.
Mesela 128 kbps degerindeki bir MP3 dosyasi 1 saniye icin 128 KiloBit veri saklayabilir.

MP3 gibi formatlarda sinyal derinligi olmadigindan 16/24 BIT gibi degerler bulunmaz.
Bu degerleri decoding islemi esnasinda sahip oldugunuz DAC belirler, ama kayipli formatlar 16 BIT olarak sabit sekilde decode edildiginden anlatacak fazla bir konusu yok.

Digital ses turune ise PCM denmekte olup farkli formatlarda saklanabilir, "vaw", "AIFF", "M2TS" gibi...
Acilimi ise Pulse-Code-Modulation'dur, tanimlarsak...
Ses dedigimiz bir dalga titresimidir, bu titresimleri yakalamak icin bir aralik belirlenmistir.
En dusuk aralik 20 hz iken en yuksek aralik PCM icin 192 (384 de mevcut ama PCM de kullanilmaz) khz'dir...
20 hz demek saniyede 20 defa titresim demek iken 192 Khz demek saniyede tam 192 bin defa titresim demektir...
Yalniz bu dalga titresimidir ama tek basina titresim ses icin bir anlam ifade etmez, burada bir cok ek faktor varken Decibel denilen (ses) titresim siddeti birimi bunun seviye belirleyici olanidir.
Decibel ismi, mucidi olan Graham Bell'den gelmektedir, birimin adi Bell idi ama olculebilirlik acisindan 10 luk sistem kullanilmasi gerektiginden Decibel olarak kabul edilmistir.
Yani dalga siddeti hz ile degil DB ile olculur...

Konuya donersek...
Kaynak titresim araligi belki 1000 hz dir ama kaynak siddeti dusuk ise duyulmasi cok zor olabilir keza kaynak yuksek olur ama frekans dusuktur bu seferde anlamsiz gurultuler duyarsiniz...
Ses siddeti degerini kaynak gucu belirler, sesin kalitesini de frekans araligi belirler.
Tipki FPS gibi dusunebilirsiniz bunu 🙂
120*120 pixel bir goruntu 20 bin FPS bile olsa sizin icin pek bir anlam ifade etmez...
Bu konuyu (AMP) yazinin sonunda tamamlayacagim.

Bit ve Hz degerlerine donecek olursak.
Dijital ses icin BIT demek palet araligi demektir, yani nasil bir resim dosyasinda renk derinligi icin palet araligi var ise ses icin de ayni sey gecerlidir.
Orneklenen bir ses dalgasinin en alt ve ust ses degerleri icin bir palet hazirlanir ve butun islem bu paletteki derinlik sinirlari icinde gerceklestirilir.
Basitlestirirsek,
Tipki renk tonlari gibi ses derinligi icin de tonlar mevcuttur ve bunu dijitallestirebilmek icin bir aralik belirlenir, iste bu palet bu araligi temsil eder.
Ve ses islemcisi 1 seferde bu palet genisliginde veriyi isleyebilir, bu yonuyle bildigimiz islemci mantigi gecerlidir...
Ama islemciden ayiran kisim islenen verinin devasa boyutlara ulasabilmesidir...
Orneklersek...
192 khz ses cok yuksek bir tondur ve genis bir spectrumu vardir bu kadar buyuk bir ton degerini isaretleyebilmek icin yine cok buyuk rakamlar gereklidir.
Fakat teknoloji ve islem gucunun gelismesi once 24 Bit daha sonra da 32 Bit ses islemcilerinin onunu acmis, dolayisiyla inanilmaz DB ve Frekans degerlerine ulasilmistir.

8 bit bir ses dosyasi, 2 uzeri 8 yani 256 sayisal deger alabilirken 16 Bit'te bu 65.536, 24 Bit icin 16.777.216, 32 bit icin ise 4.294.967.296 rakamlarina tekabul eder.

Yine burada SNR de onemlidir.
SNR, Sesin arkaplan gurultusunden ayrildigi sinira denmektedir...

Ses'in gurultuden ayrilmasi icin siddetinin yuksek olmasi gereklidir ama veri alani darligi burada limitleyici etkendir bu yuzden 8 Bit icin SNR (Signal To Noise Ratio) 24DB ile sinirliyken 32 Bit icin bu deger tam 144DB'dir.
192 Khz 32 bit ses dijital veri olarak devasa kapasitelere denk gelir...
32 Bit 144DB bir kayit ozellikle muzik icin neredeyse sesin butun tonlarini kaydedebilir.
Bunu anlatmak icin PCM de bu islemin nasil gerceklestigini anlatayim kisaca...

8 Bit @ 20 hz bir ses dosyasi 8x20 =16bps
8 bit @ 20 khz ses dosyasi 8x20000 = 16000bps = 15Kbps
16 bit @ 20z = 16x20 = 32bps
16 bit @ 20 khz = 16x20000 = 320000bps = 312Kbps
32 bit @ 44khz = 32x44000 = 1408000bps = 1375Kbps
32 bit @ 192khz = 32x192000 = 6144000bps = 6000Kbps

Yani 2 saatlik bir Hi-Res audio blu-ray filmi 32 Bit / 192 Khz olursa: 120*60= 7200sn, 7200*6000 = 43200000KB / 42000MB / 42GB tekabul eder...
Sadece 3 dk muzik dosyasi neredeyse 1024MB olmaktadir 🙂

Daha once MP3 dosyalarinin BIT Depth degerinin olmadigini belirtmistim, bunun sebebi MP3 dosyalarinin PCM dosyalarindaki verilerin salt olarak islenmis ve sıkıştırılmış halidir.
PCM kayitlari verileri ayna gibi birebir saklarken MP3 gibi dosya formatlari ihtiyac olmadigi dusunulen ses tonlarini, benzerlik tasiyan tonlari, hatta araliktaki dusuk tonlari bile filtreler.
Bunlar genelde Yuksek tonlardir, bu yuzden MP3 Bitrate ne kadar yuksek olursa filtrelenen ses o kadar azalirken icerigin kalitesi de yukselir.
Fakat bu formatin Bitrate'i ne olursa olsun PCM formatinda ses vermesi imkansizdir, ton paleti bulundurmadigindan hangi tonlarin kaybedilecegine karar verilemez.
Yani yaklasik CD kalitesine denk gelen 512Kbps bir MP3 dosyaniz bile olsa seste kayiplar olacaktir.
Bu yuzden Losless denilen alternatif kodlayicilar cikmistir...
Bu kodlayicilarin MP3 gibi format'lardan farki kendilerini PCM ye benzetmeleridir.
Burada degisen sey ise yukarida belirttigim bit derinligi sistemidir.
Ornek olarak FLAC dosyalari 1hz 65khz arasi 32bit derinliginde sabit bir palet kullanir.
Kayipsiz dense de yine bir kayip vardir ama kayit araligi yuksek oldugu icin duyulabilecek seslerin kaybedilmeyecegi varsayildigindan kayipsiz sayilmaktadir.

FLAC turundeki kayitlarin orjinal kaynaklari PCM olmadigi surece hic bir anlami yoktur, MP3 gibi formatlardan geri donusturmek bosuna bir caba olacaktir 🙂

Son olarak su bilgiyi de ekleyeyim ki AMP ile dogrudan alakali.
Normal bir insan 20hz 20khz arasindaki sesleri dogal halleri ile duyabilecek kapasitededir. Oyleyse bu devasa KHZ birimleri ne anlam ifade ediyor...
Oyle ya, madem duyamayacaksak bu frekanslardan bize ne...
Mi acaba? 😀

Iste burada AMP devreye girmektedir. Amp yani amplifier, Turkce de AMFI olarak gecmektedir. Duyulmasi zor olan yuksek frekanslarin siddetini artirarak duyulabilecek hale getirir yani cok ciliz olan bir ses uygun bir ses siddeti ve filtrelemesi ile bant degistirip duyulabilecek bir hale gelir ki bu da...

DAC'tan alinan analog ses yukseltilerek yapilir.
Kaynak sesin elektron degerini yukselterek sesin dalga siddetini artirir, yani aslinda sinyalleri elektrikle yukler bu yonuyle WiFi router'larin yaptigi isi yapar diyebiliriz...
Ama bu cok karmasik bir istir ve bir cok filtreden gecmektedir, fakat bunlari anlatmak sayfalar dolusu yazmayi gerektirdiginden pas gececegim 🙂

Tabi AMP'in etkili olabilmesi icin sinyal haline gelen sesin dalga haline donusturulmesinde kullanilan birimin yani Hoparlor, Kulaklik kalitesi de bunu belirler.
DB araligi, OHM Direnci vs...
Iste Hi-Res kulakliklar da bu frekans hassasliklarina uygun bir yapi bulunur.

Ekleme:
ADC ve DSP konusunu cok hizli gectigimi fark ettigimden onlari da ekleme ihtiyaci duydum.

DAC/ADC : Digital to Analog / Analog to Digital Converter

ADC: Analog, yani dalga halindeki sesi saklanabilecek digital veri formatina donusturmeye yarayan bir cesit sinyal olcen ve donusturen birimdir.
Amaci ham sinyalleri olcmek ve islemciye gondermektir.

DAC: Yukarida anlatmistim, kisaca tekrarlarsak, dijitallestirilmis sesleri duyabilecegimiz hale getiren birimdir, DSP biriminden sesleri alir.

DAC hassasligi cok onemli bir konudur, ornegin 24 bit ses islemcisi olan bir cihazin 24 bit DAC cikisi olmalidir, aksi halde kayiplar yasanir.
Yine frekans da ayni yada yukari degerlere sahip olmalidir.

DSP: Digital Signal Processor
Ses yada Goruntu sinyallerini isleyen birime denir, amaci sesi (konumuz ses oldugu icin oyle dedim) islemek, filtrelemek ve amaca gore DAC yada ana islemciye gondermektir.
Ses islemcisi ve dijital sinyal islemcisi aslinda ayni seyler degildir, bazen goruntu islemcisi ile birlestirilirken amaca yonelik sistemlerde ses birimlerinde DSP ye ihtiyac duyulmaz (ses kartlari, ANFI'ler, Ev sinema decoderleri) cunki kendilerine ait ozel islem birimleri yada islemcileri vardir.
Sound Processor denilen birim bu is icin tasarlanmistir ve en iyi sekilde gormektedir.
Buna bazen Digital Sound Processor de denmektedir, fakat Digital Signal Processor ile karisikligindan dolayi sadece Sound Processor yada Sound Chip olarak adlandirilmistir.
Hangi tur olursa olsun Analog ses isleyen bu birimler dijital ortamda ses saklamak, uretmek yada oynatmak icin kullanilir.
Bazi Ses chipleri kodlama yoluyla ses uretebilirler, MIDI synthesizer bunun en basit ornegidir.
Genel amacli DSP'lerin donanimsal filtrelemeleri pek olmaz yada bunun icin ek birim kullanilir HTC 10 yada LG V10 ornekleri sayilabilir.

Su anda en populer ses islemcisi markalarindan bazilari:
Yamaha, Cirrus Logic, Wolfson, Maxwell.
Urettikleri Chip'in verimine ve amacina gore degisik sistemlerde kullanilabilir ki bu firmalardan Wolfson, Yamaha ve Cirrus Logic uretimi chipler Creative Ses kartlarinda da kullanilir.

Ayrica...
DTS ve Dolby gibi ozel ses islemcileri de mevcuttur ama bu iki turevin de yazilimsal olan yontemleri de mevcut oldugundan benzer donanimlarda da calisabilmektedirler.
Fakat bu aslinda bir benzetme/taklit seklidir, ust duzey ses sistemlerinde fark kolayca anlasilir ama nispeten orta-giris seviyesi urunlerde sinyal kayiplarini farketmek neredeyse imkansizdir.

Modern ses oynaticilarinda ses icin DSP ayrica secilebilirken bazen goruntu isleme yongasi ile birlestirilir.

Fazla kullanilmayan teknolojiler: (Istek)
PDM, PWM gibi daha cok BitStream seklinde calisan teknolojilerdir, son kullaniciya yansimasi olsa da pek tutulmamistir.

PDM: Pulse Digital Modulation
PCM den farkli olarak verileri 1 Bit seklinde isler, veriler bir dongu suresince biriktirilip oyle islenir, frekans her bit blogu icin degisken olabilir frekans siniri yoktur.
Yani 1 sn icerisinde kac bit veri gelecegi degiskendir, frekans ve dongu araligi belirler.
Aslinda saniye bile onemli degildir, dongu araligi (cycle) nano saniyeye kadar dusebilir.
PCM de bu sabittir, 8-16-24-32-64 gibi...

1 Bit aktarima ihtiyac duymasina ragmen frekans degiskenliginin onemi yuzunden her alanda kullanilmasi pek mumkun degildir.
Ozellikle ses bozulmalarinin onune gecebilmek icin cok fazla onlem alinmasi gerektiginden PCM icin cok iyi bir alternatif olamamistir.

DSD (Direct Digital Stream) bunun pratikteki belki de ses icin tek kullanimidir.
PDM yorumlamasi olan bu teknolojide ilk denemesi olan Super Audio CD formatinda tam 28.224 khz degerinde frekans degerine sahip iken gunumuzdeki son versiyonu bunu 8'e katlamistir.
Single Rate DSD, Double-rate DSD, Quad-rate DSD ve Octuple-rate DSD versiyonlari bulunmaktadir.
Single Rate: 64*44 khz = 2822 mhz
Dual Rate : 128*44khz = 5644 mhz
Quad Rate : 256*44khz = 11289 mhz
Octuple Rate : 512*44khz = 22579 mhz = 22.6 ghz!

DSD hakkinda Bazi kucuk bilgiler:
Butun PCM turu veriler DSD olarak aktarilabilir, birden fazla kanal ayni anda tek bloktan aktarilabilecegi gibi sinirlama yoktur.
SNR orani PCM'ye gore yuksek olsa da telafi ve tolerans imkani bulunmaktadir.
DB degeri aktarim sirasinda degistirilebilir, onceden yukseltilmis ses aktarimi dalga boyu ile saglanir.
Kulakliklara bile bu frekansta ses aktarilabilme imkani mevcuttur ama ozel donanim ister.
Dosya boyutlari devasa boyutlara cikabildiginden pek tercih edilmemistir.

PWM: Pulse Width Modulation
Aslinda bu teknoloji ses icin pek kullanilmaz cunki basit bir DAC ile calismaz.
Daha cok Voltaj ve Amper degiskenliginin onemli oldugu alanlarda kullanilmaktadir, Aydinlatma, Motor, Lazer vs...
Fakat bunun ses filtrelemesi icin de kullanabilecegini dusunen bazi ses uzmanlari ozel sistemlere bu modulu eklemislerdir.
DSD ile birlikte kullanilir, 1 ile 8 bit arasinda degisebilen BitStream teknolojisi desteklediginden sinirsiz frekans ve veri kombinasyonu mumkundur.
Fakat bu teknoloji burada aktarilamayacak kadar karmasik ve benim ne yazikki tam olarak anlatamayacagim bir sistem bu yuzden daha derine inmeden burada bitiriyorum.

Evet...
Uzun bir yazi oldu, hatalarim olduysa mazur gormenizi temenni ederim.

Yanlis yada eksik olarak gordugunuz bir bolum varsa belirtirseniz severek duzeltirim.

Okudugunuz icin tesekkurler.

#Müzik #ses #teknobilgi #inceleme

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 10 / 27
  • aMeLeDeRViS @ameledervis

    @des_955
    Begendiginize sevindim 🙂

    @biggestlier
    Bit derinligini frekans araligi belirliyor yani spektrum ne kadar genis ise bit derinligi dogru orantili olarak yukseliyor ama bu PCM icin gecerli sadece.
    16 Bit @ 96khz genisligi yani DVD kalitesinde ses demek 🙂
    PCM native bir format oldugu icin ses'lerin sayisal isaretlenmis hali yani golgesidir diyebiliriz bu sebeple sadece AMP ile yapilamaz arada Log, low-pass filter, Synthesizer gibi araclar ile kaynagin spectrumu genisletilerek mumkun.
    Ama Background Noise denilen gurultunun yuksek bantlarda artmasi falan bazi ek yontemler gerektiriyormus.
    PWM-PDM gibi sistemler aslinda tam sizin istediginiz isi yapmak icin tasarlanmis 😀

    • homosapien @biggestliar

      Birşey yapacağından değil üstad. Kendi "bilgi açlığım" için öğrenmek istiyorum. Zaten Miriam Stockley, Emma Shaplin dinleyen bir tipim.

      Pwm ile tek saykılda tek bir bit derinliği için 2^8'e kadar frekans şiddet üretilebilir. Karşılığında sadece 1 Bit'de bu kadar yüksek frekans elde edildiği için yüksek oranda noise yaratır.

      Dediğiniz gibi lazer, yani aşırı yoğun ( yüksek frekansta ) ışık üretimindeki prensibin aynısını ses için kullanılıyor. Sonuçta ikiside frekansları sayesinde taşıdıkları enerji ile doğru orantılı...

      Teşekkür ederim.

    • aMeLeDeRViS @ameledervis

      @biggestlier
      Evet, ek bilgiler icin de ben tesekkur ederim.
      Hepimiz bilgiye aciz sonucta 😀

    • homosapien @biggestliar

      "3D/GL/Vulkan nedir?" Başlıklı incelemenizin 3. bölümünü sabırsızlıkla bekliyorum...

  • Emre CESTEL @ecestel

    Benim gibi konunun cahili insanlar için çok iyi olmuş. Teşekkürler.

  • Aykut Elmas @aykutelmas

    Hi-Res müzikleri nereden edinebiliriz? Bazı arkadaşlar torrentden indiriyor ama ben o işe sıcak bakmıyorum, hem güvenli görmüyorum hem de nasıl dönüştürdüklerini bilmiyorum, yani mp3'den de dönüştürmüş olabilirler. Bir diğer sorum da 1000TL altında Hi-Res kulaklık önerebilir misiniz?

  • Alp Özcaner @alp-ozcaner

    Yazı için elinize sağlık öncelikle. İzmir de bulunan Relics adlı grubun bateristiyim ve Sacd & kaliteli müzik formatlarında müzik dinleme konusundada çok ilgili heyecanlı biriyim. Sizinle bu konular hakkında yazışmak isterim. Uygun olursa tabi. Telefonum 507-944-37-48 ismim Alp...Teşekkürler..

Batuhan paylaştı.

TeknoSeyir Android Uygulaması

Kendi geliştirdiğim bir uygulamayı inceliyorum. Daha çok tanıtım ve "Nasıl çalışıyor bu?" kıvamında. 🙂 Ayrıca sürüm notlarını da inceleme altında sürekli güncel tutmaya çalışacağım.

İNDİRİN: https://play.google.com/store/apps/details?id=ozgurgorgulu.teknoseyircom&hl=tr

Uygulamayı ilk geliştirdiğimde Android hakkında çok az bilgiye sahiptim. ozgurgorgulu.teknoseyir paket adıyla yayınladığım uygulama sadece 3 sekme ile siteyi gezmeye izin veriyordu. Daha sonra material design'ı kullanarak yeni bir sürüm yayınlamak istedim ancak Google Play Store APK doğrulaması için gereken keystore dosyası bozulmuş. Bu yüzden yeni geliştirdiğim sürüme ozgurgorgulu.teknoseyircom paket adını verdim. ( 🙂 Bundan sonraki uygulama veya oyunlarımı og.app/game.isim şeklinde paket adı vermeyi düşünüyorum.)

Gelelim uygulamaya.
İlk açtığınızda TeknoSeyir kırmızısı bir tasarım sizleri karşılıyor ve direk ana sayfayı yüklüyor. Uygulama 2 sekmeden oluşuyor. 2. sekmenin varsayılan simgesi yatay 3 tane nokta. Bu sekmeye dinamik sekme adını verdim. Devamında daha iyi anlayacaksınız.

Navigation Drawer - Çekmece Menüsü
Bu özelliği 1.4 sürümünde ekledim. Hem kötü gözüken eski tasarımdan kurtardım hemde bir tasarım bütünlüğü oluştu.
Bu menüde Ana Sayfa, Mağaza, Gündem Etiketleri, favori etiketleri, TS kategorileri ve TS'nin diğer çocuklarının bağlantıları bulunuyor.
Ana Sayfa: Bulunduğunuz sekmeyi TS ana sayfasına yönlendirir. Hangi sekmede dokunursanız o sekmeyi.
Mağaza: Bardak almanın kısayolu. Ancak kendim sorunsuzluğunu test etmediğim için tarayıcıda açıp sorun olursa suçu Chrome'a atmayı tercih ettim. 🙂 Uygulama içerisinden alışveriş yapmayın!
Gündem Etiketleri: En popüler 10 etiketi listeler. Herhangi bir etikete dokunursanız sizi dinamik sekmede etikete gönderir. Ayrıca basılı tutarsanız o etiket favori etiketiniz olarak eklenir.
Favori Etiket: Varsayılan #akış olarak geliyor. Gündem etiketleriyle değiştirebilirsiniz.
Bu menüde arama ekranı da bulunuyor. Site içerisinde uygulama üzerinden arama yapabilirsiniz.

Ana Sekme, Dinamik Sekme
Ana sekme dinamik sekmeye göre çok daha gelişmiştir. Resimleri basılı tutarak büyütülebilmesi için dinamik sekmede açabilir, tarayıcıda açabilir veya indirebilirsiniz. Linkleri de indirmek dışında aynı işlevler için kullanabilirsiniz.
Her iki sekmede SwipeRefresh yani çekerek yenilemeyi destekliyor.
Her iki sekmede de yukarı çık ve yüklemeyi durdur butonu yer alıyor.
Facebook, Twitter veya Google+ ile TS'ye giriş yapmak isterseniz ana sekme üzerinden deneyin.

Toolbar Butonları
İlk buton geçerli sekmeyi yeniler, ikinci buton ise geçerli sekmenin bağlantısını kopyalar.

Ayarlar
Yukarı çık butonunun konumu: Adı üzerinde ana ve dinamik sekmedeki yukarı çık butonun ekrandaki konumunun ayarıdır. İsterseniz gizleyebilirsiniz.
Veri tasarrufu: Resimlerin yüklenmesini engeller.
Hakkında: Daha fazla uygulamama göz atın. 🙂 https://play.google.com/store/apps/dev?id=6949224746643144078&hl=tr

Eksiler, Şimdilik Beceremediklerim ve Eklemek İstediklerim

  • Dinamik sekme basılı tutmayı desteklemiyor.
  • Dinamik sekmeye bilerek harici girişi eklemedim.
  • Kullanıcı bilgileri: Giriş yaptığınızda çekmece menüsünde resminiz, kullanıcı adınız ve hesap linkleriniz gözüküyor. Şu anda başarılı bir şekilde çalıştırabiliyorum ancak veri kullanımı konusunu tam çözemedim. (Vakitle olacak. 🙂 )
  • Bildirimler: TS'nin canı, kanı bildirimler. Hesabınıza bildirim gelirse cihaza da gelecek. Tabii yine veri kullanımını çözebilirsem. (Vakitle olacak. 🙂 )
  • Sayfayı kaydırdığınızda üst çubuğun gizlenmesi. -Bu birazda yöneticilere bakıyor.-
  • Yöneticilere ulaşmak. @gamsizm @leventp @hkellecioglu Yöneticiler sanki uygulama yokmuş gibi davranıyor. En azından test etmelerini ve bana geri bildirim göndermelerini istiyorum/isterdim. (Zor değildir umarım.)

İstatistikler
An itibariyle 880 kez indirilmiş, 367 kişi tarafından kullanılıyor. 85 kişi oy kullanmış ve 4.8 puan almış.

  • Kullanan 367 kişinin;
    -%31.88'i Android 5.0
    -%26.7'si Android 5.1
    -%16.89'u Android 4.4
    -%16.35'i Android 6.0
    -%3'ü Android 4.2
    -%2.18'i Android 4.1
    -%2.18'i Android 4.3
    -%0.82'si Android 4.0.3-4.0.4 kullanılıyor.
  • Kullanan 367 kişinin;
    -%5.99'u G2,
    -%5.18'i G3
    -%4.63'ü Note 4
    -%4.09'u G4
    -%3.81'i Note 3
    -%3.81' Note 5
    -%3'ü Zenfone 5
    -%2.72'si etab5
    -%2.18'i S4
    -%2.18'i S3
    -%62.4'ü diğer cihazları kullanıyor.
  • Kullanan 367 kişinin;
    -%31.88'i Türk Telekom
    -%22.89'u Turkcell
    -%21.53'ü Vodafone TR
    -%0.54'ü MegaFon
    -%.0.27 AT&T, E-Plus, Ooredoo, T-Mobile US, Tele2/Comviq Sverige, Vodafone DE
    -%21.53'ü diğer operatörü kullanıyor.

Sürüm Notları:

  • Her sürümde ufak iyileştirmeler yapıldı.

[1.5]

  • Gündem etiketlerine basılı tutarak favori etiketinizi düzenleyebilirsiniz. (Uygulama yeniden başlatılır.)
  • Artık Facebook, Twitter, Google+ ile giriş yapabileceksiniz. (Sadece ana sekme için.)
  • Paylaşılan GIF'ler artık hareketli kaydedilebiliyor.
  • Android 6.0 izin ayarları yapıldı.
  • Ana Sayfa ve Mağaza kısayolu eklendi.
  • Resim indirmelerinde tamamlandı bildirimi gerçek zamanlı oldu.
  • Uygulama menüsünden seçilen menü artık belirgin.

[1.4]

  • Bağlantı sekmesi gitti, çekmece menüsü geldi.
  • Arama bölümüne 3 karakter sınırı eklendi.
  • TS gündemi eklendi.
  • Yukarı çık butonun ekranda konum ayarı eklendi.
  • Veri tasarrufu ayarı eklendi.
  • Tüm simgeler vektörel yapıldı.
  • Bağlantıyı ve resmi tarayıcıda açma özelliği eklendi.

[1.3]

  • Bağlantılar sekmesi tamamen yenilendi.
  • Yukarı çık butonu eklendi.
  • Yüklenme çubuğu alta alındı, yüklemeyi durdurma butonu eklendi.
  • Resim kaydetme özelliği eklendi.
  • Ayarlar ekranı eklendi.

[1.2]

  • Yüklenme çubuğu eklendi.
  • Yüklenme hızı arttırıldı.
  • Çekerek yenileme eklendi.
  • Web deneyimi daha geniş alana taşındı.
  • Resimler dinamik sekmede açılabilir.
  • Sekme simgeleri dinamik olarak değişebiliyor.

[1.0]

  • İlk sürüm.
BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 6 / 21

DIRT Rally

#oyun #DirtRally yaklaşık bir haftadan fazla klavye ile oynuyorum. Son sözü şimdiden söyleyim. Klavye ile oynayacak arkadaşlar almasın. Çünkü oynanmıyor. Ben ralli sevdası olan biriyim. İlk Colin Mcrae Rally oyunundan beri Codemasters'ın bütün ralli oyunlarını aldım. Colin Mcrae'nin vefatından sonra oyunun ismini Dirt yaptılar ve sorunlar başladı. En önemli sorun klavyenin oyun sırasında donması sorunu. Bir sürü insan bu sorundan şikayetçi. Kaç yıllık mazisi olan bu 4 ralli oyununda(Dirt,Dirt2,Dirt3,DirtRally) da aynı sorun mevcut. Bunun yanında yol ile araba arasındaki sürtünme kuvveti hayatın olduğu gibi oyunun da temeli. Kayması gereken yerde kaymaz, kaymaması gereken yerde 5km/h hızla bile gitseniz 10m kayar falan. Bu saçmalık, oyunun gerçekçiliğini arttırmak amacıyla daha da artmış. Evet bazı yerlerde çok gerçekçi gözüküyor ama bazı yerlerde de saçmalıyor. Klavye ile oynamanın dezavantajlarından biri de direksiyonu düz tutmak için sağ,sol yön tuşlarına basmayız ama bu oyunda yön tuşlarına basmazsanız araba direksiyon serbest gibi hareket ediyor. Özellikle yampiri yumpiri, tümsekli alçaklı Galler yollarında bu olaydan dolayı sinirden monitöre kafa atmak bile mümkün. Gerçekçiliği arttırmak için artık oyunu yeniden oynamak için para vermek zorundayız. Arabaya tamir edilemeyecek kadar hasar verirseniz diskalifiye oluyorsunuz. Hasar modellemesi iyi ama eşiği çok yüksek. Bazen duvara çarpınca hiçbir şey olmadığını görebilirsiniz. Oyun daha tamamlanmadı ama bu sorunlar daha önce de düzeltilmedi. Düzeltileceğini de düşünmüyorum. Grafikten bahsetmedim. Çünkü grafik güzel olmasa da çok güzel bir ralli oyunu olsa oynasak. Direksiyon ile nasıl bir deneyim yaşanır bilmiyorum.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 5 / 9