64 saatte efsane bir seriyi daha ebedi yolculuğuna uğurladık. Sonraki serileri de merakla bekleyeceğim. Spoiler içeren yorum ilk mesajda yer alacak.

Oyunun tek albenisi ilk oyunun hikayesini sonlandırıyor olması değil. Ama en büyük motivasyonu hikayeyi bitiriyor olması. Gerek oynanış gerek mekanikler anlamında belli bir noktasına kadar ilk oyunla aynı devam ediyor. Ancak geçekleşen bazı olaylar sonucunda gerek oynanış gerekse mekanikler bir anda çeşitleniyor. Bununla birlikte hikaye gereği 9 diyara yolculuk yapıldığı için inanılmaz derecede gidilecek yer ve yapılacak yan görev, ıvır zıvır çıkıyor.

İlk oyunla aynı olarak sizin herhangi bir seçiminiz yada hikayeye müdahaleniz mümkün değil. Karakterlerin hangi noktalarda ne kadar XP kazanacağı bile belli. Ben çocukla çok oynayayım diyerek ona XP kasamıyorsunuz mesela. Seçim yapılan noktalar zırh setleri ve saldırı teknikleri sadece. Onlarda bile özellikle çetin ceviz mücadelelerde pek seçiminiz yok gibime geldi. Zira bu tarz düşmanların zayıf noktaları tarafında saldırılarınızı seçmeniz gerekiyor çoğu zaman. Ben full kuvvete abanayım vura vura hepsini alt ederim derseniz baya uğraştırır.

İlk oyundan farklı olarak hikayeye çok fazla yan karakter dahil oluyor. Çoğu derinlemesine aktarılmıyor. Dolayısı ile etkileri de sinek vızıltısı gibi kalıyor Hikayenin gidişatına göre bazıları için olmasalar bile olurmuş dediklerim bile vardı. Yan görevleri kasmak için eklenmişler resmen. İlk videolarından da bildiğimiz karakterler yine en başı çekiyorlar.

Çıktıktan sonra 3 yada 4 tane güncelleme aldı. Ondan sonra bile bende bazı düşmanlar görünmez olarak karşıma gelmeye devam ettiler. Vurmaya başladıkça parça parça yüklendi kaplaması. Onun dışında PS4 Pro'da kalite modunda sorunsuz oynadım. Fanların gürültüsü hissedilir derecede vardı. İlk oyunda da benzer şekildeydi.

Final dövüşünün görkemi herkesin beklediği şekilde oluyor. Kavga kısmı bana biraz sönük gibi geldi sadece. İlk oyundaki gibi bir oraya bir buraya o kadar da gitmiyorsunuz.

Kalan detaylar için ilk mesaja bakabilirsiniz.

#GodOfWarRagnarök

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • sawgent @sawgent

    .
    .
    .
    .
    SPOİLER
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    ......................................................................................................................................................................

    Oyunun formülü ilk oyunla aynı şekilde yapılmış. Başlarda Baldur benzeri şekilde Thor ile bir kavga. Sonra karakterlerin gelişimi. Ekibin toplanması. Finalde ise büyük Ragnarök kavgası.

    Draupnir mızrağı gelene kadar ilk oyunla hemen hemen aynı oynanışa sahip ve çeşitlilik oldukça az. Mızrağın açılmasından sonra mekanikler birden değişiyor. Kılıçlardan da farklı olarak mesafeli dövüşler inanılmaz etkili hale geliyor. Hatta mızrağın ilk seviyelerinde yine etkin şekilde pek kullanılmıyor. Tabi mızrak mevzusuna geldiğimizde hikayede de Heimdall'ın ölüm fermanı okunmuş oluyor. Bize verildiği şekliyle onunla olacak kavgamız insanı meraklandırmaya başlıyor. Bunun da etkisi ile mızrak farklı bir hissiyat veriyor. Ancak Heimdall ile karşılaşmamız bence pek de epik olmuyor. Yoldan geçerken denk gelip kavgaya tutuşuyoruz. Tabi kavganın ortasında mızrakla kolunu koparttığımızda inanılmaz bir tatmin hissi veriyor. Ancak devamı o kadar da hoş olmuyor.

    Hikayeye çok fazla yan karakter giriyor. Ascard olsun Freya tarafı olsun inanılmaz çeşitli. Ancak bunların tamamına yakını pasif. Sadece uçan teknedeki bir cengaver bizi ejderhadan kurtarıp o diyarın yolunu yapıyor. İlk oyundan farklı olarak bu sefer hem Kratos ana karakterimiz oluyor hem de Atreus. Atreus'u kontrol ederken de Thor, Thor'un kızı ve Heimdall yancımız olarak bizle dolaşıyor. Kratos'la ise Freya yancı olarak geliyor. Hatta oyunun sonunda Freya ile devam ediyoruz.

    Kratos ve Atreus'un arasında gelişen bağ bu sefer çok daha açık seçik şekilde hissettiriyor. Aydınlığa kavuşan sırlar ile birlikte bir yandan da kehanetin yolunda mı ilerliyorlar yoksa ona karşı mı geliyorlar merak etmeye devam ediyorsunuz. Çözülen meselelerle birlikte başka çözülecek meseleler peşi sıra geliyor sonlara kadar. Değişmeyen bir şey var ki o da Kratos'un pişmanlıkları. Gerek önceki geçmişinden gerekse oğlu ile olan geçmişinden duyduğu pişmanlıkları hemen her fırsatta izleyene aktarılıyor. Bunu da çok iyi başarıyorlar.

    Finaldeki kaos ortamı Ragnarök isminin hakkını veriyor. Ancak önce Thor ile olan sönük kavgamız sonrasında ise Odin'in onu öldürüp kendisini öne atması ile yaptığımız kapışma bana sönük geldi. İlk oyunda Baldur ile yaptığımız ve havada karada geçen, ordan oraya savrulduğumuz dövüş benim aklımda daha fazla yer etmişti. Nihayetinde hem en büyük düşmanın alt edilmesinden mütevellit hem de Brok'un öcünün alınmasından dolayı yine finalin hissiyatı kuvvetli oluyor.

    Oyunun en beğendiğim ve beni etkileyen sahnesi Kratos'un mızrağı aldığında kutsamak için dizlerinin üzerine çökerek Brok'a uzattığı kısım oldu. Tabi sonrasında Atreus'un onca zaman peşinden koştuğu Tyr'in Odin çıkması ve Brok'u öldürmesi de şaşırtıcı anlardan birisiydi. Bu olaydan sonra Sindri'nin büründüğü ruh hali de inanılmaz kuvvetli şekilde aktarılmış. Sonraki oyunlarda düşman olarak bile görebiliriz sanki. O derece nefret dolmuş haldeydi. Odin karakterine de ayrı bir parantez açmak gerek mutlaka. Oyuncusu olsun, diyalogları olsun gerçekten çok iyi tasarlanmış. Daha oyunun başındaki Thor-Kratos-Odin masa toplantısı bile muhteşemdi. Thor'un ilk geldiği anlardan itibaren ortamdaki gerginlik çok iyiydi. Müzik ve hareketerle de desteklenince Kurtlar Vadisi gibi bir sahne çıkmış ortaya. Odin'in de kendi hedefi uğruna büründüğü o ılımlı, sinsi ve numaracı rolü çok iyi aktarılmış.

    Oyunun finalinde bunca zaman yazıtlarda gördüğümüz savaşçı/şampiyon olarak nitelendirilen kişinin Tyr değil de Kratos olduğunu öğreniyoruz. "Path" olarak nitelendirilen ve Faye'in Kratos ve Atreus için ön gördüğü yolculuğun ise Atreus'un değil de Kratos'un hazır olması için planladığı ortaya çıkıyor. Bu yolculukta da Kratos Atreus'u kendi yolculuğu için hazırlıyor. Nihayetinde ise Kratos, "Loki gidiyor, Atreus kalıyor" diyerek yine kalplere dokunan bir diyalogla oğluyla yollarını ayırıyor. Sonraki oyunlarda tekrar Loki'yi görür müyüz bilmiyorum ama daha Kratos mevzuları bitmez.

    Oyunun finalinden sonra yine amansız mücadeleler var. Bu sefer Valkürler'in yerine Cinnetkarlar getirilmiş. Onları bitirdikten sonra da kralları ile bana göre oyunun en zor kavgasına girişiyorsunuz. Kalan son Valkür olan ve hikayeye göre Freya'nın yerine geçmiş tek Valkür Kraliçesi ile de bir kapışma mevcut. O da oldukça zordu. Ayrıca Odin'in yerine geçerek bizimkileri kandırdığı Tyr de bir hapishanede karşımıza çıkıyor. Onu da ordan kurtarabiliyorsunuz. Kratos'un kılıçlarındaki ateş ile Ragnarök'a dönüşen Surtr'ün sevgilisine de bir yerlerde rastlıyorsunuz. Daha doğrusu ağlamasına. Freya'nın ikinci kılıcı görevi vs de diğer aklımda kalan şeylerden. Ekleme: Çeşitli diyarlardaki sabit zannedilen trol heykelleri de bir rölik ile uyandırılabiliyor ve hepsinden özel bir zırh seti için malzeme düşüyor.

    • faith @distance

      @sawgent yazdığım gözüktüğü için spoiler olmasın diye silmiştim. devam edeyim yazmaya madem. bilmiyordum öyle olduğunu, video buldum her realmde bir noktada bulunabiliyormuş tyr. kim olduğu ortaya çıktıktan sonra geriye dönük gezerken bulduğumuz hücreye gittim cüceler diyarında, atreus durum hakkında yorum fln yaptı oraya ulaşınca kratos ile birlikte, hoşuma gitmişti

    • sawgent @sawgent

      @distance Evet ekstra yorumlar görünüyor. Üstte uyarı yaptığım için dileyenler okumadan geçerler artık yapacak bir şey yok ona.

      Normal oynarken ilk oyundaki bazı yerlere de göndermeler vardı hatta. Özellikle Midgard'a dönüldüğünde. Bunda da oyun sonunda özellikle Freya ile dolaştığımız için onunla ilgili yerlerde geçen olarlara baya gönderme yapıyor. Bir ara şu Atreus'la ayrıldığımız final yerine de geri dönmeyi düşünüyorum. Orda da ekstra birşey çıkar belki.