Ray tracing tam olarak ne değişiklik getiriyor anlayamadım bundan 11 yıl önce çıkmış need for speed hot pursiut oyununda bile Bugatti Veyron un önündeki mazgal cercevesine varana kadar yansıma vardı yada 2008 yılında çıkmış gta 4 oyununda karalteri arabanın önüne getirince duvarsa parmaklarına kadar gölgelerini görebiliyorduk ray tacing tam olarak yeni ne getiriyor ?

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • sametyukcll @sametyukcll

    Ray tracing öncesindeki yansımalar, grafiklerin üstüne tek tek grafik olarak eklenerek oluşturuluyordu. Yani mantıksal bir işleme yoktu, gözden kaçma ihtimali vardı, geliştirici için yüktü. RTX'te ise bu tür yansımalar ekran kartı tarafından mantıksal olarak, gerçek hayata uygun düşünülerek oluşturuluyor.

  • Gio @gio

    gercek yansima degil hepsinin elle hazirlanmasi gerekiyordu simdi isik kaynagini gercek isik kaynagi gibi kullanabiliyorsun kisaca.

  • YasinC @yasinc

    Bu dediklerinin hepsi gerçek zamanlı değil. Gölge değil ancak yansımaları vs geliştiriciler genelde elle yapıyor. Ray tracing gerçek zamanlı hesaplıyor. Yani geliştirici sadece mekandaki materyallerin özelliğini belirliyor. Metal, ahşap vs gibi, ışığın yansımaları, gölgeler üzerindeki etkilerini vs artık canlı olarak ekran kartı hesaplıyor. Oyunlarda script yıkılma sahneleri gibi düşün şuan ki yansımaları vs. Ray tracing de ise her şey gerçek zamanlı.

    Şuan doğru dürüst bir yapım yok tam anlamıyla kullanılan. Öyle bir donanım gücü de yok. Mimarlar vs bazı render görüntüler kullanır onlar çok uzun yıllardır kullanıyor aslında. Oyunlar da henüz o şekilde bir render süreci maalesef yok. Olduğu zaman aslında tam kendini belli edecek. Şuan oyunlarda sahnede bir yer yansımalarında ve camlarda vs devrede.

  • Reginald 'Bubbles' Cousins @digitalanimal

    BF 5 oynarken, düşmanın gözlerindeki yansımadan arkanda biri olup olmadığını görüyosun işte 😀

  • Ekrem @huseyinekrem

    Aynı şeyi daha iyi ve otomatik yapıyor. Bize ilk etapta bir faydası yok.

  • BRN @brnspawn

    Apex'de de yansımlar çok iyi. Örneğin bina içerisindeki metal yüzeyde çatı yerine daha güzel olan gökyüzünü gösteriyor.

  • ARMv7 @armv7

    Bunlar hesaplamayla değil de önceden oraya konulmuş algoritmalarla yapılıyordu. Şimdi gerçekten ışığın kaynağından ışığın çıkışını ve etraftaki nesnelere düşüşünü, onlardan yansıma oranını vs vs hesaplıyor. Tam gücünde kullanılmaya başlayınca asıl farkı göreceksiniz. Ben 3d modelleme yapan biri olarak daha rahat gözlemleyebiliyorum farkı. Modellemedeki kadar fazla yapılınca sonuç gerçeğe çok yakın oluyor.

  • ciddiyetsiz @ciddiyetsiz

    Rtx sana şu aşamada büyük fark yaratıyor gibi gelmeyebilir. Çünkü dediğin gibi belli tekniklerle geliştiriciler bunları alıyordu. Şu aşamada geliştirici için bunlarla uğraşmak yerine sadece o nesnenin yüzeyinin nasıl olduğunu belirtmesi yetiyor. Kalan hesaplamaları rtx yapıyor.

    Rtx için sadece yansıma olarak da düşünme. Işığın gerçek hayattaki gibi işlenmesini sağlıyor. Verdiğin NFS örneğinden gidelim. Geliştirici Bugatti için parlak yüzeylere yansıma ekledi. Ama sen ıslak zeminden giderken aracın yansımasını da ekledi. Peki aracın üzerindeki yansımaları ıslak zeminli yolda nasıl yapacak? Duran nesnelerde tamam ama hareketli olanlarda? Rtx bunu da hesaplıyor. Bu örnekte devam edelim. Bir de tam o anda aracı çarptın ve sahnede patlama efekti olsun. Işık değişti. O tüm yansıma işleri de değişmesi gerek.

    Bir de gölge işleri var. Gta iv oyununda gölgeyi duvarda görebilirsin evet ama o gölge ne kadar gerçekçi? Işık şiddetine göre gölgenin keskinliği ne kadar değişiyor? Geliştirici bir gölge ekliyor ve neredeyse her zeminde aynı gölge. Rtx ile ortamdaki ışığa göre gölgenin koyu veya daha açık olması, kenarlarının keskin veya yumuşak olması hesaplanıyor.

    Aslında youtube'da çokça vidyo var. En azından digital faundry kanalında güzel açıklamalarla görülebilir. Özellikle Cyberpunk 2077 vidyosunu tavsiye ederim.

  • Burak Özyürek @burakozyurek

    Ne kadar çok grafik programcısı varmış be yorumlara bak.