https://twitter.com/ilkercanikligil/status/1274820029897494531

ashhashas harika ya.

Twit silindiği için ss koyuyorum.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Leto Atreides @leto

    Yapması gereken tek şey, niyetlerinin kötü olmadığını belirtip kapağı geri çekip özür dilemekti. Batırdı.

  • reducto @protego

    Irkçılık yapıp, ırkçılık yaptığının fotosunu alıp gösterenleri "ırkçılık" diye şikayet etmek neyin kafasıysa artık... Millete bir de twitter'dan hakaret edip engelliyor 😀

  • ad33p @ad33p

    Millet de kanalını nazi sepmatizanı ve ırkçı diye şikayet edip kapattırsa, hoşuna gider belki. 😀
    Gerçi izliyoruz kanalı kapatılsın istemem ama biraz ders lazım bu burnu havadalığına.

    • wermacht-1942 @wermacht

      Fikir özgürlüğü denen şey popüler olmayan konularda zaten hiç işlemiyor ki .Bu konu dışında konuşuyorum. Irkçı birinin kendi fikirlerini diğer insanlara hakaret etmeden söyleme hakkı neden olmuyor.

    • ad33p @ad33p

      @can_calkan Çünkü ırkçı kişi, yaşam hakkına kastediyor. O nedenle konuşma hakkı olmuyor.

    • Ali Pektaş @alipektas

      @ad33p Ne alaka? "Irkçı kişi yaşam hakkına kastediyor." saçma bir cümle değil mi sence de? Sen kendini br insandan daha zeki görünce onun yaşam hakkına kastediyor musun? Belki adam salakça da olsa kendini bir grup insandan üstün görüyor. Sanane, banane bundan? Kimseye bir müdahalede bulunmuyorsa bizi ne ilgilendirir? Samimi şekilde soruyorum.

    • Batuhan @achfighter

      @ad33p şiddet uygulayan haklı mı oldu şimdi? #şiddetseyir

    • ad33p @ad33p

      @alipektas Evet hepimiz de telatabi dünyasında yaşıyoruz. Sadece kendini iyi hissetmek için faşistlik, ırkçılık yapılıyor da biz yanlış anlıyoruz.
      @achfighter yukarıdaki görüntüde haklı evet. O bandı koluna takıyorsan başına geleceklere çoktan hak etmişsindir malesef.

    • Ali Pektaş @alipektas

      @ad33p Telatabi dünyasında yaşamadığımızı gayet iyi biliyorum, yaptığın açıklamada zerre mantık yok. Niyet okumakla olmuyor bu işler. Ayrıca derdim "herkes özgür olsun, foşikleri de sevelim" falan tiribine girmek değil. "Irkçılara ölüüüüğm!" tribi de en az ırkçıların eyleme geçenleri kadar tehlikeli. Bi tane nazi artığının yrdiği yumruğu paylaşıp kafana göre ırkçı genellemesi yapıyorsun. Kaç tane ırkçı koluna bant takıp sokakta geziyor? Bizim ülkede bile (belli ki) senin tahmin ettiğinden fazla ırkçı var. Onlara karşı da böyle "sizlere ölüüüğm!" tribinde tvır takınabilir misin çok merak ediyorum. Yani aman kavga çıkmasın kafasında biri değilim ama böyle sosyal medyada gerçekte yapamayacağınız, altından çıkamayacağınız şeyleri kahraman vari tavırlarla savunuyorsunuz ya, cidden komik oluyor. İki nazi tokatlamayı ırkçılıkla faşizmle mücadele addedin, ok.

    • ad33p @ad33p

      @alipektas Benim anlamadığım, ırkçı insanın motivasyonunu ne olarak düşünüyorsunuz? Yaşam hakkına kast etmediğini düşünüyorsanız, ne istiyorlar? Ben 5000tl maaş alayım siyah ırk 4000tl alsın. Bu mu bütün motivasyon? Diğer ırkın varlığına karşılar. Evet sokakta faşist döve döve ilerleyemiyoruz malesef çünkü sürü halinde geziyorlar. "ırkçıya ölüğğm" demesem de ömrünün sonuna kadar taş kırsalar memnun olurum.

    • Ali Pektaş @alipektas

      @ad33p Motivasyondan temelde bir şeylerden kaynaklandığını düşünüyorum. Irkçılık bizim ilkel benliğimizde olan bir şey, daha doğrusu ırkçılığa sebep olan temel düşünce. Doğada ilkel atalarımız kendisi gibi görmediğine düşman olmuş, bu bilinen bir şey. Kültürler, toplumlar da bu güdülerle oluşmuş zaten. İlla kendisi gibi görmediğine zarar vermek zorunda da değil ırkçı, kendini üstün görmesi yeterli. Şu an semavi dinlere inanan insanlar da aslında ırkçı sayılır. Zira kendileri gibi imanlı olmayanları düşük görüyorlar. Yani bu tarz sınıfsal ayrım/bakış insan denen canlıda var zaten. Iekran olmasa zekasına göre ayrım yapan var, o olmasa cinsiyetine göre, o olmasa kültürüne göre. Var yani toplumu kategorize etmek bilinçaltımızda. Çözümü şiddet olamaz çünkü insanlığa karşı savaşamazsın. Çözüm eğitimle olur, insanı insan yapan aldığı eğitiimdir. Bugün bir bebeği izole bir ormanda yalnız büyütsen şempanzeden çok farklı bir canlı çıkmaz ortaya. Yani bilimle, eğitimle insanların ırksal üstünlüğü olmadığını bireye idrak ettiremediğin sürece ırkçılık olacak çünkü doğaya bakışı bu. Senin hedef aldığın kitle aslında ırkçıların tamamı değil. Maalesef o kadar ufak bir kitle değil çünkü. Ayrıca savunduğun şey sen bizzat öyle düşünmesen de PKK gibi bir terörist örgütü bile meşru kılar.

    • ad33p @ad33p

      @alipektas -Pkk işi tamamen siyasi bir olay, o bugün farklı 5 sene önce farklı olabiliyor malüm.
      Dini inanç örneğinde de insanları öldürdükleri, başka dinden insanları kılıçtan geçirdikleri tarihte bolca var. O nedenle orada da aslına yok etme hedefi mevcut.
      İnsan tabiatında mevcut diyeceksek evet ırkçılığa teşnelik olabilir ama bu ancak beslendikçe çoğalıyor. Yani sadece düşüklük olduğunu düşünüyorlar diye görmezden gelince onun eninde sonunda ulaşacağı yer ortadan kaldırmaya çalışmak oluyor.
      Eğitim gereklilik ama 30 yaşından sonra da birilerini eğitene kadar ömrü tamamlanır muhtemelen, o kadar da kolay değil.

    • Ali Pektaş @alipektas

      @ad33p demek istediğim şuydu:
      Tahmin ettiğinden çok daha derinde ve fazla insanda ırkçılık (temel düzeyde de olsa) mevcut. Yani aslında iki yönden tartınca zarar vermeyeni zararlısından fazla oluyor tablonun geneline bakınca. Bir grup insanın başka bir grubu yok etmek istemesi illa ırkçılığa dayanacak diye bir şey yok. Irkçılık ya da faşizme karşı olma ayağına çok fazla insan öldürüldüğüne dair örnekler de var tarihte. Benim senin tavrındaki eleştirdiğim kısım şu:
      Çoğunluk değilsin, eleştirdiğin davranış insanın tahmin ettiğinden de ötesinde, temelinden gelen bir güdüyle ortsya çıkan bir davranış. Kıacası hedef kitlen başvurmak istediğin yöntemle üstesinden gelemeyeceğin kadar fazla. Yani şiddete başvurmak senin aleyhine olur. Olaya toz pembe bakmak değil bu bence, realist bakmak olarak görüyorum daha çok. İnsanın ilkelliğiyle kaba kuvvetle baş edemezsin. 30 yaşındaki birini git konuş düzelt demiyorum ama ona müdahale şeklin onun gibi düşünen çoğunluğun da sen ve senin gibiler o şekilde müdahale etmesine zemin hazırlıyor. E sayıca onlar ezici üstünlüğe sahipse doğal olarak sen zararlı çıkıyorsun. Yani kabalık olarak algılama ama ucuz kahramanlık geliyor bana bu söylemler. SJW'lere benzetiyorum.

    • ad33p @ad33p

      @alipektas Neyse sizin paragraflar uzuyor, genelde bu konuşmalardan bir sonuca da ulaşılamıyor malum. Benzer dünya görüşlerine sahip değiliz, burada da bu konuyu konuşmak zor oluyor.
      Gif'i gönderdiğim kişi de engellemiş beni zaten 😀

  • Teknikfan @teknikfan

    Ben bu Twitter popülistliğini anlamıyorum. Yaşadığı ülkenin bir tane problemiyle alakalı bir tane cümle kurmayanlar #BlackLives yazıyor. Şaka gibi. Bir dandik, 15 dk da kaldırılan, YouTube videosu kapağına bu ırkçılık hassasiyetini gösterenler, nedense hiçbir gerçek ırkçılık karşıtı söylemde bulunmuyor.
    Edit* Yazdıklarım Flu Tv'den ziyade daha genel bir yorumdur. Bu olay da kesinlikle yanlıştır.

  • güray @gurayd

    Yapması gereken tek şey kapaktaki fotoyu hiç kaldırmama seçeneğiydi. Bizim ülkede geri adım atana saldırıllır pişkine değil 😂

  • UnicornKnight @unicornknight

    sanıyorum ki böyle bu kafayla devam ederlerse dinlene dinlene dövecek birileri birgün bunları ya, dur bakalım.

  • Murat Gamsız @gamsizm

    Acemice hatalar yapıyorlar. Bizim milletin hafızası en fazla bir aydır. Bu konu ile ilgili bir şey yaptığın anda sıfırlanıyor sayaç. Fotoyu değiştirdikten sonra tepkiler üzerine değiştirdik deyip bir daha bahsetmeseler unutulup gidecekti.

    bkz. Oytun meselesi. Üç ay mı oldu?

  • YasinC @yasinc

    Bu sjw midir nedir politik doğrucular dünyanın günümüzdeki sosyal hastalığı. Geneli ağır saçmalayan salak zaten onu anladım da sürekli zırlamaları da ayrı irite ediyor zırladıkça suratlarının ortasına kürekle vurasım geliyor.

  • P. O. F. @pof

    Sürekli gündemde kalmak zorundalar yeni takipçi için. Önceden nazi selamı görselinde de aynısı yaşanmıştı. Kısa vadede çok kişi tarafından takip edildiler ama uzun vadede böyle giderlerse itibarları sıfırlanacak. Ayrıca ESG yabancı bir akademisyenin sorusu üzerine İngilizce olarak kendi bilgisi dahilinde olan bir şey olmadığını söyledi. Madem yanlış olduğunu düşünüyor, Türkçe özür dileyebilirdi. Ama biliyorlar ki yarın başka bir şey konuşacağız.

  • Emir Akdemir @emir-akdemir

    İC'yi Youtube'a ilk video attığı tarihten beri takip ediyorum. Takipçi kazanmak için böyle yaptığını sanmıyorum. Bu zamana kadar o kadar boş şeylerde linçlediler ki adamı, herif bıkmış artık önüne gelene sallıyor ama burası Youtube, burası Twitter. Bunlara bağışıklık kazanamayan bir süre sonra deliriyor böyle malesef. Dün de Tevfik Uyar ile atışmışlar biraz, üzüldüm hakikaten. Sinirine hakim olamıyor adam bayağı. Dili Celal Şengör gibi sivri, lafını söylemekten kendini alıkoymuyor ama gerekli açıklamayı da ya video aralarında söylüyor ya da tam yapmıyor.

  • 3dfx @3dfx

    Bence bir reklam yönetmeni olarak güzel reklam yapiyor. 🙂