#R6S #RainbowSixSiege #TomClancysRainbowSixSiege

Geçenlerde indirimdeyken arkadaşla R6S'e başladık. Newcomer'da 3 haritayla oynuyorduk sürekli. Bugün itibariyle 50 lvl olduk ve artık newcomer'a giremiyoruz. Geçenlerde Quick Match'e girip biraz takılmıştık ancak çok fazla harita var ve haritalar çok büyük. Bütün haritaları öğrenmek yıllar alır. Haritayı bilmeden oynamak da pek zevkli olmuyor. Daha konsolosluk ve bankayı bile tam olarak çözemedik. En güzeli Chalet haritası ama Quick Match'e girince sanırım seçemiyoruz. Bu oyunda harita kısıtlama vs gibi bir sistem yok mu? İlla sunucunun bizi attığı haritada mı oynamak zorundayız?

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • serhanhepsen @serhanhepsen

    Şuan yok ama sanırım 6. sezonda gelecek. Oyunda 2000 saatim var. İstediğiniz haritayı 20 dakikada kendi eviniz gibi öğretirim 🙂

    • Equitatus @equitatus

      2000 saat 😮. İyiymiş, Biz aslında harita öğrenmekten çok istediğimiz haritada oynamak istiyoruz, tüm haritaları öğrenmeye ayıracak vaktimiz yok 🙁 6. sezon ne zaman gelecek peki belli mi?

    • serhanhepsen @serhanhepsen

      @equitatus Yanlış yazmışım. 6.yıl'da gelicek. Şuan 5. yıl 1. sezondayız. Her yıl 4 sezon var. 3 ayda bir geliyor gibi düşünebilirsin. Yani baya bir var. Quick maçı boşverin. Unranked girin. Oranın sistemi ve haritları ranked ile aynı. Yani daha az sayıda ve chalet gibi güzel haritalar.

      Border
      Oregon,
      Chalet,
      Banka,
      Konsolosluk
      Cafe dostoyevski

      Bu sırayla bu haritaları öğrenmeye bakın. En önemli ve en güzel haritlar bunlar. Dediğim gibi uzun soluklu düşünüyorsanız öğretirim sıkıntı yok.

      Birde ayarlardan sadece bomba modunu açın diğerlerini kapatın. Rehine ve bölge kontrolü ranked'ta olmadığı için onu oynamanızın ve öğrenmenizin hiç bir sebebi yok. Boşuna o modlarlar vakit kaybetmeyin. Öğrenmeniz zorlaşır. Çünkü her modda haritalardaki side'lar değişiyor. Hepsinin atak ve defans stratejileri farklı. Gereksiz yere zaman kaybedersiniz.

      Harita öğrenmek için custom game'de açabilirsiniz.

    • Equitatus @equitatus

      @serhanhepsen Teşekkürler cevabınız için. Bizim ranked de yükselme falan gibi bir niyetimiz yok. Maksat eğlence. 2 kişiyiz zaten, vakit geçirmeye oynuyoruz. Dediğiniz gibi unranked girelim o zaman. Unranked de bunlardan başka harita var mı? Toplamda 6 haritaysa ise yeni 3 harita var o zaman bizim bildiklerimiz dışında, öyleyse iyi. Değilse kötü 😂 bizim daha 100 saat anca olmuştur herhalde. Birlikte oynarsak sinir bozucu olabilir 😁

    • serhanhepsen @serhanhepsen

      @equitatus https://www.ubisoft.com/en-us/game/rainbow-six/siege/game-info/maps

      Yukarıdaki linkten ranked, quick macth gibi butonlara basarak harita havuzlarını görebilirsiniz. Yazdıklarım dışında bir kaç harita daha var. Club house'u unutmuşum. Çok önemli harita. Theme Park dışında hepsi eğlenceli haritlardır.

      Harita seçiminin kaldırılmasının bir sebebi vardı. Cs go gibi hep aynı haritaların oynanmasının önüne geçmekti. Tabi o zamanlar daha az harita vardı. Şimdi harita sayısı artınca tekrar ihtiyaç oldu. Ancak yanlış anlamayın. Direk şu haritada oynamak istiyoruz diye bir seçim olmayacak. Tam ismi harita banlama. Aynı ranked/unranked'taki operatör banlama gibi. Büyük ihtimalle 5 harita gelicek önünüze rastgele. 2 siz banlayacaksınız 2 onlar. Kalan harita oynanacak. Altyapısı prolig için zaten kullanılıyor. Genele yaymak için hazırlık yapıyorlar.

      İnventory'i ne yapacaksınız bu oyunda onu anlayamadım 😀 Operatör ekranında her operatörün teçhizatlarını seçebiliyorsunuz. Oyun içerisinde her teçhizatınızın ayrı kısayol tuşu var. İnventory'lik bir şey gelmiyor aklıma. Loot yok çünkü oyunda.

      20'den fazla kişiye sıfırdan öğrettim oyunu. Bazıları beni bile geçti. Oynadıklarım arasında hala öğrenenler var. Sıkıntı değil yani. Tabi uzun soluklu düşünmüyorsanız , zaman ayıramayız diyorsanız ona bir şey diyemem 🙂 Zorlamış gibi olmayayım 🙂

    • Equitatus @equitatus

      @serhanhepsen dediğim gibi biz oyunu çok iyi öğrenelim ranked de yükselelim gibi şeyler peşinde değiliz. Eğlenmelik oynuyoruz, büyük ihtimalle ranked e hiç girmeyiz bile. Inventory sen kastım bu çıkan skinler falan için. Bi skin çıkıyor ne olduğunu unutuyorsun, her operatöre tek tek girip silahına bakmak zorunda kalıyorsun. Tüm sahip olduğun operatörlerin silahlarını görebildiğin tek bir inventory olsa hem orada istediğin parçayı takarsın hem skinleri görebilirsin. Silah denemek için bir poligon gibi bir yer olabilir mesela. Operatörün skillerini ve silahını deneyecek bir yer yok. Belki taktığım parçayı beğenmeyip değiştireceğim ama bunun için yeni oyunun başlamasını beklemem gerekiyor.

    • serhanhepsen @serhanhepsen

      @equitatus Skin çıktığında altta hangi operatörlere ve hangi silaha çıktığı yazıyor. İlk zamanlar bende karıştırıyordum ama sonrdan yazdığını farkettim.

      2 tip skin var. Birisi o silaha ve o silahı kullanan tüm operatörlere özel skinler. Biri de tüm silahlara takılabilen universal skin. Bir eklenti veya skin'e space ile tıkladığınızda özel bir önizleme sayfasına geçer orda altta , takılabilen tüm silahlara tak diye bir seçenek çıkar.

      Silah ve skill denemek için terrörist avı(her girdiğinizde kendinizi geliştirmek için mutlaka bir kaç el yapın. Ayrıca ayarlardan terörist avında diğer tüm haritaları kilitleyip bir haritayı seçebiliyorsunuz.) özel görevler ve custom game var. Poligon olsa evet fena olmaz ama hiç alternatifi de yok değil.

      Parça değiştirmek için oyunu beklemenize gerek yok. Operatörler kısmına girip istediğiniz operatörün parçalarını değiştirebilirsiniz.

      Parçalar hakkında da bilgi veriyim. Çok deneyecek bir şey yok.

      Tek tek atan(tabanca,sniper riffle) veya atış hızı 700 ve altında olan silahlara muzzle brake takıyoruz. Muzzle brake attığınız ilk mermilerin sekmesini azaltıyor. Spraylerde etkisi yok.

      Atış hızı 700'ün üzerinde olan silahlara ki bu silahlar genellikle çok seker, compensator taıyoruz. Compensator sparylerinizdeki sekmeyi azaltır. Mermileri bir araya toplamaya yarar. Özellikle 900,1000 rpm vb silahlara mutlaka takıyoruz.

      Flash hider hem biraz silahın tepmesini azaltır hemde beyaz mermi izlerini gizler. Bu parçayı gilzice uzaktan ateş ettiğimiz , mermi izlerini gizlemek istediğimiz 700-800 rpm lik, silah sekmesini zaten kontrol edebildiğimiz silahlara takıyoruz. Tam ara çözüm gibi bir şey. Çok sekmeyen silahlara takıp geçin.

      Susturucu, adı üstünde. Sekmeye hiç bir katkısı yok.Sİlah ateş sesini bastırıyor. Hiç duyulmaz yapmaz. Çok az bir tiz ses gelir. Ayrıca silah hasarını düşürür. Caveira ve vigil gibi sessizce arkalama yapan operatörlerde kullanılmalı.

      Sİlah özelliklerinde gözüken silah hasarı 1 metredeki hasardır. Mesafe uzadıkça hasar düşer. Özellikle bazı silahlarda çoook düşer. Uzatılmış namluyu bu silahlarla uzağa ateş etmeyi düşünüyorsak takacağız. Genellikle bu silahlar smg'lerdir. Smg'ciler yakın mesafe için tasarlanmışlardır. Harita büyükse ve ben uzak mesafe oynayacağım ama operatörün silahı buna uygun değil diyorsanız, o silah destekliyorsa uzatılmış namlu takmalısınız. (Örnek: Caveria'nın smg'si, sas operatörlerin 2. smg'si)

      Dikey tutamaç silah sekmesini azaltır. Çok seken silahlara mutlaka takıyoruz.

      Yatay tutamaç sağ tuşla aim aldığınızda dürbüne çok yavaş geçen silahlara veya rush yaptığınız , hızlı oynadığınız , dürbünü hızlı açmak zorunda kaldığınız operatörlerde kullanmanız gereken bir araç.

      Lazer, sağ tuşla aim almadan yani hipfire konumunda sıktığınızdaki mermilerin saçılmasını önler. Bunu tüm tabancalara (özellikle kalkanlı operatörlerin tabancalarına) ve ash gibi hızlı oynadığınız operatörlerin silahlarına takmalısınız. Çünkü karşısınıza aniden bir düşman çıktığınızda siz ani bir refleks ile sağ tuşa basıp aim alıp ateş ettiğinizde, siz farkında olmadan ilk bir kaç mermi daha dürbüne geçemeden ateşlendiği için hip fire konumunda ateşlenir ve lazer bu mermilerin düzgün gitmesini sağlar. Lazer ayrıca crosshair'inizi küçültür.

      Lazeri anchor yani sabit durarak oynadığınız operatörlerde kullanmanyın. Lazer duvarda gözüktüğü için sizin yerinizi belirttiğinden dezavantajda yaratır. Eğer lazer takmışken bir kapıya vs cross koyup beklemek zorunda kalıyorsanız. Aiminizi düşmanın lazeri göremeyeceği kadar (1 tık) kenara koyun. Düşman geldiğinde aiminizi bir tık kaydırıp vurursunuz.

      Bunun dışında el bombası , flash ve sis bildiğiniz şeyler.

      C4 uzaktan tetiklenebilen yapışkan bomba.

      İmpact granede , değdiği yerde patlayan , duvarlarda rotasyon açmaya yarayan ve yarı can götüren bir patlayıcı.

      Claymore arkalamaları engellemek için koyulan lazerli mayın.

      Brick charger, "soft" yani kırılabilen ve rainforce yapılmamış duvarları patlatmanıza yarayan araç.

      Dikenli tel, üzerinden geçen düşmanları yavaşlatan ve ses çıkarmalarını sağlayan araç.

      Shield bildiğiniz kalkan.

      Kurşun geçirmez kamerada , karşıdan kurşun geçirmeyen, ya dipçik ile yada yan tarafından ateş ederek kırabileceğiniz termal kamera.

    • Equitatus @equitatus

      @serhanhepsen Teşekkürler, çok açıklayıcı güzel bir yazı olmuş. Hazır buraya yazmışken blog olarak da yayınlarsanız iyi olur bence resimlerle vs. Muzzle brake ve compensator arasındaki farkı bilmiyordum, operatör sayfasındaki dağılma resmine göre seçiyordum iyi oldu bunu öğrendiğim.

    • serhanhepsen @serhanhepsen

      @equitatus Doğru diyorsunuz yapabilirim. O dağılım grafikleri bir fikir veriyor ama detay vermediği için yanlış anlaşılıyor. O grafiklere göre muzzle break flash hider'dan daha fazla sekmeyi engeliiyor gibi gözüküyor ama ilk mermileri topladığının detayı olmadığı için yanlış anlaşılıyor. Yardımcı olabildiğime sevindim.

  • reducto @protego

    Harita seçme oyun ilk çıktığında vardı sonradan kaldırdılar 🙁