Tekrardan selamlar, dün yazdığım yazıda, ışıklandırılmamış(unlit) bir şekilde 3b modelleri kendi yazdığım oyun motorumun içine aktarabildiğimden bahsetmiştim. Bugün de, Lambert ışıklandırma ve Blinn-Phong ışık modellerini uygulayarak, diffuse(ışığı hiç yansıtmayan) ve specular(ışığı yansıtan) materyaller üretebilmeyi ve modellerimi ekrana böyle çizdirebilmeyi becerdim.

Aslında Blinn-Phong ışık modeli oldukça kolay entegre edilebilen bir model. Tamamen basit vektör hesabına dayanıyor. Kamera ve ışığın pozisyonuna göre yüzey normalini hesaba katarak ekrana bir şeyler çizdiriyorsunuz.
Lambert ışıklandırma (NdotL diye de bilinir) ve Blinn-Phong ışık modellerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz. Yarın öbür gün, #Unity veya Unreal filan kullanırken objelerin standart(pbr olmayan) materyalde nasıl ışıklandırdığını anlarsınız böylece 🙂

https://en.wikipedia.org/wiki/Lambertian_reflectance

https://en.wikipedia.org/wiki/Blinn%E2%80%93Phong_reflection_model

BeğenFavori PaylaşYorum yap